Що впливає на споживчий вибір? Реклама, мода та інші чинники впливу.

Про матеріал
Урок на загальну тему «Краса + мода + стиль» Спецкурс «Фінансово-грамотний споживач», 6 клас
Перегляд файлу

 

Урок на загальну тему «Краса + мода + стиль»

Спецкурс

 «Фінансово-грамотний споживач», 6 клас

 

Тема: Що впливає на споживчий вибір? Реклама, мода та інші чинники впливу.

 

 

Паламарчук Л.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттям споживчого суверенітету: знати про вплив моди, традицій, релігії, культури та інших чинників на споживчий вибір.
  • навчити учнів застосовувати у житті вивчений матеріал; 
  • розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
  • виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

   Привітання. Побажання гарного настрою, позитивного спілкування, 

   активної роботи. Повідомлення про організацію роботи на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Приваблива мета»

Учитель: На попередньому уроці ми розглядали питання про те, що кожен споживач має право на інформацію про всі товари та послуги. Дійсно, останнім часом гаслом ринкової системи стало: «Хто володіє інформацією, той володіє світом»! Але як розібратись у цьому світі і зробити правильні висновки, ось наша задача, як споживачів. І ми з вами повинні чітко розрізняти, яка це інформація, яка її мета. Ви усвідомлюєте, що будь-яка інформація переслідує певну мету. Звичайні журнали, газети, телебачення, фільми і навіть казки несуть до нас інформацію. Не вірите? Я вам доведу.

Перегляд мультфільму «Як дід корову продавав».

Обговорення:   -    які явища показані у відео сюжеті?

                           - яке значення має реклама?

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Кожен виробник прагне продати більше вироблених ним товарів. Від цього залежить його прибуток. Купує ж товари споживач. Споживач – дуже важливий суб’єкт взаємодії для виробника. В економіці такий стан називається суверенітетом споживача.

Суверенітет споживача – це ситуація, за якої споживачі визначають поведінку виробників товарів.

На вибір споживача впливають різні чинники. Наприклад є так звані чинники 4Р (Product, Place, Price, Promotion).

1. Це – наявність товару (продукту). Якщо його немає або недостатньо, то споживач не може його купити.

2. Місце. Якщо наприклад товар лежить не на полиці, а зберігається на складі, його не куплять, і товари, що стоять на «золотих» полицях, купують, за статистикою, краще, ніж товари, які розміщено у «прохолодних» зонах.

3. Ціна. Тут усе споживачеві зрозуміло.

4. Реклама на ринку товарів і послуг. Також важливий чинник.

Вибір споживача залежить насамперед від його потреб і смаків, звичок, традицій, тобто від переваг споживача, які засновані на визнанні переваг одних благ перед іншими.

До інших чинників, що визначають поведінку споживача на ринку, належать культурні, особистісні, соціальні та психологічні.

 Традиційно більшу кількість покупок у магазинах роблять жінки. Фахівці з маркетингу, розробляючи стратегію комунікації, повинні враховувати розподіл ролей у сім’ї. Найбільш впливова роль у придбанні певних товарів належить тому, у кого більше всього знань або досвіду.

На споживання товарів і продуктів певний вплив має мода. Навіть мода на певні дитячі іграшки.

Запитання і завдання для обговорення:

1. На вибір споживачем товарів і послуг впливають різні чинники. Пригадай, що ти брав до уваги, коли здійснював певну покупку.

2. Як на споживання продуктів харчування впливає культура харчування жителів різних країн світу? Наведи приклади.

3. Назви модні і немодні речі. За яких умов ти придбав би вже не модні в цьому сезоні речі?

4. Наведи приклади товарів, які ми купуємо під впливом традицій, релігії, моди. Заповни таблицю.

Традиції

Релігія

Мода

 

 

 

 

Тож можна зробити висновок, що серед чинників, які впливають на споживання і попит тих чи інших товарів та послуг, значними є традиції, мода, релігія і культура.

ІV. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

«На уроці я дізнався, зрозумів, навчився…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Основні поняття:

Суверенітет споживача – це ситуація, за якої споживачі визначають поведінку виробників товарів.

 

Мода – нетривале панування певного смаку в якій-небудь сфері життя або культури, популярність, що швидко проходить.

 

Традиції – елементи соціальної і культурної спадщини, що передаються з покоління в покоління і зберігаються в певних суспільствах і соціальних групах протягом тривалого часу.

 

На вибір споживача впливають різні чинники. Наприклад є так звані чинники 4Р (Product, Place, Price, Promotion).

1. Це – наявність товару (продукту). Якщо його немає або недостатньо, то споживач не може його купити.

2. Місце. Якщо наприклад товар лежить не на полиці, а зберігається на складі, його не куплять, і товари, що стоять на «золотих» полицях, купують, за статистикою, краще, ніж товари, які розміщено у «прохолодних» зонах.

3. Ціна. Тут усе споживачеві зрозуміло.

4. Реклама на ринку товарів і послуг. Також важливий чинник.

docx
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
7164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку