Матеріали до уроків" Вивчення творчості Лесі Українки в школі" ( використання інтерактивної дошки на уроці)

Про матеріал

Підібрано матеріали , які можна використати при вивченні творчості Лесі Українки із використанням інтерактивної дошки: портрети письменниці, матеріали до аналізу поезій , тестові завдання , кросворди , "дерево очікувань" тощо

Перегляд файлу

 Десяте квітня

Тема  уроку : Творчість Лесі Українки

 

Епіграф  уроку:

До тебе , Україно , наша бездольная мати ,

струна моя перша озветься.

 

 

 

 

 

 

 

http://srvk.gov.ua/ua/osximage/pg/260216622757601_n_2o/pic.jpg

 

 

 

 

 

                    Презентація

« Життя і  творчість Лесі Українки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Прослуховування  відео-  та  аудіозаписів.

Демонстрація фрагментів кінофільмів, театральних вистав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Літературний «диктант»

  1.      Епоха, в яку жила і творила Леся Українка

 

  1. Назвіть кількох патріотів України, навколо яких виховувалась майбутня письменниця.
  2. Кого з дітей Косачів називали спільним іменем Мишолосіє?

4.  Кому поетеса присвятила свій перший вірш «Надія

  5.Що було джерелом знань для майбутньої письменниці, коли вона навча­лась вдома?

 6.Назва підручника, який написала Леся Українка для своєї меншої сестри.

7.Авторами найулюбленіших книжок Лариси Петрівни були...

  8.Гурток, одним із керівників якого була поетеса

 

  9. За допомогою якого письменника у 1893 році у Львові вийшла перша збірка віршів Лесі Українки — «На крилах пісень».

10. Кому із видатних письменників належить фраза, що стосується поетеси: «...Україна не чула такого сильного гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосилої, хворої дівчини... Україна, на наш погляд, нині не має по­ета, щоб міг силою і різносторонністю свого таланту зрівнятися з Лесею Українкою»?

11.Третя збірка поетеси має назву...

12. Визначте міста, в яких споруджено пам'ятники Лесі Українки.

 

 

Переказування  тексту  твору «ланцюжком» за планом

 План

1.Дитина лісу Мавка прокидається від зимового сну.

2.Зародження почуттів.

3.Вибір між вимріяним світом  і буденщиною.

4. Зрада  своїй любові.

5.Втрата бажання жити.

6.Лукаш- вовкулака.

7.Буденність життя.

8.Кульмінаційний момент.

9. Розв язка

 

 

             «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

                     Тематика

   творів Лесі Українки

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення  партитури поезії    та   виділення   художніх засобів 

Епітети – зелений колір                   Метафора-жовтий                          Уособлення - синій                            Інверсія- фіолетовий

Повтори- червоний

Стояла я і слухала весну,

Весна мені багато говорила,

 

Співала пісню дзвінку, голосну ,

 

То знов таємно-тихо шепотіла.

 

Вона мені співала про любов,

 

 Про молодощі, радощі, надії,

 

Вона мені переспівала знов

 

 Те, що давно мені співали мрії.

 

713

 

 

Встановити відповідність

Художній засіб

Приклад

Риторичне питання

 

Риторичне питання

 

 

Анафора

 

 

 

Гіпербола

О, сліз таких вже вилито  чимало,- Країна ціла може в них втопитись…

 

Гетьте,думи , ви , хмари осінні!                                    Тож тепера весна золота !

 

Я на вбогім сумнім перелозі                              Буду сіять барвисті квітки ,                               Буду сіять квітки на морозі,                                  Буду лить на них сльози гіркі

 

Чи то так у жалю , в голосінні                   Проминуть молодії літа ?

 

 

Відновити текст

Без надії сподіваюсь!

Гетьте, …………., ви хмари осінні!
То ж тепера ………….золота!
Чи то так у…………, в голосінні
Проминуть ………….літа?

Ні, я хочу крізь ………….сміятись,
Серед …………..співати пісні,
Без ……………таки сподіватись,
Жити хочу! Геть, ……………сумні!

Я на вбогім …………..перелозі
Буду сіять …………….квітки,
Буду сіять ……………на морозі,
Буду лить на них …………..гіркі.

 

 

 

 

Розгадування кросвордів 

І команда

 

По вертикалі: 1. Улюблений жанр усної народної творчості Лесі Українки, яким вона скористалась у своїй письменницькій діяльності.

По горизонталі: 1. Прізвище письменниці до одруження.

 2. Ім'я брата Лесі, якого вона найбільше любила і поважала.

3. Хвороба, від якої поетеса лі­кувалася впродовж всього життя.

4. Село, до народилася Леся Українка.

5. Місто для лікування і відпочинку письменниці.

 

II  команда.

 

 

 

 

 

 

По вертикалі: 1. Прізвище Лесі Українки.

По горизонталі: 1. Жанр творів письменниці «Лелія», «Біда навчить».

2. Ім'я матері Лесі.

3. Основна риса характеру поетеси, яку вона виявила у боротьбі зі своєю хворобою.

4. Найулюбленіша книга Лесі.

5. Відомий твір письменниці — «Казка про Оха-...»

 

 

 

 

     Контрольна робота

             тестові  завдання

 

І варіант

ІІ варіант

1. Хто назвав Лесю Українку наймужнішою поетесою в усій собор­ній Україні?

А Л. Старицька-Черняхівська.

Б М. Старицький.

В М. Лисенко.

Г І. Франко.

 

2. Дитинство і отроцтво Лесі Українки, майбутньої письменниці минуло...

А На Поліссі.

Б Волині.

В Поділлі.

Г Закарпатті.

 

3. Тяжко захворівши, Леся Українка свою журбу висловила в автобіографічному творі...

А «До мого фортеп’яно».

Б «Кримські спогади».

В «Сім струн».

Г «Одержима».

 

4. За жанровою спрямованістю драма« Лісова пісня», як зазначила сама Леся Українка,— це:

А Трагедія.

Б Комедія.

В Інтермедія.

Г Феєрія.

 

5. Хто із зазначених героїв твору Лесі Українки «Лісова пісня» за логічним смислом зайвий: Мавка, Лісовик, Водяник, Лукаш, Перелісник, Потерчата?

А Водяник.

Б Лукаш.

В Потерчата.

Г Лісовик.

 6. Леся Українка на власні кошти організувала...

А Відкриття першої української бібліотеки в Грузії.

Б Школу для селянських дітей.

В Виставку художніх виробів із кераміки.

Г Фольклорну експедицію для запису на фонограф кобзар­ських дум.

 

7. «Contra spem spero» Лесі Українки — це утвердження...

А Здорового способу життя.

Б Незламності духу людини.

В Краси і величі природи.

Г Туги за рідним краєм.

 

8. До циклу «Невільничі пісні» Лесі Українки належить поезія...

А «І все-таки до тебе думка лине...».

Б «Стояла я і слухала весну».

В «Як я люблю оці години праці».

Г «Тиша морська».

 

9. Псевдонім «Леся Українка» письменниця обрала під впливом прикладу...

А І. Франка.

Б П. Грабовського.

В М. Драгоманова.

Г Панаса Мирного.

 

10. Леся Українка вдається у своїй творчості до циклізації поезій, як це робив...

А І. Франко.

Б П. Грабовський.

В Б. Грінченко.

Г Т. Шевченко.

 

11. Найбільше Мавка цінує в людині (Леся Українка «Лісова піс­ня»)...

А Бережливе ставлення до природи.

Б Уміння випікати хліб.

В Здатність до творчості.

Г Розум і кмітливість.

 

12. Події, відображені у творі Лесі Українки «Бояриня», відбуваються...

А У першій половині XIXст.

Б Другій половині XVII ст.

В Кінці XVIII — на початку XIXст.

Г Наприкінці XVI ст.

 

1. Леся Українка — це псевдонім видатної поетеси, справжнє ім’я якої...

А Олена Пчілка.

Б Лариса Косач.

В Ольга Українська.

Г Олеся Квітка.

 

2. Висловлювання «Отак і ми з тобою зрослись, мов шабля з піхвою... навіки... Обоє ржаві» належить (Леся Українка «Бояриня»)...

А Івану.

Б Степану.

В Оксані.

Г Батьку Оксани.

 

3. Навчалася Леся Українка...

А У Коростишівській духовній семінарії.

Б У Київському університеті.

В Удома.

Г У Київській духовній семінарії.

 

4. Першою поетичною збіркою Лесі Українки вважається...

А «Відгуки».

Б «На крилах пісень».

В «Думи і мрії».

Г Та, яка була надрукована після її смерті.

 

5. Кращі твори поетеси позначені намаганням...

А Поєднати гармонію ідеалу з життєвою правдою.

Б Возвеличити красу української природи.

В Відобразити народні звичаї, обряди, пісні.

Г Захистити людину від пригнічення.

 6. Леся Українка у драмі «Лісова пісня», аби викликати в уяві чи­тача відповідне пейзажне тло, докладніше розкрити світ дійових осіб, значну увагу приділила...

А Екскурсам у минуле.

Б Усній народній творчості.

В Елементам фантастики.

Г Поетичним ремаркам.

 

7. На слова поезії Лесі Українки «Стояла я і слухала весну» ство­рено романс композитором...

А М. Лисенком.

Б К. Стеценком.

В В. Кирейком.

Г П. Майбородою.

 

8. Поезія «І все-таки до тебе думка лине...» Лесі Українки пов’яза­на з образом...

А І. Франка.

Б П. Грабовського.

В Т. Шевченка.

Г М. Лисенка.

 

9. Леся Українка написала «Лісову пісню» під впливом згадок...

А Про дитинство, проведене на Волині.

Б С. Мержинського.

В Чарівну красу природи Поділля.

Г Безліч прочитаних казок.

 

10. Поховано Лесю Українку...

А У грузинському містечку Сурамі.

Б На Волині.

В В Євпаторії.

Г У Києві на Байковому кладовищі.

 

11. Світ, відображений у драмі «Лісова пісня» Лесі Українки, пов’язаний...

А 3 християнством.

Б Язичництвом.

В Потойбічним життям.

Г Міфами і легендами.

 

12. Леся Українка дуже полюбляла...

А Малювати.

Б Грати в шахи.

В Вишивати хрестиком.

Г Грати на фортепіано.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Дерево  очікувань 

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
2756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку