Матеріал до уроку "Живопис Китаю"

Про матеріал
Матеріал про розквіт живопису далекосхідного культурного регіону, його засновників
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво далекосхідного культурного регіону. Природа – міра всіх речей Живопис країн Далекого Сходу.

Номер слайду 2

Природа – міра всіх речей. МЕТА: формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної; міжпредметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв; предметних мистецьких компетентностей: ознайомлення учнів з мистецтвом різних культурних регіонів світу, формування розуміння взаємодії між різними культурами, усвідомлення необхідності збереження культурно-мистецького надбання людства; формування креативних, комунікативних якостей особистості учня; формування уміння виявляти власні художні інтереси та потреби розвивати естетичний смак, здатність да­вати естетичну оцінку художнім творам; виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом, виховання національної ідентичності.

Номер слайду 3

Пригадайте! Які вчення мали вплив на мистецтво країн Далекосхідного регіону?Конфуціанство, даосизм, буддизм.

Номер слайду 4

Пригадайте! Що таке конфуціанство?Хто є засновником?Конфуціанство – система цінностей, що регулюють стосунки між людьми за принципом: стався до інших так само, як хотів би, щоб ставилися до тебе. Конфуцій (551-479 рр. до н.е.)давньокитайський філософ та політичний діяч, національний герой Китаю

Номер слайду 5

Пригадайте! Що таке даосизм?Хто є засновником?Даосизму - захоплення природою, одним з представників якої є людина. Вона має взаємодіяти зі світом, а не прагнути змінювати його. Лао-Цзи (VI–V cт. до н.е.)китайський філософ, що вважається засновником даосизму

Номер слайду 6

Пригадайте! Що таке буддизм?Буддизм – одна з найдавніших світових релігій, яка зародилася в Індії і проникнула в Китай, а згодом і в інші країни Азії. Це релігійно-філософське вчення про духовне пробудження наставляє особистість на шлях морально та інтелектуально піднесеного життя.

Номер слайду 7

Східні народи визнають високу естетичну цінність природи, а людину – мізерною частинкою природи. Китайський живопис набув розквіту в епоху династії Тан і Сун і став провідним у малярстві. Визначальна ознака цього виду творчості – поєднання зображення, поезії, каліграфії і друку.Ієрогліфи – назви твору, вірша або афоризму – доповнюють картину, «озвучують» її, розшифровують прихований символічний смисл

Номер слайду 8

Засновник китайського пейзажного живопису, поет, художник і музикант Вай Вей (699-759) Малюнок тушшю на тканині неможливо виправити чи стерти, що потребувало великої майстерності. Відсутність кольорів компенсував деталізацією зображення. Художний Ван Вей творив у жанрі «гори і води». Ван Вей першим став писати тільки чорною тушшю. Він настільки зближував образи живопису і поезії, що сучасники зазначали: «Його вірші подібні картинам, а його картини подібні віршам»

Номер слайду 9

У китайському живописі встановили такі жанри:«гори і води» (шань і шуй), «квіти і птахи» (хуа-няо)«люди» (жень у хуа), «тварини» (анімалістика)

Номер слайду 10

«Гори і води» (шань і шуй)- пейзажі уособлювали активний чоловічий початок

Номер слайду 11

Особливості китайського пейзажного живопису. Поєднання білого фону сувою і чорної туші набуло глибокого змісту: біле в Китаї — символ жалоби, ознака старості, відходу в небуття. Час, коли природа занурюється в сон, теж білий. Біле і темне — знаки взаємопов'язаних інь і ян«Просвіт після снігопаду в горах біля річки»

Номер слайду 12

Особливості китайського пейзажного живопису. Спробуйте визначити, які філософські думки відобразив у цьому пейзажі Ван Вей. Підказки: дороги, гори, будинок, сосни

Номер слайду 13

Особливості китайського пейзажного живопису. Спробуйте визначити, які філософські думки відобразили у цьому пейзажі художники. Підказки: журавлі, дах будинку. Чжао Цзи, Хуейцзун. «Журавлі»

Номер слайду 14

Передача простору і часу. Горизонтальні і вертикальні сувої поступово розкручували, занурюючи глядача в сюжет. Передавали безмежність простору і часу. Поступово розкруюючи сувої занурювали глядача в сюжет. Вертикальні розвішували на стінах, застосовували в ширмах. Поміркуйте, які художні можливості відкриває видовжена форма сувою?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Особливості китайського пейзажного живопису

Номер слайду 17

Особливості китайського пейзажного живопису

Номер слайду 18

Особливості корейського живопису. Спочатку з’явився китайський живопис. У ньому переплітаюся ідеї таких релігій: буддизм, конфуціанство і даосизм. Згодом корейські підхопили досвід китайських художників і виробили свою манеру письма. Корейські художники малювали на шовку і папері. Корейський живопис більш камерний. Пейзажні образи створювали не чітко реалістичними, а ніби розмитими у блідо-сіруватих тонах

Номер слайду 19

Академія живопису була заснована на початку періоду Коре. Академія живопису була заснована на початку періоду Коре. Художники писали портрети, пейзажі, тварин і Чотири благородні рослини (сакунчжа): сливове дерево, хризантему, орхідею і бамбук, які втілюють чотири чесноти. Так само як і каліграфічні роботи, малюнки виконувалися пензлем і тушшю на папері або шовку: потрібний ефект створювався лініями, фактурою і пропорціями Художники писали портрети, пейзажі, тварин і чотири благородні рослини (сакунчжа): сливове дерево, хризантему, орхідею і бамбук, які втілюють чотири чесноти. Так само як і каліграфічні роботи, малюнки виконувалися пензлем і тушшю на папері або шовку: потрібний ефект створювався лініями, фактурою і пропорціями

Номер слайду 20

Свідченням цього є творчість основоположника реалістичного живопису Чон Сона (1676 -1759) і майстра побутових сцен Кім Хон До (1745-1806 Свідченням цього є творчість основоположника реалістичного живопису Чон Сона (1676 -1759) і майстра побутових сцен Кім Хон До (1745-1806)Чон Сон ( 1676—1759) — корейський художник-пейзажист. Серед його робіт — картини тушшю та аквареллю, також численні пейзажні картини «правдивого погляду» на тему Кореї та історії її культури. Він вважається одним із найвідоміших корейських художників . Пейзажі, які він створив, відображають більшість географічних особливостей Кореї. Його стиль більш реалістичний, ніж абстрактний. Він є першим художником корейських пейзажів, що зображають справжній вид з вікна

Номер слайду 21

Кім Хон До (1745-1806)– корейський художник і майстер каліграфії майстер побутових сцен Чи можна назвати танцювальну сцену Кім Хон До реалістичною? Чому?

Номер слайду 22

Декоративно – ужиткове мистецтво Далекого Сходу Декоративно-ужиткове мистецтво Далекого Сходу відоме оригінальними виробами з порцеляни, дерева, кістки, коштовного каміння, що ніби оживали в руках майстрів-віртуозів. Китай – батьківщина порцеляни, яку називали «білим золотом». З порцеляни виготовляли фантастичні за формами і декором вази, чайники, тарілки, статуетки, прикрашені барвистими розписами.

Номер слайду 23

Підсумок уроку. Які основні жанри є в китайському живописі?Які особливості китайського пейзажного живопису?

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Розробити малюнок для розпису хустини чи шалика

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 10 клас, Презентації
Додано
7 лютого
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку