Матеріали до уроку( роздаток учням)
Практичне заняття. Ґендерна різноманітність
Щоб не робили жінки, їм потрібно зробити вдвічі більше ніж чоловікам, щоб їх вважали вполовину такими ж гарними. На щастя , це нескладно.
Шарлота Віттон, колишній мер Оттави.
Жінка і чоловік різні, але повинні бути рівними.
Усі люди поділяються на 2 статі: жінки і чоловіки.
Дитина ще з півторарічного віку починає усвідомлювати свою належність до статі. А з 5-6 років переймає манери: дівчатка – жіночі, а хлопчики – чоловічі.
Усвідомлення дитиною статі відбувається на генетичному рівні, підсвідомо. А в суспільстві протягом багатьох років виробились свої стереотипи. Тільки – но дитина народилася, а вже починають діяти стереотипи.
Якщо ми бачимо рожеву або червону коляску - то це…, а якщо синю чи коричневу – то це …
Батьки хочуть бачити своїх дітей: дівчинку – господинею, а хлопчика – господарем, захисником. На гурток вишивання, шиття, моделей ходять …, а на гурток з гончарства, різьблення, столярства …
Сьогодні ми ознайомимося з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з’ясуємо, як вона вирішується на державному рівні,
1. Поняття гендерної рівності
Відмінності в поведінці жінок і чоловіків, та їхньої ролі в суспільстві, називається - гендер .
Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.
Гендерна рівноправність — це рівне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.
2. Законодавче закріплення гендерної рівності
Законодавче закріплення гендерної рівності:
• Загальна декларація прав людини — 10 грудня 1948 р.: «…Кожній людині надаються рівні права і всі свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії…»;
• Конвенція ООН щодо ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 р.;
• Конвенція про ліквідацію насильства щодо жінок;
• Конвенція про громадянські та політичні права;
• Конституція України (ст. 3, 21, 24, 51);
• Декларація про загальні засади державної політики України щодо сім’ї та жінок;
• Конвенція державної сімейної політики в Україні;
• Закон України «Про забезпечення рівних рав і рівних можливостей жінок і чоловіків».
4.Практична робота
Природа зробила різними чоловіка та жінку, а суспільство наділило їх різними якостями. А чи такі вони вже й різні?
Заповніть таблицю, використовуючи поданий перелік якостей
« Справжній чоловік»
|
«Справжня жінка» |
|
|
Перелік якостей
Висновок
Гендерна дискримінація в Україні та у світі.
Вважається дискримінацією:
• ознака статі при прийнятті на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування;
• ознака статі під час висунення кандидатів у народні депутати України;
• пропозиція роботодавцями в оголошеннях вакансій лише для чоловіків чи лише для жінок.
Не вважаються дискримінацією:
• спеціальний захист жінок під час вагітності, пологів і грудного вигодовування дитини;
• обов’язкова строкова військова служба для чоловіків;
• різниця в пенсійному віці для жінок і чоловіків.
Приклади порушення гендерної рівності:
• у структурі населення України жінки займають 54 %;
• 80 % безробітних в Україні — жінки;
• у приватному бізнесі гендерний баланс більш-менш зберігається постійно: 50,4 % жінок — 49,6 % чоловіків;
• серед державних службовців жінки становлять 68 %, проте на керівних посадах, на
рівні прийняття рішень їх буквально одиниці;
• у Вищому господарському суді України близько 40 % суддів — жінки. В обласних господарських судах жінки-судді складають 60 %.
За рівнем представництва жінок у парламенті Україна серед інших країн світу посідає місце у другій сотні, поступаючись не лише державам з традиційними демократичними устроями, як, наприклад, Швеція, а й Білорусі, В’єтнаму, Нікарагуа, Польщі, Росії, Румунії, Туркменістану, Угорщині тощо.
Наведіть відомі вам приклади порушення ґендерної рівності
Матеріал для роздумів «Запрошуємо на роботу» .
Проаналізуйте такі Інтернет – оголошення про можливості працевлаштування:
Менеджер
Вимоги:
Торговій компанії, яка працює на ринку телекомунікацій, охоронних мереж і систем передавання даних, потрібен МЕНЕДЖЕР з розвитку напрямку ( волоконно - оптичні кабельні системи й устаткування).
Функціональні обов’язки:
Вимоги:
Особистісні якості:
цілеспрямованість, клієнтоорієнтованість, навички роботи в команді, відповідальність, комунікабельність, ретельність, гнучкість.
Управляюча компанія великого багатопрофільного холдингу запрошує на роботу СЕКРЕТАРЯ керівника
Вимоги:
Обов’язки:
Умови праці:
Запитання
Стереотипи – неправомочні узагальнення, які ми робимо щодо тих, кого ми мало знаємо.
Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей.
Факти свідчать
Швейцарські вчені провели експеримент. В одному з великих супермаркетів встановлено велике дзеркало із вмонтованою відеокамерою, що вела спостереження за відвідувачами. Було зафіксовано, що у дзеркало уважно розглядали себе 428 жінок і…735 чоловіків.
У нашій державі правом декретної відпустки скористалися лише 3% чоловіків. Щороку зростає кількість жінок - автомобілістів. Доведено, що жінка більш обачна на дорозі, хоча на роботу водієм беруть переважно чоловіків. У найдорожчих ресторанах шеф – кухарі – чоловіки, а вдома готує жінка . Із часів Стародавньої Греції професія педагога була виключно чоловічою.
Вважається, що за модою і за собою більше стежать жінки і професії модельєра, візажиста , стиліста суто жіночі, хоча на сьогодні ми бачимо, що чоловіки не без успіху опановують ці професії.
«Міф чи правда».
Заповніть таблицю , використовуючи подані твердження
Міф |
Правда |
|
|
Твердження
Висновок.
1. Що ви дізналися про гендерну рівність?
2. Чи потрібна в суспільстві гендерна освіта?
3. Чи можете ви навести приклади дискримінації жінок із власного досвіду?
4. Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер?
5. Як ви ставитесь до участі жінок у політичному житті країни?
6.Як ви вважаєте, чи потрібно збільшувати представництво жінок в органах місцевого самоврядування?
7. Чи має для вас значення стать кандидата на голову сільської ради?
1