Інтерактивні завдання до теми «Правопис префіксів роз-, без-, з-, с- « з української мови, 5 клас
Гра «Відгадай слово». Самостійна робота.
Запишіть самостійно слова-відгадки, що мають починатися на роз- або без-
Вправа-фізкультхвилинка «Зірковий час». Сприйняття інформації на слух.
Уявляємо, що ми запалюємо зорі, торкаючись до них.
Під ритмічну мелодію піднімаємо руки вгору:
праву – на слова з префіксом з-,
ліву – на слова з префіксом – с-.
Руки на талії, якщо інший префікс або й взагалі слово без префікса.
Оплески собі вкінці.
Вправа з ключем. Робота в групах (1 і 2 варіанти)
Запиши слова у дві колонки:
1 – вставивши з-
2 – додавши с-
Яке з цих слів має інший префікс?
Підкресліть у кожному слові 5-ту літеру та отримайте ключ.
Ключ: кафе «Птах»
(Запам’ятайте цей вираз, бо саме перед усіма цими приголосними пишеться префікс с-).
Робота на картках, в парах.
Що зображено на ілюстраціях? Яке воно? Скористайтеся вивченими прфіксами.
Змальований Дід Мороз
Безносий сніговик
Безрога коза
Розбита чашка
Розкрита книга
З’єднані дроти
Складені пазли
Зв’язане сердечко
Гра «Сніжки» (усно)
Додайте вивчений префікс до озвучених слів
Граємо в сніжки із завданням: утворити слова за допомогою префіксів роз-, без- з- (зі-), с-. Вчитель кидає сніжку, говорить слово, а учні у відповідь це слово з префіксом, який на їхню думку підходить для цього слова.
Слова: малювати, в’язати, грати, фотографувати, писати, танцювати, читати, казати, штовхнути, брати, готувати, йти, рвати, мити, варити, різати, творити, клеїти, палити, грати.