Матеріали для проведення самопідготовки учнів у школах інтернатного типу

Про матеріал
матеріали містять інформацію проформи та методи проведення самопідготовки учнів після занять із залученням здоров'язберігальних технологій
Перегляд файлу

Самопідготовка в корекційної школі. Методика проведення самопідготовки. Орієнтування в домашньому завданні.

 

ЗАВДАННЯ:

 

Закріплення і вдосконалення знань, отриманих на уроці

Формування в учнів уміння самостійно працювати

Вчити визначати порядок виконання домашнього завдання

Диференціальний підхід до учнів за рекомендацією вчителя

Виховання у дітей сумлінного ставлення до виконання завдання

Навчити працювати дітей в колективі

Розвивати почуття часу, строго дотримуючись режим роботи (під час починати і закінчувати самопідготовку, робити перерви)

Виховання у дітей завзятості, цілеспрямованості і любові до навчання

Розвивати активність і інтерес до виконання роботи

Відповідальне ставлення до виконання домашніх завдань

ОРГАНІЗАЦІЯ САМОПІДГОТОВКИ

Основне вимоги:

Розрив між уроками 1,5-2 години

1 клас - перше півріччя домашнє завдання не дається, але 30 хвилин щодня в ігровій формі проводяться завдання, пов'язані з ліпленням, малюванням, найпростішими рахунковими операціями (бажано на свіжому повітрі)

дозування

1 клас ( друге півріччя) - 30 хвилин;

2-4 клас - 45 хвилин;

5 6 клас - 1,5 години (через 45 хвилин перерву)

7-9 клас - 2 години (через 45 хвилин перерву)

Обсяг домашнього завдання

Для сильних учнів трохи більше половини того, що виконали на уроці, для слабких учнів 1/3 виконаного на уроці.

ЕТАПИ САМОПІДГОТОВКИ

1. Підготовчий: ( вологе прибирання класу, провітрювання, підготовка дошки і робочого місця

2. організаційний :

(Налаштувати дітей на самостійне виконання домашнього завдання, працювати акуратно).

3. Робота з щоденниками:

(Починаючи з третього класу, у 2 класі згадують за підручником, відкриваю сторінку по закладці).

4. Розминка розуму:   (В початкових класах 2 3 хв.) Дидактична гра, ігрова вправа або логопедична хвилинка, що передує відповідному предмету)

5. Повторення правил, за якими будуть виконувати завдання

6. Самостійна робота:

Першим виконується той предмет, який найбільш складний (частіше з математики або російської мови). Далі йдуть усні предмети (читання тихим голосом, відповіді на запитання дітей повинен дати вихователь). Педагог проводить індивідуальну роботу зі слабкими учнями, координує поведінку дітей; збудливих - стримує від поспішності, повільних - спонукає до діяльності, невпевнених - підбадьорює. Стежить за поставою.

7. Физкультминутка.

8. Перевірка домашнього завдання

Якщо більшість дітей не зрозуміли матеріал, то він не виконується.

СХЕМА АНАЛІЗУ ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ

1. Обсяг домашньої роботи і доступність дітям (1/3 змісту уроку за складністю не повинні перевищувати, даються подібні завдання і виконуються на уроці).

2. Прийоми роботи вихователя, налаштовують дітей на самостійне виконання домашнього завдання.

3. Ставлення до виконання домашнього завдання (з предметів).

4. Зайнятість навчаються на самопідготовки (тим хто встиг виконати домашнє завдання або гра, або читання книг).

5. Самостійність учнів при виконанні домашнього завдання.

6. Робота вихователя по попередженню помилок. (Повторити правила, гра і т.д.)

7. Здійснення індивідуального і диференційованого підходу.

8. Особливості роботи з окремими дітьми і її результативність.

9. Корекційна спрямованість методів і прийомів роботи вихователя, що використовуються під час роботи.

10. Якість виконання домашнього завдання хлопцями.

11. Дотримання охоронного режиму (Физкультминутка).

12. Роль особистості вихователя (Зовнішній вигляд, ставлення з дітьми, манера триматися, вміння попереджати і ліквідувати конфліктні ситуації, володіння дисципліною).

13. Висновки і загальні оцінки.

Методика проведення САМОПІДГОТОВКИ

Молодші класи:

«Розминка розуму» - 1-2 хвилини (пройдений матеріал повторюється в ігровій формі)

Відтворення домашніх завдань з предметів (учень повинен сказати сам, що задано і як виконувати)

Повторення правил, за якими будуть виконувати вправу.

Самостійна робота учнів (пояснювати всьому класу вихователь не повинен)

Перевірка: а) фронтальна

6. Підсумок: а) акуратність і швидкість виконання

б) самостійність виконання

Старші класи:

Відтворення домашнього завдання по 2-3 предметів, тобто виконання з тих предметів, які треба виконати за першу годину

Повторення послідовності виконання письмових та усних завдань.

Самостійна робота (необхідність обмежувати за часом виконання завдання)

Перевірка а) фронтальна

б) поглиблена (пропонує досконально перевірити те, що задано у 2-3 чоловік)

Методи перевірки виконання домашнього завдання

Перегляд письмового завдання

Усне опитування з питань підручника або з питань, рекомендованим учителем

Опитування парами

Ігрова форма (конкурси, змагання, вікторина)

Підсумок: а) акуратність і швидкість виконання

б) самостійність виконання.

З другого класу організовуються групи довіри.

СТРУКТУРА САМОПІДГОТОВКИ

Молодші класи

I. Організаційний момент (підготовка обладнання і робочого місця).

II. Вступна частина (психологічний настрой). Вихователь в ігровій формі націлює дітей на виконання домашнього завдання.

III. Самостійна робота учнів. Слід зазначити, що вона не повинна носити колективний характер. На цьому етапі діти виконують домашнє завдання, вихователь надає індивідуальну допомогу.

IV. Перевірка. Здійснюється після кожного предмета

Старші класи

організаційний момент

Робота чергового, організація робочого місця, повторити час, число, місяць, день тижня

Психологічний настрій учнів на навчальну діяльність

Відтворення домашнього завдання по щоденникам

Націлювання на виконання домашнього завдання

Робота груп взаємоконтролю

Розминка розуму: з 7-9 класами не проводиться, або підібрати матеріал за віком

Повторення правил і пам'яток проведення самопідготовки.

3. Самостійна робота

З окремих предметів. З 5 класу самостійний перехід від предмета до предмета.

Перевірка домашнього завдання.

поетапна

вибіркова

Різноманітність форм контролю: взаємоконтроль, фронтальна перевірка, поглиблена перевірка двох, трьох дітей, залучення в допомогу вихователю сильних дітей.

ВИМОГИ ДО самопідготовки Е

Обов'язкова зв'язок вихователя і вчителя (зошит взаємозв'язку, взаємовідвідування раз на місяць)

Обсяг домашнього завдання (1/3 від класної роботи)

Розумне чергування предметів при виконанні домашнього завдання

Індивідуальний і диференційний підхід до навчаються в ході роботи.

Дотримання охоронного педагогічного режиму

Вимога методики.

Правила виконання завданням з предметів

читання

2. Коли прочитав оповідання, закрий книгу і перекажи про себе головне з

прочитаного.

3. Спробуй відповісти на питання, які дані в підручнику до прочитаного

розповіді або складеним учителем. Якщо не зможеш відповісти прочитай

розповідь знову.

лист

1. Прочитай уважно завдання.

2. Згадайте на яке правило дано завдання. Якщо забув, знайди це правило

в підручнику або зошити і повтори.

3. Спочатку прочитай все пропозицію, а потім запиши його в зошит.

4. Якщо знайшов помилку, акуратно виправити її, закресли невірну букву

(Слово) і зверху напиши вірну букву (слово).

Математика

1. Відкрий підручник на потрібній сторінці і зошит з класною роботою. Спочатку повтори пройдене правило, потім подивися, як зважилися завдання в класі.

2. Прочитай 2 рази умова заданої задачі, зверни увагу на зміст і числові дані.

3. Повтори про себе умову задачі, якщо що або забув прочитай ще раз.

4. Запиши скорочена умову задачі.

5. Визнач, що необхідно знати для отримання відповіді на основне питання задачі.

6. Раніше сформуй питання до дії, а потім його виконуй.

7. Перед рішенням прикладів повтори необхідне правило, подивися в зошит, як зважилися такі ж приклади в класі.

8. Закінчивши виконання завдання, перевірте чи правильно воно виконано.

9. Знайдену помилку закресли і зверху напиши правильну відповідь

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ физминуток

Перші ознаки втоми під час самопідготовки в групі продовженого дня служать сигналом до виконання фізкультхвилинок. Зовнішніми проявами втоми єто, що діти починають частіше відволікатися, втрачають інтерес і вниманя, слабшає пам'ять, порушується почерк, знижується работоспособности. Фізкультхвилинки можуть бути використані усіма вихователями, особливо в молодших класах. Вони позитивно впливають на діяльність мозку, активізують серцево-судинніпросту і дихальну системи, покращують кровообіг внутренних органів, покращують працездатність нервової системи. Тривалість фізкультурних хвилинок зазвичай становить 1-5 хвилин і включає комплекс з трьох-чотирьох правильно підібраних вправ, повторюваних 4-6 разів. За такий короткий час вдається зняти загальне чи локальне стомлення, значно поліпшити самопочуття дітей.

Вимоги до проведення фізкультхвилинок:

комплекси підбираються залежно від виду заняття, його змісту, повинні бути різноманітні, так як одноманітність знижує інтерес дітей до них, а, отже, їх результативність;

физкультминутка проводиться на початковому етапі втоми, позитивному емоційному тлі, так як більш пізній їх проведення не дає бажаного результату;

перевагу потрібно віддавати вправ для стомлених груп м'язів;

для кожного класу необхідно виробити 2-3 умовних вербально-поведінкових знака ( «якоря» в термінології нейролінгвістичного програмування), що дозволяють швидше і ефективніше перемикати навчаються в інший режим діяльності.

Види фізкультхвилинок:

вправи для зняття загального або локального стомлення;

вправи для кистей рук;

гімнастика для очей;

гімнастика для поліпшення слуху;

вправи для профілактики плоскостопості;

вправи, що коректують поставу;

дихальна гімнастика.

При проведенні фізкультхвилинки можливі такі помилки:

підбір вправ без урахування виду діяльності на даному уроці;

збільшення або зменшення тривалості вправ (не враховується ступінь втоми дітей);

виконання рухів з недостатньою амплітудою рухів.

 

 

 

docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку