Матеріали Батьківської конференції "Статеве виковання дітей"

Про матеріал
На конференції розглядаються цілі, завдання та зміст статевого виховання в умовах сім’ї на різних вікових етапах. Захід сприяє усвідомленню батьками того, що шляхом правильного статевого виховання закладаються основи майбутніх гармонійних подружніх відносин, попереджається рання незапланована вагітність та поява інфекційних захворювань.
Перегляд файлу

 

БАТЬКІВСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ-ПАВУТИНКА

«СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ»

 

Мета.  Розглянути цілі, завдання та зміст статевого виховання в умовах сім’ї на різних вікових етапах. Сприяти усвідомленню батьками того, що шляхом правильного статевого виховання закладаються основи майбутніх гармонійних подружніх відносин, попереджається рання незапланована вагітність та поява інфекційних захворювань.

 

  1. Вправа на активізацію «Овації» (3 хв.)                                             

Хід вправи: Шановні батьки! Щоб в нашій аудиторії панувала атмосфера доброзичливості та довіри почати роботу пропоную із вітання один одного, виконуючи вправу «Овації». Увага, підведіться, будь ласка, ті, у кого, наприклад, гарний, піднесений настрій. Нагородимо їх оваціями. Сідайте, будь ласка, на свої місця, а я продовжую: «Прошу встати тих, хто…»:

  • любить розповідати анекдоти;
  • у кого влітку День народження; 
  • хто по життю оптиміст;
  • хто завжди з задоволенням іде на роботу;
  • хто впевнено знається  на темі «статевого виховання»

Дякуємо вам!

А тепер в гарному настрої починаємо працювати.

Епіграфом до нашої зустрічі ми взяли слова, які мені здаються найдоречнішими в сьогоднішній ситуації:

СЛАЙД №

«Ми маємо зробити вибір: залишити дітей у пошуку власного шляху крізь туман неповної та спотвореної інформації, а часом відвертої експлуатації з боку медіа, Інтернету, однолітків та несумлінних дорослих, або відповісти на виклик і забезпечити чітке, інформативне, науково обґрунтоване статеве виховання, що ґрунтується на універсальних цінностях та повазі до прав людини»

МІішель Сідібе Виконавчий директор, ЮНЕЙДС

 

Тема статевого виховання дітей, на мій погляд, важлива, нелегка, делікатна, далеко не однозначна і не пропрацьована, потребує такту, стриманості, уникнення перебільшень, не терпить вульгарності, нарочитої скромності, оскільки в епіцентрі її — мотиви високого кохання і буденних обов'язків людини. В англ. мові слово «стать» звучить як sex, і  з нього слово «секс» перейшло в нашу мову. Однак культура, побутове життя вкладають в це поняття свій зміст. Якщо «стать» – поєднання тілесних, психічних, поведінкових аспектів для продовження роду людського, то словом «секс», як правило, позначають дію. Тобто, воно є синонімом таких понять, як «статевий процес», «статевий акт»,– все, що називають «займатися коханням». Таке зміщення понять викликає деякі складнощі при розмові на тему сексуальності.

СЛАЙД №

Сьогоднішнє засідання батьківської конференції покликане допомогти відповісти на такі питання:

 

1. Навіщо? (які цілі та завдання статевого виховання).

2. Що? (який його зміст).

3. Як повинні будуватися виховні впливи, щоб їхній ефект був оптимальним?

4. Хто повинен і може бути ефективним провідником статевого виховання?

5. Де? (у якому середовищі та за яких умов доречніше здійснювати ті чи інші заходи).

6. Коли? (на якому етапі розвитку запропоновані вихованням стереотипи і відомості можуть бути адекватно сприйняті та оптимально реалізовані).

7. З ким дитина може задовольнити свій інтерес до статі та яке виховне значення це має?

 

На сучасному етапі розвитку суспільства одним із серйозніших і першочергових завдань школи є формування в учнів правильних духовних установок, прищеплення толерантного ставлення до однолітків, зокрема і протилежної статі, виховання культури чистих і справжніх взаємин між статями. Причому, здійснювати ці нелегкі завдання необхідно органічно вплітаючи їх в навчально-виховний процес. Шляхом правильного статевого виховання необхідно закласти основи майбутніх гармонійних подружніх відносин,  уникаючи безтактності та нав’язливості, не надаючи  сфері сексуального виховання надмірно випереджального характеру, але разом із тим з оглядом на особливості віку та характер фізіологічних зрушень у організмі учнів.

Ставлення та погляди щодо статевого виховання дітей і підлітків завжди були й надалі залишаються досить суперечливими. Відкрите обговорення питань статевого розвитку та сексуальної поведінки, які тривалий час залишалися табу в нашій країні, сьогодні має як своїх прихильників, так і опонентів.

Експрес-опитування.

  • Як ви, шановні присутні, відноситеся до пропонованої теми? Вона повинна обговорюватися, чи має бути табуйованою?
  • Чи варто говорити у школі про статеве життя та стосунки?
  • Звідки діти дізнаються про секс?
  • З якого віку починають статеве життя?
  •  

СЛАЙД №

Можемо переконливо сказати, що з точки зору педагогів, які співпрацюють з учнями щодня, існує вагома потреба в поліпшенні статевого виховання учнівської молоді. Це зумовлено цілим рядом причин, а саме: прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, вживання нецензурної лексики без розуміння змісту сказаного, наявність  ознак сексуального насильства серед учнів, отриманням ними інформації з цього питання (нерідко перекрученої, вульгарної), статевою розпустою певної частини неповнолітніх, вільним доступом до порно-контенту з телефонів/планшетів, розмивання особистих кордонів, що призводить до виникнення насильства на статевому ґрунті. Усе це згодом проявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків, що в майбутньому призводить до розлучень.

  1. Вправа «НЕЗАВЕРШЕНІ   РЕЧЕННЯ»  (5 хв.)  Обладнання:    сигнальні картки (у папках учасників, на дошці посередині напис «статеве виховання», аркуші з фразами.

Посилаючись на особистий досвід, спробуємо з’ясувати основні складові частини  статевого виховання дітей Для цього ми пропонуємо Вам  доповнити незавершене речення «Статеве виховання– це…»

Я буду зачитувати  продовження  речення, а ви, користуючись сигнальними картками зеленого та червоного кольору, погоджуєтесь зі мною або не погоджуєтесь. Фрази кріпляться магнітами на дошці колом.

... знайомство учнів з анатомією і фізіологією людини

... розвиток культури міжособистісних відносин

... попередження про небезпеку сексуальної експлуатації

... ознайомлення на уроках з Камасутрою

... усвідомлення своїх фізичних і емоційних потреб

... виховання відповідальності за свою сексуальну поведінку

… заходи, направлені на стимулювання виникнення питань на сексуальні теми

...знання про репродуктивне здоров'я

... розвиток взаємовідносин на основі сімейних цінностей

заходи, направлені на пропагування вільних відносин серед сучасної молоді

... підготовка до здорового сімейного життя

... попередження небажаної вагітності та хвороб, що передаються статевим шляхом

... формування здорового способу життя

СЛАЙД №7

Отже ми з вами в результаті мозкового штурму визначили основні складові статевого виховання і, узагальнюючи, можна сказати, що

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯце система медичних та педагогічних заходів, спрямованих на виховання у дітей, підлітків і молоді розумного, здорового ставлення до питань статі.

Статеве виховання за змістом включає:

  • анатомо-фізіологічну просвіту підлітків та юнаків;
  • формування відчуття статі, свого соціального призначення;
  • виховання гігієни статі та гігієни статевого життя;
  • просвіту з питань захворювань і пошкоджень статевих органів;
  •  розвиток у дітей культури емоційних відносин між статями,  вміння керувати своїми почуттями та вчинками.

 

СЛАЙД №

Мета статевого виховання - формування в молоді статевої етики, естетики та гігієни; культури інтимних відносин; культури  любові та сімейного життя; формування наукових знань про фізіологічні особливості організму; морально-етичних норм  стосунків між хлопчиками та дівчатками; здорового способу життя.

СЛАЙД №

Завдання статевого виховання - щоб хлопчики усвідомлювали себе хлопчиками, а дівчатка - дівчатками, щоб у них була правильна статева орієнтація і щоб вони у взаєминах чоловік - жінка адекватно себе вели.

СЛАЙД №

Статеве виховання як складова частина морального виховання є невід'ємним елементом формування здорового способу життя, і передбачає:

— попередження раннього початку статевого життя;

— профілактику несподіваної вагітності;

— надання відомостей про планування сім'ї та регуляцію народжуваності;

— профілактику венеричних захворювань:

— профілактику СНІДу;

- профілактику алкоголізму, наркоманії, паління.

СЛАЙД №

Виходячи з загальних цілей статевого виховання, можна виділити кілька основних напрямків статевого виховання.

1. Статеворольове виховання, що допомагає формуванню психологічної мужності і жіночості. Навчання нормальному спілкуванню з однолітками протилежної статі.

2. Сексуальне виховання, спрямоване на оптимізацію формування сексуально-еротичних орієнтацій і сексуальної свідомості в контексті моральних вимог.

3. Підготовка до відповідального шлюбу.

4. Підготовка до свідомого та відповідального батьківства.

5. Формування здорового способу життя через роз'яснення залежності сексуальності, шлюбу і батьківства від таких шкідливих звичок, як паління, алкоголізм, наркоманія, від венеричних захворювань та ін.

Усі ці напрямки є взаємозалежними та взаємообумовленими складовими цілісного процесу, що має починатися з перших років життя дитини.

СЛАЙД №

Рекомендації зі статевого виховання, що їх розробила ЮНЕСКО, наголошують, що особливо важливим для засвоєння багатьох норм і ціннісних орієнтацій дитини та формування статевої культури є безперервність всього виховного процесу, починаючи від народження дитини, а також про особливу роль раннього дитячого та дошкільного віку для засвоєння базових знань і формування цінностей про статевий розвиток та статеву поведінку. А в цьому віці батьки є головним, а інколи і єдиним джерелом інформації для дитини.

Мудро висміяв страусячий захист полохливих батьків від нелегких запитань поет-сатирик Павло Глазовий. Онук, якому бабуся розповідає, де й кого зі старших братів і сестер "купили" чи "знайшли", промовляє до неї:

От сімейка, так сімейка!

 Хоч тікай із дому.

 Хоч би одне появилось

 На світ по-людському!

СЛАЙД №

 

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

(виступ практичного психолога)

Вправа «Моя просвіта та обізнаність»

Давайте для початку з’ясуємо, хто займався статевим вихованням з батьками наших учнів. Оберіть одну із відповідей: батьки, друзі, ЗМІ, інші дорослі, ніхто.

Зараз я хочу запропонувати  вправу, яка допоможе вам визначитися у напрямках роботи з батьками щодо статевого виховання дітей.

    Вправа «Показник статевого виховання»

Визначимо  Вашу батьківську участь і рівень активності у вихованні статевої культури своїх дітей (від 0 до 10 балів)

 

Питання для обговорення:

1. З якого віку потрібно починати обговорення цих тем?

2. З якими труднощами ви можете стикнутися в процесі статевого виховання дитини?

Підсумок тренера:

Статеве виховання -  складова частина навчально-виховних заходів, здійснюваних в родині, дошкільному закладі,  школі та повинне проводитись з урахуванням  статі, віку, ступеню підготовленості дітей, а також з дотриманням спадкоємності в процесі виховання. Обов’язковою умовою його ефективності - єдиний підхід батьків, медпрацівників, педагогів, вихователів та психологів.

Статеве виховання не можна розглядати як ситуативний процес, упущення в якому можна безболісно компенсувати в майбутньому. Насправді — це системна, копітка, цілеспрямована, надто делікатна робота.

СЛАЙД №

Вправа «Зміст статевого виховання»

В групах обговоріть, на що потрібно звертати увагу щодо статевого виховання, який його зміст, запропонуйте форми і методи роботи:

  • 1гр.- учнів початкової школи;
  • 2гр. – учнів 5-6 класів;
  • 3 гр. – учнів 7-9 класів;
  • 4 гр. – учнів 10-11 кл.

Ще раз підкреслю, що необхідно, щоби зміст, форми та методи статевого виховання передусім відповідали віковим особливостям дітей тобто етапам статевого розвитку.

СЛАЙД №

Спираючись на великий досвід багатьох країн, статеве виховання можна (і, очевидно, потрібно) умовно поділити на п'ять етапів. Це допоможе батькам й педагогам уважніше придивитися до статевої поведінки дітей, краще зрозуміти динаміку оволодіння ними статевими ролями, оскільки разом з фізичним і соціальним розвитком дітей змінюється їхня статева поведінка. Я назву тільки етапи, а їх зміст, завдання статевого виховання конкретного періоду та перелік знань (умінь і навичок), якими повинні оволодіти діти і підлітки в процесі свого розвитку, ви отримаєте в розсилках і познайомитесь з ними самостійно.

Перший (з 2 до 7 років) містить у собі пізнання власного «я», початкові поняття про будову свого тіла, отримання правдивих і найбільш повних (природно, з урахуванням віку) відповідей на запитання: чим відрізняється від мене «вона» («він»)? звідки з'являються на світ діти?

Завданнями статевого виховання в цей період є

  •                 Вироблення стійкого імунітету проти «вуличної» просвіти.
  •                 Формування уявлень про відмінності жіночої та чоловічої  поведінки.
  •                 Засвоєння норм дівчачої та хлопчачої поведінки.
  •                 Набуття досвіду між статевого спілкування з однолітками.

На другому етапі (з 8 до 11 років) раніше отримана інформація повинна бути уточнена, конкретизована; необхідно допомогти дитині упорядкувати свої знання. Період, що передує першим ознакам статевого дозрівання) характеризується подальшим закріпленням статевих моральних орієнтацій дитини, проявами статевої поведінки в іграх, спілкуванні з ровесниками. Так, щоб уникнути психологічної травми, дуже важливо ще задовго до першої менструації пояснити дівчинкам, які зміни відбуваються в їхньому організмі. У свою чергу, і хлопчики повинні знати про це (маючи поняття про стан своїх однокласниць, їм буде простіше дотримуватися визначених правил поведінки).

Завдання статевого виховання у навчально – виховному процесі у цьому періоді пов'язані з:

  •                 Поглибленням розуміння дітьми етичних, естетичних критеріїв міжстатевих взаємин.
  •                 Накопиченням досвіду  співпраці з однолітками та дорослими у школі й поза її межами.
  •                 Розширенням уявлень про роль чоловіка й жінки в народжені дитини та виконанні батьківських ролей.
  •                 Розуміння значення дружби, кохання у створенні сім’ї.
  •                 Уміння відрізняти  прояви нормальної статевої поведінки (жести, рухи, дотики, слова) від поведінки, пов'язаної з відхиленнями від норми;
  •                 Умінням знаходити вихід із ситуації, коли хлопчики та дівчатка стають об'єктом сексуальної агресії з боку однолітків та дорослих.
  •                 Розширенням знань про фізіологію організму людини, здоровий спосіб життя.

 

Третій етап (з 11 до 13 років) ) характерне формування образу статевого «Я».

Вже майже зовсім дорослий, оскільки підлітки повинні бути в курсі практично всіх питань, у тому числі про статеві відносини. До того ж у цей час з'являються перші симпатії, складаються пари. І тут важливо не тільки дати їм якусь додаткову інформацію з фізіології людини, але й ґрунтовно опрацювати моральну і правову сторони взаємин.

Завдання статевого виховання у навчально-виховному процесі у цьому періоді спрямовані на:

  •                 Розширення наукових знань про фізіологію та анатомію, розвиток організму.
  •                 Просвіту в питаннях сексуального дозрівання організму, перших відчуттів збудження й розрядки.

На четвертому (з 14 до 18 років) і п'ятому (після 19 років) етапах відбувається зміцнення і часткова реалізація фізіологічної ролі чоловіка і жінки, перші інтимні контакти, установлюються стабільні відносини між партнерами. До статевозрілого віку молоді люди зобов'язані мати інформацію про захворювання, що передаються статевим шляхом, включаючи СНІД, і отримати поради щодо того, як їх уникнути.

Завдання статевого виховання у навчально-виховному процесі на цьому етапі повинні спрямовуватися на:

  • Пропаганду культури, яка полягає у відповідальному ставленні до статевого життя, шлюбу та створення сім'ї.

Висновок. Інформація з питань статі має бути адресною, тобто розраховуватися на певний вік. З дитиною слід з’ясовувати тільки ті питання, які цікавлять її в даний момент, говорячи тільки про те, про що вона запитує. При цьому відповіді мають бути лаконічними, стислими й однозначними. Тобто, варто керуватися принципом американської реклами – говорити правду, і тільки правду, але не всю.

Вправа «Питання дітей». Які ще питання інтимного характеру ваших дітей ставили вас у незручне становище, викликали стан розгубленості?

  1. Звідки беруться діти?
  2. Що таке презерватив?

Об’єднавшись у трійки, запропонуйте свій варіант відповіді, з урахуванням вікових особливостей і отриманих сьогодні знань (дошкільники, початкова школа, середні класи)

Завдання для групи «старшокласники». Ви отримуєте докази того, що Ваша неповнолітня дитина  неодноразово в Інтернеті відвідувала сайти з порнографічним матеріалом?  Ваші дії.

Коментар тренера.

Будь-які ситуації, які трапляються з дітьми, повинні сприйматися батьками спокійно. Дана проблема вирішується шляхом співбесіди з дитиною. Батьки повинні вияснити, що турбує дитину (які проблеми в неї є). Вислухавши дитину, потрібно надати інформацію з проблемних питань.

 

Я підготувала всім учасникам семінару матеріали на тему «Особливості статевого розвитку школярів», де вказана вікова періодизація психосексуального розвитку, особливості статевого розвитку, що характерні для різних вікових етапів: молодшого шкільного, підліткового, юнацького. Докладніше з цими матеріалами ви познайомитесь самостійно.

 

Ще одне питання, яке хотілось би сьогодні обговорити – це питання сексуального насильства. Питання надзвичайно актуальне та надзвичайно важливе. Значний вплив на розповсюдження цього явища справляє порнографія, кіно- та телепродукція на сексуальну тематику, вільний доступ до сайтів порнографічного змісту, що руйнує психіку неповнолітніх. Сексуальне насильство – слід розглядати не тільки як залучення дитини до сексуальних дій, а й інші дії, які призводять до психологічної травматизації: неприємні дотики (або навіть приємні), спостереження за процесом ходіння в туалет, дитина стала свідком інтимної близькості (в реальному житті чи по телевізору), дитині донесли інформацію без пояснень і врахування віку…     

 

Ознаками психологічної травми сексуального характеру є:

  • Дитячі малюнки статевих органів;
  • Підвищений інтерес до теми під час спілкування з однолітками;
  • Часті жарти сексуальної тематики;
  • Почервоніння, надмірна соромязливість чи навіть, сльози, при розмові про інтимне.

Підсумки конференції. Система статевого виховання в Україні проходить перші етапи створення. Потрібні серйозний аналіз статевої соціалізації, поглиблення знань про шляхи статевого виховання, розробка його нових засобів і методів. Про наявність статевого виховання можна буде по-справжньому говорити лише тоді, коли дана система органічно розчиниться в повсякденному житті і стане її невід'ємною частиною, коли в необхідності статевого виховання нікого вже не потрібно буде переконувати.

 

В якості  підбиття  підсумків нашої конференції ми пропонуємо подивитись невеликий відео сюжет. Маємо надію, що ваша робота з дітьми в плані статевого виховання буде мати ефект, як  у цьому фільмі.

 

Вправа на завершення «Рефлексія»

Мета: закріпити позитивні результати тренінгу, зібрати запити на нові зустрічі.

- Скажіть про свої враження від сьогоднішньої роботи, що бажаєте обговорити в наступному році.

 

1

 

Перегляд файлу

Баратівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЙНА ЛИСТІВКА ДЛЯ БАТЬКІВ

«СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ»

 

Додаткові теоретичні матеріали батьківської конференції-павутинки

«Статеве виховання дітей та підлітків»

 

 

В житті дуже важливо взяти правильний курс з самого початку. Бо незначні відхилення на старті, якщо дорога досить довга, зумовлюють вагомі і невиправні помилки в кінці.                                       

                                                           А. Маркуша

 

 

 

 

Підготувала практичний психолог Н.О. Міщанін

 

 

 

 

 

 

 

Квітень 2019

Вікова періодизація психосексуального розвитку, особливості статевого розвитку, що характерні для різних вікових етапів: молодшого шкільного, підліткового, юнацького

Спираючись на великий досвід багатьох країн, статеве виховання можна (і, очевидно, потрібно) умовно поділити на п'ять етапів.

Перший (з 2 до 7 років) містить у собі пізнання власного «я», початкові поняття про будову свого тіла, отримання правдивих і найбільш повних (природно, з урахуванням віку) відповідей на запитання: чим відрізняється від мене «вона» («він»)? звідки з'являються на світ діти?

На другому етапі (з 8 до 11 років) раніше отримана інформація повинна бути уточнена, конкретизована; необхідно допомогти дитині упорядкувати свої знання. Період, що передує першим ознакам статевого дозрівання) характеризується подальшим закріпленням статевих моральних орієнтацій дитини, проявами статевої поведінки в іграх, спілкуванні з ровесниками. Так, щоб уникнути психологічної травми, дуже важливо ще задовго до першої менструації пояснити дівчинкам, які зміни відбуваються в їхньому організмі. У свою чергу, і хлопчики повинні знати про це (маючи поняття про стан своїх однокласниць, їм буде простіше дотримуватися визначених правил поведінки).

Третій етап (з 11 до 13 років) ) характерне формування образу статевого «Я.

Вже майже зовсім дорослий, оскільки підлітки повинні бути в курсі практично всіх питань, у тому числі про статеві відносини. До того ж у цей час з'являються перші симпатії, складаються пари. І тут важливо не тільки дати їм якусь додаткову інформацію з фізіології людини, але й грунтовно опрацювати моральну і правову сторони взаємин.

На четвертому (з 14 до 18 років) і п'ятому (після 19 років) етапах відбувається зміцнення і часткова реалізація фізіологічної ролі чоловіка і жінки, перші інтимні контакти, установлюються стабільні відносини між партнерами. До статевозрілого віку молоді люди зобов'язані мати інформацію про захворювання, що передаються статевим шляхом, включаючи СНІД, і отримати поради щодо того, як їх уникнути.

Найкращі книги для дітей про ЦЕ

Поки що не написано і не видано нічого кращого, ніж французькі енциклопедії сексуального життя. Усього їх 4 – для 7-9 років, 10-13, підлітків і дорослих. Перші дві – те, що потрібно для знайомства з темою про фізіологію, геніталії, гігієну, відмінності між дівчатками і хлопчиками, секс, народження дітей, контрацепцію. Автори Крістіан Верду, Жан Коен, Жаклін Натан. Можна знайти у вільному доступі в інтернеті у форматі ПДФ.

          

https://sexinforia.com/wp-content/uploads/2016/08/%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B02.jpg

Особливості статевого розвитку для різних віків

Вік, років

Хлопчики

Дівчатка

9-10

-

Ріст кісток тазу, округлення сідниць

10-11

Початок росту яєчок і статевого члена

Початок росту молочних залоз. Ріст волосся на лобку.

11-12

Активність простати

Ріст зовнішніх і внутрішніх геніталій. Гормонально зумовлені зміни епітелію піхви.

12-13

Ріст волосся на лобку (спочатку за жіночим типом)

Пігментація сосків. Збільшення молочних залоз.

13-14

Швидкий ріст яєчок і статевого члена. Ущільнення біля соскової області.

Ріст волосся в підпахвових западинах. Початок ментсруації (у середньому в 13,5 років, коливання від 9-17 років). Перші менструації кілька років можуть бути без овуляції.

14-15

Ріст волосся в підпахвовій області, поява пушку на верхній губі. Початок зміни голосу.

Найраніша нормальна вагітність.

15-16

Зрілі сперматозоїди (у середньому в 15 років, коливання від 11-17 років)

Вугрі. Більш низький голос. Регулярні менструації.

16-17

Ріст волосся на обличчі і тулубі. Чоловічий тип рослинності на лобку. Вугрі.

Зупинка росту скелету.

21

Зупинка росту скелету.

 

 


Перелік знань (умінь і навичок), якими повинні оволодіти діти і підлітки в процесі свого розвитку

1 клас. Назва частин організму людини взагалі, чоловічої та жіночої статі зокрема; частин організму, пов'язаних із видільними функціями. Назви і розташування основних внутрішніх органів. Позитивна оцінка тілесних почуттів і тілесних виражень почуттів. Роль матері і батька в походженні дітей. Розвиток дитини в материнському організмі, поява на світ і харчування, догляд після народження. Народження дітей — вищий прояв любові та прихильності дорослих чоловіка і жінки. Прояв любові і прихильності до інших людей, уміння поводитися з чужими людьми (щоб уникнути спокуси, розбещення, насильства).

2 клас. Розходження статей і особливості статевого розмноження у світі рослин і тварин. Основні знання, поняття, пов'язані з розмноженням ссавців (яйцеклітина, сперматозоїд, запліднення). Розвиток живих істот з яйця як у тілі матері, так і поза ним. Уміння оцінювати і цінувати тілесну красу. Значення і вияв турботи людини про своє здоров'я і красу тіла. Необхідність взаємодопомоги в сім'ї: турбота батьків про дітей, один одного, допомога дітей батькам, відношення до бабусь і дідусів. Вираження своїх почуттів словами, мімікою, жестами. Уміння оцінювати власні прояви любові та прихильності.

3 клас. Основні процеси й етапи внутрішнього розмноження. Розвиток дитини в організмі матері (перехід від факту до процесу), режим вагітної жінки і допомога їй з боку оточення. Процес народження і початок самостійного, окремого від матері життя дитини. Основи догляду за немовлям. Взаємозв'язок батьків і дитини після народження. Прояв любові та згоди в сім'ї. Поняття планування сім'ї, його мотиви і способи.

4 клас. Розходження в темпах росту й особливостях розвитку хлопчика і дівчинки. Початкові поняття про статеві ролі хлопчика — юнака — чоловіка і дівчинки — дівчини — жінки. Культура і гігієна тіла. Перші поняття про менструальний цикл (для дівчаток) і про розвиток дівчинки як майбутньої матері (для хлопчиків). Поняття про пристосування людей один до одного в сім'ї. Уявлення про відповідальність, що пов'язана зі статтю.

5 клас. Подальше вивчення менструального циклу (фізіологічна сутність, менархе, регулярність, тривалість і особливості протікання, ведення календаря менструацій, гігієна) — для дівчинки; знайомство з особливостями розвитку чоловічої статевої системи — для хлопчика. Подібність і розходження процесів розмноження і розвитку в рослин і у тваринному світі, у людей. Виникнення і прояв почуття симпатії взагалі та між людьми різної статі.

6 клас. Як хлопчики і дівчатка міняються в процесі розвитку: для дівчат вводиться поняття про порушення менструального циклу, про календар менструального циклу і особисту гігієну; для хлопчиків — про полюції як нормальне фізіологічне явище. Загальне уявлення про гормональні системи чоловічого і жіночого організму. Фізична і психологічна дорослість. Оцінка власних почуттів по відношенню до інших людей. Як люди сваряться, миряться й уникають сварок. Що переживають батьки, коли їхні діти ростуть і дорослішають. Уявлення про особисте життя й особисті взаємини дорослих у сім'ї.

7 клас. Юридичні поняття про шлюб, сім'ю, розлучення. Уміння оцінювати свій фізичний розвиток. Гігієна тіла (роздільно для хлопчиків і дівчаток). Психологічні проблеми дозрівання. Відносини хлопчиків і дівчаток: визнання і прийняття статевих особливостей, взаємна повага, залицяння. Турбота майбутніх батьків про здоров'я своїх майбутніх дітей (шкідливі звички — паління, алкоголізм, токсикоманія). Сексуальні реакції дозрівання: полюції, мастурбація (роздільно для хлопчиків і дівчаток).

8 клас і далі. Існуючі знання доповнюються за рахунок введення і роз'яснення понять: зріла сексуальність, сексуальне життя і його початок — психологічні, моральні, медичні аспекти; гетеросексуальні відносини, особливості жіночої і чоловічої сексуальності; несподівана вагітність; планування сім'ї і контрацепція; психологічна і сексуальна сумісність; сексуальні меншості; захворювання, що передаються статевим шляхом; відповідальність за сексуальні злочини.

 

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ.

Корисна інформація для батьків.

1.  УНИКАТИ ЧИ ПОЯСНЮВАТИ? Не слід давати дитині будь-яких роз'яснень з питання народження людини доти, поки вона не запитає сама. Якщо ж питання прозвучало, відповідати потрібно правильно, хоча й у доступній для дитини формі.

2.  Вплив на психіку дитини. Статеве дозрівання впливає і на психіку підлітка. У цей період починають формуватися чоловіча і жіноча психологія, статевий потяг породжує відповідні думки, інтерес до протилежної статі, книг, кінофільмів, розмов дорослих на інтимні теми. Статевий потяг і енергія знаходять вихід не обов'язково в статевому акті. Це можуть бути різні види діяльності (туризм, спорт, музика та ін.), що вельми важливо для виховання особистості, оскільки раннє збудження дитячої сексуальності психологічно шкідливе, затримує подальший психосексуальний розвиток.

ВАЖЛИВІ ПОРАДИ

  1. Атмосфера довіри в сім'ї. Вислуховувати дітей і давати їм правильні та ясні відповіді. Діти повинні знати про статеве дозрівання все, щоб у майбутньому не відчувати страху перед чимось незнайомим.

 2. Називати статеві органи правильно. Пам'ятайте, що у людини немає органів «добрих» і «поганих».

 3. Ніколи не кричати на дитину, навіть якщо вона лається, займається мастурбацією, грає в сексуальну гру. Тут краще відреагувати жартом, але не насмішкою.

 4. Не боятися говорити дитині правду про її народження, не говоріть про аїста та капусту.

 5. Своєчасно доводити до відома підлітка, що таке менструація, ерекція, полюції.

 6. Розказати про гомо- і гетеросексуалізм, проституцію, хвороби, які передаються статевим шляхом.

У питаннях статевого виховання необхідно застерегти батьків:

 чим більше заборон і чим сильніше придушується «заборонна» сила, тим більш рушійною буде її дія, коли вона прорветься;

 варто уникати крайностей у розмовах про секс - батьки, переборюючи незручність, сиплють фактами, але замовчують про почуття, а почуття - це головне.

 Як відповідати на гострі запитання дітей:

 треба доброзичливо розпитати дитину про те, що вона вже знає з цієї теми, а потім, якщо потрібно, поправити та розширити її уявлення;

 пояснення мають бути ясними та зрозумілими, без іносказань і підміни прикладами із життя тварин і рослин;

 казати правду треба на доступному розумінню рівні, зміст відповіді повинен бути цікавий дитині.

 Основні проблеми першої близькості:

 проблема психологічної готовності до статевого контакту, наявності емоційної основи, інтимності почуттів;

 проблема «безпеки» - захисту від можливих інфекцій (що особливо актуально в епоху «розгулу» СНІДу) та небажаної вагітності, що має на увазі інформування про сучасні засоби контрацепції. Хочеться помітити, що в вирішенні даної проблеми величезне, якщо не вирішальне значення має просвітницька робота, проведена батьками, учителями та вихователями.

Як говорити про це…

  •    Ставтеся спокійно і з повагою до дитячих питань

 Уникайте довгих повчальних лекцій з статевих питань

 Поясніть дитині, що ці питання не прийнято обговорювати з усіма

 Намагайтеся правильно називати статеві органи

 Спокійно поясніть дитині, що означають непристойні слова і чому ви не хочете, щоб вона їх вживала

 Відповівши на запитання дитини, переконайтеся, що вона зрозуміла ваші слова.

Правила безпеки

 Розмовляйте з дітьми про можливості зґвалтування.

 Розкажіть, що є різниця між дотиками люблячої, близької людини і чужої.

 Навчіть дітей говорити «ні» на запрошення чужих людей кудись поїхати і подивитися «щось цікаве».

 Навчіть звертатися за допомогою, якщо хтось надто наполегливий.

 Поясніть, що тіло належить тільки йому і ніхто не має права доторкатися до нього, вкладати які-небудь органи або пальці, навіть якщо це приємно і не боляче.

 Домовтеся, що дитина відразу розповість вам про подібні випадки.

 Якщо дитина починає вести себе приховано або проявляє не за віком обізнаність у питанні сексуальних відносин, поясніть, що вам можна довіряти, навіть якщо хтось попросив його нікому не казати про якусь таємницю.

 Якщо ви вважаєте, що з дитиною щось сталося, задавайте навідні запитання, спостерігайте.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Правильна і своєчасна реакція дорослих на ті чи інші особливості поводження дітей, їх взаємини з однолітками протилежної статі, емоційна оцінка цих особливостей; правильна реакція на ті чи інші прояви сексуального розвитку, заснована на твердому знанні того, що є нормативним, а що - відхиленням від норми. Батьки зобов’язані завжди пам’ятати, що їхня реакція на всі ці прояви – один з важливих шляхів статевого виховання!

  • Ніколи не забувайте, що перед вами не просто дитина,   а  хлопчик   чи   дівчинка   з   властивими   їм особливостями сприйняття, мислення, емоцій. Виховувати, навчати і навіть любити їх треба по-різному. Але обов'язково - сильно.
  • Ніколи не порівнюйте хлопчиків та дівчаток, не ставте одних за приклад іншим: вони різні за психологічним віком - дівчатка зазвичай старші від своїх ровесників-хлопчиків.
  • Не забувайте, що хлопчики і дівчатка по-різному бачать, чують, відчувають дотик, по-різному сприймають простір і орієнтуються у ньому, а головне - по-різному осмислюють тє з чим зустрічаються у цьому світі.
  • Пам'ятайте: коли жінка навчає та виховує хлопчиків, їй мало пригодиться власний дитячий досвід. Порівнювати себе у дитинстві з ними - неправильно і марно. Те ж стосується і виховання чоловіком дівчаток.
  • Не перестарайтеся, вимагаючи від хлопчиків акуратності і старанності у виконанні ваших завдань.
  • Намагайтеся, даючи завдання хлопчикам як у дитячому садку, у школі, так і у побуті, включати в них момент пошуку, що потребує кмітливості. Не треба заздалегідь розповідати і показувати, що і як робити. Варто підштовхнути дитину до того, щоб вона сама знайшла принцип розв'язання, нехай навіть припустившись помилок.
  • 3 дівчатками, якщо їм важко, треба разом, до початку роботи, розібрати принцип виконання завдання, що і як треба зробити. Водночас їх слід поступово вчити діяти самостійно, а не тільки за заздалегідь відомими схемами (домашню роботу виконувати точно, як мама, у школі розв'язувати типові задачі, як вчили на уроці), підштовхувати до пошуку власних варіантів розв'язання незнайомих, нетипових завдань.
  • Не забувайте не тільки розповідати, а й показувати. Особливо це важливо для хлопців.
  • Якщо вам треба посварити дівчинку, не поспішайте висловлювати своє ставлення до неї - бурхлива емоційна реакція заважає їй зрозуміти, за що її картають. Спочатку з'ясуйте, у чому її помилка.
  • Сварячи хлопчика, викладіть коротко і точно, чим ви незадоволені, тому що він не може довго утримувати емоційне напруження. Його мозок ніби відключає слуховий канал, і дитина перестає вас слухати і чути.
  • Перш ніж лаяти дитину за невміння, спробуйте з'ясувати природу труднощів. Знайте, що дівчатка можуть вередувати, здавалося б, без причини або з незначного приводу через утому (виснаження правої «емоційної» півкулі мозку).
  • Пам'ятайте, що ми часто недооцінюємо емоційну чутливість і тривожність хлопчиків. Хлопчики у цьому випадку виснажуються, інтелектуально (зниження активності лівої «раціональної» півкулі). Дорікати їм за це не тільки марно, а й аморально.

 

З дітьми молодшого віку такі розмови варто вести в ключі особистої безпеки. Важливо наголошувати на неприпустимості вторгнення в особистий фізичний простір дитини, оскільки дорослі люди можуть, користуючись дитячою необізнаністю, примушувати їх до дій сексуального характеру або різноманітних маніпуляцій із власним тілом.

Для підлітків щира розмова про секс із батьками важлива через, власне, початок сексуального життя. Навіть якщо ви вважаєте, що вашій дитині-підлітку починати статеве життя ще зарано, уникати розмов про нього не варто. У дитини може сформуватися спотворене уявлення про секс і власний інтимний простір, якщо єдиним джерелом інформації буде те, що транслює масова культура. Акцентуйте увагу на тому, що починати сексуальне життя варто з партнером/кою, якого/у ваша дитина добре знає, якому/ій довіряє та переживає із ним/нею щирі почуття. Обговоріть важливість засобів контрацепції та захисту від хвороб, що передаються статевим шляхом. І зауважте, що секс має відбуватися тільки за згодою обох партнерів - про це необхідно запитувати партнера/партнерку обов’язково! Дуже важливо навчити підлітків говорити “так” і “ні”.

Ініціюючи таку розмову, ви продемонструєте дитині відкритість, доброзичливість і станете першими, до кого вона звернеться із подібними питаннями. Головна мета сексуального виховання - проінформувати, застерегти від ризиків, а не нав’язати власні погляди, чи умисно вселити страх сексуального контакту. Важливо не замовчувати теми, яких ви, можливо, соромитеся, або на які свого часу не говорили ваші батьки.

 

 

Якщо вам бракує знань або ви не знаєте з чого варто розпочати, скористайтеся порадами психологів, знайдіть відповідну літературу, відео. Досить багато корисної інформації та оглядів матеріалів можна знайти тут:  https://goo.gl/k8GN8N, https://goo.gl/Acm1Wj

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВІТАЄМО УЧАСНИКІВ БАТЬКІВСЬКОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ-ПАВУТИНКИСТАТЕВЕ ВИХОВАННЯДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

Номер слайду 2

«Ми маємо зробити вибір: залишити дітей у пошуку власного шляху крізь туман неповної та спотвореної інформації, а часом відвертої експлуатації з боку медіа, Інтернету, однолітків та несумлінних дорослих, або відповісти на виклик і забезпечити чітке, інформативне, науково обґрунтоване статеве виховання, що ґрунтується на універсальних цінностях та повазі до прав людини»МІішель Сідібе Виконавчий директор, ЮНЕЙДС

Номер слайду 3

1. Навіщо? (які цілі та завдання статевого виховання).2. Що? (який його зміст).3. Як повинні будуватися виховні впливи, щоб їхній ефект був оптимальним?4. Хто повинен і може бути ефективним провідником статевого виховання?5. Де? (у якому середовищі та за яких умов доречніше здійснювати ті чи інші заходи).6. Коли? (на якому етапі розвитку запропоновані вихованням стереотипи і відомості можуть бути адекватно сприйняті та оптимально реалізовані).7. З ким дитина може задовольнити свій інтерес до статі та яке виховне значення це має?БУДЕМО ШУКАТИ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ:

Номер слайду 4

Експрес-опитування. Як ви, шановні присутні, відноситеся до пропонованої теми? Вона повинна обговорюватися, чи має бути табуйованою?Чи варто говорити у школі про статеве життя та стосунки?Звідки діти дізнаються про секс? З якого віку починають статеве життя?

Номер слайду 5

Результати опитування старшокласників (20 УЧНІВ): Чи повинна обговорюватися тема статевого виховання?(так – 17 учнів; ні – 3 учні)2. Хто повинен займатися просвітою?(11 учнів – батьки, 2 – психологи, 2 – психологи і батьки, по 1 – вчителі і батьки, лікарі і батьки; 3 – не мають відповіді.3. Чи варто говорити про це в школі? ( 12 – так, 6- ні, 2 – незнаю)4. Чи говорять із тобою вдома про статеве виховання? (13 – ні, 7 - так)5. Звідки діти дізнаються про ці теми? (телевізор/інтернет/література - 15; друзі - 7; батьки – 5).6. З якого віку підлітки починають статеве життя? (з 13 р.-4 учні, з 14р. – 3 учнів, з 16 р. – 8 учнів, по 1 учню – 18,19,20 років. 2 учнів відмовилися від відповіді.)

Номер слайду 6

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ – ЦЕ…... знайомство учнів з анатомією і фізіологією людини... розвиток культури міжособистісних відносин... попередження про небезпеку сексуальної експлуатації... ознайомлення на уроках з Камасутрою ... усвідомлення своїх фізичних і емоційних потреб... виховання відповідальності за свою сексуальну поведінку… заходи, направлені на стимулювання виникнення питань на сексуальні теми...знання про репродуктивне здоров'я... розвиток взаємовідносин на основі сімейних цінностей… заходи, направлені на пропагування вільних відносин серед сучасної молоді... підготовка до здорового сімейного життя... попередження небажаної вагітності та хвороб, що передаються статевим шляхом... формування здорового способу життя

Номер слайду 7

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ – ЦЕ…... знайомство учнів з анатомією і фізіологією людини... розвиток культури міжособистісних відносин... попередження про небезпеку сексуальної експлуатації... ознайомлення на уроках з Камасутрою ... усвідомлення своїх фізичних і емоційних потреб... виховання відповідальності за свою сексуальну поведінку… заходи, направлені на стимулювання виникнення питань на сексуальні теми...знання про репродуктивне здоров'я... розвиток взаємовідносин на основі сімейних цінностей… заходи, направлені на пропагування вільних відносин серед сучасної молоді... підготовка до здорового сімейного життя... попередження небажаної вагітності та хвороб, що передаються статевим шляхом... формування здорового способу життя

Номер слайду 8

СТАТЕВЕ ВИХОВАННЯ – це система медичних та педагогічних заходів, спрямованих на виховання у дітей, підлітків і молоді розумного, здорового ставлення до питань статі. Статеве виховання за змістом включає:анатомо-фізіологічну просвіту підлітків та юнаків;формування відчуття статі, свого соціального призначення;виховання гігієни статі та гігієни статевого життя;просвіту з питань захворювань і пошкоджень статевих органів; розвиток у дітей культури емоційних відносин між статями, вміння керувати своїми почуттями та вчинками.

Номер слайду 9

Мета статевого виховання - формування в молоді статевої етики, естетики та гігієни; культури інтимних відносин; культури любові та сімейного життя; формування наукових знань про фізіологічні особливості організму; морально-етичних норм стосунків між хлопчиками та дівчатками; здорового способу життя. Завдання статевого виховання - щоб хлопчики усвідомлювали себе хлопчиками, а дівчатка - дівчатками, щоб у них була правильна статева орієнтація і щоб вони у взаєминах чоловік - жінка адекватно себе вели.

Номер слайду 10

Статеве виховання є невід'ємним елементом формування здорового способу життя, і передбачає:— попередження раннього початку статевого життя;— профілактику несподіваної вагітності;— надання відомостей про планування сім'ї та регуляцію народжуваності;— профілактику венеричних захворювань:— профілактику СНІДу;— профілактику алкоголізму, наркоманії, паління.

Номер слайду 11

НАПРЯМКИ СТАТЕВОГО ВИХОВАННЯ1. Статеворольове виховання, що допомагає формуванню психологічної мужності і жіночості. Навчання нормальному спілкуванню з однолітками протилежної статі. 2. Сексуальне виховання, спрямоване на оптимізацію формування сексуально-еротичних орієнтацій і сексуальної свідомості в контексті моральних вимог.3. Підготовка до відповідального шлюбу.4. Підготовка до свідомого та відповідального батьківства.5. Формування здорового способу життя через роз'яснення залежності сексуальності, шлюбу і батьківства від таких шкідливих звичок, як паління, алкоголізм, наркоманія, від венеричних захворювань та ін.

Номер слайду 12

РЕКОМЕНДАЦІЇ, РОЗРОБЛЕНІ ЮНЕСКО Формування статевої культури є безперервним процесом, починаючи від народження дитини, а також важливими є періоди раннього дитячого та дошкільного віку для засвоєння базових знань і формування цінностей про статевий розвиток та статеву поведінку. Батьки є головними, а іноді і єдиними суб’єктами статевого виховання у цьому віці, єдиним джерелом інформації.

Номер слайду 13

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНАКОНФЕРЕНЦІЇПрактичний психолог. Н. О. Міщанін. ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Визначимо Вашу батьківську участь і рівень активності у вихованні статевої культури своїх дітей (від 0 до 10 балів)010

Номер слайду 16

Питання для обговорення:1. З якого віку потрібно починати обговорення цих тем?2. З якими труднощами ви можете стикнутися в процесі статевого виховання дитини?

Номер слайду 17

Вправа «Зміст статевого виховання»В групах обговоріть, на що потрібно звертати увагу щодо статевого виховання, який його зміст, запропонуйте форми і методи роботи:1гр.- учнів початкової школи;2гр. – учнів 5-6 класів;3 гр. – учнів 7-9 класів;4 гр. – учнів 10-11 класів.

Номер слайду 18

Перший (з 2 до 7 років) містить у собі пізнання власного «я», початкові поняття про будову свого тіла, отримання правдивих і найбільш повних (природно, з урахуванням віку) відповідей на запитання: чим відрізняється від мене «вона» («він»)? звідки з'являються на світ діти? Завданнями статевого виховання в цей період єВироблення стійкого імунітету проти «вуличної» просвіти. Формування уявлень про відмінності жіночої та чоловічої поведінки. Засвоєння норм дівчачої та хлопчачої поведінки. Набуття досвіду міжстатевого спілкування з однолітками. ЕТАПИ СТАТЕВОГО РОЗВИТКУ

Номер слайду 19

ЕТАПИ СТАТЕВОГО РОЗВИТКУНа другому етапі (з 8 до 11 років) раніше отримана інформація повинна бути уточнена, конкретизована; необхідно допомогти дитині упорядкувати свої знання. Це період, що передує першим ознакам статевого дозрівання. Завдання статевого виховання у цьому періоді пов'язані з: Накопиченням досвіду співпраці з однолітками та дорослими у школі й поза її межами. Розширенням уявлень про роль чоловіка й жінки в народжені дитини та виконанні батьківських ролей. Розуміння значення дружби, кохання у створенні сім’ї. Уміння відрізняти прояви нормальної статевої поведінки (жести, рухи, дотики, слова) від поведінки, пов'язаної з відхиленнями від норми;Умінням знаходити вихід із ситуації, коли хлопчики та дівчатка стають об'єктом сексуальної агресії з боку однолітків та дорослих. Розширенням знань про фізіологію організму людини, здоровий спосіб життя.

Номер слайду 20

ЕТАПИ СТАТЕВОГО РОЗВИТКУТретій етап (з 11 до 13 років) ) характерне формування образу статевого «Я». Вже майже зовсім дорослий, оскільки підлітки повинні бути в курсі практично всіх питань, у тому числі про статеві відносини. До того ж у цей час з'являються перші симпатії, складаються пари. І тут важливо не тільки дати їм якусь додаткову інформацію з фізіології людини, але й ґрунтовно опрацювати моральну і правову сторони взаємин. Завдання статевого виховання у навчально-виховному процесі у цьому періоді спрямовані на: Розширення наукових знань про фізіологію та анатомію, розвиток організму. Просвіту в питаннях сексуального дозрівання організму, перших відчуттів збудження й розрядки.

Номер слайду 21

ЕТАПИ СТАТЕВОГО РОЗВИТКУНа четвертому (з 14 до 18 років) і п'ятому (після 19 років) етапах відбувається зміцнення і часткова реалізація фізіологічної ролі чоловіка і жінки, перші інтимні контакти, установлюються стабільні відносини між партнерами. До статевозрілого віку молоді люди зобов'язані мати інформацію про захворювання, що передаються статевим шляхом, включаючи СНІД, і отримати поради щодо того, як їх уникнути. Завдання статевого виховання у навчально-виховному процесі на цьому етапі повинні спрямовуватися на: Пропаганду культури, яка полягає у відповідальному ставленні до статевого життя, шлюбу та створення сім'ї.

Номер слайду 22

Інформація з питань статі має бути адресною, тобто розраховуватися на певний вік. З дитиною слід з’ясовувати тільки ті питання, які цікавлять її в даний момент, говорячи тільки про те, про що вона запитує. При цьому відповіді мають бути лаконічними, стислими й однозначними. Тобто, варто керуватися принципом американської реклами – говорити правду, і тільки правду, але не всю.

Номер слайду 23

ВПРАВА«НЕЗРУЧНІ ПИТАННЯ ДІТЕЙ»

Номер слайду 24

СЕКСУАЛЬНЕ НАСИЛЬСТВО - ПИТАННЯ НАДЗВИЧАЙНО АКТУАЛЬНЕ ТА НАДЗВИЧАЙНО ВАЖЛИВЕСексуальне насильство – слід розглядати не тільки як залучення дитини до сексуальних дій, а й інші дії, які призводять до психологічної травматизації: неприємні дотики (або навіть приємні), спостереження за процесом ходіння в туалет, дитина стала свідком інтимної близькості (в реальному житті чи по телевізору), дитині донесли інформацію без пояснень і врахування віку…  Ознаками психологічної травми сексуального характеру є: Дитячі малюнки статевих органів;Підвищений інтерес до теми під час спілкування з однолітками;Часті жарти сексуальної тематики;Почервоніння, надмірна сором’язливість чи навіть, сльози, при розмові про інтимне.

Номер слайду 25

ПІДСУМКИ КОНФЕРЕНЦІЇСистема статевого виховання в Україні проходить перші етапи створення. Потрібні серйозний аналіз статевої соціалізації, поглиблення знань про шляхи статевого виховання, розробка його нових засобів і методів. Про наявність статевого виховання можна буде по-справжньому говорити лише тоді, коли дана система органічно розчиниться в повсякденному житті і стане її невід'ємною частиною, коли в необхідності статевого виховання нікого вже не потрібно буде переконувати.

Номер слайду 26

ОБМІН ВРАЖЕННЯМИВІД РОБОТИ НА КОНФЕРЕНЦІЇ,ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ТЕМ НА НАСТУПНИЙ РІК

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Винник Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
13 травня 2019
Переглядів
1307
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку