15 вересня вівторок
План-конспект дистанційного уроку
ПІБ та посада викладача |
вчитель української мови та літератури Бесараб Марія Олексіївна |
Назва предмету |
Українська мова |
Дата. Клас |
15 вересня 7т |
Базовий підручник |
О.П.Глазова Українська мова 7 клас |
Цілі уроку |
Повторити й поглибити знання учнів про есе, основні вимоги до написання твору, послідовність викладу думок.
Удосконалити мовленнєво-мислительні вміння, можливість усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, здатність запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу. Вдосконалення художнього слова. |
Тема уроку |
РМ № 6. Написання есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: « Гармонія людини і природи як велика духовна цінність », « Земля барвінкова, дай мені здоров'я!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами
|
Необхідне технічне обладнання |
Комп’ютер, телефон |
Тези та зміст |
Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис) — прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь. Перш ніж обрати жанр есе, подумайте та переконайтесь у тому, що вам є що сказати. Стиль есе вирізняється: афористичністю; образністю; парадоксальністю. Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності: символи; метафори; порівняння; алегоричні і притчові образи. Для передачі власного сприйняття автору есе необхідно: використовувати всілякі асоціації; проводити паралелі, добирати аналогії. Есе буде цікавим, якщо будуть цікаві поєднання, несподівані повороти;
.непередбачувані(парадоксальні) висновки. Вступ, дуже важливий елемент твору. Читач визначає для себе, чи варто йому читати ваше есе. Для початку есе існує кілька підходів. 1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати. 2. Несподіваний — це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований. 3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе. 4. Авторитарний — пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі. 5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі. 6. Цитатний — вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий — з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитаннями.
Послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період. Опис — характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням. Порівняння — в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу. Фінальні компоненти — останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід.
Дев’ять правил написання креативного есе 2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої). 3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення.) 4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.) 5. Різні слова (синонімія.) 6. Лаконічність. 7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст). 8. Активна життєва позиція. 9. Книги про есе — це здорово. |
Практичне завдання |
Повторити значення понять:
(орієнтовні теми: «В гармонії з природою маєш зростати – від цього в усьому зиск будеш мати! »,
« Землю будеш шанувати – вона тобі здоров’я буде дарувати!!!» в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами) |
Домашнє завдання |
НЕ СПИСУВАТИ З ІНТЕРНЕТУ!!! Завершити письмову роботу |