Як провести підсумковий урок з природознавства у 2 класі "Природа взимку"? Спробуйте організувати урок-гру. Пропоную розробку уроку, завдання для команд, грамоту командам та окремі відзнаки кожному учаснику гри. Впевнена, вашим учням дуже сподобається.
Підсумковий урок-гра
Тема. ПРИРОДА ВЗИМКУ
Мета. Розширити знання учнів про природу взимку, взаємозв’язки між живою та неживою природою восени, формувати уявлення у дітей про природне довкілля як цілісний живий організм, у якому взаємодіють повітря, ґрунт, рослини, тварини, люди в багатоманітності, єдності, русі, мінливості; розвивати увагу, мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, створити умови для виховання згуртованості, ініціативності, вміння працювати в групі, інтересу, поваги та любові до природи.
Обладнання. Завдання до гри, медіазасоби, грамоти, медальки, цифри за кількістю учнів класу для поділу у команди.
І етап – організаційний
У нас сьогодні урок-гра.
Яка сьогодні дата, зміни у природі? Яка пора року за календарем, а у природі?
Сьогодні ми перевіримо чи вміємо ми розгадувати загадки цієї пори. Ви працюватимете у групах.
1. Ознайомлення з маршрутним листом та зупинками.
2. Виведення правил гри
ІІ етап – реалізація гри
1. Формування груп (3 хвилини)
Ви працюватимете в 4 групах.
Оберіть картку з цифрою навмання та утворіть групи. Доберіть назву команди (зимові явища). Тепер оберіть капітана (група обирає учасника, який даватиме відповідь), писаря (хто швидко, правильно та красиво буде писати на картках відповіді) та учасника групи, який слідкуватиме за часом.
Вчитель записує назви команд на дошці.
Окремі завдання будете записувати на картках. Відповіді на деякі завдання будете озвучувати усно.
2. Відповіді на запитання
Зупинка 1 Допишіть зимові місяці
На виконання завдання дається 3 хвилини.
1.Місяць, який іноді називають «мостовиком». грудень
2. Місяць, у якому зима по-справжньому виявляє свій суворий характер лютий
3. Місяць, у якому наші предки розчищали ліси. січень
4.Як лютий не лютуй, а на весну брів не хмур.
5. Січень січе і морозить, а господар дрова із лісу возить.
6. Грудень землю грудить, а хату студить.
(Коли час вийшов, вчитель дає сигнал (дзвіночок). Капітани під назвою команди кріплять листочок з відповідями. Вчитель дає сигнал до 2 зупинки та роздає капітанам завдання. Поки діти виконують завдання наступної зупинки, вчитель перевіряє виконані завдання попередньої зупинки та записує кількість балів під назвою команди. Кожне завдання зупинки – 1 бал. І так виконуються решта завдань.)
Зупинка 2
На виконання завдання дається 3 хвилини.
Позначте «+» ознаки зими в природі.
- Ідуть грозові дощі
- Дерева і кущі стоять без листя
- День короткий, а ніч – довга
- Повіває теплий вітерець
- Водойми вкриті кригою
- Повертаються із вирію перелітні птахи
- Опадає листя з дерев і кущів
- Лютують морози
- Цвітуть підсніжники
- Ожеледь та хуртовина
Зупинка 3
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Впізнайте рослину та запишіть, як вона зимує
1 |
Береза |
Товстішає кора, лусочок на бруньках стає більше |
2 |
Смородина |
Товстішає кора, лусочок на бруньках стає більше |
3 |
Соняшник |
Наземна частина відмирає, перезимовує насіння |
4 |
Підсніжник |
Наземні частини відмирають, перезимовує цибулинка в землі під снігом
|
5 |
Гладіолус |
Наземні частини відмирають, люди викопують цибулинку, щоб не загинула від морозу |
Зупинка 4
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Впізнайте тварину за запишіть як вона зимує
1. Заєць |
Полинявши восени, шукає їжу (кора дерев, суха трава) |
2. Сонечко |
Зимує у шпарках, під листям |
3. Дятел |
Шукає комах під корою дерев |
4. Білка |
Полинявши восени живиться запасами, які запасла |
5.Борсук |
Восени нагуляв жиру та спить |
Зупинка 5
На виконання завдання дається 5 хвилин.
Допомога тваринам взимку
1 |
Як взимку допомогти рибам? |
Прорубати ополонки на річці, вставити жмут соломи, очерету |
2 |
Як взимку допомогти зимуючим птахам? |
Готувати годівнички |
3 |
Що покласти у годівничку для птахів |
Насіння соняшника, гарбуза, крихти хліба, сало |
4 |
Як взимку допомогти свійським тваринам? |
Утеплити їх житло, годувати |
5 |
Як взимку допомогти диким тваринам? |
Створювати годувальні майданчики |
ІІІ етап – підведення підсумків гри
Що вдалося вам найкраще?
Які відчули труднощі?
Чи корисною була для вас гра?
Кому хотіли б подякувати?
Оцініть роботу групи (чи працювали злагоджено, слухали один одного, у групі були доброзичливі).
Вручення всім учасникам відзнак за участь у грі «Знавець природи»
Команди отримують грамоти, відповідно до набраних балів.
Зупинка 1
Допишіть зимові місяці
1.Місяць, який іноді називають «мостовиком»._______________________________
2. Місяць, у якому зима по-справжньому виявляє свій суворий характер_______________________
3. Місяць, у якому наші предки розчищали ліси._____________
4.Як __________ не лютуй, а на весну брів не хмур.
5. ________ січе і морозить, а господар дрова із лісу возить.
6. ___________ землю грудить, а хату студить.
Зупинка 1
Допишіть зимові місяці
1.Місяць, який іноді називають «мостовиком»._______________________________
2. Місяць, у якому зима по-справжньому виявляє свій суворий характер_______________________
3. Місяць, у якому наші предки розчищали ліси.___________________
4.Як __________ не лютуй, а на весну брів не хмур.
5. ________ січе і морозить, а господар дрова із лісу возить.
6. ___________ землю грудить, а хату студить.
Зупинка 2
Позначте «+» ознаки зими в природі.
- Ідуть грозові дощі
- Дерева і кущі стоять без листя
- День короткий, а ніч – довга
- Повіває теплий вітерець
- Водойми вкриті кригою
- Повертаються із вирію перелітні птахи
- Опадає листя з дерев і кущів
- Лютують морози
- Цвітуть підсніжники
- Ожеледь та хуртовина
Зупинка 2
Позначте «+» ознаки зими в природі.
- Ідуть грозові дощі
- Дерева і кущі стоять без листя
- День короткий, а ніч – довга
- Повіває теплий вітерець
- Водойми вкриті кригою
- Повертаються із вирію перелітні птахи
- Опадає листя з дерев і кущів
- Лютують морози
- Цвітуть підсніжники
- Ожеледь та хуртовина
Зупинка 3
Впізнайте рослину та запишіть, як вона зимує 1 2 3
4 5
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
Зупинка 4
Впізнайте тварину за запишіть як вона зимує
1 2
3 4 5
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Зупинка 5
1 |
Як взимку допомогти рибам? |
|
2 |
Як взимку допомогти зимуючим птахам? |
|
3 |
Що покласти у годівничку для птахів |
|
4 |
Як взимку допомогти свійським тваринам? |
|
5 |
Як взимку допомогти диким тваринам? |
|
Зупинка 5
1 |
Як взимку допомогти рибам? |
|
2 |
Як взимку допомогти зимуючим птахам? |
|
3 |
Що покласти у годівничку для птахів |
|
4 |
Як взимку допомогти свійським тваринам? |
|
5 |
Як взимку допомогти диким тваринам? |
|
Шепетівський навчально-виховний комплекс №3
у складі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
ім. Н. Рибака та ліцей з посиленою
військово-фізичною підготовкою»
Нагороджується команда
____________________________
за ____ місце у навчальній природознавчій грі
з теми
«Природа взимку»
Вчитель А.Д.Ніколайчук
06.02.2018
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018. |
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018. |
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018.
|
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018. |
Учаснику гри з природознавства «Зима у природі» 06.02.2018. |