"Маленькі підприємці у світі великого бізнесу"
В наш час, складний і швидкоплинний,
Коли летить все і мина,
Учитель мало не миттєво
Всі зміни вносить у життя.
Йому так треба наздогнати
Таких розвинених дітей!..
Щоб бути в курсі їх захоплень,
Вигадує мільйон ідей!
Сучасний вчитель поза часом,
Він завжди знає, що в ціні:
Майстерно підкорити ґаджет,
Хітові заспівать пісні.
Він завжди вчить дітей науки,
Нелегким правилам життя,
І поринає без останку
В роботу світла сіяча!
Коли я складала ці рядки, на думку спадало щось чисте, добре, вічне. Але всім відомо, що ми живемо в матеріальному світі, яким керують ринкові відносини. І дітям треба в майбутньому стати повноправними учасниками цього складного процесу. Уроки математики, економіки, історії сприяють цьому. Уроки англійської мови не є виключенням. На уроках ми створили свій міні-економічний простір, в якому, як виявилось, дуже цікаво вивчати англійську мову. Було створено так звану економічно-лінгвістичну систему. В класному обігу є своя валюта - "англик" . Учні мають власні гаманці. Своєю працею - правильними відповідями, виконанням завдань- учні "заробляють" власні гроші - "англики". Існує навіть система штрафів ( наприклад, за невиконане домашнє завдання учень "платить" вже заробленими "англиками"). Учень сам розпоряджається своїми фінансами : він може навіть "купити" підказку у вчителя або сусіда при виконанні роботи. Але, як показав досвід, учні досить економно ставляться до зароблених грошей. Замість витратити їх на підказку, вони обирають вивчити матеріал самі. Досить сильна вийшла мотивація. Адже в кінці теми учні " купують " оцінки у вчителя - обмінюють зароблені "англики" на бали. Система "розцінок" складається вчителем перед початком теми ( уроку,
семестру тощо). Наприклад: 30 англиків - 12 балів, 25 англиків - 11 балів і т.д. Підвищився не лише інтерес до вивчення англійської мови, а й формуються навички економічних відносин, бережливості, розвиваються художньо-естетичні навички ( багато учнів власноруч створили свої гаманці, оздоблювали їх).
А ще ми періодично влаштовуємо т.з. "заборонені вечірки". Такий собі ігровий клуб. Учні грають у настільні ігри. Після вивчення достатньої кількості лексики ми граємо в гру типу " Dobble ". Учні поділені на команди, на картках є малюнки. Мета - якомога швидше позбутися своїх карт, голосно і правильно назвавши намальоване слово. Правила та варіанти гри можна знайти за посиланням https://funmill.wordpress.com/dobbl-rules/
Чому ж вечірка " заборонена "? Тому що є заборона на НЕанглійські слова. Не знаєш слово, а грати хочеш, - шукай відповідь. Порушив заборону - вибув із гри.
Ідей багато...Взагалі, сучасний вчитель - невичерпне джерело ідей, що розкриває дитячі таланти. Але дуже непросто тримати руку на пульсі стрімкого життя. Тому хочеться підтримати та надихнути всіх вчителів власними рядками :
Що робить вчитель - знають всі,
Всі знають, що йому робити:
Навчати, слухати, талант знайти,
А потім ще й не розгубити!
Хай вогник ваш ніколи не згаса,
Не втомлюйтесь таланти відкривати!
Самі зростайте в власному житті,
Щоб прикладом своїм всіх учнів надихати!
Плекайте те, що дав Господь,
Але не створюйте талантів штучних!
І будуть гордими тоді
Талановиті вчителі талановитих учнів!