Презентація "Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси "Ревізор"

Про матеріал
Презентація "Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси "Ревізор" може використовуватися як самостійний матеріал, так і супровідник до відеоуроку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

«Ревізо́р» — комедійна п'єса Миколи Гоголя написана упродовж 1835—1836 років. Перша редакція п'єси була надрукована у 1836 році. Друга редакція п'єси були надрукована 1842 року. Вважається, що сюжет комедії підказав авторові Олександр Пушкін. Зокрема описується, що: «Пушкін познайомився з Гоголем і розповів йому про випадок, що трапився у місті Устюжні Новгородської губернії — про якогось проїзного пана, що видав себе за чиновника міністерства й обібрав усіх міських жителів». Відомо також, що Гоголь неодноразово писав Пушкіну про наміри закинути роботу над п'єсою, проте Пушкін наполегливо радив Гоголю не припиняти роботу.

Номер слайду 3

художній конфлікт, жанр, система образів, художній образ, художні засоби, засоби комічного (гумор, сатира, іронія).

Номер слайду 4

Номер слайду 5

«... Хлестаков, юнак років двадцяти трьох, тоненький, худенький; дещо придуркуватий і, як то кажуть, без царя в голові, - один з тих людей, яких у канцеляріях називають пустими. Говорить і діє без жодного міркування. Він не в стані зупинити постійної уваги на якій-небудь думці. Мова його уривчаста, і слова вилітають з вуст його зовсім несподівано.»

Номер слайду 6

Посідає чин колезького реєстратора, чиновника найнижчого класу;За походженням він є дворянином та поміщиком;Мешкає у скромній квартирі у Петербурзі на 4 поверсі;Мало буває на службі, замість роботи він гуляє Петербургом або грає в карти, тому поки не просувається по службі;Батьки Хлєстакова живуть у селі Підкатилівка у Саратовській губернії, куди хлопець і їде проїздом через місто N;Живе не лише на свою зарплату, а й на гроші, які йому надсилають батьки із села;Не вміє економити і витрачає гроші на різні задоволення;Він говорить французькою, як і всі освічені дворяни того часу;

Номер слайду 7

Найголовніший персонаж п’‎єси і найнезвичайніший — не тільки за характером, а й за своєю роллю у п’‎єсіНа продуману заздалегідь хитрість, авантюру він, здається, просто не здатний, дещо наївний і щиросердний. Зовсім не обманює, він не брехун за ремеслом, він сам ледь не непритомнів, коли брехав, і вже сам майже вірив тому, що говорив. Зовні порожній, а внутрішньо — талановитий фантазер, у сприятливій ситуації перевтілюються в господаря становища. Він стає «значною особою»Зі службовця IV класу Хлестаков виростає до «головнокомандуючого». Герой переживає свій зоряний час

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

прізвищасоціальні та моральні вадивикриття пороку і гріха. Перебільшення негативних якостейгротеск. Добчинський та Бобчинськийбрехня з почуттям. Фантастична брехнягіперболафарс

Номер слайду 11

Контраст бажаного та реального в описі життя Хлестакова, поєднання в його поведінці нібито різних людей; текст уголос і вбік; промовисті прізвища героїв; іронія, гіпербола, саморозвінчання; накладки текстів, плутання персонажів у прислів’ях; натяки; гротеск брехні героя — фантастичне поєднання страшного та смішного; «вибух відвертості» Хлестакова у його листі Тряпічкіну.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

У цій комедії виділяють два конфлікти:

Номер слайду 14

«Ревізор» належить до жанру РЕАЛІСТИЧНОЇ СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКОЇ КОМЕДІЇ. У ній висміюються соціальні типи й порядки в царській Росії. Крім критики тогочасного суспільства, М. Гоголь за допомогою засобів комедії порушив питання, важливі за всіх часів: мораль (аморальність) правителів та їхня відповідальність (безвідповідальність), вплив влади й грошей на людину, справедливість (несправедливість) суспільного ладу, віддане служіння кожного як основа держави, корупція та ін.

Номер слайду 15

У творі М. Гоголя використано елементи й інших комічних жанрів: КОМЕДІЯ — драматичний твір, у якому засобами комічного (гумор, сатира та ін.) розвінчуються негативні соціальні та побутові явища, розкривається смішне в навколишній дійсності та в людині. ФАРС — вид народного театру та літератури західноєвропейських країн, відзначався комічною (нерідко сатиричною) спрямованістю, реалістичною конкретністю, вільнодумством. Герої фарсу — містяни, образи-маски, позбавлені індивідуальності, вони були першою спробою створення соціальних типів. БУФОНАДА — комедійна манера гри актора, у якій використовуються засоби надмірного комізму, окарикатурення персонажів. ВОДЕВІЛЬ — невелика комедійна п’єса, якій притаманна проста композиція, динамічний сюжет (переважно любовний), дотепність, розважальність, у ній нерідко розмови героїв чергуються з піснями й танцями.

Номер слайду 16

https://zarlit.com/lesson/9klas_4/11.html https://www.literaturus.ru/2015/09/harakteristika-hlestakova-revizor-opisanie-vneshnost-harakter.html https://tvir.biographiya.com/specifika-zhanru-xudozhnogo-konfliktu-i-kompozici%D1%97-p-yesi-m-v-gogolya-revizor-zasobi-komichnogo-u-tvori-realizm/ https://gorodenok.com/%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA-44-%D0%BC-%D0%B2-%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8 C-%D1%80%D0%B5%D0%B2%D1%96%D0%B7%D0%BE%D1%80-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7-%D1%85%D0%BB%D0%B5%D1%81%D1%82/ Використані джерела:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подгайная Марина
    Дякую за якісний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
7451
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку