Природа – міра всіх речей. МЕТА: формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної; міжпредметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв; предметних мистецьких компетентностей: ознайомлення учнів з мистецтвом різних культурних регіонів світу, формування розуміння взаємодії між різними культурами, усвідомлення необхідності збереження культурно-мистецького надбання людства; формування креативних, комунікативних якостей особистості учня; формування уміння виявляти власні художні інтереси та потреби розвивати естетичний смак, здатність давати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом, виховання національної ідентичності.
Пригадайте! Що таке конфуціанство?Хто є засновником?Конфуціанство – система цінностей, що регулюють стосунки між людьми за принципом: стався до інших так само, як хотів би, щоб ставилися до тебе. Конфуцій (551-479 рр. до н.е.)давньокитайський філософ та політичний діяч, національний герой Китаю
Східні народи визнають високу естетичну цінність природи, а людину – мізерною частинкою природи. Китайський живопис набув розквіту в епоху династії Тан і Сун і став провідним у малярстві. Визначальна ознака цього виду творчості – поєднання зображення, поезії, каліграфії і друку.Ієрогліфи – назви твору, вірша або афоризму – доповнюють картину, «озвучують» її, розшифровують прихований символічний смисл
Засновник китайського пейзажного живопису, поет, художник і музикант Вай Вей (699-759) Малюнок тушшю на тканині неможливо виправити чи стерти, що потребувало великої майстерності. Відсутність кольорів компенсував деталізацією зображення. Художний Ван Вей творив у жанрі «гори і води». Ван Вей першим став писати тільки чорною тушшю. Він настільки зближував образи живопису і поезії, що сучасники зазначали: «Його вірші подібні картинам, а його картини подібні віршам»
Особливості китайського пейзажного живопису. Поєднання білого фону сувою і чорної туші набуло глибокого змісту: біле в Китаї — символ жалоби, ознака старості, відходу в небуття. Час, коли природа занурюється в сон, теж білий. Біле і темне — знаки взаємопов'язаних інь і ян«Просвіт після снігопаду в горах біля річки»
Передача простору і часу. Горизонтальні і вертикальні сувої поступово розкручували, занурюючи глядача в сюжет. Передавали безмежність простору і часу. Поступово розкруюючи сувої занурювали глядача в сюжет. Вертикальні розвішували на стінах, застосовували в ширмах. Поміркуйте, які художні можливості відкриває видовжена форма сувою?
Особливості корейського живопису. Спочатку з’явився китайський живопис. У ньому переплітаюся ідеї таких релігій: буддизм, конфуціанство і даосизм. Згодом корейські підхопили досвід китайських художників і виробили свою манеру письма. Корейські художники малювали на шовку і папері. Корейський живопис більш камерний. Пейзажні образи створювали не чітко реалістичними, а ніби розмитими у блідо-сіруватих тонах
Академія живопису була заснована на початку періоду Коре. Академія живопису була заснована на початку періоду Коре. Художники писали портрети, пейзажі, тварин і Чотири благородні рослини (сакунчжа): сливове дерево, хризантему, орхідею і бамбук, які втілюють чотири чесноти. Так само як і каліграфічні роботи, малюнки виконувалися пензлем і тушшю на папері або шовку: потрібний ефект створювався лініями, фактурою і пропорціями Художники писали портрети, пейзажі, тварин і чотири благородні рослини (сакунчжа): сливове дерево, хризантему, орхідею і бамбук, які втілюють чотири чесноти. Так само як і каліграфічні роботи, малюнки виконувалися пензлем і тушшю на папері або шовку: потрібний ефект створювався лініями, фактурою і пропорціями
Свідченням цього є творчість основоположника реалістичного живопису Чон Сона (1676 -1759) і майстра побутових сцен Кім Хон До (1745-1806 Свідченням цього є творчість основоположника реалістичного живопису Чон Сона (1676 -1759) і майстра побутових сцен Кім Хон До (1745-1806)Чон Сон ( 1676—1759) — корейський художник-пейзажист. Серед його робіт — картини тушшю та аквареллю, також численні пейзажні картини «правдивого погляду» на тему Кореї та історії її культури. Він вважається одним із найвідоміших корейських художників . Пейзажі, які він створив, відображають більшість географічних особливостей Кореї. Його стиль більш реалістичний, ніж абстрактний. Він є першим художником корейських пейзажів, що зображають справжній вид з вікна
Декоративно – ужиткове мистецтво Далекого Сходу Декоративно-ужиткове мистецтво Далекого Сходу відоме оригінальними виробами з порцеляни, дерева, кістки, коштовного каміння, що ніби оживали в руках майстрів-віртуозів. Китай – батьківщина порцеляни, яку називали «білим золотом». З порцеляни виготовляли фантастичні за формами і декором вази, чайники, тарілки, статуетки, прикрашені барвистими розписами.