Матеріали для дистанційного навчання з"Менеджменту"

Про матеріал
Матеріал у вигляді лекції розкриває поняття менеджменту та його функцій, а також розроблені тестові завдяння
Перегляд файлу

Дистанційне навчання

Матеріали з курсу «МЕНЕДЖМЕНТ» для кухарів

  1. Поняття і цілі менеджменту

 Час ніколи не щадить, а тим паче – час перемін. В такий період одні, слабші підприємства,  не витримують умов реформування і зникають, а інші, сильніші, шукають виходу, змінюють погляди, методи роботи, і, знайшовши свої шляхи, впевнено прямують ними.

   Слово «менеджмент» стало дуже популярною, модною, актуальною проблемою сьогодні. Куди не глянь скрізь одні менеджери – і працівник офісу, і продавець, і співробітник складу, і директор ресторану, і шеф-кухар…

 Цією проблемою займались і займаються багато провідних  закордонних та вітчизняних вчених економістів: І.І. Мальченко, М.І. Самокиш, П.М. Фугело, Е.О. Сисак, В. Бойко, Ю. Коваленка, Завадський Й.С., Макаренко П.М, Михайлова Л.М., Доманчук Д.П. Саблук П.Т. та ін. Аналіз літературних джерел показав, що дослідження цих науковців є ґрунтовними, але для вивчення менеджменту залишається незавершеним та не доопрацьованим.

   Історія управлінської думки має свої корені, які йдуть в глибину віків і тисячоліть. Висловлювання по проблемах управління вчені знаходять і на єгипетських папірусах, і на глиняних табличках з міжгір'я Тигру і Євфрату. Проте поєднувати їх з менеджментом прямо не можливо, тому що це були в основному рекомендації по державному управлінню. Протягом усієї історії люди захоплювалися такими постатями, як Олександр Македонський і Наполеон, Генрі Форд і Пол Гейтц, більше, ніж видатними вченими, мислителями та поетами. Успіхи цих діячів спричинювалися не лише тим, що вони знали, чого і як хотіли б досягти. Найдивовижнішим завжди здавалося те, що вони вміли підпорядковувати собі інших і змушувати їх свідомо, наполегливо, майже добровільно діяти для досягнення поставленої мети. Вміння керувати чи то виробництвом, чи армією, чи державою завжди вважалося і називалося мистецтвом або талантом. Від нього залежала доля держав, війн, народів і окремих людей.

   Найкращим менеджером XX ст. називають Джека Уелча, а  менеджером  і батьком сучасного менеджменту  вважають Роберта Оуена. 

 Чи потрібно  кухарям; кондитерам вивчати «менеджмент»?

        Закінчивши професійне навчання, молоді люди працюють помічниками кухаря на підприємствах громадського харчування: в ресто­ранах, кафе, шкільних їдальнях та ін. Тільки вдосконалюючи свою май­стерність, можна «дорости» до шеф-кухаря, стати директорами ресторанів, підприємцями, менеджерами, ваші фірмові блюда якого стануть візитною карткою солідного ресторану або кафе.

           Грамотні ресторанні управляючі зараз у дефіцит і, на жаль, немає спеціальних установ, де готували б управляючих. Багато управляючі виростають з колишніх менеджерів залів, офіціантів, барменів. Якщо ж власник знайшов управляючого професіонала, який відповідав би усім своїм вимогою, він намагається утримати управляючого високими зарплатами. Є управляючі з великим досвідом роботи з відкриття ресторанів, та його можна буде наймати з зародження ідеї. Він допоможе вибрати приміщення і проконтролювати все етапи. Часто буває, що у стартовою стадії в ролі управляючого наймають одну людину, а постійної, рутинної роботи - іншого.

            «Японці рахують, що їх менеджмент, або система управління тримається на трьох китах: техніка, капітал,  люди».     .

        Менеджмент - це мистецтво керувати людьми.

       Цілі  менеджменту:                                   

  • висока продуктивність праці;
  • висока рентабельність продукції, робіт, послуг;
  • якість продукції та послуг;
  • низька трудомісткість виробництва продукції;
  •  процвітання підприємства разом з максимальним добробутом кожного працівника.

Функції менеджменту

Сутність управління полягає в здійсненні функцій:

  • планування;
  • організації;
  • мотивації;
  • контролю.  

Планування – є початковим етапом процесу управління. Керівництво має оцінити слабкі та сильні сторони організації у сфері фінансів, маркетингу, виробництва, трудових ресурсів, конкуренцію, постачання.

Організація – як тільки план складений необхідно його виконання. Наприклад, якщо у вас є план побудови будинку, чи ресторану, то організація його виконання передбачає підбір і розміщення робітників, придбання і доставку необхідних для будівництва матеріалів.

Мотивація – виникає бажання працювати так, щоб сприяти досягненню цілей організації. Серед німецьких вчених існує таке прислів’я: «Хто виробляє, той не керує, хто керує, той не виробляє» зробити роботу якісно чужими руками – завдання не з простих. Для цього необхідні: талант, знання, вміння.

Контроль – це порівняння фактичних результатів із плановими.

 

 

  1. Види менеджменту

Основні види менеджменту у людському суспільстві:

 

  • Менеджмент персоналу  займається управлінням людьми, мотивацією, організацією їхньої діяльності, перекваліфікацією, розстановкою на робочих місцях тощо.
  • Виробничий менеджмент займається організацією виробництва, його технологічними процесами, якістю продукції, збутом продукції.
  • Інноваційний менеджмент – (управління розвитком і розробками, запровадження нових інноваційних напрямків)
  • Фінансовий менеджмент – управління фінансами.
  • Інвестиційний менеджмент;
  • Адміністративний менеджмент;
  • Енергетичний менеджмент;
  • Екологічний менеджмент;
  • Інформаційний менеджмент;
  • Міжнародний менеджмент;
  • Бюджетний менеджмент;
  • Податковий менеджмент;
  • Банківський менеджмент;
  • Аграрний;
  • Менеджмент освіти.

 

 

Агроном повинен знати аграрний і екологічний менеджмент

Головний бухгалтерфінансовий, аграрний, інформаційний менеджменти.

Інженер – аграрний, виробничий, інноваційний менеджмент.

Директор банку – банківський, фінансовий менеджмент.

Начальник податкової – податковий, фінансовий менеджмент.

Директора ресторанів, кафе, шеф-кухаріменеджмент персоналу, виробничий менеджмент, адміністративний.

Сучасний керівник ПТНЗ, тобто директор  – повинен знати також і менеджмент освіти.

Основні риси менеджера.             

 

              «Окремий скрипач сам управляє собою, а оркестр потребує диригента» .

                                                                                                          Народна мудрість

           

             Відомий хокеїст Грецькі на питання щодо секрету свого успіху відповів:

            «Я завжди бачу, де має бути шайба і встигаю на місце за секунду до неї».

 

Як керівник і організатор, менеджер повинен мати певні якості, які б дали йому змогу спрямовувати діяльність колективу у потрібне русло з максимальною ефективністю.

Як свідчать матеріали соціологічного опитування, найбільш раціональним для роботи на посаді керівника підприємства є віком від 40 до 50 років. У цей період життя, керівник має відповідний досвід, високу кваліфікацію, нормальне здоров’я і працездатність.

Риси менеджера:                                           

Повинна бути високоморальна людина;
Вміння реалізувати індивідуальний підхід до працівників.
Комунікабельність.
Інтелект.
Здатність навчати і навчатися.
Вимогливість.
Вміння працювати з комп’ютером.

Чесність.

Професіоналізм.

Відповідальність.

          Кожний менеджер знаходить свій стиль у роботі. Один динамічний, чарівний, спроможний надихати інших. Інший спокійний, стриманий у розмові і поводженні. Проте обидва вони можуть діяти з рівною ефективністю - викликати до себе довіру і домагатися того, щоб робота виконувалася швидко і якісно.

         Раціональне використання часу – вирішальний фактор управління.

  Найбільш ефективний метод обліку того, як Ви використовуєте час – це вести щоденник.

 

         Щоденник буде мати величезну цінність для Вас:

- Змушувати тверезо дивитися на Ваші цілі і плани;

- Показувати Вам, як можна навчитися передбачати помилки і уникнути їх;

- Допомагати Вам запам’ятовувати імена та обличчя;

- Породжувати нові ідеї;

- Не відступати перед труднощами і перемагати їх; ефективно керувати.

- Найкраще робити записи перед закінченням роботи, а також перед сном. При веденні щоденника будьте чесними.

 

         Робіть відпочинки тоді, коли це треба, а не тоді, коли у Вас з’явиться можливість. Хорошим менеджером часто вважається людина, двері якої постійно широко відкриті для своїх підлеглих.

 Найважливішими словами в мові менеджера є:                       

—"Що ви про це думаєте";

—"Якщо ви не заперечуєте?";

—"Я пишаюся вами!";

-  "Дякую вам!"

 

            Будучи на зустрічі з професором Вашинтонського університету Робертом Коупом, професори ПДАТА Самокиш М.І. та І. І. Мальченко запитали його:

- який зміст Ви вкладуєте в поняття «підприємець, «бізнесмен», і менеджер»,  він відповів, що на його думку це майже одне і те ж, бо їх об’єднує спільна мета, а саме – пошуки нових ідей.          

Завдання 1. Встановіть відповідність.                         

 

  1. Бізнесмен                                       А) Обов’язково займає постійну посаду, в його  

                                                                 підпорядкуванні   знаходяться люди.

                                                           Б) Той, «хто робить гроші». Власник капіталу.                 

                                                                Ним може бути ділова людина, в        

  2.  Менеджер                                             підпорядкуванні якої ніхто не знаходиться.

                                                                 В) Навчає та виховує дітей.

 

3.   Підприємець                                 Г) Лікує хворих людей.

 

                                                        Д)  Людина, яка бере на себе ризик,      

                                                              пов’язаний з організацієюнового     

                                                              підприємства.

 

Завдання 2. Оберіть,  які на Вашу думку, особисті риси                  

а). повинні відповідати вимогам шеф – кухаря та директора ресторану?

б).  не повинні бути у шеф – кухаря ресторану?

Завдання 3. Віднови втрачене.                                              

Викладач пропонує учням речення, в яких не вистачає терміна, прізвище, вони відтворюють втрачене. Кожна правильна відповідь дає можливість отримати 1 бал.

 

Працюй з розумом, а не до ночі.                        ( Петро І).

 

Посієш турботу – пожнеш ініціативу.                 ( Сократ).

 

Слово …………….   з англійської мови означає «управляти».      (Менеджмент)

 

……………– це порівняння фактичних результатів із плановими.       (Контроль)

 

Раціональне використання часу – вирішальний фактор управління.  Найбільш ефективний метод обліку того, як Ви використовуєте час – це вести ………………………... (Щоденник)

 

Менеджмент — це…………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Cкладіть запитання до кросворду.                       

          2

1

М

Е

Н

Е

Д

Ж

М

Е

Н

Т

 

 

 

 

 

 

 

       5

3

О

У

Е

Н

 

 

 

 

 

4

Т

 

И

 

В

А

Ц

                                   6

І

Н

Т

Е

Л

Е

К

Т

У

П

Р

А

В

Л

Я

Т

И

 

Н

 

Е

 

Р

Г

Е

Т

7

Щ

О

Д

Е

Н

Н

И

К

 

 

Ч

 

8

Б

І

З

Н

Е

С

М

Е

Н

И

Й


 



  1. Організація (в даному разі виробниче підприємство), орієнтуючись на https://library.if.ua/media/content/5331b17041c1e.gif

    https://library.if.ua/media/content/5331b170427d5.gif

    https://library.if.ua/media/content/5331b17042fa5.gif
     

 

Основи менеджменту - презентація з економіки

Презентация "Поняття і сутність менеджменту" – скачать проект

 

Поняття і сутність менеджменту презентация, докладПоняття і сутність менеджменту — презентация на Slide-Share.ru                     </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку