Матеріали доуроків "Впровадження діяльнісного підходу через проєктну діяльність на уроках математики"

Про матеріал
 В статті наведено приклади організації дітей до роботи над проєктами на уроках математики в НУШ. Матеріали можна використовувати вчителям під час підготовки до уроків з метою впровадження діяльнісного підходу через проєктну діяльність.
Перегляд файлу

Впровадження діяльнісного підходу через проєктну діяльність на уроках математики

Проєктна діяльність у початковій школі є важливим і ефективним засобом розвитку учнів, залучання до пошукової, дослідницької діяльності, набуття ними особистісного досвіду, культури спілкування та співпраці в різних видах діяльності.

Діяльнісний підхід означає впровадження методу проєктів як особливого способу організації навчання. З точки зору такого підходу головною цінністю освіти є цінність розвитку дитини.

Для вивчення такої важливої науки, як математика для роботи з учнями я обрала    підручник С.О.Скворцової, О.В.Онопрієнко. На мій вибір вплинула мотиваційна зустріч з авторами у травні 2019 року, яка була організована для вчителів Полтавщини.

С.О.Скворцова, О.В.Онопрієнко

пропонують впроваджувати навчальні проєкти в кінці кожного опрацьованого розділу.

З досвіду роботи пропоную  впровадження  тижневих проєктів напрацьованих мною на уроках математики під час вивчення розділів “Вивчаємо частини цілого” “Узагальнюємо і систематизуємо вивчений матеріал у 3 класі”.

Під час роботи над проєктом “Світ захоплень” (Дробові числа) учні 3-А класу вчилися читати, утворювати, записувати і зображувати дроби, розв’язувати  задачі на знаходження дробу від числа.

У ході проєкту, опитуючи учнів 3-4 класів, ми дізналися, яка кількість ліцеїстів мають те чи інше захоплення. Результати цього опитування ми зобразили  у вигляді рівних частин прямокутника, записали дробовими числами і познайомили з ними опитаних учнів.

Наприклад, у 3-Б класі під час опитування були присутні 12 учнів. 7/12 цих учнів полюбляють колекціонування, 2/12 захоплюються малюванням, а 3/12 віддають перевагу кулінарії(див. фото).

Впроваджуючи діяльнісний підхід  через проєктну діяльність моїм  школярам цікаво було дізнатися, що кожна дитина має захоплення, тобто вміє виконувати певну дію найкраще.

Захищаючи свої роботи учні  зрозуміли, що чисельник дробу показує скільки рівних частин взято, а знаменник дробу - на скільки частин поділено ціле. Тепер діти зможуть зображувати дріб у вигляді рівних частин прямокутника та з допомогою цеглинок LEGO створювати дробові числа.

 На своїх уроках розвиваю підприємницьку компетентність. Метою даної компетентності є допомогти учням зрозуміти, як можна застосовувати набуті на уроках математики знання, уміння та власний досвід у підприємницькій діяльності, у життєвих ситуаціях.

ПРОЄКТ  «ВАРТІСТЬ  ПРИГОТУВАННЯ  ПІЦИ» (ІМЕНОВАНІ  ЧИСЛА)

В процесі роботи ми дізналися, що першу піцу винайшли в Неаполі, а італійці, відомі своєю любов'ю до цієї страви запозичили цю страву у них.

Отже, ми вирішили приготувати піцу за власними рецептами.

На уроках мови поділилися враженнями про нашу подію у письмовій формі.

На математиці  склали економний бюджет і обчислили вартість кожної піци, в залежності від інгредієнтів, які входили в рецепт.

Потім кожен закупив в супермаркеті продукти, виходячи з суми, яку отримав.  І найсмачніша частина проєкту – приготування і смакування.  Було весело і надзвичайно смачно! А результат-сформовані вміння користуватися іменованими числами у повсякденному житті.


 

Я впевнена, що мої учні застосують у своєму житті  математичні компетентності набуті під час навчання в НУШ.

 

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
1769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку