Конспект "Гроші,еволюція грошей. Історія грошової одиниці України. Сучасні українські гроші."

Про матеріал
Конспект "Гроші,еволюція грошей. Історія грошової одиниці України. Сучасні українські гроші."
Перегляд файлу

Тема: Гроші,еволюція грошей. Історія грошової одиниці України. Сучасні українські

            гроші.

 

Мета: закріпити та повторити історію виникнення грошей, їх властивості та функції,                            розширювати знання учнів про історію виникнення української грошової одиниці,         розвивати пізнавальні інтереси учнів, логічне мислення, виховувати моральні якості учнів,взаємоповагу один до одного,пробуджувати бажання не тільки споживати, але й віддавати, ділитися, турбуватися.

                                                                                        Знання людині – що крила пташині.

Хід уроку

I.Організаційний момент

Вправа «Привітання»

Залетіла бджілка  в клас,

звеселила дуже нас.

Лінь забрала і  розмови,

світ, зробила  кольоровим.

Нумо, плеснемо в долоні,

Посміхнімось всі  гуртом.

Сонця промені червоні,

Сили нам дадуть цілком.

До роботи візьмемось –

Щоб заняття це вдалось!

Розфарбовуємо відеречко(передаємо свій настрій),обміняємося своєю радістю,поділіться хорошим настроєм один з одним.(обмінюємося бджілками). Побажайте успіху своєму товаришеві.

Запис на дошці:  «Знання людині – що крила пташині».

  • Поясніть, як ви розумієте це прислів`я.

( Людина,яка має освіту, знання може ними скористатися для досягнення своєї мрії)

-Я сподіваюся, що ті знання ,які ви вже маєте та ті які будете набувати протягом життя, зумієте використати для досягнення своїх мрій та потреб.

Хочу, щоб ви вміли досягати поставлених перед собою завдань (цілей). Стали успішними господарями.

II. Оголошення теми та мети уроку

Отож знову вас сьогодні вітає Школа успішного господаря.

Сьогодні на уроці ви будете працювати в командах, кожна з якої має до кінця уроку накопичити у свої скриньки гроші.

Здобути результатів вам допоможуть -  знання. За правильні відповіді ви будете отримувати гроші. За порушення правил поведінки для учнів – платити штраф.

Отож приступаємо до роботи,бо для того щоб щось мати, треба вправно працювати.

Прошу кожній із команд на свій розсуд із запропонованих варіантів обрати собі назву.

Бджілка (комарик),мурашка (букашка),совенятко (слоненятко),білченя (  зайченя ).

Мова сьогодні на уроці піде про гроші, про історію їх винекнення ,еволюція грошей,історія грошової одиниці України. Сучасні українські гроші.

I сторінка

 Отож відкриємо першу сторінку усного журналу  і пригадаємо як же з’явилися гроші?

Гроші з’явилися дуже давно.

Їх винайшли для зручності. Адже до цього товари не продавали та купували, а обмінювали. Наприклад, посуд міняли на прикраси,зброю на коня, тканину на взуття…

 

Люди страждали від незручності бартеру. І чим більше з’являлося різних товарів, тим складніше було поміняти їх один на одного. Таким чином виникли гроші.

  • Що ж таке гроші? – Спеціальні предмети за допомогою яких здійснюється обмін на товар чи послугу.
  • Що таке бартер? – Це обмін товару на товар, або на послугу без грошей.

 

 Зовнішній вигляд грошей і матеріали, з яких вони вироблялися тривалий час змінювалися, перш ніж гроші стали такими як нині.

Пригадайте цікаві факти про гроші.

 (За малюнком)

  1. Першими  грошима слугували тварини- «скот». У давній Русі слово «скот» означало гроші, а слово «скотниця»- казну. Слово «капітал» з`явилося від латинського caput –голова, рахунок же скоту вели по головам.
  2. У Росії в 17 ст. за гроші служило хутро – м`яке золото,що вимірювалося кадратами. Це було хутро білки, соболя, куниці.
  3. У Ісландії за гроші служила сушена риба. Наприклад підкова коштувала 1 рибку,пара взуття- це 3 рибинки,діжка олії – 120 рибинок.
  4. Під час Другої світової війни у Німеччині військовополонені використовували цигарки, за які купували печиво,цукор,джем,шоколад.

III.Створення проблемної ситуації.

Пригадайте уривок з казки про історію грошей у лісі.

Завдання побудувати ланцюжок.

  • Яку послугу хотіла отримать Бабка від Павучка? (зашити розірване крильце).
  • Чи вдалося їй зробити це відразу? (Ні)
  • Прономеруйте шлях, який прийшлось подолати бабці для задоволення своєї потреби.(Завдання для кожної команди на карточці, звіряємо чи вірно з дошки).

 

  Отож бартерний обмін не завжди був зручним – виникає необхідність у грошах.

Скажіть чому не всі звірі підтримали пропозицію, щоб грошима стали квіти (їх не можна довго зберігати, тому що при нагромадженні і зберіганні вони перетворюються на сіно, їх дуже багато, вони не рідкісні, не всі комахи можуть їх переміщувати).

  Пригадайте які ж ви знаєте властивості грошей. Спробуємо знайти у кросворді властивості грошей. Поясни кожну властивість.

 З Р У Ч Н І С Т Ь Ю Т І

П О Д І Л Ь Н І  С Т  Ь Н

Ь  Р І Д К І  С Н І  С  Т   Ь

Д М І Ц Н І С Т Ь Н Е О

Х Ю Ш Т В И З Н А  Н Н Я

 

• подільність;

• міцність;

• зручність у користуванні;

• добре зберігання;

• рідкісність;

• визнаються всіма як гроші.

 Розглянь малюнок та поясни чому ці речі не можуть бути грошима. Які критерії вони не задовольняють?

(квітка, телевізор, бутерброд, яблуко)

 

      Пригадаємо які ж різновиди грошей ви знаєте.

Користуючись таблицею розкажіть про різновиди грошей.

 

 

                                             Різновиди грошей

 

                                               Товарні

                    

                                                  Гроші

           Металеві                                                   Паперові

 

Монети     Зливки                                            Купюри         Банкноти

 

                                                 Готівка

                                             Безготівкові

 

  • Як перетворити безготівкові гроші на готівку ( треба отримати їх в банку чи в банкоматі).
  • Давайте ж  підведемо підсумок у кінці цієї сторінки.
  • Чи вдалося вам за час  гри хоч трохи наповнити скриньки грішми?
  •  Підніміть руки якій команді це вдалося.
  • Поміркуйте, дякуючи чому, ви зуміли заробити гроші?(своєму розуму, правильним відповідям, увазі на уроці, підтримці товаришів,злагодженій праці у командах і т.д.)
  • Дякуючи чому вам не довелося сплачувати штраф і не втратити свої заощадження?
  • Молодці! Бажаю вам успіху і надалі!

 

IIсторінка

 Наступна сторінка нашого журналу «Виникнення українських грошей»

Кожнна країна має свої гроші, тобто грошову одиницю.

Наприклад у Сполучених Штатах Америки це долар, у Європейському Союзі – євро,у Росії рубль,у Японії – єна.

Увага питання – Яка назва грошової одиниці України?( гривня)

Звідки походить назва слова «гривня»?

Назва «гривня» - дуже давня. Вона походить від золотої чи срібної прикраси у вигляді обруча, яку носили на шиї, тобто на загривку.

Чи варто відрізняти слова гривня і гривна? (Так)

Гривна – оздоба,кільце.

Гривня – це назва грошової одиниці, до 18 століття вона була у вигляді вагової одиниці.

Пригадайте,як ми з вами, відвідуючи музей історії Києва, працювали в групах –геологічних експедиціях. І як тримаючи в руках справжню вагову одиницю –гривню не змогли дати правильну відповідь,що ж за експонат був знайдений під час розкопок.

Я сподіваюсь, що зараз ви легко зможете відповісти на мої питання.

- Яку форму мали справжні Київські гривні? (Вони були шестикутної форми)

 - Яку вагу мала така гривня?(150 г)

- З якого металу були вилиті такі гривні? (срібло)

Пересвідчимся чи правильна ваша відповідь.(уривок відео)

Та після 18 століття українські гроші багато разів змінювали свою назву та зовнішній вигляд, перш ніж стали такими які вони є.

Це ціла довга історія…

Доповідь про історію грошей в Україні за останні 120 років.

Давайте послухаємо історію грошових одиниць України останніх 120 років, яку нам розповість Міша, дякуючи маленькій колекції, що збереглась у його родині.

Дякую за чудовий екскурс в історію.

Даю можливість і іншим трьом командам заробити гроші.

Кожен із номіналів купюр має свій оригінальний дизайн та відзначений зображенням історичних постатей.

Завдання для  команд  -  хто ж зображений на кожній із купюр?

1 команда

1грн-Володимир Великий

2 грн – Ярослав Мудрий

2 команда

5 грн -  Богдан Хмельницький

10 грн – Іван Мазепа

3 команда

20 грн –Іван Франко

50 грн –Михайло Грушевський

4 команда

100 грн – Тарас Шевченко

200 грн – Леся Українка

Відповідають і пояснюють хто ці діячі.

Наступне завдання

1 команда – Спробуйте серед запропонованих купюр знайти справжню, обґрунтуйте свою відповідь.

2 команда – спробуйте серед запропонованих купюр знайти українську, обґрунтуйте свою відповідь.

3команда – спробуйте серед запропонованих копійок знайти українську, обґрунтуйте свою відповідь.

4 команда- чим ці монети відрізняються, а що в них спільного?

Отож підведемо підсумок – чи вдалося вам за час праці на 2 сторінці нашого журналу заробити гроші? Як це вам вдалось?

III сторінка

 Спробуємо відповісти на  питання  «Як стати успішним та багатим»

 

 

 

У цьому нам допоможе народна мудрість.

Доповніть прислів`я:

  1. Хто хоче багато мати,тому треба мало спати.(Говориться на підтвердження того,що має вдосталь тільки той,хто багато працює)
  2. В доброго хазяїна і соломинка не пропаде.(Про хазяйновиту людину).
  3. Зароблена копійка, краща за краденого карбованця.(Лише зароблене своїми руками дає людині втіху та задоволення).
  4. Хочеш мати -  мусиш дбати. (Щоб бути заможною людиною, треба працювати).

 

А що нам підскажуть наступні завдання.

1 команда –як ви гадаєте, хто з гномів що робив, чиї результати праці тут намальовані?

Висновок: щоб стати багатим треба якісно виконувати свою роботу.

2 команда подивіться на малюнок і скажіть хто з дітей заощадливий,а хто не зможе стати справжнім господарем?

Висновок: щоб стати успішним треба берегти речі,обдумано споживати…

3 команда –Хто з гномів вміє заощаджувати.,а хто тільки витрачає?

Висновок: треба вміти заощаджувати гроші(економити електроенергію,воду, відмовитися від шкідливих звичок).

4 команда чого не можна купити за гроші? (зорі,небо, місяць,здоров`я,любов, дружбу, повагу…)

Висновок:треба залишатися людяним, дарувати свою любов іншим,щоб отримувати треба вчитись віддавати, а не тільки споживати. А щоб поважати інших, треба навчитись з повагою відноситись до себе.

 III.Релаксація.

1.Підведення підсумка гри

 Сьогодні ви працювали в командах

Здобути результатв вам допомогли знання.

Підведемо підсумки- скільки ж грошей зуміла заробити кожна команда.

Що вам у цьому допомогло?

Привтаємо оплесками переможців, порадіємо за них.

2.Вправа не закінчені речення

Сьогодні я зрозумів,що …
Тепер я буду …
Найбільше мені сподобалось …
Я порадів за …

Тепер я точно знаю …

3.Запускаємо бджілок з промінчиками мрій.(1 вересня проаналізуємо чи вдалося здійснити своє бажання, що ти для цього зробив…)

4.Діти беруться за руки в команді, дякують один одному за роботу на уроці.

Дякую за роботу. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Корсун Тетяна
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
1568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку