Перше наше завдання, коли маленький першокласник щойно переступив шкільний поріг - це створити емоційний настрій дитини, яка щойно відпустила мамину руку і стала школярем. Що таке ранкова зустріч?
Ранкова зустріч — це зустріч на початку дня для всього класу з учителем. Перебуваючи у колі, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з друзями, ділиться враженнями, бере участь у короткій енергійній груповій вправі. Закінчується зустріч щоденними новинами, щоб підкреслити навчальні завдання цього дня.
Матеріали до ранкових зустрічей
Діти разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідна сторона,
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку, гості шановні,
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
Ми лісочком йшли,
Грибочок знайшли
Нагнулись, підняли,
У кошик поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли,
Горобинку знайшли
Потянулись, зірвали
У кошик поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли,
Зайчика знайшли
Подивились і тихенько пішли.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло віконце.
Ми до нього потяглися
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали - сіли, встали – сіли!
Бачте, як розвеселили?
Стало й сонце танцювати,
Нас до кола закликати.
Нумо, разом, нумо всі!
Потанцюймо по росі.
Ходить білочка по лісу –
По високому, густому.
По зеленому, рясному.
В неї стежечок багато:
По землі і по деревах.
Справа стежечка – до зірки,
Зліва стежечка – до шишки,
Ззаду стежка до горішка.
Я малюю зайчика для вас – раз.
Це у нього, бачте, голова, два.
Це у нього вуха до гори – три.
Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири.
Це очиці весело горять - п'ять.
Ротик, зубки, хай морквинку їсть – шість.
Шубка тепла, хутряна на нім – сім.
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.
Е навколо посаджу дерева - дев'ять.
І хай сонце сяє з піднебесся – десять.
Вийшло з хати кенгуру,
Потягнулося від сну.
Вмило ручки, оченята,
Взуло білі чоботята.
Стало квіточки збирати
Для матусеньки на свято.
Зайчик умивається –
В гості він збирається.
Вимив хвостик ,вимив носик,
Вимив вуха, витер сухо.
Дуже ефективними є вправи, коли треба вивчити матеріал по групах, класифікувати за певними ознаками. Наприклад, «істоти і неістоти» .Учитель називає слово, (Діти заздалегідь поділені на дві групи), та група, до якої належить слово, виконує певні рухи (присідають, стрибають тощо)
колективна гра «Я йду на свято»:
Опис гри.
Діти йдуть по колу ,один за одним. Вчитель плескає в долоні, один раз-діти підстрибують та йдуть далі, два рази-присідають, та йдуть далі ,три рази-піднімають руки вгору .
«Дерево бажань»
На великому аркуші намальоване дерево без листя .Кожному учню роздаю сніжинки, які діти прикріпліють на гілля і говорять про те, який би подарунок вони хотіли отримати на день народження, якщо цей подарунок реальний для їх батьків ,то сніжинку вішають на праву сторону дерева, а якщо якийсь нереальний , то- на ліву сторону дерева.
-Де більше сніжинок? справа чи зліва?
-Чому?
-Які подарунки треба просити у батьків?
Піднеси настрій»
Діти стоять у колі, взявшись за руки. Кожен по черзі розповідає про свій настрій, який він сьогодні, чому. Якщо у когось у класі настрій сумний, невеселий, всі діти «піднімають» настрій товаришеві за допомогою пози, жестів, міміки, лагідних слів, звуків ,віршів чи пісень.
«Сніжинка»
Кожній дитині видають по "сніжинці", тобто по маленькій грудочці вати. Діти розпушують свої сніжинки і за сигналом запускають їх в повітря і починають дмухати на них знизу, щоб ті якомога довше втрималися в повітрі. Перемагає найспритніший.
«ЧИЯ ПТАШКА?»
Діти, сьогодні я з собою захопила чарівну скриньку. Ось послухайте, яка чарівна музика лунає. Так співає скринька. У скриньці - ваші папуги, які ви прикрашали власноруч. Усі папуги різняться, тому я не знаю, де чия. Зараз я показуватиму по одній папузі, а ви тільки за допомогою своїх поглядів, посмішок, міміки покажіть мені, що ця папуга ваша. Добре?
Діти виконують вправу.
Вчитель.
- Чудово, я відгадала всіх папуг, а ви потренувалися управляти мімікою свого обличчя.
Вчитель.
- Я називатиму настрій, а ви мімікою його показуватимете.
Вам весело...
Ви здивовані...
Вам сумно...
Ви сердиті...
- Добре, мені сподобалось, як ви граєте!
Гра «Тупотіть ногами ті, хто ...»
Любить співати.
Залюбки ходить до школи.
Робить зарядку.
Хто не любить писати, читати?
Хто любить мультики?
Хто не любить тістечка?
Хто любить малювати?
Хто бачив живого вовка?
Хто любить працювати?
Гра «І я ...»
Вчитель.
- Правила гри такі: я називаю
риси характеру. Якщо у когось
є така риса, то він має відповісти: «І я...».
- Лисичка каже: Я – ледача…, я – охайна…, я – чесна…, я -
сором'язлива…, я-жадібна…, я – весела…, я – працьовита…, я – хитра…
- А яка Лисичка? (Повним реченням: Лисичка руда. Лисичка хитра. Лисичка обережна. Лисичка красива, пухнаста, хутро красиве).
- Діти, а в казочці Лисичка хотіла з'їсти
Колобка. Давайте ми врятуємо його. А для цього кожен з нас придумає і скаже Лисичці добрі, ввічливі слова, щоб вона Колобка не їла. (Діти беруть Лисичку і звертаються до неї:
«Лисичко, будь добра, не їж Колобка, я краще дам тобі цукерку» та ін.).
Тепер ми з вами, діти, врятували Колобка, зробили добру справу, бо всі люди живуть на світі, щоб творити добро!