Матеріали до уроків зарубіжної літератури " Хмари слів. 9 клас"

Про матеріал
Запропоновані "хмарки слів" можна використати на уроках у 9 класі під час вивчення теми "Реалізм".
Перегляд файлу

Валентина Вижга,

 вчитель зарубіжної літератури філії ЗСО І-ІІ ст. с. Писарівка ОНЗ ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Клембівка Ямпільської міської ради Вінницької області

 

Використання «хмар слів» на уроках зарубіжної літератури в

 9 класі з теми «Реалізм»

 

«Хмара слів» -  це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати в навчальній роботі  (англ. tagcloud, wordcloud, wordle). Це цікавий інструмент для створення асоціативного ряду зі слів у рамках будь-якої теми. Із будь-якого тексту можна зробити хмару слів. Її можна легко згенерувати власноруч з використанням спеціальних веб-сервісів: ImageChef (http://www.imagechef.com), (https://www.wordclouds.com/), Word Art (https://wordart.com/), та інші.  В своїй роботі я використовую останній сервіс, на мою думку,  найзручніший і найпростіший.

Існують різні способи використання хмар слів в освітньому процесі, які підкажуть професійний досвід і творча уява. Наприклад:

-для представлення інформації про письменника чи персонажа твору;

  •      для створення листівок, буклетів,  презентацій;
  •      для акцентування уваги на важливих датах, подіях, ключових моментах;
  • учні можуть групувати слова за певною ознакою, заданою учителем або самим учнем;
  • як підказка до диктанту, кросвордів тощо;
  • для повторення основних понять теми, що вивчається і т.д.
  • створення хмари асоціацій;
  •  формулювання теми або мети уроку тощо.

Застосування хмар слів на уроках має вагомий дидактичний потенціал. Зазначений метод здатний забезпечити не лише ефективне навчання, а й підвищити пізнавальну активність, зацікавленість, полегшити подальшу професійну  діяльність в сучасному інформаційному просторі.

 

Приклади хмар слів у 9 класі до теми «Реалізм».

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (6).jpeg

  1. Що таке реалізм?

D:\Valya\Desktop\Word Art (7).jpeg

  1. Назвати ознаки реалізму як літературного напряму.

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (8).jpeg

З. Біографія О. де Бальзака

 

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (9).jpeg

  1. Найвідоміші твори Бальзака.

 

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (10).jpeg

5. Прочитати цитату О. де Бальзака, розкрити зміст.

 

 

 

D:\Valya\Downloads\Word Art (11).jpeg

6. Особливості композиції повісті «Гобсек».

 

 

D:\Valya\Downloads\Word Art (12).jpeg

 

7. Характеристика образу Гобсека

 

D:\Valya\Downloads\Word Art (13).jpeg

8. Особливості комедії М. Гоголя «Ревізор»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (1).jpeg

 

 

 

9. Прочитати епіграф до комедії М. Гоголя «Ревізор», розкрити зміст.

 

D:\Valya\Desktop\хмари\Word Art (15).jpeg

 

10. Назвати персонажі комедії М. Гоголя «Ревізор».

 

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (16).jpeg

 

11. Використавши слова із хмарки, схарактеризувати Акакія Акакійовича Башмачкіна.

 

 

 

 

 

 

D:\Valya\Desktop\Word Art (17).jpeg

12. Назвати дійові особи драми Г. Ібсена «Нора».

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (2).jpeg

 

13. Назвати  тему уроку (Тема: Про наше майбутнє без книг і любові до читання (оповідання М. Гелпріна «Свіча горіла…»).

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (3).jpeg

 

 

14. Тема уроку?  (Краще мати в грудях шматочок людського серця замість холодного каміння)  («Діти підземелля» В. Короленка).

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (5).jpeg

 

 

 

15. Прочитати епіграф до уроку та висловити своє розуміння думки. («Собаче серце» М. Булгакова). («Побачити і зрозуміти автора твору – означає побачити і зрозуміти іншу, чужу свідомість та її світ»).

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (6).jpeg

 

16. Висновок, до якого підводить читачів Е. Сігел  у творі «Історія кохання». Висловити свою думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (7).jpeg

 

 

 

 

17. Використавши прийом «Кола Вена», скласти порівняльну характеристику Олівера і Дженні (Е. Сігел «Історія кохання»).

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (8).jpeg

 

 

 

 

18. Продовжити речення: «Роман – це…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (9).jpeg

 

 

 

 

19. Прочитати цитату з твору Е. Сігела «Історія кохання». Висловити власне судження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (10).jpeg

 

 

20. Назвати основні принципи «нової драми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\Word Art (11).jpeg

 

 

 

21. Прочитати питання, дати на нього відповідь (до п'єси  «Б. Шоу «Пігмаліон»)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бая Світлана Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1840
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку