Матеріали до уроку "Практичне заняття. Ґендерна різноманітність"

Про матеріал
Матеріали до уроку громадянської освіти в 10 класі "Практичне заняття. Ґендерна різноманітність" (Роздаток учням)
Перегляд файлу

Матеріали до уроку( роздаток учням)

Практичне заняття. Ґендерна різноманітність

  Щоб не робили жінки, їм потрібно зробити вдвічі більше ніж чоловікам, щоб їх вважали вполовину такими ж гарними. На щастя , це нескладно.

Шарлота Віттон, колишній мер Оттави.

Жінка і чоловік різні, але повинні бути рівними.

Усі люди поділяються на 2 статі: жінки і чоловіки.

   Дитина ще з півторарічного віку починає усвідомлювати свою належність до статі. А з 5-6 років переймає манери: дівчатка – жіночі, а хлопчики – чоловічі.

  Усвідомлення дитиною статі відбувається на генетичному рівні, підсвідомо.    А в суспільстві протягом багатьох років виробились свої стереотипи.   Тільки – но  дитина народилася, а вже починають діяти стереотипи.

  Якщо ми бачимо рожеву або червону коляску - то це…, а якщо синю чи коричневу – то це …

   Батьки хочуть бачити своїх дітей: дівчинку – господинею, а хлопчика – господарем, захисником. На гурток вишивання, шиття, моделей ходять …, а на гурток з гончарства, різьблення, столярства …

  Сьогодні ми ознайомимося з проблемою гендерної освіти в суспільстві, з’ясуємо, як вона вирішується на державному рівні,

1. Поняття гендерної рівності

Відмінності в поведінці жінок і чоловіків,  та їхньої ролі в суспільстві, називається - гендер .

   Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

   Гендерна рівноправність — це рівне ставлення й оцінювання суспільством подібностей та відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.

2. Законодавче закріплення гендерної рівності

Законодавче закріплення гендерної рівності:

• Загальна декларація прав людини — 10 грудня 1948 р.: «…Кожній людині надаються рівні права і всі свободи незалежно від статі, раси, кольору шкіри, мови, релігії…»;

• Конвенція ООН  щодо ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 р.;

• Конвенція про ліквідацію насильства щодо жінок;

• Конвенція про громадянські та політичні права;

• Конституція України (ст. 3, 21, 24, 51);

• Декларація про загальні засади державної політики України щодо сім’ї та жінок;

• Конвенція державної сімейної політики в Україні;

• Закон України «Про забезпечення рівних рав і рівних можливостей жінок і чоловіків».

4.Практична робота

Природа зробила різними чоловіка та жінку, а суспільство наділило їх різними якостями. А чи такі вони вже й різні?

Заповніть таблицю, використовуючи поданий перелік якостей

 « Справжній чоловік»

 

«Справжня жінка»

 

 

 

Перелік якостей

  1. Байдужість до занять спортом
  2. Розвинена інтуїція
  3. Байдужість до зовнішності
  4.  Відсутність лідерських амбіцій
  5. Врівноваженість
  6.  Стриманість
  7.  Боязкість
  8.  Непослідовність
  9.  Досягає успіхів завдяки своїм здібностям
  10.  Надмірна увага до своєї зовнішності
  11. Досягає успіхів через збіг обставин й удачу
  12.  Прагнення бути лідером
  13.  Емоційність
  14.  Сміливість
  15.  Логіка
  16. Сором’язливість
  17.  Любить спорт
  18.  Фізична сила
  19.  Матеріальна залежність
  20.  Фізична слабкість
  21.  Матеріальна незалежність
  22. Честолюбство
  23. Розвинений інтелект
  24.  Постійна турбота про дітей

Висновок

 

Гендерна дискримінація в Україні та у світі.

Вважається дискримінацією:

• ознака статі при прийнятті на державну службу та службу в органи місцевого самоврядування;

• ознака статі під час висунення кандидатів у народні депутати України;

• пропозиція роботодавцями в оголошеннях вакансій  лише для чоловіків чи лише для жінок.

Не вважаються дискримінацією:

• спеціальний захист жінок під час вагітності, пологів і грудного вигодовування дитини;

• обов’язкова строкова військова служба для чоловіків;

• різниця в пенсійному віці для жінок і чоловіків.

Приклади порушення гендерної рівності:

• у структурі населення України жінки займають 54 %;

• 80 % безробітних в Україні — жінки;

• у приватному бізнесі гендерний баланс більш-менш зберігається постійно: 50,4 % жінок — 49,6 % чоловіків;

• серед державних службовців жінки становлять 68 %, проте на керівних посадах, на

рівні прийняття рішень їх буквально одиниці;

• у Вищому господарському суді України близько 40 % суддів — жінки. В обласних господарських судах жінки-судді складають 60 %.

За рівнем представництва жінок у парламенті Україна серед інших країн світу посідає місце у другій сотні, поступаючись не лише державам з традиційними демократичними устроями, як, наприклад, Швеція, а й Білорусі, В’єтнаму, Нікарагуа, Польщі, Росії, Румунії, Туркменістану, Угорщині тощо.

Наведіть відомі вам приклади порушення ґендерної рівності

 


 

Матеріал для роздумів  «Запрошуємо на роботу» .

Проаналізуйте такі Інтернет – оголошення про можливості працевлаштування:

Менеджер

Вимоги:

Торговій компанії, яка працює на ринку телекомунікацій, охоронних мереж і систем передавання даних, потрібен МЕНЕДЖЕР з розвитку напрямку ( волоконно  - оптичні кабельні системи й устаткування).

Функціональні обов’язки:

  • розвиток товарного напрямку;
  • ведення VIP – клієнтів;
  • проведення презентацій і тренінгів для клієнтів та співробітників;
  • контроль роботи менеджерів;
  • маркетингові заходи (участь у виставках, реклама).

Вимоги:

  • чоловік від 23 до 30 років;
  • вища освіта у сфері телекомунікацій;
  • досвід роботи на аналогічній посаді від 2-х років;
  • знання ринку комунікацій;
  • упевнений користувач ПК.

Особистісні якості:

цілеспрямованість,  клієнтоорієнтованість, навички роботи в команді, відповідальність, комунікабельність, ретельність, гнучкість.

 

Управляюча компанія великого багатопрофільного холдингу запрошує на роботу СЕКРЕТАРЯ керівника

Вимоги:

  1. Досвід роботи на аналогічній посаді та досвід виконання всіх вказаних нижче функцій.
  2. Англійська мова (писемна/усна).
  3. Бездоганна українська мова.
  4. Знання правил ділового етикету і звичка працювати, дотримуючись цих правил.
  5. Презентабельна, доглянута зовнішність.
  6. Вища освіта.
  7. Жінка від 25 років.

Обов’язки:

  1. Ведення вхідної/вихідної документації.
  2. Ведення ділового листування з іноземними компаніями.
  3. Організація ділових зустрічей керівника.
  4. Організація та забезпечення всього процесу візитів контрагентів у компанію та відряджень керівника (візи, квитки, приїзд, від’їзд, поселення учасників зустрічей).
  5. Виконання інших доручень керівника (оперативний пошук і надання інформації, організація комунікацій з партнерами).

Умови праці:

  1. 100% «біла» заробітна плата (1000 у.о.).
  2. Дотримання всіх норм КЗпП.
  3. Гідний статус.


Запитання

  • На що ви звернули увагу, читаючи оголошення про працевлаштування?
  • Що вас вразило найбільше?
  • Чи можна говорити про гендерну дискримінацію, прочитавши ці оголошення?
  • Чому?
  • Як ви вважаєте, чи важко змінити стереотипи в суспільстві?

Стереотипи – неправомочні узагальнення, які ми робимо щодо тих, кого ми мало знаємо.

Ґендерні стереотипи - це соціально загальні уявлення про особисті якості та поведінкові моделі чоловіків і жінок, а також про гендерну специфіку соціальних ролей.

Факти свідчать

Швейцарські вчені провели експеримент. В одному з великих супермаркетів встановлено велике дзеркало із вмонтованою відеокамерою, що вела спостереження за відвідувачами. Було зафіксовано, що у дзеркало уважно розглядали себе 428 жінок і…735 чоловіків.

   У нашій державі правом декретної відпустки скористалися лише 3% чоловіків. Щороку зростає кількість жінок - автомобілістів. Доведено, що жінка більш обачна на дорозі, хоча на роботу водієм беруть переважно чоловіків. У найдорожчих ресторанах шеф – кухарі – чоловіки, а вдома готує жінка . Із часів Стародавньої Греції професія педагога була виключно чоловічою.

  Вважається, що за модою і за собою більше стежать жінки і професії модельєра, візажиста , стиліста суто жіночі, хоча на сьогодні ми бачимо, що чоловіки не без успіху опановують ці професії.

«Міф чи правда».

Заповніть таблицю , використовуючи подані твердження

Міф

Правда

 

 

 

Твердження

  • Дівчата більш спостережливі, ніж хлопці ( хлопці краще орієнтуються на місцевості).
  • Хлопці менше обговорюють один одного.
  • Дівчата більш слухняні ( тільки в ранньому дитинстві).
  • Лише дівчата більше уваги приділяють зовнішності.
  • Дівчатам більше притаманні суперечки.
  • Хлопці краще знають математику
  • Хлопці краще знаються на комп’ютері.
  • Дівчата більше активні на уроках.
  • Дівчата краще вміють висловлювати свої думки
  • Фемінізм – це рух за рівність у суспільстві обох статей.
  • Дівчата краще схильні до творчої роботи ( вони краще пишуть твори)
  • Дівчата більше товариські
  • Хлопці більше піддаються впливу

Висновок.

1. Що ви дізналися про гендерну рівність?

2. Чи потрібна в суспільстві гендерна освіта?

3. Чи можете ви навести приклади дискримінації жінок із власного досвіду?

4. Які б ви запропонували заходи для поширення знань про гендер?

5.  Як ви ставитесь до участі жінок у політичному житті країни?

6.Як ви вважаєте, чи потрібно збільшувати представництво жінок в органах місцевого самоврядування?

7. Чи має для вас значення стать кандидата на голову сільської ради?

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Корець Віра
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
3472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку