Матеріали до уроку. Розробка технології пошиття м`якої іграшки. Інтелект- карти.("Виготовлення м`якої іграшки")

Про матеріал
Тема «Виготовлення об’ємної м’якої іграшки», завжди була цікава дітям. Представлений мною матеріал включає в себе: 1. Орієнтовний календарно – тематичний план на тему «Об’ємна м’яка іграшка «(14 годин) згідно навчальної програми з трудового навчання для загальноосвітніх загальних закладів 5 – 9 класи. Київ 2017рік; 2. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. 3. Інтерактивні методи та форми роботи. 4. Інтелект-карти для використання в рамках цієї теми. 5. Технологічна карта пошиття м’якої іграшки "Мопс з кісткою". 6. Шаблон іграшки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична  розробка  матеріалів до уроку.

Технологічна карта

« Виготовлення  м`якої  іграшки»

 

 

 

                                                                                             Розробила: Поволоцька  В.В.

               -                                                                                            учитель трудового навчання,

                                                                                      учитель вищої категорії  ЗОШ І – ІІІ ст. №10

                                                                                                             Краматорської міської ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ, 2019

Тема:  М`яка  іграшка.

 

Рекомендований клас

5(6) клас

Об’єкт проектної діяльності

М`яка  іграшка  «Кіт  обжера»

Основна технологія

Обробка текстильних матеріалів ручним способом

 

Додаткова технологія

Оздоблення декоративними швами

Компетентності

Уміння навчатися впродовж життя.

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Наскрізні лінії

  1. Соціальні і громадянські компетентності.

Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

  1. Підприємливість.

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

  1. Загальнокультурна грамотність.

Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

  1. Екологічна грамотність і здорове життя.

Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

 

Обладнання, інструменти та матеріали

Матеріали: фліс, наповнювач (синтепух), нитки для шиття та вишивання, шматочки хутра, клей.

Інструменти: крейда, сантиметрова стрічка, ножиці, голки, шпильки.

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

Знаннєвий компонент

 

  • Розуміє етапи проектування.
  • Розуміє сутність методу фантазування.
  • Розуміє моделі-аналоги як історію розвитку технічного об`єкту.
  • Знає  властивості конструкційних матеріалів.
  • Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.
  • Обґрунтовує вибір технологій обробки матеріалу.
  • Розуміє необхідність дотримання правил  безпечної праці та організації робочого місця.

 

 

Діяльнісний компонент

 

  • Розрізняє етапи проектної діяльності.
  • Застосовує методи: «фантазування», «метод зразків».
  • Добирає конструкційні матеріали в залежності від їх властивостей.
  • Визначає послідовність виконання проектного виробу.
  • Розрізняє технологічні операції.
  • Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
  • Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.
  • Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
  • Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
  • Виготовляє виріб.
  • Оздоблює виріб за готовою композицією.
  • Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

 

Ціннісний компонент

 

  • Обговорює та висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів.
  • Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.
  • Усвідомлює значення деталі, як частини виробу.

Інтерактивні методи та форми роботи

 

Методи

  • Переважають практичні методи навчання: вправи, практичні роботи, самооцінка, самоконтроль.
  •  Наочні методи: ілюстрація (картинки, моделі), демонстрація (презентацій), словесні (розповідь, пояснення, бесіда).

 Інтерактивні методи:

  •  Проект (дослідження), розробка інтелект –карт, мозковий штурм, мозаїка, мікрофон, робота в групах.

 

Прийоми роботи

  • Для цього віку учнів доцільно використовувати ігрові: «Так – ні», «Знайди помилку», «Пинг – понг», «Хто останній - той перемагає».
  • Тести.

 

 

 

 

 

Орієнтовний календарно – тематичний план

з/п

 

Тема уроку та її зміст

Кількість

годин

Дата

 

Об’ємна м’яка іграшка (14 годин)

Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів та технологія виготовлення аплікації.

 

1

Вибір та обгрунтування теми проекту. Моделі-аналоги.

Практична робота. Планування роботи з виконання проекту.

 

1

 

2

Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення.

Практична робота. Виконання малюнка виробу.

 

1

 

3

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки.

Практична робота. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.

 

1

 

4-5

Виготовлення шаблонів. Економне розмічання.

Інструктаж з БЖ.

Практична робота. Розкрій виробу.

 

2

 

6-11

Складання технологічної послідовності виготовлення виробу.

Інструктаж з БЖ.

 

Практична робота. З’єднання деталей крою іграшки.

 

6

 

12-13

Практична робота. Оздоблення іграшки (на власний вибір).

Інструктаж з БЖ.

 

2

 

14

Остаточна обробка виробу. 

Контроль якості виробу. Презентація проектів.

 

1

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Моделі - аналоги

                   Похожее изображение   Картинки по запросу картинки мягкая игрушка собака

        Похожее изображение C:\Users\User\Desktop\интелект карта\sobaka-djeyk-s-yazyikom-1200x1200_0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Інтелект – карта №1

 

Інтелект – карта №2

Додаток 3.

Технологія   пошиття  м’якої  іграшки

"Мопс з кісткою".

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0045.jpg

Обладнання,

 Інструменти   та   матеріали

 

Візуалізація

Інструменти: крейда для розкрою, сантиметрова стрічка, ножиці, голки, шпильки.

 

C:\Users\User\Desktop\интелект карта\depositphotos_146327085-stock-photo-sewing-tools-including-fabric-scissors.jpg

 

Матеріали:

 Фліс – молочний (20 см. на 3 іграшки);

             Беж ( 6 см. на 7 іграшок);

             Білий ( 5 см. на 14 іграшок);

             Чорний ( 4 см на 18 іграшок)

 

 наповнювач - 50 гр,

 

 

 нитки для шиття та вишивання,

 

 

 шматочки хутра,

 

 

 

 

 Клей «Дракон».

 

Похожее изображение

 

 

Картинки по запросу картинки наполнитель синтепух

 

Похожее изображениеКартинки по запросу картинки нитки мулине черные

Похожее изображение

Картинки по запросу картинки клей дракон

 

Технологічна послідовність

 

з/п

фотографія

Інструкція

1

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0032.jpg

 

 

  • Підготувати викрійки.

2

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0033.jpg

 

 

  • Добрати матеріал за фактурою та кольором (фліс);
  • Підготовити матеріали до роботи;
  • Розкласти викрійки на матеріалі.
  • Обвести крейдою викрійку

( ураховуючи напрямок ниток основи та піткання).

 

3

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0034.jpg

 

 

  • Викраюємо  деталі іграшки.

 

4

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0035.jpg

 

 

  • Нашиваємо підочник петельним швом

           IIQKDPXxi0s - копия

5

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0036.jpg

 

  • Нашиваємо очі.

 

 

 

 

6

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0037.jpg

 

 

  • Нашиваємо носа об`ємною аплікацією.

 

 

 

7

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0038.jpg

 

 

Стебловим швом вишиваємо ротик.

IIQKDPXxi0s - копия (4)

 

 

 

8

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0039.jpg

 

 

  • Зшиваємо хвостик;
  • На місті розташування хвостика вирізуємо дірочку.

 

 

 

9

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0040.jpg

 

 

  • Вшиваємо хвостик петельним швом.

10

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0041.jpg

 

 

  • Наповнюємо хвостик синтепухом.

 

 

11

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0042.jpg

 

 

  • Зшиваємо лапки та наметуємо їх до тулуба.

12

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0043.jpg

 

 

  • Складаємо дві частини тулуба лицьовою стороною всередину, зметуємо.
  • Зшиваємо петельним швом або на швейній машині, залишаючи отвір для вивертання .

 

 

13

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0044.jpg

 

 

  • Вивертаємо та заповнюємо синтепухом;
  • Отвір зашиваємо.

 

 

 

 

14

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\Фото0045.jpg

 

 

  • Оформлюємо іграшку хутром та іншим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

Шаблон іграшки.

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190413_134958.jpg

 

Додаток 5.

 

Прислів`я та приказки про собак

( домашнє завдання – підібрати прислів`я та приказки про собак)

.

Собака бреше, а вітер несе.

Собака від хліба не втече

Собака лає, та ніхто не зважає

Собака гавкне — хазяїн вірить

Собака собакою остане, хоч і хвоста не стане

Собака собаці хвоста не одкусить

Життя вільне, як собаці на прив’язі

То дурний собака, що на всіх гавкає

У куцого собаки не шукай хвоста, а у пройдисвіта — добра

Якби собаки побачили, то б три дні брехали

 Як собаку годують, так він і гавка

Як не вертись, собако, а хвіст ззаду 

Який пес, такий і хвіст

Мале щеня, а завзяте

 

 

Дидактична гра «Правда – неправда».

Правила гри.

Учитель називає речення, яке може містити як правильне, так і помилкове твердження.

Якщо воно правильне, учні ставлять «+», а якщо ні, то « - ». Пропонується проводити з командами учнів усно або всім класом у письмовій формі.

  1. Найліпша тканина для м`якої іграшки – це фліс…
  2. Тканину розкроюють ножом…
  3. Голку треба вколювати в одяг…
  4. Тримати ножиці на столі з замкнутими лезами…
  5. Шити іграшку треба швом «Козлик»…
  6. Очі приклеюють, коли іграшка вже готова…

 

 

Джерела інформації:

  1. Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх загальних закладів 5 – 9 класи. Київ 2017рік.
  2. Трудове навчання: підручник для 5 класу (для дівчат). Автор: В.К. Сидоренко, Т.С. Мачача, В.П. Титаренко, С.П. Павх, Г.М. Гаврилюк.  Видавництво: Харків, Сиция, 2013.
  3. интернет ресурсы Источник: mindhobby.com
  4. https://vashasobaka.ru/koshki/kak-sdelat-krasivuyu-i-myagkuyu-igrushku-dlya-vashego-kota-svoimi-rukami
  5. http://kotin-dom.ru/kd_forum/showtopic-25/page-2/

 

docx
Додано
16 квітня
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку