Тематичний день «Гелоуїн VS Велесов день»
Програма: НУШ-1 ( за редакцією О.Я. Савченко)
Велика ідея: традиції різних народів є культурним спадком світу Очікувані результати: математична освітня галузь
визначає розрядний склад багатоцифрового числа; [4 МАО 4.2] визначає загальну кількість одиниць певного розряду; [4 МАО 4.2]
виконує додавання та віднімання, множення і ділення на основі нумерації чисел; [4 МАО 4.3] розв’язує рівняння з однією змінною на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії;
[4 МАО 4.8], [4 МАО 4.3]
перевіряє, що одержане числове значення змінної є розв’язком рівняння; [4 МАО 3.4] розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного різними способами, на подвійне зведення до одиниці, на пропорційне ділення, на знаходження невідомого за двома різницями, на спільну роботу, на прямолінійний рівномірний двох тіл; [4 МАО 1.2], [4 МАО 2.3]
обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; [4 МАО 3.1] планує розв’язування/розв’язання задачі; [4 МАО 3.2] створює математичну модель задачі; [4 МАО 2.3] перевіряє правильність розв’язку задачі; [4 МАО 3.2] складає сюжетні задачі; [4 МАО 1.2]
сприймає уважно усну інформацію; [4 МОВ 1.1] ставить уточнювальні запитання відповідно до мети слухання; [4 МОВ 1.1] виконує усні інструкції й настанови вчителя щодо навчальних завдань; [4 МОВ 1.1] прогнозує, як отриману інформацію можна використати з користю; [4 МОВ 1.4] зіставляє тему й головну думку усного повідомлення з власними спостереженнями, поведінкою, досвідом; [4 МОВ 1.4]
висловлює власне ставлення до усного повідомлення; [4 МОВ 1.5] обирає для власного повідомлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір букв тощо); [4 МОВ 3.1] складає самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на добре знайомі й цікаві теми [4 МОВ 3.1]
використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови; [4 МОВ 3.1] висловлює своє ставлення до того, про що пише; [4 МОВ 3.1]
записує власні висловлення грамотно (у межах вивченого) і зрозуміло; [4 МОВ 3.1] бере участь в обговоренні письмових робіт у парах, групах; [4 МОВ 3.3] відзначає позитивні сторони, висловлює поради щодо можливого удосконалення тексту, спираючись на пам’ятку [4 МОВ 3.3]
удосконалює письмовий текст [4 МОВ 3.3]
пояснює значення найуживаніших фразеологізмів; [4 МОВ 4.1] утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксами зменшення, здрібнілості, пестливості тощо; [4 МОВ 4.1] читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; [3 МОВ
2.1]
виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]
самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів. [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4]
виділяє і розкодовує графічну інформацію, що міститься в тексті; перетворює графічну інформацію в текстову; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.6]
знаходить, розрізняє у текстах різнорідну інформацію, пояснює її суть; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] здійснює смисловий аналіз змісту тексту; складає план; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.6] висловлює власне судження щодо змісту тексту. [4 МОВ 1.8], [4 МОВ 1.6]
має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3] цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1]
розрізняє ручні знаряддя праці, механізми і машини, автоматичні пристрої; [4 ТЕО 2.1]
вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування; [4 ТЕО 1.1] узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.1] планує дії для реалізації задуму в матеріалі; [4 ТЕО 1.1] розробляє критерії оцінювання майбутнього виробу; [4 ТЕО 1.1]
аналізує моделі, подібні обраному об’єкту проєктування (моделі-аналоги); [4 ТЕО 1.4] планує технологічну послідовність виготовлення індивідуально або спільно спроєктованого виробу [4 ТЕО
1.1; 2.2]
організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2] раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2]
Матеріали: роздаткові матеріали, відео ролік «Хеллоуїн».
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕМАТИЧНОГО ДНЯ
Дослідуючи традиції різних народів можна знайти спільні ознаки і звичаї. От і сьогодні я вас запрошую до дослідження традицій українців і англійців. Ми з вами помандруємо хвилями історії, традицій і загадок.
І як справжні дослідники ми маємо притримуватися певного маршруту під час дослідження. Ознайомтесь із «Путівним аркушем дослідника».
Визначте питання які можуть поставити дослідники під час такої подорожі і критерії успішності нашої мандрівки-дослідження.
Орієнтовні питання:
Чому треба знати свої традиції і традиції інших народів?
Що спільного між традицією святкування Гелоуїну і Велесової ночі? Чому? Чому свято Гелоуїну має популярність в усьому світі?
Орієнтовні критерії:
- пояснюю, що спільного і відмінного у святкуванні Геллоуїну і Велесової ночі;
- активно і свідомо працюю;
- виконав/ла правильно із завдання з математики;
- виконав/ла правильно із завданнями з української мови; - виконав/ла правильно завдання з англійської мови; - створив/ла прикрасу для інтер′єру тощо.
- Що спільного і відмінного є між цими святами?
- Що об′єднує прадавніх слов′ян і англійців?
- Чому, на вашу думку, день шанування предків мало велике значення як для прадавніх англійців, так і для прадавніх слов′ян?
- Чи залишається шанування свого роду таким самим важливим і у наші дні?
- Як ви вшановуєте свій рід?
- З яким ще українським святом має спільні традиції англійське свято Геллоуїн?
( Традиція перевдягатися у потойбічні створіння і відвідування сусідів нагадує колядування і вертеп на Різдво).
1. Склади і запиши за малюнком розповідне речення . Підкресли в ньому головні члени речення.
2. Користуючись малюнком, склади і запиши “жахливо страшну” історію (3-[1] речення).
3. Використай у тексті фразеологізм “ не такий страшний чорт, як його малюють”
1. Користуючись малюнком, склади і запиши “страшно-смішну” розповідь (3-4 речення).
2. Використай у тексті фразеологізм “ у страха очі великі”
3. Знайди і випиши зі свого тексту слова, що підходять за будовою до схем:
Розглянь приклади декору до Гелоуїну. Обери той, що тобі до вподоби і спробуй створити схожий. Можеш придумати власний.
1. https://litnet.com/ru/blogs/post/35255
2. https://dyvys.info/2020/10/31/ukrayinskyj-hellovin-abo-velesova-nich-dataistoriya-tradytsiyi-obryady-prykmety/
3. https://www.kobu.kiev.ua/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%8F%
D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%BE%D0%B1%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%B8-
%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B
0-%D0%BD%D1%96%D1%87-%D1%81%D0%BB%D0%BE/
4. https://www.oum.ru/yoga/vedicheskaya-kultura/velemudryy-bog-velespokrovitel-mezhdumirya/
5. https://xn--b1ats.xn--80asehdb/feed/kultura/khellouin-2019-traditsii-primetychto-prinyato-delat-v-etot-den-6351161156.html
6. https://zn.ua/UKRAINE/hellouin-2019-kuda-shodit-v-kieve-333709_.html
7. https://www.youtube.com/watch?v=AO2JMF5RU_0
8. https://www.svoimi-rukamy.com/podelki-na-hellouin-svoimi-rukami.html
9. https://www.pinterest.ua/pin/506514289333475524/
10. https://ru.childdevelop.com.ua/