Матеріал про використання дистанційних платформ на уроках української мови та літератури

Про матеріал
Практичний досвід використання на уроках української мови та літератури дистанційних платформ.
Перегляд файлу

Використання платформ ClassDojo та  GoogleClassroom на уроках української мови та літератури.

https://newtonew.com/uploads/ckeditor/classdojo%20general.png

TBD

 

 

 

 

 

 

 

 

У складних умовах сучасності використання платформ для дистанційного та змішаного навчання стало необхідністю. Освіта має орієнтуватися на перспективи розвитку суспільства - необхідно застосовувати найновітніші інформаційні технології. Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.

  Тому на уроках української мови та літератури я намагаюся застосовувати якомога більше видів робіт із навчальними платформами. Для себе я виділила 2 платформи.

       Google Classroom  – це інструмент, що зв'язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає  створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати та організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу. Ця платформа може використовуватися для учнів середньої та старшої школи.

За допомогою  програми Google Classroom  вчитель може :

  • створювати завдання з можливістю прикріплення посилань, мультимедійного контенту (у тому числі з сервісу YouTube), різних типів файлів, а також створювання і зберігання файлів на Google «Диску» ;
  • встановлювати  терміни складання кожного конкретного завдання з точністю до хвилини;
  • запланувавати завдання заздалегідь з точністю до хвилини;
  • виставляти оцінки за виконані завдання, використовуючи  гнучку шкалою оцінювання для кожного конкретного завдання;
  •  редагувати і коментувати  завдання з динамічним відображенням правок в режимі реального часу;
  • створювати індивідуальні завдання для кожного учня;
  •  розбивати учнів на групи;
  • додавати терміни здачі, змінювати шкалу оцінок і відстежувати перевірені завдання;
  • відстежувати завдання для учнів - Клас створює для кожного курсу Google Календар і оновлює  їх терміни, а  учні можуть переглядати завдання в стрічці, на сторінці робіт і в календарі курсу;
  • переносити оцінки - можливість експорту підсумкових оцінок в Google Таблиці або CSV-файл, який можна завантажити в інші додатки;

Google Classroom  доступний в Інтернеті і через мобільний додаток Google Класс для Android і iOS.

      

       Дуже важливо , що даний сервіс надає платформу для проектної роботи (літературний портрет, віртуальна екскурсія, мовознавче дослідження та інше), тобто самостійної роботи учнів над конкретним завданням, що завершується створенням творчого продукту. Командна робота над проектами сприяє комунікації, взаємодії учнів у групі, згуртуванню колективу, а також ефективному плануванню часових ресурсів. Учні повинні обговорити і розподілити між собою питання для дослідження, скласти календарний план роботи над проектом, знайти респондентів і провести опитування, проаналізувати і систематизувати отримані результати, зробити висновки, підготувати презентацію проекту і продемонструвати результати.

  Всі наробки  кожен член групи розміщує у власному хмарному просторі Google Диск і надає права доступу іншим користувачам групи. Проектна робота стимулює розвиток всіх мовленнєвих компетенцій учнів.

              Твори, перекази, есе, реферати, наукові роботи, диктанти та інші письмові завдання  можна розмістити на перевірку через  Classroom.

      Крім цього, система дозволяє в електронній формі проводити проміжний контроль знань з  мови та   літератури: платформа дозволяє створювати різноманітні тестові завдання.

Робота з Google формами може бути як фронтальною, так і індивідуальною, тому підходить і для дистанційного навчання.

      Варто зауважити, що працюючи з Google Classroom , учень  має доступ тільки до своїх завдань, а вчитель бачить завдання кожного учня і може проставити оцінки за виконані роботи, написати коментарі та зауваження, або повернути завдання на доопрацювання.

       Таким чином, сервіс дає можливість персоналізувати навчальний процес, спрощуючи роботу, разом з тим, збільшуючи кількість індивідуально-групових методів і форм навчання. Також використання Classroom сприяє підвищенню мотивації до навчання, дозволяє заощаджувати час підготовки до навчання;  наочність і інтерактивність інформації при подібній організації сприяє кращому засвоєнню інформації.

       Google Classroom  корисний як засіб спілкування вчителя з учнями та учнів між собою. Він дозволяє оперативно надавати учням навчальні матеріали, інструкції до самостійних робіт,  новини і оголошення; дозволяє оперативно надавати відповіді на учнівські запитання, причому відразу для всієї „віртуальної спільноти”, пов’язаної з даним курсом;  дозволяє здійснювати гнучкий підхід щодо організації різних видів навчальної діяльності та керування ними (групові, індивідуальні тощо).      

 

ClassDojo  - платформа, яка розрахована на дітей молодшого та середнього шкільного віку. Це закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. Вона пристосована для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів (для останніх треба буде завантажити додаток).

 Робота у цій платформі дуже подобається учням, бо додає елементів гейміфікації. Кожен учень отримає аватарку у вигляді монстрика(учень може її змінити) – вона радіє, коли отримує похвалу від учителя, і сумує, коли ставлять негативну оцінку. Завдання монстрика — збирати бали за завдання. За кожне вчитель присвоює школяреві певну кількість балів. Бали можуть бути, як позитивні, так і негативні( за невиконане завдання).

Комунікація вчителів і учнів відбувається наступним чином: учасники «Класу»  бачать публікації від вчителя в хронологічному порядку. Це дещо схоже на  стрічку новин у соціальних мережах.

Учитель може прикріпити до матеріалів та завдань PDF-файли, посилання на вебресурси.

 

Окрема опція платформи — створення завдань чотирьох типів. Учень може написати роботу й прикріпити файл або намалювати роботу, сфотографувати чи зняти коротке відео. Вчитель одразу може побачити, яке саме завдання виконав учень.

 

 

 

Великий плюс — можливість спілкування учнів на сторінці «Класу»: після того як вчитель створив пост, школярі можуть його коментувати. Педагог може їм щось пояснювати там само.

 

 

Ще один великий плюс — до цієї системи можна за запрошенням через лінк приєднати й батьків. Вони мають завантажити додаток на телефон і ввести код від учителя. Код персональний, тому батьки бачать  в «Класі» лише свою дитину та її результати, а також стрічку із завданнями й коментарями від усіх.

 

 

Отже, використання на уроках української мови та літератури дистанційних платформ дозволяє урізноманітнити навчання, зробити його цікавим та захопливим.

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку