Матеріали для проектної діяльності в початкових класах

Про матеріал
Документ містить розробки проектної діяльності з учнями початкових класів, які можно використовувати під час уроків з різних предметів
Перегляд файлу

Міні-проект

« Квіти в моєму житті» для 2 класу

Тема проекту

Квіти в моєму житті

 

Дисципліна

Природознавство, 2 клас

Тип проекту: індивідуальний

Тривалість проекту: міні-проект

Характер проектної діяльності: інформаційно-творча

Актуальна проблема/ проблемне питання

Охорона навколишнього середовища. Збереження розмаїття рослинного світу України:

  •                   

Прогнозовані результати

Теоретичні

Пошук інформації про квіти свого регіону та заходи по їх збереженню.

Практичні

Створення продукту. Підготовка матеріалів, у формі брошури/буклету до презентації міні-проекту.

Пізнавальні

Дати відповіді на проблемні запитання:

  •                  Яке значення квітів у моєму житті;
  •                  Які мої найулюбленіші квіти;
  •                  Як необхідно дбати про квіти.

 

 

Ролі і функції учасників проекту

Кожен учень працює вдома самостійно, батьки допомагають. Учасники проекту знайомляться з інформацією отриману вчителем, обирають найбільш цікаве питання для себе, готуються до усного виступу за складеним планом, узагальнюють свою роботу у формі малюнків, брошур, плакатів, міні-книжечок. Усі зібрані матеріали формують портфоліо проекту.

Оформлення результатів роботи: папка-портфоліо

Презентація проекту: урок у формі творчого звіту

Висновки

Усі учні класу виконали завдання. Батьки залучилися до роботи активно і допомогли дітям створити яскраві брошури та міні-книжечки.  По завершенню захисту проектів учнями, діти самі оцінили свою роботу як «Виконано на відмінно». За результатами проведених тестувань 90 % учінв засвоїли матеріал на високому рівні.

 


Проект «Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення» для 3 класу

  1. Проблема. Охорона навколишнього середовища. Збереження чистоти повітря.
  2. Проблемні запитання.
  1. Звідки береться пил? Встановлення джерел забруднення повітря (природні та ті, які створила людина).
  2. Як пил впливає на стан здоров'я людини?
  3. Як можна виявити пил у повітрі?
  4. Як можна запобігти забрудненню повітря?
  1. Планування.
  1. Пошук інформації про джерела забруднення повітря та вплив пилу на здоров'я людини.
  2. Створення продукту. Підготовка матеріалів для презентації проекту.
  3. Презентація. Самооцінка проекту.
  1. Пошук інформації та її систематизація
  1. Корисна інформація

Пил – це дрібні тверді частинки різного походження, які знаходяться в повітрі.

Звідки береться пил? Щорічно на нашу планету осідають десятки мільйонів тонн пилу. Природою утворюється 70% пилу, інші 30% - людиною.

У виробництві пилу велику роль відіграють солі морів та океанів.

У повітря потрапляють крапельки солоної води. Вода з крапель миттєво випаровується. У повітрі залишаються частинки солей, які можуть входити до складу пилу.

Вулкани, ще одне джерело забруднення повітря. Вони кожен рік викидають сотні тисяч тонн пилу.

Пустелі – також джерело пилу нашої плпнети. Щорічно пустеля Сахара «викидає» 60-200 мільйонів тонн пилу в повітря. Цей пил осідає далеко за межами самої пустелі.

Пилові бурі поширені в пустелях, напівпустелях, орних степах, де дмуть сильні вітри.

Людина також бере участь у забрудненні повітря пилом. Це переважно дим від згоряння нафти, газу, вугілля і дерева.

Велика кількість автомобілів на дорогах утворює так званий вихлопний «смог».

Подрібнення гірських порід та копальні підвищують запиленість повітря.

Добування вугілля наземним способом. Добування граніту, гранітні кар'єри.

Найістотніше джерело пилу на Землі – це її ґрунт. Вітер видуває дуже велику кількість частинок ґрунту. Вони піднімаються вгору і переносять на значні відстані.

Лісові та степові пожежі збільшують запиленість повітря.

Шляхи забруднення приміщень пилом:

  •    Заноситься разом із взуттям і одягом;
  •    Проникає крізь щілини та відкриті кватирки;
  •    Утворюється при випилюванні, струганні, вирізуванні, внаслідок старіння та руйнування предметів домашнього інтер'єру;
  •    Кількість пилу збільшується при проведенні будівельних та ремонтних робіт;
  •    Кількість пилу залежить від місця розташування житла та відстані до промислових та транспортних об'єктів.

Пил шкідливо діє на органи дихання, очі, шкіру. Може викликати алергію.

  1. Практична робота по виявленню пилу

Виявлення пилу на різних предметах у приміщенні

План дій

  1. Оберіть об'єкт дослідження. Це може бути стіл, підвіконня, листки кімнатних рослин.
  2. Витирайте його вологими серветками кожен день, через день, через два-три дні, раз на тиждень, раз на півтора-два тижні. Кожен раз використовуйте нову серветку. Серветки зберігайте для порівняння.
  3. Порівняйте серветки. Зробіть висновки.
  4. Виявіть можливі джерела забрудненості вашого об’єкту дослідження
  1. Опрацювання додаткової літератури, рекомендованої вчителем
  2. Обробка інформації
  1. Продукт створений у процесі вирішення поставленої проблеми: результати практичної роботи.
  2. Презентація. Самооцінка проекту
  1. Усний виступ за складеним планом
  •    Встановлення джерел забрудненості повітря
  •    Вплив пилу на стан здоров’я людини
  •    Запобігання запиленості повітря.
  1. Папка-портфоліо, в якій зібрані всі робочі матеріали.


Проект «Наш дім – Сонячна система» для 4 класу

 

Мета проекту: навчити проектувати власну діяльність та спонукати до дослідницьких пошуків; закріпити знання про Сонячну систему та її будову; формувати навички творчої роботи над отриманими знаннями.

 

Очікувані результати:

  •         учні навчаться планувати свій час;
  •         створювати продукти проекту відповідно до критеріїв;
  •         здобувати інформацію з різних джерел;
  •         навчаться аналізувати, систематизувати та презентувати отриману інформацію;
  •         отримають досвід публічного виступу під час захисту проекту;
  •         отримають досвід у створенні виробів круглої форми з пап'є-маше;
  •         творчо попрацюють і вчитимуться цінувати продукт створений власноруч;
  •         зможуть давати творчу оцінку результатам проектної діяльності та власним навчальним досягненням.

 

Форма презентації кінцевого продукту:

створення моделі Сонячної системи з міні-інформацією про кожну її складову.

 

Тип проекту: інформаційний, творчий, природничо-науковий, дослідницький, груповий.

 

Етапи роботи над проектом:

  1.     Ствоврення міні-груп для подальшого виготовлення макету космічного тіла.

 

  1.     Екскурсія до планетарію

  1.     Самостійна робота груп з інформаційними джерелами.

  1.     Творча робота: виготовлення кулі у техніці пап'є-маше.

  1.     Моделювання Сонячної системи.
  2.     Захист проектної роботи в класі.

 

Загальношкільний проект «Толерантні долоньки»

Мета проекту: ознайомити велику кількість учасників освітнього процесу з поняттям «толерантність»; визначити, як учні розуміють цю категорію; формувати навички спілкуванні між учнями різних вікових категорій, вчити дітей співпрацювати та виконувати різні соціальні ролі.

Етапи проекту:

  1. Пошук інформації, її аналіз, відбір матеріалу доступного для розуміння учнями різних вікових категорій.
  2. Виготовлення паперових долоньок, розміщення на них інформації.
  3. Створення «Стіни толерантності», на яку бажаючі можуть прикріпити долоньку, попередньо записавши на ній власне розуміння даного поняття.
  4. Створення фотоколажу «Толерантність в школі»
  5. Оцінка та самооцінка виконаного проекту.


Проект з курсу «Я у світі» «Куди тікає тепло?»

Мета проекту:формувати в учнів навички творчої, самостійної, пошукової та проектної діяльності; вчити економно та раціонально використовувати тепло в оселі; визначити шляхи втрати тепла з будинку та шляхи запобігання нераціональних витрат; ознайомити з альтернативними засобами постачання тепла.

Етапи проекту

  1. Інформаційне знайомство з принципами теплопостачання.
  2. Визначення причин втрати тепла та внесення пропозицій щодо його збереження.
  3. Самостійна творча і пошукова робота учнів.
  4. Створення кінцевого продукту проекту: плакатів, листівок, лепбуків, брошур на тему «Як зберегти тепло в оселі»
  5. Захист виконаних робіт на уроці.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку