Опитувальник для батьків другокласника
1. Якими словами ви зазвичай зустрічаєте дитину, що повернулася зі школи:
А) "Що було сьогодні на сніданок?"
Б) "Що ти сьогодні отримав, яку відмітку?"
В) "Що нового сьогодні взнав? Чому навчився?"
2. Скільки часу витрачає школяр на приготування домашніх завдань?
А) Не більше 1 години.
Б) Не більше 2 годин.
В) Може просидіти за уроками до пізнього вечора.
3. Якою мірою самостійності дитина виконує домашні завдання?
А) Працює переважно сам, ви лише перевіряєте роботу.
Б) Завдання з одних предметів виконує самостійно, з інших — потребує додаткової допомоги з вашого боку.
В) Ви робите уроки разом з дитям від початку до кінця.
4. Наскільки добре дитя розуміє ваші пояснення?
А) Розуміє швидко, ви легко можете пояснити йому будь-який матеріал.
Б) Розуміє не завжди, інколи доводиться витрачати багато часу і сил для пояснення очевидного.
В) Практично ніколи вас не розуміє.
Г) Краще розуміє пояснення інших родичів (батька, бабусі та ін.), ніж ваші.
5. Як ви думаєте, чому ваш малюк ходить в школу?
А) Йому подобається вчитися, він любить думати, самостійно вирішувати важкі завдання.
Б) Йому цікаво взнавати в школі нове.
В) Любить отримувати хороші відмітки.
Г) Всі ходять в школу, і він ходить.
Д) Боїться, що буде покараний, якщо не піде в школу.
Е) Інша відповідь.
6. Як ваше дитя повідомляє удома про отриману погану оцінку чи вчинок?
А) Говорить сам, по-діловому і відверто.
Б) Розповідає, лише якщо спеціально про це запитати.
В) Не говорить, ховає щоденник, може стерти відмітку.
Г) Розповідає лише бабусі (дідусеві), але не вам.
Д) Він ніколи не отримував поганих оцінок чи зауважень.
7. Чи є у вашого другокласника улюблений шкільний предмет?
А) Є, особливо любить математику; вважає, що математика розвиває розум.
Б) Є декілька предметів, що в рівній мірі віддаються перевага (серед них називає і математику, і українську мову, і читання, і іноземну мову).
В) Улюблені предмети: співи і малювання (або фізкультура). Г) Інша відповідь.
Хвилинка роздумів батьків
(відповідати не вголос, а для себе - мовчки)
Чим Ви, шановні батьки, зайняті вдома, коли ваша дитина вас бачить?
Чи виконуєте ви разом з дитиною те, що вона бажає, а не те, що вам потрібно?
Чи бачили ваші діти вас на вашій роботі?
Чи можуть вони визначити реально, скільки сил ви прикладаєте?
Як реагуєте на шумні ігри дитини, після яких в домі безлад?
Педагогічні поради батькам
Дитячі прохання
Успіхи дитини у навчанні залежать від психологічного клімату та пріоритетів сім᾿ї, підтримки батьків.
Станьте прикладом для своєї дитини.
Пам’ятка для батьків
«Як допомогти дитині добре вчитися?»
1. Поговоріть із дитиною про її ставлення до навчання: чому вона вчиться, чого боїться найбільше розчаруватибатьків, зробити помилку, не отримати бажаного результату тощо).
2. Розвивайте її пізнавальні інтереси, її потреби в інтелектуальній активності.
3. Розкажіть їй, що оцінка, яку вона отримує, не так важлива, як важливо те, про що вона дізнається. Про оцінкизабудуть, а знання залишаться.
4. Відзначайте її досягнення, акцентуючи увагу не на оцінці, а на отриманні знання, уміння. Дитина повинна відчути, що не оцінка відіграє вирішальну роль, а те, за щовона її отримала.
5. Розкажіть їй, як багато вона може пізнати в школі і як цікаво буде з кожним роком набувати все нових і нових знань.
6. Учіть дитину планувати свою діяльність. Якщо вона навчиться ставити перед собою конкретне завдання, то це спонукатиме її до діяльності.
7. Заохочуйте будь-які її починання, навіть якщо результат не буде миттєвим.
Чого не слід робити батькам
- Не дорікайте успіхами інших дітей. Не насміхайтесь над невдачами дитини.
- Не потрібна надмірна жалість до дитини. Не читайте нотацій. Дитина і так все розуміє.
Щоб підвищити мотивацію вашої дитини до навчання, слід:
- показати свою роботу;
-розказати, як ви вчилися;
-впевнити дитину не на словах, а на ділі, що навчання, хоч і важке, але цікава справа, тобто займатися разом з нею.
-допомагати їй в усьому, якщо хочете, щоб вона допомогала вам.
-не показувати, що ваша дитина – ваша кровинка, для якої ви зробите непосильне, “все на світі для неї” (вона розуміє це – “просто так”), “полегшуєте життя” – все робити замість них або “ти не можешь це зробити, як треба… - зроблю краще сама”
-дайте дитини можливість насолоджуватися власними маленькими перемогами, винаходами, навіть з присмаком гіркоти невдач…. Це і є стимул.
-зацікавлювати,шукати й знайти у своєї дитини ту стежку, яка їй цікава!
-перестаньте її весь час контролювати, видавати цінні вказівки, і головне — ухвалювати за неї рішення.