Використання технологічних та ментальних карт під час вивчення розділів програми. (« Виготовлення об’ємної м’якої іграшки »).

Про матеріал
Найулюбленіша тема учнів, на уроках праці, це пошиття м'якої іграшки. Бо, іграшка-саморобка, яка народжується в руках дитини, стає для неї особливо дорогою й улюбленою. Матеріал допоможе вчителям трудового навчання урізноманітнити об`єкти праці як на уроках трудового навчання, так і під час гурткової роботи. Додається: 1. Орієнтовний календарно – тематичний план на тему «Об’ємна м’яка іграшка «(14 годин) згідно навчальної програми з трудового навчання для загальноосвітніх загальних закладів 5 – 9 класи. Київ 2017рік; 2. Інтелект-карта для використання в рамках цієї теми. 3. Технологічна карта пошиття м’якої іграшки «Кіт обжера». 4. Шаблон іграшки. 5. Інтерактивні методи та форми роботи. 6. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Методична  розробка  матеріалів до уроку.

Технологічна карта

« Виготовлення об’ємної м`якої  іграшки»

 

 

 

                                                                                             Розробила: Поволоцька  В.В.

               -                                                                                            учитель трудового навчання,

                                                                                      учитель вищої категорії  ЗОШ І – ІІІ ст. №10

                                                                                                             Краматорської міської ради.

 

Співавтор: Кубасова Н.А.

 

               -                                                                                            учитель трудового навчання,

                                                                                      учитель вищої категорії  ЗОШ І – ІІ ст. №28

                                                                                                             Краматорської міської ради.

 

 

 

 

 

                                                                 Краматорськ, 2019

 

 

Тема:  М`яка  іграшка.

Рекомендований клас

5(6) клас

Об’єкт проектної діяльності

М`яка  іграшка  «Кіт  обжера»

Основна технологія

Обробка текстильних матеріалів ручним способом

 

Додаткова технологія

Оздоблення декоративними швами

Компетентності

Уміння навчатися впродовж життя.

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Наскрізні лінії

  1. Соціальні і громадянські компетентності.

Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

  1. Підприємливість.

Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

  1. Загальнокультурна грамотність.

Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

  1. Екологічна грамотність і здорове життя.

Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

 

Обладнання, інструменти та матеріали

Матеріали: фліс, ноповнювач (синтепух), нитки для шиття та вишивання, очі, кольорові стрічки, шматочки хутра, клей.

Інструменти: сантиметрова стрічка, крейда, ножиці, голки, шпильки.

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

Знаннєвий компонент

 

  • Розуміє етапи проектування.
  • Розуміє сутність методу фантазування.
  • Розуміє моделі-аналоги як історію розвитку техничного об`єкту.
  • Знає  властивості конструкційних матеріалів.
  • Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів.
  • Обґрунтовує вибір технологій обробки матеріалу.
  • Розуміє необхідність дотримання правил  безпечної праці та організації робочого місця.

 

 

Діяльнісний компонент

 

  • Розрізняє етапи проектної діяльності.
  • Застосовує методи: «фантазування», «метод зразків».
  • Добирає конструкційні матеріали в залежності від їх властивостей.
  • Визначає послідовність виконання проектного виробу.
  • Розрізняє технологічні операції.
  • Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
  • Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.
  • Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
  • Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
  • Виготовляє виріб.
  • Оздоблює виріб за готовою композицією.
  • Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

 

Ціннісний компонент

 

  • Обговорює та висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів.
  • Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.
  • Усвідомлює значення деталі, як частини виробу.

Інтерактивні методи та форми роботи

 

Методи

  • Переважають практичні методи навчання: вправи, практичні роботи, самооцінка, самоконтроль.
  •  Наочні методи: ілюстрація (картинки, моделі), демонстрація (презентацій), словесні (розповідь, пояснення, бесіда).

 Інтерактивні методи:

  •  Проект (дослідження), мозковий штурм, мозаїка, мікрофон, робота в групах.

 

Прийоми роботи

  • Для цього віку учнів доцільно використовувати ігрові: Експрес – опитування, «Так – ні», «Знайди помилку», «Пинг – понг», сінквейн, «Хто останній - той перемагає» .
  • Тести.

 

 

 

 

 

 

Орієнтовний календарно – тематичний план

 

Тема уроку та її зміст

Кількість

годин

Дата

 

Об’ємна м’яка іграшка (14 годин)

Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.

Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів та технологія виготовлення аплікації.

 

Вибір та обгрунтування теми проекту. Моделі-аналоги.

Практична робота. Планування роботи з виконання проекту.

 

1

 

Проектування іграшки методом фантазування. Графічне зображення.

Практична робота. Виконання малюнка виробу.

 

1

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення м’якої іграшки.

Практична робота. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.

 

1

 

Виготовлення шаблонів. Економне розмічання.

Інструктаж з БЖ.

Практична робота. Розкрій виробу.

 

2

 

Складання технологічної послідовності виготовлення виробу.

Інструктаж з БЖ.

 

Практична робота. З’єднання деталей крою іграшки.

 

6

 

Практична робота. Оздоблення іграшки (на власний вибір).

Інструктаж з БЖ.

 

2

 

Остаточна обробка виробу. 

Контроль якості виробу. Презентація проектів.

 

1

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Моделі - аналоги

Картинки по запросу мягкая игрушка котыКартинки по запросу мягкая игрушка коты

 

Картинки по запросу мягкая игрушка коты     Картинки по запросу мягкая игрушка коты

 

               Картинки по запросу мягкая игрушка коты  Картинки по запросу мягкая игрушка коты

 

Додаток 2.

Інтелект – карта

«Технології виготовлення іграшок»

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

Технологія   пошиття  м’якої  іграшки

«Кіт обжера».

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1460384784699.jpg

Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу:

  1. Фліс сірий – 20 см (на 3 іграшки).
  2. Фліс рожевий – 5 см (на 7 іграшок)
  3. Наповнювач – 50 гр.
  4. Очі – 2 штуки.
  5. Нитки швейні – сірі та рожеві.
  6. Біле муліне для оздоблення.
  7. Стрічка кольорова – 25 см. 
  8. Шматочок хутра (б/у).

 

 

 

 

Технологічна карта

з/п

Фотографія

 

інструкція

 

1

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456575734232.jpg

 

 

  • Добрати матеріал за фактурою та кольором (фліс);
  • Підготовити матеріали до роботи;
  • Розкласти викрійки на матеріалі.

 

2

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456576195154.jpg

 

  • Обвести крейдою викрійку

( ураховуючи напрямок ниток основи та піткання).

 

 

 

3

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456576818252.jpg

 

 

  • Викраюємо  деталі іграшки.

4

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456579030204.jpg

 

 

  • Деталі хвоста зшиваємо  петельним швом

IIQKDPXxi0s - копия

  • Наповнюємо його наповнювачем (синтепух).

 

5

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456579317279.jpg

 

 

  • Вшиваємо хвостик до задньої частини тулуба кота.

 

 

6

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456596344395.jpg

 

 

  • Так виглядає готова задня частина іграшки.

 

 

 

7

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456578886405.jpg

 

  • Пришиваємо ніс до передньої частини тулуба;
  • Намічаємо  місця розташування: очей, рота, животика…
  • Вишиваємо  стебловим швом

 IIQKDPXxi0s - копия (4)

8

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1456660823672.jpg

 

 

 

  • Складаємо обидві частини тулуба лицьовою стороною в середину;
  • Зшиваємо дві частини тулуба петельним швом та вивертаємо.
  • Заповнюємо  наповнювачем, та зашиваємо щілинку через яку наповнювали.

9

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1457013026312.jpg

 

  • Зі смужки рожевої тканини виготовляємо сосиску.

10

 

D:\Igor\Desktop\фото мягкая игрушка\1460384784699.jpg

 

 

  • Остаточно оформлюємо виріб клаптиками хутка, стрічками.

 

Розрахунок орієнтовної вартості:

матеріал

кількість

ціна

вартість

1

Фліс сірий

20/3

80 гривень

5,35

2

Фліс рожевий

5/7

80 гривень

0,37

3

Наповнювач

50 гр

80 гривень

4,00

4

Очі

2 шт

1,50 гривень

3,00

5

Нитки швейні

1/20 котушки

8 гривень

0,40

6

Муліне

1/20 бунтіка

5 гривен

0,25

7

Кольорова стрічка

25 см

1 гривна

0,25

 

Підсумок:

 

 

13,62

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190413_172357.jpg

 

 

Додаток 4.

 

«Хто останній - той перемагає» .

Проводиться при виборі моделі – аналоги.

Дітям пропонується вигадати якомога більше прикметників про цю тваринку…

 

 

Експрес – опитування.

  1. З якого матеріалу доцільніше виготовляти цю м`яку іграшку?
  2. Яким інструментом викроюють деталі іграшки?
  3. Яку назву мають нитки, якими оздоблюють іграшку?
  4. Які наповнювачі для іграшки ви знаєте?
  5. Згадайте назву шва, за допомогою якого з`єднуються деталі іграшки.
  6. З якого матеріалу виготовляються шаблони?

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

Рефлексія.

Сінквейн - це не просто вірш, а вірш, написаний за такими правилами:

 

1 рядок - один іменник, що виражає головну тему cінквейна.

2 рядок - два прикметника, що виражають головну думку.

3 рядок - три дієслова, що описують дії в рамках теми.

4 рядок - фраза, що несе певний сенс.

5 рядок - висновок в формі іменника (асоціація з першим словом).

 

 

Сінквейн (приклад)

 

Котик іграшка

Красива, добра.

Шию, намагаюсь зберегти.

Подарунок для моєї улюбленої матусі.

Творчість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела інформації:

  1. Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх загальних закладів 5 – 9 класи. Київ 2017рік.
  2. Трудове навчання: підручник для 5 класу (для дівчат). Автор: В.К. Сидоренко, Т.С. Мачача, В.П. Титаренко, С.П. Павх, Г.М. Гаврилюк.  Видавництво: Харків, Сиция, 2013.
  3. интернет ресурсы Источник: mindhobby.com
  4. https://vashasobaka.ru/koshki/kak-sdelat-krasivuyu-i-myagkuyu-igrushku-dlya-vashego-kota-svoimi-rukami
  5. https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BC%D1%8F%D0%B3%D0%BA%D0%BE%D0%B9+%D0%B8%D0%B3%D1%80%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B8+%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2+%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B8%D0%BC%D0%B8+%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8&rlz=1C1NHXL_ruUA808UA808&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=VWdK1NavHM_U0M%253A%252CwtDkzy-hxMfMeM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTSsRFeah90u6eBT3EuULbpDRGyHw&sa=X&ved=2ahUKEwjo_Zrd58zhAhXlwosKHSvoAAIQ9QEwAHoECAgQBA#imgrc=-hEzqOHGOJAR7M:&vet=1
  6. https://ideikin.ru/master-klass-myagkaya-igrushka-svoimi-rukami-bychok/
  7. https://infourok.ru/urok-po-tehnologii-myagkaya-igrushka-kotik-1469508.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коломієць Олена
    чудово, досконало, методично. скористаюсь, дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
3227
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку