Методична розробка матеріалів до уроку.
Технологічна карта
« Виготовлення м`якої іграшки»
Розробила: Поволоцька В.В.
- учитель трудового навчання,
учитель вищої категорії ЗОШ І – ІІІ ст. №10
Краматорської міської ради.
Краматорськ, 2019
Тема: М`яка іграшка.
Рекомендований клас |
5(6) клас |
Об’єкт проектної діяльності |
М`яка іграшка «Кіт обжера» |
Основна технологія |
Обробка текстильних матеріалів ручним способом
|
Додаткова технологія |
Оздоблення декоративними швами |
Компетентності |
Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. |
Наскрізні лінії |
Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати. |
Обладнання, інструменти та матеріали |
Матеріали: фліс, наповнювач (синтепух), нитки для шиття та вишивання, шматочки хутра, клей. Інструменти: крейда, сантиметрова стрічка, ножиці, голки, шпильки.
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
|
Знаннєвий компонент
|
|
Діяльнісний компонент
|
|
Ціннісний компонент
|
|
Інтерактивні методи та форми роботи |
|
Методи |
Інтерактивні методи:
|
Прийоми роботи |
|
Орієнтовний календарно – тематичний план |
|||
№ з/п |
Тема уроку та її зміст |
Кількість годин |
Дата |
Об’ємна м’яка іграшка (14 годин) Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів та технологія виготовлення аплікації.
|
|||
1 |
Вибір та обгрунтування теми проекту. Моделі-аналоги. Практична робота. Планування роботи з виконання проекту.
|
1 |
|
2 |
Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення. Практична робота. Виконання малюнка виробу.
|
1 |
|
3 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки. Практична робота. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.
|
1 |
|
4-5 |
Виготовлення шаблонів. Економне розмічання. Інструктаж з БЖ. Практична робота. Розкрій виробу.
|
2 |
|
6-11 |
Складання технологічної послідовності виготовлення виробу. Інструктаж з БЖ.
Практична робота. З’єднання деталей крою іграшки.
|
6 |
|
12-13 |
Практична робота. Оздоблення іграшки (на власний вибір). Інструктаж з БЖ.
|
2 |
|
14 |
Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація проектів.
|
1 |
|
Додаток 1.
Моделі - аналоги
Додаток 2.
Інтелект – карта №1
Інтелект – карта №2
Додаток 3.
Технологія пошиття м’якої іграшки
"Мопс з кісткою".
Обладнання, Інструменти та матеріали
|
Візуалізація |
Інструменти: крейда для розкрою, сантиметрова стрічка, ножиці, голки, шпильки.
|
|
Матеріали: Фліс – молочний (20 см. на 3 іграшки); Беж ( 6 см. на 7 іграшок); Білий ( 5 см. на 14 іграшок); Чорний ( 4 см на 18 іграшок)
наповнювач - 50 гр,
нитки для шиття та вишивання,
шматочки хутра,
Клей «Дракон».
|
|
Технологічна послідовність
№ з/п |
фотографія |
Інструкція |
1 |
|
|
2 |
|
( ураховуючи напрямок ниток основи та піткання).
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
Стебловим швом вишиваємо ротик.
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
Додаток 4.
Шаблон іграшки.
Додаток 5.
Прислів`я та приказки про собак
( домашнє завдання – підібрати прислів`я та приказки про собак)
Собака бреше, а вітер несе.
Собака від хліба не втече
Собака лає, та ніхто не зважає
Собака гавкне — хазяїн вірить
Собака собакою остане, хоч і хвоста не стане
Собака собаці хвоста не одкусить
Життя вільне, як собаці на прив’язі
То дурний собака, що на всіх гавкає
У куцого собаки не шукай хвоста, а у пройдисвіта — добра
Якби собаки побачили, то б три дні брехали
Як собаку годують, так він і гавка
Як не вертись, собако, а хвіст ззаду
Який пес, такий і хвіст
Мале щеня, а завзяте
Дидактична гра «Правда – неправда».
Правила гри.
Учитель називає речення, яке може містити як правильне, так і помилкове твердження.
Якщо воно правильне, учні ставлять «+», а якщо ні, то « - ». Пропонується проводити з командами учнів усно або всім класом у письмовій формі.
Джерела інформації: