Матеріали до уроку "Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.».

Про матеріал
Матеріали до уроку "Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.» за підручником О.П.Глазова. Українська мова 7клас
Перегляд файлу

28 квітня вівторок

 

План-конспект дистанційного уроку

ПІБ та посада викладача

вчитель української мови та літератури

 Бесараб Марія Олексіївна

 

Назва предмету

Українська мова

Дата. Клас

28 квітня. 7т

 

Базовий підручник

О.П.Глазова. Українська мова 7клас

Цілі уроку

- навчальна: поглибити знання учнів про сполучники; формувати вміння правильно писати сполучники; помічати й виправляти помилки в їх написанні, використовувати сполучники у власних висловленнях відповідно до функціонального призначення, складаючи прості й складні речення; редагувати речення, доцільно замінюючи сполучники синонімічними;

- розвивальна: розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, логічне мислення, пам’ять, пізнавальну активність учнів, самостійність, збагачувати словниковий запас учнів;

- виховна: виховувати повагу до духовних скарбів українського народу.

Тема уроку

Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.

Необхідне технічне обладнання

Комп’ютер, телефон

Тези та зміст

Проблемне питання

 Поясніть, чому виділені в реченнях слова пишуться по-різному. Відповідь презентуйте в кінці уроку.            1.Гетьте, думи, ви хмари осінні!

Тож тепера весна золота!

Леся Українка

2. Народна пісня — то ж вона усій землі окраса.

Ми продовжуємо вивчення сполучників, і на цьому уроці ви дізнаєтесь, як їх правильно писати.

 

ПАМ’ЯТКА

Необхідно вміти розрізняти складні сполучники зате, проте, щоб, якби, якщо, притому, причому та однозвучні слова, що пишуться окремо: за те, про те, що б, як би, як що, при тому, при чому.

Для того щоб дізнатися, як писати, треба сполучник замінити синонімічним сполучником:

На те й лихо, щоб (аби) з тим лихом боротись.

Що б не вишивали, вишивайте з любов’ю.

Практичне завдання

РОБОТА НАД ЗАКРІПЛЕННЯМ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перегляд відео. https://youtu.be/J4qE3oz-shI (Правопис сполучників. «Мрія» Одеса7хв)

§ 36, правила на стор.228 -230 (повторити), 

Впр,  505 (усно), 

Диктант з обґрунтуванням

 Спишіть речення, розкриваючи дужки. Назвіть у сполучниках орфограми. Обґрунтуйте їх.

11. Глянь, моя сестронько, та (ж) я щаслива! (Леся Українка.) 2. Ніч мине, як вже не раз минала, — то (ж) недарма темрява тремтить. (Леся Українка.) 3. Як (би) я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти. (Д.Павличко.)  4. Пам’ять могла б убити нас, коли (б) не мала рятівної властивості забувати. (Л.Первомайський.)  5. Одна в нас голова, хоч (би) ми як несли її високо. (М.Рильський.)

 6. Дарма (що) рудим називають, (за) те ж серце в нього золоте. (О.Гончар.) 7. Вода палахкотіла жовтим вогнем, наче (б) то горіло ціле море. (В.Шевчук.) 8. Як (би) то далися орлинії крила, за синім би морем милого знайшла. (Т.Шевченко.)

Завдання з ключем

 260. Випишіть сполучення слів у три колонки залежно від того, як пишеться частина

сполучника, що в дужках: 1) разом; 2) окремо; 3) через дефіс.

Неначе (б) (то) вже ніч,

 тож(то) й думав він,

 дарма (що) не козак,

тим(то) і часу нема,

(про) те мовчу,

 сміх та(й) тільки,

 ото(ж) усе зваж,

тільки(но) приніс,

(тим)часом як усі мовчали,

 хоч(би) хто один,

якби(то) сам,

все(ж) прийду,

як(би) не тин,

ніби(то) якийсь палац,

 отож(бо) не будьмо злі,

коли(б) сидів тут,

та(ж) згодиться,

тому(що) важливе,

тому(то) і звернувсь до них,

 то(ж) будь розумним.

 

Ключ. В останньому слові кожного сполучення підкресліть останню букву. З цих

букв прочитаєте закінчення вислову Олександра Олеся: “О слово рідне! Орле скутий! …!”

 

Домашнє завдання

§  36 Впр. 506 (письмово)

 

docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
4872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку