Урок-мандрівка
Тема: Закріплення таблиці множення та ділення.
Мета: вправляти учнів у застосуванні таблиці множення і ділення. Вдосконалювати навички усного та письмового віднімання та додавання трицифрових чисел, повторити задачі на знаходження периметру, розвивати логічне мислення, вміння аналізувати і роз`язувати нестандартні завдання, виховувати любов та інтерес до математики.
Обладнання: мультимедійні засоби, зображення казкових героїв, картки із завданням для команд, картки з балами .
Хід уроку:
І Організація уроку
Вчитель:
-Чи любите ви казки? А чи хочете ви відправитись у мандрівку до чарівного палацу Піфагора?
ІІ Повідомлення теми та завдань уроку
Вчитель:
-Сьогодні ми вирушимо в мандрівку до чарівника математики Піфагора, іти ми будемо математичними шляхами і 2-а командами. Той першим дістанеться до чарівника, чия команда дасть більше правильних, чітких відповідей і набере більше балів.
Оскільки ми працюємо в командах, прийшов час їх представити:
Перша команда- «Посмішки»
Девіз:
Наш девіз всього три слова -
Посміхатися - це кльово!!!
Друга команда «Сонечко»
Девіз:
Любе наше сонечко,
Ми твої промінці.
Допоможи нам сонечко,
Вирости людьми.
Вчитель:
-Команди представлені, можна вирушати.
ІІІ Лунає пісня «Где водятся волшебники»
Малюнки 3-х палаців
1. Вчитель:
- Перед нами 3-и палаци: один- палац злої чаклунки Бастінди, другий- Карабаса Барабаса, третій- чарівника Піфагора. І перед кожним палацом парк. Перед першим ділянка парку шириною 40 м, а довжиною 60 м, перед другим парк шириною 30 м, а довжиною 50 м, перед третім парк шириною 40 м, а довжиною 70 м. Ми знаємо, що парк перед палацом Піфагора за периметром 160 м, знайдіть цей палац.
2. Вчитель:
-Палац знайдений. І знову для вас завдання. Щоб потрапити всередину, треба знайти відповідний ключ від дверей.
Перед дітьми ключі з різними числами.
Вчитель:
-А допоможуть нам приклади.
1 команда:
: * - : *
2 команда:
* + : * -
Вчитель:
-Молодці! Ключ знайдений. Відчиняємо двері.
3. Вчитель:
-І перша кімната до чарівника «Математичний тир».
Зараз ми перевіримо, яка команда влучніше та швидше стріляє.
1 команда:
2 команда:
ІV Вчитель:
-За дверима 2-ї кімнати казкові герої, про яких ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.
До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
(Буратіно)
Допоможе завжди вам,
І птахам, і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар…
(Айболить)
Вчитель:
-Молодці! Буратіно приготував вам віршовані задачі.
Зводять їжачки будинок,
Привезли вагон цеглинок:
Є зелених там 16,
А червоних 18.
Порахуйте їжачкам,
Скільки всіх цеглинок там?
Заготовлено Ведмедем
Внукам 9 банок з медом.
А бабуся Ведмедиха
Їм варення варить стиха.
На вечерю й на сніданок
Є вже 28 банок!
Скільки разом – чи не мало –
Дід і бабка зготували?
Бджоли влітку час не гають –
Цілий день медок збирають,
У комірках воскових
Є чимало меду в них:
28 – мед гречаний,
10 – липовий духмяний,
6 – із польових квіток…
Порахуйте весь медок.
Вчитель:
-Буратіно підготував для вас фізкульт хвилинку.
2. Айболить теж приготував свої задачі на логіку.
Росли 2-і верби. На кожній вербі по 2 гілки, на кожній гілці по 2-і груші. Скільки всього груш ? (0)
На яблуні було 10 яблук, а на вербі на на 2-і менше. Скільки яблук на вербі? (0)
На галявині пасеться кілька кіз. У них 12 ніг. Скільки голів у цих кіз? Скільки ріг? (3 голови, 6 ріг)
5-ь картоплин зварили в каструлі за 30 хвилин. Скільки хвилин варилась кожна картоплина? (30 хвилин)
У сім`ї 3-є синів. Кожен з них має сестру. Скільки всього дітей у сім`ї? (4)
Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячної погоди через 2-і доби? (Ні, через 2-і доби буде ніч)
V Вчитель:
-І нарешті ми біля сходинок до кімнати Піфагора. І зараз конкурс капітанів «Двері до Піфагора відчиняй».
VІ Підбиття підсумків та визначення переможців. Вручення подарунків Піфагором (настільні ігри)
Вчитель:
-Чи сподобалась мандрівка? До наступних подорожей!
Домашнє завдання