Виховна година «Квіти рідного краю»
Мета. Розширити знання дітей про квіти, їх будову, значення в житті людини. Розвивати у дітей продуктивне мислення, розуміння того, що на одне запитання може бути багато правильних відповідей, здатність знаходити оригінальні ідеї. Виховувати в дітей любов до природи, вміння турбуватися про неї.
Хід заняття
-Діти, у нас сьогодні заняття, на якому ми будемо говорити про квіти. І Незнайці вже пора повертатися в своє Квіткове місто.
Незнайка. Так, в мене там багато справ. Я і вас вчив і сам навчався. Час пролетів швидко.
Роботу, а він залишився з бабусею. На протязі дня хлопчик запитував бабусю, коли повернеться мама. Бабуся підвела його до вікна, з якого було видно лужок з кульбабками, і сказала: «Кульбабки тобі підкажуть». Хлопчик хотів заплакати, але бабуся його заспокоїла.
мама. Такий в мене кульбабковий годинник.
Хлопчик був задоволений.
Незнайка. У нас в Квітковій країні теж є квітковий годинник.
(Вчитель дістає приготовлений циферблат, малюнки з квітами і разом з дітьми та Незнайкою виготовляють квітковий годинник. Один – коли квіти просинаються і другий – коли вони засинають).
Ми з вами говорили про квіти, які ростуть у нашім ріднім краї. А тепер давайте трохи пофантазуємо, придумаємо нову квіточку. Для цього назвіть мені якесь слово.
Фізкультхвилинка
Під музику П.І.Чайковського діти виконують «Танок квітів», одягнувши шапочки квіток.
(Діти беруть стебло однієї квітки, листя та квіти іншої і вигадують назву квітки).
Я зроблю це за допомогою маленьких чоловічків, з яких складається вода. У них руки в боки і вони повільно рухаються по стеблу. Ось так.
(Демонстрація таблиці).
Собою в пустелю. А там жарко, кругом один пісок. Як їй там рости?
Маленькі, але дуже ніжні. Люди споконвіку спостерігали за ними. І що вони придумали, дивлячись на них?
(Склянки, тарілки, чашки, тканину, фонтан…)
Хочеться?
квіточка?
Гра «Так чи ні»
Росте на лузі? В полі? В лісі? В саду? Біля річки?
Біла? Рожева? Блакитна? Червона?
Пахне?...
собі, що ви опинилися на безлюдному острові. Навколо море і нікого немає. На острові ростуть лише квіти. Як ви будете там жити, що їсти?
(Одяг з квітів та листя, їсти салати з квітів, солодкі квіточки, пити солодкий сік, постіль зробити з м’яких, пухнастих квітів тощо).
Незнайка. Я дуже радий, що познайомився з вами. Можна, я буду до вас приходити в гості?
малюнки та сувеніри. Діти на столах приготовлений матеріал для малювання по фользі (тиснення), пластилін та картон для виготовлення сувенірів. Вибирайте собі заняття до душі і виготовляйте сувеніри для Незнайки.
В кінці заняття діти дарують свої роботи Незнайці і разом співають «Пісню про дружбу» на музику Шаїнського.