Календарно – тематичне планування з предмета Я досліджую світ
(За авторами Н. Будна, Т. Гладюк, С. Заброцька, Н. Шост) 3 години на тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Очікувальні результати |
І семестр
|
|||
ЛЮДИНА |
|||
Ічв 1
|
Неповторність кожної людини.С.4-7 Безпечна поведінка в умовах надзвичайних ситуацій.
|
|
Має уявлення про неповторність кожної людини ; аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі; обмінюється досвідом уникнення небезпеки в реальних ситуаціях ;пояснює можливості людини;значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні. |
2 |
Життя людини – найвища цінність. С.7-10
|
|
|
3 |
Діагностування рівня опанування учнями минулого навчального матеріалу.
|
|
|
4 |
Благодійність як прояв добра і співчуття, взаємодопомоги.
|
|
|
5
|
Обговорення можливостей досягнення успіху, планів на майбутнє, переборення труднощів у житті. С.22-25 |
|
|
ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ |
|||
6 |
Роль спілкування в житті людини. С.26-29 |
|
Має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці;розуміє значення добрих взаємин, сутність доброзичливості, милосердя, їх перевагу над конфліктами, |
7 |
Культура поведінки. Волонтерська діяльність як спосіб вияву безкорисливої допомоги іншим. С.29-32
|
|
|
8 |
Обговорення різноманітних ситуацій. Правила поведінки у громадських місцях, вдома. |
|
|
9 |
Уникнення конфліктів з іншими людьми. Моральні норми. С.33-35 |
|
|
ЛЮДИНА В СУСПІЛЬСТВІ |
|||
10 |
Ознайомлення із громадськими правами та обов’язками. С.36-43 |
|
Знає зміст основних символів держави, символіки інших держав; цікавиться |
11 |
Основні символи держави. С.36-40 Символи інших країн. Народні символи. |
|
12 |
Турбота кожного про оточення, про довкілля, про історичну та культурну спадщину. С.44-47 |
|
історією і культурою свого краю; наводить приклади відповідальності за скоєні правопорушення; розмірковує, як правильно розпоряджатися кишеньковими грошима. |
13 |
Пам’ятки твого краю. |
|
|
14 |
Приклади правопорушень серед дітей та відповідальність за їх скоєння. С.48-50 Оцінювання загроз для себе і для інших. |
|
|
15 |
Моделювання різних соціальних ролей ( учень-учитель, лікар- пацієнт, пішохідводій) Рольова гра «Я рятівник» С.50-53 |
|
|
16 |
Розкриття взаємозв’язків між людьми у процесі виконання соціальних ролей. Рольова гра «Я пасажир» |
|
|
17 |
Гроші. Планування бюджету. Правила заощадження. Рольова гра «Супермаркет» С.54-57 |
|
|
18 |
Діагностувальна робота 1. « Я серед людей і в суспільстві»
|
|
|
ЛЮДИНА І СВІТ |
|||
19 |
Земля спільний дім для всіх людей. Уявні подорожі в інші країни (проект). Найближчі сусіди України. |
|
Наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям.
|
20 |
Співробітництво людей у питаннях збереження природи і життя. Взаємодопомога і підтримка народів у кризових ситуаціях. |
|
|
21 |
Внесок кожної людини у збереження різних культур і природних багатств. |
|
|
|
ПРИРОДА |
|
Має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, проводить спостереження за погодою, сезонними |
22
|
Планета Земля – наш дім у Всесвіті. |
|
|
23 |
Уявлення про Всесвіт та Сонячну систему. Моделювання Сонячної системи.С.58-61 |
|
|
24
|
Небесні тіла: зорі, планети. Сонце – джерело світла і тепла на Землі.С.62-69 |
|
|
25 |
Земля – планета Сонячної системи.С.70-76 |
|
|
26 |
Місяць – природний супутник Землі. |
|
ІІ чв |
С.81-83 |
|
змінамиу природі своєї місцевості ; |
|
|
|
|
27 |
Вплив Сонця і місяця на Землю. С.84-90 |
|
визначає сторони горизонту по компасу; моделює Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні,обертання Землі .
Дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди.
Називає способи орієнтування на місцевості; орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак ;знає правила поведінки під час землетрусів,повені та інших стихійних лих.
Знаходить і показує на картах материки, океани.
Робить висновки про різноманітність і цілісність природи Землі. |
28
|
Форма і рухи Землі. Наслідки обертання і руху Землі. |
|
|
29 |
Природні зони Землі. Пристосування рослин і тварин до умов існування в різних природних зонахах. С.127-128 |
|
|
30 |
Погода. Прогноз погоди. С.125-126
|
|
|
31
|
Способи збереження поверхні Землі: глобус, план, карта. С 102-104 |
|
|
32 |
Складання плану кімнати, пришкільної ділянки. С.99-101,106-107 |
|
|
33 |
Сторони горизонту. Способи орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця.С.91-92 |
|
|
34 |
Діагностувальна робота 2. «Людина і світ. Природа»
|
|
|
35 |
Форми земної поверхні. С.114-116 |
|
|
36 |
Зміни земної поверхні: різновиди, причини і наслідки. С.117-120 Моделювання форм земної поверхні, їх змін. |
|
|
37
|
Землетруси, виверження вулканів, робота вітру. С.120-124 |
|
|
38 |
Материки та океани, їхні назви і розташування на карті. С.108-110 |
|
|
39
|
Позначення на контурній карті материків і океанів.С.108-111 |
|
|
40 |
Особливості природи Тихого океану. С.129-132 |
|
|
41 |
Особливості природи Атлантичного океану. С.132-135
|
|
|
42 |
Особливості природи Індійського океану. С.136-138 |
|
|
43 |
Особливості природи Північного Льодовитого океану. С.139-142 |
|
|
44 |
Особливості природи Антарктиди. С.147-154 |
|
|
45
|
|
|
|
46 |
Людина і світовий океан. С.142-146 |
|