Тема. Світ юридичних професій.
Мета: дати уявлення про окремі юридичні професії, основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій, ознайомити з вимогами, яким мають відповідати особи, що збираються працювати в галузі права, навчальними закладами, які здійснюють підготовку юристів; формувати навички аналізу життєвих ситуацій з точки зору доцільності звернення по допомогу до представників юридичних професій.
Обладнання: бейджик, плакат із правилами групової роботи, різнокольорові стікери, папір формату А4, плакат, торбинка, картки із написами юридичних професій.
Форма проведення: тренінг
Х і д з а н н я т т я
І. Вступ
Учитель нагадує учням, що заняття проходитиме у формі тренінгу. Звертає увагу на те, що для продуктивності співпраці необхідна плідна робота всіх присутніх на занятті. Всі присутні сідають так, щоб вийшло коло.
1. Гра-розминка «Незакінчені речення».
Мета: знайомство всіх учасників тренінгу, підготовка групи до подальшої спільної роботи.
Перший учень називає своє ім’я та позитивну рису характеру на першу букву імені. Бажано. Щоб якості не повторювалися. Наприклад, Оксана – організована.
2. Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу»
Мета: ознайомити учнів із метою та завданнями тренінгу.
Після завершення навчання у школі абсолютна більшість із вас продовжить навчання у вищих навчальних закладах. Там ви здобудете вищу освіту й професію. Хтось із вас буде інженером, а хтось – програмістом, одні бухгалтерами, а інші – менеджерами. А хтось захоче стати юристом. Тому тема сьогоднішнього заняття: «Світ юридичних професій».
Сьогодні :
- познайомимося з окремими юридичними професіями;
- охарактеризуємо основні положення слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій;
- опишемо вимоги до осіб, які бажають працювати за юридичним фахом;
- називати навчальні заклади, що надають юридичну освіту;
- висловлювати судження щодо причин популярності юридичних професій у світі.
3. Вправа «Мої очікування»
Мета: визначити сподівання й очікування учасників тренінгу.
Учням роздаються стікери у формі книжки, на яких записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті .
3. Вправа «Правила»
Мета: сприяти створенню доброзичливої, комфортної атмосфери для конструктивної роботи.
Для того щоб спілкування на занятті було ефективним, нам потрібно прийняти правила роботи. Учні по черзі висловлюють свої пропозиції. Всі запропоновані правила записуються на ватмані.
ІІ. Основна частина заняття.
4. Інформаційне повідомлення «Які юридичні професії (спеціальності) існують.»
Юрист — це спеціаліст, який має юридичні знання, фундаментальні (глибокі) і спеціалізовані. Спеціалізовані знання потрібні для певного виду юридичної діяльності (діяльність адвоката, слідчого). Юрист — це спеціаліст, який використовує свої правові знання на практиці, тобто він уміє вчиняти певні юридичні дії, складати юридичні документи. Види юридичної діяльності різняться за змістом, функціями, професійними якостями.
Основними юридичними професіями (спеціальностями ) є:
суддя;
слідчий;
прокурор;
адвокат;
нотаріус;
юрисконсульт
Людина, яка здобула юридичну освіту, може працювати в:
суді;
прокуратурі;
міліції;
нотаріаті;
податковій службі;
органах державної влади та місцевого самовря¬дування;
юстиції;
органах реєстрації актів цивільного стану (РАЦС);
юрисконсультом у підприємствах та організаціях;
адвокатурі і т.ін.
5. Вправа «Реклама професії»
Мета: охарактеризувати основні положення слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій.
Учні по черзі із торбинки витягують картки із написами юридичних професій – суддя, слідчий, прокурор, адвокат, нотаріус. Потім знаходять тих учнів, в яких та ж сама карточка. Об’єднуються в групи.
Завдання групам.
Зробити рекламу певній юридичній професії – суддя, слідчий, прокурор, адвокат, нотаріус.
Схема реклами
1. Які професійні обов’язки виконує.
2. Яким чином здобуває фах.
3. В яких випадках ми звертаємося до представника цієї професії.
Кожній групі надається інформація про професію, журнали. Учні за допомогою вирізок із журналів, наданої інформації, олівців створюють рекламу юридичної професії. Кожна група презентує свою рекламу.
Обговорення.
Чи легко було створити рекламу юридичної професії?
Чи хотіли б ви особисто обрати одну з цих професій?
Чи вважаєте ви, що ці професії популярні, престижні? Чому?
6.Рухлива вправа «Замок — лицар — рок-н-ролл»
Мета: зміна виду діяльності, рухова активність.
Вчитель пропонує об'єднатися у групи по 3 учні. Двоє учасників беруться за руки й утворюють коло — «замок», третій стає всередину — «лицар у замку». Коли вчитель дає команду «замок», «замки» мають знайти нового «лицаря», а «лицарі» залишаються на місці. Коли вчитель дає команду «лицарі», ті повинні покинути «замок» і знайти новий. Коли вчитель дає команду «рок-н-ролл», усі групи розпадаються й утворюють нові, відповідно до своїх ролей. Щоразу залишається учень без ролі, вона і стає ведучим.
7. Вправа «Мапа юридичних професій»
Мета: визначити, які навчальні заклади надають юридичну освіту.
Учні діляться на дві групи («Феміда» та «Фортуна»). Вчитель надає інформацію на картках та контурну карту. Групи позначають на контурній карті юридичні навчальні заклади України.
Відбувається презентація.
Обговорення.
Про які провідні юридичні навчальні заклади ви дізналися?
Які юридичні навчальні заклади є у нашому регіоні?
Які особливості підготовки юристів - працівників правоохоронних органів?
8. Вправа «Уявний мікрофон»
Мета: виявити, які, на думку учнів, особисті риси необхідні для осіб, які обирають юридичні професії.
За допомогою уявного мікрофона висловити думку, які риси, якості необхідні для людей, що збираються обрати одну з юридичних професій:
Високі моральні якості, принциповість, чесність, відповідальність, висока кваліфікація, достатній рівень юридичної підготовки.
ІІІ. Підбиття підсумків заняття.
9. Вправа «Підведення підсумків»
* Чи справдилися ваші очікування?
* Які знання ви сьогодні отримали?
* Які знання ви використаєте в особистому житті?
ІV. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний матеріал підручника.