Матеріал до уроку з теми "Солі"

Про матеріал
Матеріал може бути у нагодідля проведення нестандартного уроку хімії, на якому закріплюються знання з т еми "Солі і їх властивості". При проведенні уроку використовуються елементи народознавства, знання з історії побуту та звичок українського народу, Розв'язуються задачі прикладного змісту на знаходження кількості речовини.
Перегляд файлу

Тести з теми: Солі, їх склад і назви

1 Варіант

  1. Вкажіть хімічну формулу кальцію хлориду:А) K Cl; Б) Ca Cl2 ;В) KI;  Г) CaI2;

 

  1. Вкажіть назву солі, формула якої AI2(SO4)3:
    А) алюміній сульфіт; Б) алюміній сульфід;
    В) алюміній сульфат; Г) алюміній силікат;

 

  1. Вкажіть хімічну формулу ферум (III) сульфату:
    А) Fe2(SO4)3; Б) Fe SO4; В) Fe SO3; Г) Fe(NO3)3;

 

  1. Запропонуйте назву солей кислоти, формула якої H2 SO3
    А) сульфати; Б) сульфіти; В) сульфіди; Г) силікати;

 

  1. Запропонуйте послідовність:
    А) до складу якої входять катіони; Б) сіль - сполука;
    В) й аніони кислотного залишку; Г) металічного елемента;

 

  1. Вкажіть формулу солей ортофосфатів:
    А) Cu3(PO4)2; Б) NaPO3; В) K3PO4; Г) CuF2;

 

  1. Встановити відповідність між формулою солей та формулою відповідної кислоти:
     

А) арґентум нітрат;
Б) цинк сульфат;
В) цинк сульфід;
Г) арґентум нітрит;

1) Ag NO2;
2) Ag NO3;
3) ZnS;
4) ZnSO4;
5) ZnSO3;


 


  1. Запропонуйте відповідність між формулою солі та її назвою:
     

А)FeCl2;
Б) Mg3(PO4) 2
В) Mg(PO3)2;
Г) FeCl3;
 

1) магній метафосфат;
2) магній ортофосфат;
3) ферум (2) хлорид;
4) ферум (3) хлорид;
5) ферум хлорид;


  1. Вкажіть відповідність між валентністю металу та формулою до якої він входить:
     

1) l;
2) ll;
3) lll;

А) Zn(NO3)2;
Б) Al PO4;
В) CrCl3;
Г) Na2 SO4;
 



 


 


  1.                      Знайдіть кількість речовини 183г натрій силікату:
    А) 0,5 моль; Б) 1 моль; В) 1,5 моль; Г) 2 моль;

 


2 Варіант

  1. Вкажіть хімічну формулу купрум (ll) сульфату:
    А) CuSO4; Б) Cu2 SO4; В) CuS; Г) CaSO4;
  2. Вкажіть назву солі формула якої K2 PO4:
    А) калій ортофосфат; Б) калій метафосфат;
    В) кальцій ортофосфат; Г) кальцій метафосфат;
  3. Вкажіть хімічну формулу манган (ll) хлориду:
    А) MgCl2; Б) MgBr; В) MnCl2; Г) MnBr2;
  4. Запропонуйте назву солей кислоти, формула якої HNO2:
    А) нітрити; Б) нітрати; В) нітриди; Г) хлориди;
  5. Запропонуйте послідовність в утворені назви солей:
    А) у дужках записується валентність якщо змінна;
    Б) друге слово кислотний залишок;
    В) перше слово назва металічного елемента;
  6. Вкажіть формулу солей сульфатів:
    А) ZnSO4; Б) MgSO3; В) Li2 SO4; Г) FeS2;
  7. Встановіть відповідність між назвою солей та формулою відповідної кислоти:
     

А) магній ортофосфат;
Б) натрій хлорид;
В) магній метафосат;
Г) натрій бромід;

1) HCl;
2) HBr;
3) HPO3;
4) H3 PO3;
5) H3 PO4;


  1. Запропонуйте відповідність між назвою солі та її формулою:
     

А) кальцій карбонат;
Б) калій карбонат;
В) купрум (ll) сульфід;
Г) купрум (ll) сульфат;

1) CuS;
2) CaCO3;
3) K2 CO3;
4) CuSO4;
5) CuSO3;


  1. Вкажіть відповідність між валентністю металу та формулою соль до якої він входить:
     

1) lll;
2) ll;
3) l;

А) Fe2(SO4)3;
Б) K2 SiO3;
В) Ba(NO3)2;
Г) NaF;
 


 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

УЗАГАЛЬНЕННЯ З ТЕМИ «ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК. СОЛІ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ»

Номер слайду 4

УЗАГАЛЬНИТИ, СИСТЕМАТИЗУВАТИ, СКОРЕГУВАТИ І ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ, ВМІННЯ, НАВИЧКИ З ТЕМИ. ВИЗНАЧИТИ, ЯК УЧНІ ВМІЮТЬ СКЛАДАТИ ФОРМУЛИ І НАЗИВАТИ ЇХ. ПРОДОВЖИТИ ФОРМУВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ ПО ТЕМІ «КІЛЬКІСТЬ РЕЧОВИНИ»

Номер слайду 5

РОЗВИВАТИ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС УЧНІВ, ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ, ВМІННЯ ВИБИРАТИ ГОЛОВНЕ, СТИМУЛЮВАТИ ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ.

Номер слайду 6

ВИХОВУВАТИ ПАТРІОТИЧНІ ВІДЧУТТЯ НА ПРИКЛАДІ ТРАДИЦІЙ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ І ІСТОРИЧНИХ ДАННИХ

Номер слайду 7

«ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ, ЩОБ ЖИТТЯ ПОСМІХАЛОСЬ ВАМ, ПОДАРУЙТЕ ЙОМУ СВІЙ ГАРНИЙ НАСТРІЙ»Сенека

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

ТЕСТ

Номер слайду 11

Вибрати формулу кислоти. Fe(OH)2 H NO3 Ba(OH)2 Fe2 O3

Номер слайду 12

Яка формула записана вірно: H Cl2 H NO4 H2 SO4 H S

Номер слайду 13

Виберіть одноосновну кислоту. H Cl. H3 PO4 H2 SO4 H2 S

Номер слайду 14

Виберіть сульфітну кислоту. H2 SO3 H2 SH2 SO4 H3 PO4

Номер слайду 15

Виберіть формулу основного оксиду: Fe OS O3 P2 O5 H2 O

Номер слайду 16

Виберіть формулу лугу. Fe(OH)2 Zn(OH)2 K OHMg(OH)2

Номер слайду 17

Виберіть формулу кислої соліNa HCO3 K2 CO3 Zn CO3 Na Cl

Номер слайду 18

В який колір забарвлюється кислота лакмуссинійбезбарвнийчервониймалиновий

Номер слайду 19

В який колір забарвлюється луг фенолфталеїнбезбарвнийчервониймалиновийсиній

Номер слайду 20

Виберіть рядок де вказані лише соліNa Cl, KOH,Н Cl, Ba SO4, SO2;K2 CO3, Ca Cl2, Al(NO3)3, Cu SO4;K Cl, CO2, H Cl, Cu Cl2

Номер слайду 21

відповіді

Номер слайду 22

1-b;2-c;3-a;4-a;5-a;6-c;7-a;8-c;9-b;10-b;

Номер слайду 23

ЗАДАЧА №1 Раніше на висоті піраміди Хеопса- 146,6м, лежав граніт Са. CО3. Під час землетрусу частина була зруйнована. Визначте, яку кількість речовини становлять 𝟖 𝟐𝟒,𝟕𝟒∙𝟏𝟎𝟐𝟑 молекул цієї речовини. Це і є частина сучасної піраміди Хеопса 

Номер слайду 24

ЗАДАЧА №1137 м. ВІДПОВІДЬ

Номер слайду 25

ЗАДАЧА №2 Одне із семи чудес світу- Статуя Зевса, одяг і волосся якого виготовлені із золота. Знайдіть, якій кількості речовини золота відповідають такі маси: 394 г і 2068,5 г. Сума цих кількостей покаже висоту статуї Зевса.

Номер слайду 26

ЗАДАЧА №2 ВІДПОВІДЬ2 моль і 10,5 моль;12,5 м

Номер слайду 27

Зевс- бог грому

Номер слайду 28

Вправа «П’ЯТИЙ ЗАЙВИЙ»Cu O, Cи O,Zn. O Ba O, Fe O;H I, H2 S, H F, H Br, H Cl;SO2, CO2, P2 O5, Si. O2, Ba. ONa OH, Cu(OH)2, KOH, Ba(OH)2,

Номер слайду 29

ЗАРЯДКА

Номер слайду 30

Тест: СОЛі

Номер слайду 31

КУХОННА СІЛЬ

Номер слайду 32

Номер слайду 33

ЩОБ ПІЗНАТИ ЛЮДИНУ, ПОТРІБНО З НЕЮ ПУД СОЛІ З’ЇСТИ

Номер слайду 34

1 ПУД = 16 КГ16:2 = 8 КГ (8000г)Добова норма людини-10г солі. Тоді: 8000г : 10г = 800г800г 6 365д. = 2,2роки.

Номер слайду 35

Бережіть друзів!Друг перевіряється тільки часом!

Номер слайду 36

«Ваша сила–віра в себе,Ваші знання– культура самовдосконалення,Немає нічого, що не долалось би працею,Знаходьте час для роботи–це ціна успіху!Хочу побажати Вам успіхів у вивчені хімії»З повагою Ольга Яківна

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тест: СОЛі

Номер слайду 2

ВАРІАНТIВАРІАНТII

Номер слайду 3

ВАРІАНТI

Номер слайду 4

Вкажіть хімічну формулу кальцію хлориду: А) K Cl; Б) Ca Cl2; В) KI; Г) CAI2;

Номер слайду 5

Вкажіть назву солі, формула якої AI2(SO4)3: А) алюміній сульфіт; Б) алюміній сульфід;В) алюміній сульфат; Г) алюміній силікат;

Номер слайду 6

Вкажіть хімічну формулу ферум (III) сульфату: А) Fe2(SO4)3; Б) Fe SO4; В) Fe SO3; Г) Fe(NO3)3

Номер слайду 7

Запропонуйте назву солей кислоти, формула якої H2 SO3 А) сульфати; Б) сульфіти; В) сульфіди; Г) силікати;

Номер слайду 8

Запропонуйте послідовність: А) до складу якої входять катіони;Б) сіль - сполука; В) й аніони кислотного залишку; Г) металічного елемента;

Номер слайду 9

Вкажіть формулу солей ортофосфатів: А) Cи3(PO4)2; Б) Na. PO3; В) K3 PO4; Г) Cu. F2;

Номер слайду 10

Встановити відповідність між формулою солей та формулою відповідної кислоти: А) арґентум нітрат;Б) цинк сульфат; В) цинк сульфід; Г) арґентум нітрит;1) Ag NO2;2) Ag NO3;3) Zn. S;4) Zn. SO4;5) Zn. SO3;

Номер слайду 11

Запропонуйте відповідність між формулою солі та її назвою: А)Fe. Cl2;Б) Mg3(PO4);2 В) Mg(PO3)2;Г) Fe. Cl3;1) магній метафосфат;2) магній ортофосфат; 3) ферум (_) хлорид; 4) ферум (_) хлорид; 5) ферум хлорид;

Номер слайду 12

Вкажіть відповідність між валентністю металу та формулою до якої він входить:1) l;2) ll; 3) lll; А) Zn(NO3)2;Б) Al PO4;В) Cr. Cl3;Г) Na2 SO4;

Номер слайду 13

Знайдіть кількість речовини 183г натрій силікату: А) 0,5 моль; Б) 1 моль; В) 1,5 моль; Г) 2 моль;

Номер слайду 14

ВАРІАНТII

Номер слайду 15

Вкажіть хімічну формулу купрум (ll) сульфату: А) Cu. SO4; Б) Cu2 SO4; В) Cu. S; Г) Ca. SO4;

Номер слайду 16

Вкажіть назву солі формула якої K3 PO4 А) калій ортофосфат;Б) калій метафосфат; В) кальцій ортофосфат; Г) кальцій метафосфат;

Номер слайду 17

Вкажіть хімічну формулу манган (ll) хлориду: А) Mg. Cl2;Б) Mg. Br; В) Mn. Cl2;Г) Mn. Br2;

Номер слайду 18

Запропонуйте назву солей кислоти, формула якої Na. NO3 А) нітрити; Б) нітрати; В) нітриди; Г) хлориди;

Номер слайду 19

Запропонуйте послідовність в утворені назви солей: А) у дужках записується валентність якщо змінна; Б) друге слово кислотний залишок;В) перше слово назва металічного елемента;

Номер слайду 20

Вкажіть формулу солей сульфатів: А) Zn. SO4; Б) Mg. SO3; В) Li2 SO4; Г) Fe. S2;

Номер слайду 21

Встановіть відповідність між назвою солей та формулою відповідної кислоти: А) магній ортофосфат;Б) натрій хлорид; В) магній метафосат; Г) натрій бромід;1) HCl;2) HBr;3) HPO3;4) H3 PO3;5) H3 PO4;

Номер слайду 22

Запропонуйте відповідність між назвою солі та її формулою: А) кальцій карбонат;Б) калій карбонат; В) купрум (ll) сульфід; Г) купрум (ll) сульфат;1) Cu. S;2) Ca. CO3;3) K2 CO3;4) Cu. SO4;5) Cu. SO3;

Номер слайду 23

Вкажіть відповідність між валентністю металу та формулою соль до якої він входить: 1) lll;2) ll; 3) l; А) Fe2(SO4)3;Б) K2 Si. O3;В) Ba(NO3)2;Г) Na. F;

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Перегляд файлу

Розробка уроку вчителя хімії КЗО»СЗШ№31» ДМР Яремчук Ольги Яківни                                        

                                       Розгорнутий конспект уроку  8 клас

Тема:                    Узагальнення, систематизація корекція знань з  теми «Основні класи неорганічних  сполук. Солі в житті людини» (урок за рахунок резервного часу)                                

  Предметні компетентності: узагальнити, систематизувати, скорегувати і закріпити     знання, вміння, навички з теми  «Основні класи неорганічних сполук»  і зокрема по темі «Солі». Визначити, як учні вміють складати формули, називати їх. Продовжити формувати вміння розв’язувати задачі теми «Кількісні відношення»

Технологічні          Розвити пізнавальний інтерес учнів, логічне мислення і вміння робити висновки, стимулювати творчі можливості учнів.

Соціальні :           Виховувати інтерес до предмету, почуття терпимості і поваги до інших, толерантності сприяти формуванню в учнів позитивної «Я-концепції», виховувати патріотичні почуття на прикладі традицій українського народу і історичних даних.

Тип уроку:              Урок узагальнення, систематизації корегування знань,умінь і навичок . Нестандартний урок.

Вид уроку:               Урок з мультимедійною підтримкою.

Обладнання:         Мультимедійна дошка, ноутбук, картки з завданнями, комп’ютер, тест-завдання, презентація, ряд активності металів, періодична система Д.І. Менделєєва, ряд розчинності речовин, таблиця різних видів солей.

Форми  роботи:      Індивідуальна і групова робота, використання ІКТ, презентування учнями домашнього завдання «Прислів'я про сіль в малюнках».

Хронометраж :       Організаційні моменти  -2 хв.

                                  Повідомлення теми і мети -2хв.

                                   Мотивація навчальної діяльності -1 хв.

                                   Відтворення та корекція знань -5хв.

                                   Виконання завдань-12 хв.

                                   Узагальнення і систем знань -10 хв.

                                   Домашнє завдання -3 хв.

Хід уроку

Звучить після дуету «Червоне та чорне» «Хліб і сіль»

Організаційний

момент :                     Урок починається із зустрічі гостей, учнів зі словами (дві дівчинки в національних костюмах України ).

До нас завітайте !

Ласкаво просимо

     На рушнику хліб-сіль

         Вам підносимо.

Вчитель:  Мабуть кожний із Вас уже зрозумів, що мова на нашому уроці піде про різні речовини, а також про солі кухонну сіль зокрема, бо саме в традиціях слов’янських народів ,спостерігається зустріч гостей хлібом-сіллю.

 

 

 

Повідомлення теми і ключових компетентностей уроку :         Проектування на мультимедійній  дошці ( іде паралельно зі словами учителя)

Мотивація навчальної діяльності : Діти, я хотіла б урок розпочати зі слів філософа Сенеки «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося Вам, спочатку подаруйте йому свій гарний настрій». Тож налаштовуйте свій настрій на мажорний лад і нехай урок принесе Вам задоволення і бажання вчити хімію.

Відтворення та корекція основних знань: Кожний урок починається з повторення опорних знань не відступимо від цього і ми. Але перш ніж ми проведемо опитування я хочу дати індивідуальні завдання учням . Ми продовжуємо з вами розв’язувати задачі з історичним підтекстом і повторювати тему «Кількість речовини» (2 учні отримують індивідуальні завдання )з розв’язку задач .3 учні проходять тест   на комп’ютері.  Фронтальна бесіда з класом :

а) Які класи неорганічних сполук ми вивчили?

б) Що таке оксиди?

в) Яка класифікація оксидів?

г) Що таке кислоти ?

д) Яка існує класифікація основ?

е) Яка існує класифікація основ?

ж) Що таке солі?

з) Назвіть класифікацію солей

к) За розчинністю солі поділяються на …(розчинні та нерозчинні)

 

 

л) Солі якої кислоти всі розчинні у воді?

м) З якими металами реагують кислоти?(ряд розчинності )

н) Коли кислотний оксид реагує з водою утворюються ….(кислоти).

Який оксид є виключенням ?(SiO2)

Виконання практичних завдань на повторення і закріплення

матеріалу:  На мультимедійній дошці показують тест-тренажер і виконуємо його (в зошитах).

1)Вибрати формулу кислоти :

а)Fe(ОН)2 б)НNO3  в)Ва(OН)2   г)Fe2O3

2.Яка формула записана вірно?

а)HCl2б)HNO3  в)H2SO4 г)H2S

3. Виберіть одноосновну кислоту :

 а)HCl б)H3PO4в)H2SO4 г)H2S

4.Виберіть сульфітну кислоту:

                                                а) H2SO3 б) H2S в) H2SO4 г) H3PO4

5.Виберіть формулу основного оксиду :

а)FeОб) SO3 в)P2O5 г)H2О

6.Виберіть луг:

а)Fe(ОН)2 б)Zn(ОН)2   в)KОН  г)Mg(ОН)2

7.Виберіть формулу кислої солі :

а)NaHCO3 б)K2CO3  в)ZnCO3  г) NaCl

8.В який колір забарвлює кислота лакмус :

а)синій  б)безбарвний  в)червоний  г) малиновий

9.В який колір забарвлює луг фенолфталеїн :

а)синій  б)малиновий  в)червоний  г) жовтий

10.Виберіть рядок, де вказані лише солі :

а)NaCl,KOH,BaSO4,SO2

б)K2SO3 ,CaCl2,Al(N03)3,CuSO4

в)KCl,CO2,HCl,CuCl2

Відповіді 1-б,2-в,3-а,4-а,5-а,6-в,7-а,9-б,10-б

    А тепер послухаємо відповіді індивідуальних завдань.Учень читає задачу,вона проектується на мультимедійній дошці .       

Уч                                                    «Раніше на висоті піраміди Хеопса-146,6 м-лежав граніт  Са СО3 . Під час землетрусу частина була зруйнована .Визначте,яку кількість речовини граніту становить 824,74 х 10 23  молекул.Це і є число сучасної висоти піраміди Хеопса . Відповідь :137 м .

                                           Учень, якому було дано домашнє завдання на попередньому уроці коротко дає історичну довідку.

Повідомлення :  Найбільша із пірамід-велика піраміда Хеопса збудована в XVIII столітті до нашої ери. Висота її зараз 137м ,а маса приблизно 5,7 млн т. За підрахунками Наполеона кам’яних блоків від піраміди вистачило б аби опоясати Францію стіною 3 м і завтовшки  30 см. Згідно з легендою, піраміда служила фараонам тією драбиною, якою вони сходили на небо. За іншою версією це були усипальниці фараонів . Побудував її зодчий Імхотепперший відомий в історії  вчений-математик .

 Задача 2:               «Один із семи чудес світу-статуя Зевса, одяг і волосся якого виготовлені із золота . Знайдіть, якій кількості речовини золота відповідають . Такі маси :394 кг і 2068,5 г. Сума усіх кількостей покаже висоту статуї Зевса» (Відповідь 2 моль і 10,5-12,5 м ).

                                 Повідомлення – історична довідка  іншого учня (завдання отримано на попередньому уроці).

                                  У самому серці Греції, на священній землі гори Олімп, де ніколи жоден грек не підняв меча на іншого грека, стоїть друге чудо світу – прекрасна статуя владики Олімпу Зевса. Побудована в VI до нашої ери  скульптором Фідієм,  Висота статуї 12,5 м. Одяг і волосся із золота, неприкритій  частини тіла зі слонової кістки, трон-із кедрового дерева, а постамент із мармуру -Са СО3 . Храм – де знаходилась статуя мав 34 колони (висота 10,5 м). Зевс – бог грому, блискавки, неба, головний бог Землі .

                               Тепер перевіряємо результати тестування учнів за допомогою   комп’ютерної програми .

                                       1.Виберіть формулу солі :

                                       А)СаСО3  Б)HCl  В)SO3  Г)ВаO

                               2.Вкажіть назву солі ,що відповідає формулі  MgSO4:

а) магній сульфіт; б) магній хлорид; в) магній сульфат;

г) магній сульфід.

3.Виберіть формулу солі ,що відповідає назві натрій хлорид :

а) NaCl; б) KCl; в) HCl; г) NaF

4.Виберіть формулу розчинної солі :

а)СаСО3; б)KCl; в)CuS; г)BaCO3

5. Виберіть формулу нерозчинної солі

а)СаСО3 ; б)KCl; в)CuSО4 ; г)BaCl2

6.Виберіть солі сульфати :

а)СаСО3 ; б)BaSO4 ; в)CuS; г)K24

7.Установіть відповідність між формулами речовин та

класом сполук :

а)CuСО3                1.основи

                                                  б)HCl                     2.оксиди

   в)CuО                    3.кислоти

                                                   г)KOH                   4.солі

8.Установіть відповідність між формулами речовин та їх

назвами :

а)CuСО3                1.калій хлорид

                                             б)KCl                     2.алюміній сульфід

              в)Al2S3                                 3.купрум (III) карбонат

г)BaCl2                  4.барій хлорид

                                    5.алюміній сульфат

Узагальнення знань, умінь і навичок: Щоб повторити всі класи неорганічних сполук, давайте виконаємо вправу ,,П’ятий зайвий ‘’.

  1. CuO, CaO, ZnO, BaO, FeO
  2.  HI, H2S, HF, HBr, HCl
  3. SO2, CO2, P2O5, SiO2, BaO
  4. NaOH, Cu(OH)2, KOH, Ba(OH)2, KOH

 

Гра ,,Відповідність руху’’

Кислота-права рука

Оксид – ліва рука

Основа – дві разом

Ця вправа виконує ще і роль рухалки , поскільки пройшло багато часу уроку.

SO2, H2SO4, Fe(OH)3, H2S, HPO3, CuO, P2O5, NaOH, HNO3, Fe2O3.

А зараз більш детально, поговоримо про солі .В цей час 3 учні виконують завдання на картках, а 2 по черзі на комп’ютері тести 1) З якими речовинами реагує хлоридна кислота: Zn, MgO, HNO3, KOH, SO3. Скласти рівняння реакції .

2) З якими речовинами буде  реагувати натрій гідроксид: CuSO4, HNO3, Ba(OH)2, Fe2O3, SO3.

3) З якими із перелічених речовин буде реагувати фосфор (V) оксид: NaOH, HCl, H2О, BaO, SO2.

 

 

 

 

 

Вправа ,,Впізнай мене’’

 В вправі ,,Впізнай мене ‘’треба  назвати солі (показую картки і учні називають солі)

BаSO4, KCl, NaNO3, Fe2(SO4)3, CaCO3, MgSiO3, K2SO3, Na2S, CuSO4, ZnCl2.

Потім -  тести, які учні виконують на комп’ютері

1 учень -1 варіант;   2 учень -2 варіант .

 

 

  Тести

Варіант 1

                                      1.Вкажіть хімічну формулу кальцій хлориду :

                                      а)КСІ    б)СаСІ2   в)КІ    г)СаІ2

                                      2.Вкажіть назву солі Al2(SO4)3:

                                     а)алюміній сульфіт;  б)алюміній сульфід;

                                     в)алюміній сульфат;  г)алюміній силікат

                                    3.Вкажіть хімічну формулу ферум (ІІІ) сульфату :

                                    а) Fe2(SO4)3  б) FeSO4  в) FeSO3  г) Fe2(NO3)3

                                    4. Запропонуйте назву солей кислоти якої H2SO3:

                                    а)сульфати   б)сульфіти   в)сульфіди    г)силікати

                                    5.Запропонуйте послідовність :

                                      а)до складу якої входять катіони;   б)сіль-сполука;

                                      в)й аніони кислотного залишку;   г)металічного елемента

 

                                       6.Вкажіть формули солей ортофосфатів :

                                       а)Cu3(PO4)2     б)NaPO3    в)K3PO4     г)CuF2

                                       7.Встановіть відповідність між назвою солей та

                                         формулою відповідної кислоти:

                                      а) арґентум нітрат                1.AgNO2

                                      б)цинк сульфат                     2.AgNO3

                                      в)цинк сульфід                     3.ZnS

                                      г)арґентум нітрит                4.ZnSO4

                                      8. Запропонуйтевідповідністьміж формулою солі та

                                           її назвою:

           А) FeCl2;                                 1) магній метафосфат;

           Б) Mg3(PO4)2;                          2) магній ортофосфат;

           В) Mg(PO3)2;                           3) ферум ( ІІ ) хлорид;

            Г) FeCl3.                                  4) ферум ( ІІІ ) хлорид;

                                                            5) ферум хлорид.

                                      9. Вкажіть відповідність між валентністю металу та

                                         формулою солі до якої він входить:

          1) I;                                     а) Zn(NO3)2;

          2) II;                                    б) AlPO4;

                                       3) III.                                   в) CrCl3;

                                                      г) Na2SO4.

                                      10. Знайдіть кількість речовини 183 г натрій силікату.

                                    а) 0,5 моль;  б) 1 моль;  в) 1,5 моль;  г) 2 моль. 

 

Тести

Варіант 2

 

                                                       1. Вкажіть хімічну формулу купрум ( ІІ ) сульфату:

                                                       а) CuSO4;  б) Cu2SO4;  в) CuS;  г) CaSO4.

                                                      2. Вкажіть назву солі, формула якої K2PO4:

                                                         а) калій ортофосфат;  б) калій метафосфат;

                                                         в) кальцій ортофосфат;  г) кальцій метафосфат.

                                                     3. Вкажіть хімічну формулу манган ( ІІ ) хлориду:

                                                        а) MgCl2;  б) MgBr;  в) MnCl2;  г) MnBr2.

                       4. Запропонуйте назву солей кислоти, формула якої                 НNО2:

         а) нітрити;  б) нітрати;  в) нітриди;  г) хлориди.         

5. Запропонуйте послідовність в утворенні назви со    лей:

                                                      а) у дужках записується валентність, якщо змінна;

                                                     б) друге слово кислотний залишок;

                                                     в) перше слово назва металічного елемента.

                                                  6. Вкажіть формули солей сульфатів:

                                                      а) ZnSO4; б)MgSO3; в)Li2SO4; г)FeS2.

                                                  7. Встановіть відповідність між назвою солей та

                                                      формулою відповідної кислоти:

                                                      а) магнійортофосфат;                      1) HCl;

                                                      б) натрій хлорид;                              2) HBr;

                                                    в) магній метафосфат;                     3) HPO3;

                                                    г) натрій бромід.                              4) H3PO3;

                                                                                                               5) H3PO4;

                                                8. Запропонуйте відповідність між назвою солі та її

                                                    формулою:

                                                   а) кальцій карбонат;                        1) CuS;

                                                   б) калій карбонат;                            2) CaCO3;

                                                   в) купрум ( ІІ ) сульфід;                  3) K2CO3;

                                                   г) купрум ( ІІ ) сульфат.                  4) CuSO4.

                                                                                                              5) CuSO3.

                                               9. Вкажіть відповідність між валентністю металу та

                                                   формулою солі до якої він входить:

                                                   1) III                                                а) Fe2(SO4)3;

                                                   2) II                                                 б) K2SiO3;

                                                   3) I                                                  в) Ba(NO3)2;

                                                                                                           г) NaF.

Вправа ,,Темна конячка ‘’

                                     (Вгадайте про яку сіль іде мова )

            Колись її вважали милістю богів, символом миру у східних  країнах. Та не така вона вже й мирна! Через неї навіть море може стати мертвим.

            «Це біла кристалічна речовина,утворена із води . Без неї неможливо уявитираціон людини . Добре розчинна у воді. Концентрований розчин називається «рапа».

            (Так це кухонна сіль, натрій хлорид). На мультимедійний дошці велика формула і сфери застосування цієї солі .

C:\Users\User\Pictures\41928.jpg                           Діти! Наш народ не залишається осторонь. Складемо багато прислів’їв  про сіль. Давайте перевіримо ваше домашнє завдання. Діти показують на малюнках прислів’я і говорять їх.

1.Без солі,без хліба – половина обіду.                     

 2. Пуд солі разом з’їсти .

F:\до уроку 8 клас\IMG_0178.JPG

3.Без солі і стіл кривий.

F:\до уроку 8 клас\IMG_0175.JPG

 

 

 

 

                   4.Без солі-хліб не їда .

5.Чоловік без друга, що їжа без солі .

6.Хліб із сіллю не сваряться

. F:\до уроку 8 клас\IMG_0176.JPG

Вчитель :  

Задумали чумаки в дорогу

Покупили собі нові вози,

Поробили ярма кленові

Поробили занози дубові

Покупили воли половії

Покупивши, да й попарували,
                                 Попарували, да й повиїжджали.

C:\Users\User\Pictures\uk_r.jpg

                                    Про яку історичну подію тут ідеться?  Так,як чумаки в Крим по сіль їздили . Це таке не від’ємна частинка життя нашого народу, його історії

Одне із прислів’їв звучить так: ,,Щоб пізнати людину, потрібно з нею пуд солі з’їсти‘’. А давайте дізнаємось, скільки ж часу потрібно для цього.

                                       1 пуд=16 кілограм

                                       16 :2 =8 кілограм (8000 грам)

Добова норма людини 10 грам солі ,тоді 8000: 10 =800 (днів)

                                        800:365 =2,2 роки

                                 Так, потрібно немало часу, щоб знайти і пізнати друга! Тож бережіть друзів.  Друг перевіряється лише часом! У тут сталося неймовірне. В двері постукали і до класу зайшла її величність –Кухонна сіль .

                          Кухонна сіль: "Я бачу ви зрозуміли, що важливішої речовини ніж я – на світі немає .Я і символ вірності та святості; я магія очищення і багатства; символ платні і дружби. Я і мінерал, і їжа. Я і здоров’я і смерть. В моєму складі можуть знаходитись до 20 хімічних елементів, які потрібні людині .Цілі народи віками боролися за мене ,прокладали ,,сольові шляхи ‘’.

                            Я стала причиною заснування міста Мюнхен в Німеччині в 1158 році ,бо саме тут пролягав один із сольових шляхів . Моє ім’я носять багато міст і селищ . Я, я, я…

                                 Дітям набридло слухати Я та Я від солі .І вони вирішили довести ,що і інші солі мають важливе значення . Із різних куточків класу посипались доводи :

NaHCO3 -питна сода -  використовується в хлібопекарській, кондитерській справі .

Na2SO4   в склоробній промисловості і виробництво соди .

 СаСО3  - кальцій карбонат,вапняк мармур, кальцій, граніт - будівництво, виробництво пластмас, гум, паперу, скла .

NaNO3,  KNO3, KCl добрива.

Al2(SO4)3паперова і шкіряна промисловість, очищення води (галуни)

BaSO4 в медицині,  як рентгеноструктурний матеріал .

  CaSO4·2H2O - гіпс – надійний при лікуванні переломів .

CaSO4·5H2O– мідний купорос для захисту рослин .

Кухонна сіль закричала :Так, так ви праві ,всі речовини дуже важливі і солі зокрема .Я зрозуміла свою помилку і дуже прошу всіх :,,Давайте жити дружно і допомагати один одному в служінні людям ,,

Вчитель: Про солі можна говорити безкінечно довго і дуже цікаво і ми це зробимо ще не раз. Речовини тісно пов’язані між собою і ми це будемо доводити на уроці про генетичний зв'язок між ними .

Рефлексія і підведення підсумків :  Пам’ятайте, що  в кожному кристалику будь-якої солі знаходяться мільйони. Доторкніться до них, пізнайте їх для себе і життя стане набагато .  І хімія буде для вас набагато зрозумілішою наукою.

На мультимедійній дошці слова :

                     ,,Ваша сила – віра в себе

                     Ваші здібності – культура самовдосконалення

                    Знаходьте час для роботи – це ціна успіху !

                    Хочу побажати Вам успіхів у вивченні хімії

З повагою до Вас, Ольга Яківна ‘’

                                        В цей час коментую оцінки, які учні отримали на уроці .

 Домашнє завдання: Повторити параграфи  від 5 до 10

  1. Підібрати якнайбільше хімічних слів до кожної  букви

      слова            Солі.

 2) Підготувати загадки про солі,в яких творах українських      письменників ідеться про сіль, які міста світу мають співзвучну назву .

                                   3) Скласти формули солей Na, Ca, Al з усіма кислотними                   залишками, які ми вивчили і дати їм назви .

                                 4) Скласти самому одну історичну задачу на кількість речовини .

                                  (Домашнє завдання кожний учень отримує на картці ). Часу на уроці це не займає .

                                    Якщо вистачить часу, даю цікаві довідки :

                             Наприклад. В 1870 році комісія по хімічній номенклатурі.  Російського наукового товариства розглянула запропоновану систему назв за принципом побудови в російській мові імен, по-батькові, прізвищ .

                                    NaCl – Натрій Хлорович

                                     КСІ – Калій Хлорович

                                     Na2S- Натрій Сіркович

                                     КСІО3 – Калій Хлорович Кислов

                                     Na2SO4 – Натрій Сіркович Кислов

                                                Дякую всім за урок !!           

 

 

 

zip
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку