Матеріали до уроків "Квіти рідного краю"

Про матеріал
Даний матеріал використовується, як додаткова інформація до уроків. У ній міститься: загадки, прислів'я, легенди.
Перегляд файлу

Виховна година «Квіти рідного краю»

Мета. Розширити знання дітей про квіти, їх будову, значення в житті людини. Розвивати у дітей продуктивне мислення, розуміння того, що на одне запитання може бути багато правильних відповідей, здатність знаходити оригінальні ідеї. Виховувати в дітей любов до природи, вміння турбуватися про неї.

                                                    Хід заняття

-Діти, у нас сьогодні заняття, на якому ми будемо говорити про квіти. І Незнайці вже пора повертатися  в своє Квіткове місто.

Незнайка. Так, в мене там багато справ. Я і вас вчив і сам навчався. Час пролетів швидко.

  • До речі про час. Скажіть, будь ласка, якби не було годинників, як люди орієнтувалися б у часі?
  • По сонечку.
  • Вдень видно, а вночі темно…
  • Гаразд. Я вам розповім про одного хлопчика. Його мама вранці йшла на

Роботу, а він залишився з бабусею. На протязі дня хлопчик запитував бабусю, коли повернеться мама. Бабуся підвела його до вікна, з якого було видно лужок з кульбабками, і сказала: «Кульбабки тобі підкажуть». Хлопчик хотів заплакати, але бабуся його заспокоїла.

  • Якого кольору лужок з кульбабками?
  • Жовтий.
  • А о 5 годині вечора він стане зеленим. Тоді і повернеться з роботи твоя

мама. Такий в мене кульбабковий годинник.

    Хлопчик був задоволений.

Незнайка. У нас в Квітковій країні теж є квітковий годинник. 

  • От би і нам такий годинник зробити, хочете?

(Вчитель дістає приготовлений циферблат, малюнки з квітами і разом з дітьми та Незнайкою виготовляють квітковий годинник. Один – коли квіти просинаються і другий – коли вони засинають).

  • Дякую, діти, тепер ми маємо квітковий годинник.

Ми з вами говорили про квіти, які ростуть у нашім ріднім краї. А тепер давайте трохи пофантазуємо, придумаємо нову квіточку. Для цього назвіть мені якесь  слово.

  • Машина.
  • Яка?
  • Металева, велика, гарна, своя.
  •   Добре. Металева квітка – це яка?
  • Металеві квіти є на парканах, брамах.
  • Синя квітка на огорожах, люстрах.
  • Велика квітка має великий розмір, у ній вміщується багато комах.
  • Гарна квітка – яскрава, ніжна, велика.
  • Своя квітка та, яку виростив сам, або тобі її подарували.
  • Молодці! А тепер назвіть мені два слова.
  • Стіл, жук.
  • Стіл який? (дерев’яний, зручний, круглий, коричневий).
  • Жук який? (Великий, літаючий, рогатий, дзижчащий).
  • А тепер розкажіть мені про дерев’яну, круглу, коричневу, велику, літаючу, рогату квіточку. Що це може бути?
  • Музична скринька, люстра, світильник.
  • Опишіть, будь ласка.

                                Фізкультхвилинка

Під музику П.І.Чайковського діти виконують «Танок квітів», одягнувши шапочки квіток.

  • Гаразд . ось у мене є частинки різних квітів. Хочете створити нову квітку?

(Діти беруть стебло однієї квітки, листя та квіти іншої і вигадують назву квітки).

  • Щоб наша квітка довго жила, що для  цього потрібно?
  • Так, зараз я вам покажу, як вода в землі підіймається до самої квіточки

Я зроблю це за допомогою маленьких чоловічків, з яких складається вода. У них руки в боки і вони повільно рухаються по стеблу. Ось так.

(Демонстрація таблиці).

  • Росла півонія в саду. Побачив її один мандрівник, викопав і забрав із

Собою в пустелю. А там жарко, кругом один пісок. Як їй там рости?

  • Шановні мої друзі, у нас у Квітковому містечку дуже багато троянд. Одного разу, я хотів одну зірвати, щоб подарувати своєму другові і тільки руки поколов. Що можна придумати, щоб троянди не кололись?
  • Безліч квітів є на світі. Всі вони гарні. Одні великі, яскраві, інші не помітні,

Маленькі, але дуже ніжні. Люди споконвіку спостерігали за ними. І що вони придумали, дивлячись на них?

(Склянки, тарілки, чашки, тканину, фонтан…)

  • Такі гарні у нас квіти, що самій хочеться стати квіткою. Комусь ще

Хочеться?

  • Добре ти будеш квіточкою, а ми будемо задавати тобі запитання.
  • Ти хто?
  • Як тебе звати?
  • Що ти любиш їсти?
  • Де ростеш?
  • З ким дружиш?
  • Що тобі подобається?
  • Що тобі сниться?
  • Чого ти боїшся?
  • На столі у мене чорний ящик. В ньому є квіточка. Чи вгадаєте ви, яка там

квіточка?

Гра «Так чи ні»

Росте на лузі? В полі? В лісі? В саду? Біля річки?

Біла? Рожева? Блакитна? Червона?

Пахне?...

  • Діти, ви так любите квіти, вмієте за ними доглядати, бережіть їх. Уявіть

собі, що ви опинилися на безлюдному острові. Навколо море і нікого немає. На острові ростуть лише квіти. Як ви будете там жити, що їсти?

(Одяг з квітів та листя, їсти салати з квітів, солодкі квіточки, пити солодкий сік, постіль зробити з м’яких, пухнастих квітів тощо).

Незнайка. Я дуже радий, що познайомився з вами. Можна, я буду до вас приходити в гості?

  • Звичайно, приходь. Ми з дітьми домовились виготовити тобі напам’ять

малюнки та сувеніри. Діти на столах приготовлений матеріал для малювання по фользі (тиснення), пластилін та картон для виготовлення сувенірів. Вибирайте собі заняття до душі і виготовляйте сувеніри для Незнайки.

     В кінці заняття діти дарують свої роботи Незнайці і разом співають «Пісню про дружбу» на музику Шаїнського.

 

 

                                    

docx
Додано
5 січня 2023
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку