Розробка містить різнорівневі завдання для проведення контрольної роботи на тему: "Клітинний рівень організації життя". До уваги підготовано 5 варіантів, кожен з яких містить запитання з відкритою відповіддю, тестові запитання.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 1.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. Клітинну теорію у 1839 році сформулювали вчені:
а) Робурт Гук і Антоні ван Левенгук;
б) Джеймс Уотсон і Френсіс Крік;
в) Теордор Шванн і Маттіас Шлейден;
г) Альфред Уоллес і Чарльз Дарвін.
2. Аутосоми – це:
а) статеві клітини;
б) великі хромосоми;
в) усі хромосоми, крім статевих;
г) малі хромосоми.
3. Оболонка мітохондрій складається з:
а) двох мембран – зовнішньої та внутрішньої;
б) однієї мембрани – зовнішньої;
в) трьох мембран;
г) крист.
4.Тилакоїди – це компонент структури:
а) мітохондрії;
б) ядра;
в) хлоропластів;
г) апарату Гольджі.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. мейоз;
2. метаболізм.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Які органели відносять до двомембранних і чому вони мають таку будову?
2. У чому суть положень клітинної теорії?
3. Будова хромосом та їх види.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм фотосинтезу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 2.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. За будовою хлоропласти подібні з:
а) мітохондріями;
б) апаратом Гольджі;
в) лізосомами;
г) ендоплазматичною сіткою.
2. Усередині первинних лізосом утворюються:
а) вітаміни;
б) жири;
в) гідролітичні ферменти;
г) синтетази.
3. У процесі мітозу ядерця зникають у:
а) метафазі;
б) профазі;
в) телофазі;
г) інтерфазі.
4. Цитотехнології – це сукупність методів конструювання нових:
а) молекул;
б) клітин;
в) екосистем;
г) біоценозів.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. фотосинтез;
2. хромосоми.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Чому клітині вигідно перетворювати неорганічні сполуки на органічні?
2. Назвати та охарактеризувати рівні компактизації молекули ДНК.
3. Пояснити, чому внутрішня мембрана мітохондрій має вирости.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм дихання, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 3.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мейозу кросенговер відбувається у:
а) метафазі І;
б) профазі І;
в) телофазі ІІ;
г) анафазі І.
2. Синтез складних органічних речовин з простих неорганічних – це:
а) асиміляція (анаболізм);
б) дисиміляція (катаболізм);
в) дихання;
г) гліколіз.
3. Процес зближення хромосом під час мейозу називається:
а) кросенговер;
б) копуляція;
в) кон’югація
г) транскнрипція.
4. Явище програмованої клітинної смерті:
а) некроз;
б) амітоз;
в) апоптоз;
г) кіфоз.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1.мітоз;
2.каріотип.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Скільки етапів має енергетичний обмін і де вони відбуваються?
2. Назвати та охарактеризувати основні способи загибелі клітин.
3. Назвати одномембранні органели та пояснити їх будову.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм мітозу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 4.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мейозу кросенговер відбувається у:
а) метафазі І;
б) профазі І;
в) телофазі ІІ;
г) анафазі І.
2. Цитотехнології – це сукупність методів конструювання нових:
а) молекул;
б) клітин;
в) екосистем;
г) біоценозів.
3. Аутосоми – це:
а) статеві клітини;
б) великі хромосоми;
в) усі хромосоми, крім статевих;
г) малі хромосоми.
4. Клітинну теорію у 1839 році сформулювали вчені:
а) Робурт Гук і Антоні ван Левенгук;
б) Джеймс Уотсон і Френсіс Крік;
в) Теордор Шванн і Маттіас Шлейден;
г) Альфред Уоллес і Чарльз Дарвін.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. дихання;
2. ген.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Пояснити перший етап енергетичного обміну речовин.
2. Розкрити поняття цитотехнології, пояснити її значення та охарактеризувати можливі способи.
3. Порівняти процеси фотосинтезу, дихання та горіння.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм мейозу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 5.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мітозу утворюється веретено поділу у:
а) метафазі;
б) профазі;
в) телофазі;
г) інтерфазі.
2.Тилакоїди – це компоненти структури:
а) мітохондрії;
б) ядра;
в) хлоропластів;
г) апарату Гольджі.
3. Явище непрограмованої клітинної смерті:
а) некроз;
б) амітоз;
в) апоптоз;
г) кіфоз.
4. Усередині первинних лізосом утворюються:
а) вітаміни;
б) жири;
в) гідролітичні ферменти;
г) синтетази.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. апоптоз;
2. кросинговер.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Чому в клітині є обов’язковим процес утворення АТФ?
2. У чому значення ендоплазматичної сітки?
3. Порівнти процеси анаболізму та катаболізму.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм метаболізму, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 1.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. Клітинну теорію у 1839 році сформулювали вчені:
а) Робурт Гук і Антоні ван Левенгук;
б) Джеймс Уотсон і Френсіс Крік;
в) Теордор Шванн і Маттіас Шлейден;
г) Альфред Уоллес і Чарльз Дарвін.
2. Аутосоми – це:
а) статеві клітини;
б) великі хромосоми;
в) усі хромосоми, крім статевих;
г) малі хромосоми.
3. Оболонка мітохондрій складається з:
а) двох мембран – зовнішньої та внутрішньої;
б) однієї мембрани – зовнішньої;
в) трьох мембран;
г) крист.
4.Тилакоїди – це компонент структури:
а) мітохондрії;
б) ядра;
в) хлоропластів;
г) апарату Гольджі.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. мейоз;
2. метаболізм.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Які органели відносять до двомембранних і чому вони мають таку будову?
2. У чому суть положень клітинної теорії?
3. Будова хромосом та їх види.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм фотосинтезу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 2.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. За будовою хлоропласти подібні з:
а) мітохондріями;
б) апаратом Гольджі;
в) лізосомами;
г) ендоплазматичною сіткою.
2. Усередині первинних лізосом утворюються:
а) вітаміни;
б) жири;
в) гідролітичні ферменти;
г) синтетази.
3. У процесі мітозу ядерця зникають у:
а) метафазі;
б) профазі;
в) телофазі;
г) інтерфазі.
4. Цитотехнології – це сукупність методів конструювання нових:
а) молекул;
б) клітин;
в) екосистем;
г) біоценозів.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. фотосинтез;
2. хромосоми.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Чому клітині вигідно перетворювати неорганічні сполуки на органічні?
2. Назвати та охарактеризувати рівні компактизації молекули ДНК.
3. Пояснити, чому внутрішня мембрана мітохондрій має вирости.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм дихання, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 3.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мейозу кросенговер відбувається у:
а) метафазі І;
б) профазі І;
в) телофазі ІІ;
г) анафазі І.
2. Синтез складних органічних речовин з простих неорганічних – це:
а) асиміляція (анаболізм);
б) дисиміляція (катаболізм);
в) дихання;
г) гліколіз.
3. Процес зближення хромосом під час мейозу називається:
а) кросенговер;
б) копуляція;
в) кон’югація
г) транскнрипція.
4. Явище програмованої клітинної смерті:
а) некроз;
б) амітоз;
в) апоптоз;
г) кіфоз.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1.мітоз;
2.каріотип.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Скільки етапів має енергетичний обмін і де вони відбуваються?
2. Назвати та охарактеризувати основні способи загибелі клітин.
3. Назвати одномембранні органели та пояснити їх будову.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм мітозу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 4.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мейозу кросенговер відбувається у:
а) метафазі І;
б) профазі І;
в) телофазі ІІ;
г) анафазі І.
2. Цитотехнології – це сукупність методів конструювання нових:
а) молекул;
б) клітин;
в) екосистем;
г) біоценозів.
3. Аутосоми – це:
а) статеві клітини;
б) великі хромосоми;
в) усі хромосоми, крім статевих;
г) малі хромосоми.
4. Клітинну теорію у 1839 році сформулювали вчені:
а) Робурт Гук і Антоні ван Левенгук;
б) Джеймс Уотсон і Френсіс Крік;
в) Теордор Шванн і Маттіас Шлейден;
г) Альфред Уоллес і Чарльз Дарвін.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. дихання;
2. ген.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Пояснити перший етап енергетичного обміну речовин.
2. Розкрити поняття цитотехнології, пояснити її значення та охарактеризувати можливі способи.
3. Порівняти процеси фотосинтезу, дихання та горіння.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм мейозу, використовуючи малюнки та опорні схеми.
Контрольна робота на тему «Клітинний рівень організації життя»
Варіант 5.
І. Укажіть правильні відповіді.
1. У процесі мітозу утворюється веретено поділу у:
а) метафазі;
б) профазі;
в) телофазі;
г) інтерфазі.
2.Тилакоїди – це компоненти структури:
а) мітохондрії;
б) ядра;
в) хлоропластів;
г) апарату Гольджі.
3. Явище непрограмованої клітинної смерті:
а) некроз;
б) амітоз;
в) апоптоз;
г) кіфоз.
4. Усередині первинних лізосом утворюються:
а) вітаміни;
б) жири;
в) гідролітичні ферменти;
г) синтетази.
ІІ. Дайте визначення поняттям:
1. апоптоз;
2. кросинговер.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1. Чому в клітині є обов’язковим процес утворення АТФ?
2. У чому значення ендоплазматичної сітки?
3. Порівнти процеси анаболізму та катаболізму.
ІV. Пояснити процес, значення та механізм метаболізму, використовуючи малюнки та опорні схеми.