Матеріали на державну підсумкову атестацію з української мови за курс початкової школи. ( 4 клас) Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови. Два варіанти завдань.
Острівчанський заклад загальної середньої освіти
Матеріали
на державну
підсумкову атестацію
з української мови
за курс початкової школи
Вчитель
Гончаренко Людмила Петрівна
Вимоги до формування змісту
І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови
Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням зі штампом навчального закладу..
На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Оцінювання підсумкової контрольної роботи здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).
Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту.
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній. |
1 |
по 1 балу* |
1 бал |
2. |
Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
3. |
Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи** |
1 |
по 3 бали** |
3 бали |
4. |
Завдання до тексту для перевірки мовних знань |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
5. |
Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень |
1 |
по 2 бали*** |
2 бали |
Разом |
9 |
- |
12 балів |
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
1 варіант
1.Прочитай уважно текст.
ДІДОВА ПАСІКА
Біля кр..ниці стояла в..личезна дубова ді..ка з водою. Гаряче сонячне промі..я добре (на)грівало воду. І (в, В)арочка (що)дня поливала нею квіти та вишен..ки коло хати.
Якось дівчинка зачерпнула води у своє дерев..яне відеречко. Дивиться —
(у)воді б..жола плаває. Борсає..ся, намагає..ся змахнути мокрими крильцями. Варочка поставила відерце й почала пильно розглядати бджолу.
Чи то бджолі закортіло скупатися, а чи води напитись? Бджілка безсило перебирала лапками. Але крильця намокли, й нічого з тих силкувань не виходило.
«Еге, вона ж не злетить, ще й потонути може!» — подумала Варочка. Проте дівчинка боялась навіть доторкнутися до бджоли. А раптом вжалить! І Варочка загукала:
— Дениску-у-у! Швидше йди сюди! Тут бджола тоне!
Дениско миттю шурхонув із вишні, де рвав ягоди на вареники. Плутаючись у картоплинні, підбіг до Варочки.
— Хто тоне? Де?
— Глянь, бджола... У моєму відеречку...
Дениско — хлопчина метикуватий. Він швиденько знайшов тоненького прутика і вихопив бджолу з води.
—І що тепер з нею робити? — подивився на Варочку. А дівчинка ніяк не могла заспокоїтись.
— Мабуть, це бджола з пасіки діда Оксена, — сказала Варочка.— Давай віднесемо її туди!
Варочка знайшла коробочку з- під сірників. Помістила туди бджілку.
У липовому гаю є ціле містечко з голубих, білих, червоних будиночків. Вулики для того пофарбував в різні кольори, щоб легше було бджолам домівку знаходити.
Біля куреня, під старою грушею сидів дід Оксен, щось стругав.
— Ваша? — Дениско розчинив коробочку, в якій ледве повзала бджола.
Пасічник неквапливо вийняв з кишені окуляри, примружився:
— Авжеж, моя! Свою худібку я завжди впізнаю.
Діти розповіли йому, як вони стали бджолі у пригоді. Дід Оксен слухав і примовляв:
— Ну й рятівнички! Оце я розумію! Дякую, що принесли мою красуню.
Він пригостив їх медом, сотовим, пахучим. А бджола тим часом вилізла з коробочки і раптом злетіла. Але високо здійнятися не змогла, сіла дідові на бороду. Пасічник не займав її.
— Нехай зігріється,— сказав, усміхнувшись.
Бджола заметушилася. Дід виплутав її з бороди, посадив па широчезну долоню. Бджола задзижчала , зблиснула золотою цяткою і зникла у верховітті старої груші.
( За Василем Чухлібом, 330 слів)
Виконай завдання.
2.Дай коротку відповідь. Кого врятували діти?___________________
3.Що зробив Дениско, щоб урятувати комаху?
А вилив воду з відеречка
Б прутиком витягнув з води
В попросив допомоги в діда Оксена
4. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.
□ Бджола зникла у верховіті старої груші.
□ Тут бджола тоне!
□ Давай віднесемо її на пасіку.
□ Нехай зігріється.
□ Варочка пильно розглядає бджолу.
□ Дід Оксен впізнав свою худібку.
□ Дениско вихопив бджолу з води.
□ У воді бджола плаває.
5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Відеречко, відерце, відро – це слова…
А спільнокореневі Б синоніми В антоніми
7. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань.
Сонячне проміння добре нагрівало воду.
8. З'єднай стрілками іменник з його закінченням в орудному відмінку.
Гай - ом
Відерце -єм
Вулик - ем
9.Чи можна назвати Варочку і Дениска рятівниками? Доведи свою думку.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 варіант
1.Прочитай уважно текст.
БРИЛИК
Мурахи( по)волі тягнули в..ликий шмат кори, щоб ут..плити (на)зиму свою хатину. Раптом почули якес.. ойка..я. Мурахи зупинилися. Хто це ж з..явився на їхній ст..жині? Ойка..я (про)лунало знову і змовкло. Старий Мурах - ватажок поправив окуляри. Він кивнув Муравчикам, щоб пошукали, хто (по)требує допомоги. Муравчики хутко м..тнулися увсебіч.
— Ось він! — загукав найменший Муравчик. — Я знайшов його!
З-під дубового листочка виглядав голомозий* Жолудь.
— Ти чого галасуєш? — суворо запитав його старий Мурах.
— Я... брилика загубив. Десь отут... Шукав - нема…— ледь не плакав Жолудь.
— Знайдемо твого брилика! — заспокійливо буркнув старий Мурах.
— Аякже! Знайдемо! — і Муравчики вже шелестіли листям.
— Ось він! — почувся веселий голосок найменшого ,Муравчика.
Усі побачили брилика. Але спробуй дістати ..ого! Брилик плавав пос..ред оз..рця, що хлюпотіло в кізоччиному сліду-копитці.Та хіба були( в) лісі справи, яких (не) вирішували мудрі Мурахи!І т..пер ватажок подумав хв..линку і наказав кидати (у) воду галу..ки. (Не)вдовзі плавучий міст (про)стягнувся до брилика. Охочих іти за бриликом було багато.
Але старший Мурах розсудив так:
— Брилика хто знайшов? Найменший Муравчик. До того ж він серед нас найлегший. Кому ж і йти, як не йому.
Думаєте, не боязко було Муравчику? Еге! Навіть коліна в нього затремтіли. Та цього ніхто не помітив. Він умить переборов страх і ступив на міст. Настил прогинався, подекуди вода сягала вище колін, однак Муравчик уперто пробивався до мети. Нарешті він торкнувся брилика… і зрозумів, що витягти його одному не під силу. На березі, мабуть, збагнули це, бо звідти линули вигуки, що поспішає підмога. Вони ж не знали, що пробиратися мостом так небезпечно. Муравчик закричав:
— Зачекайте! Міст не витримає! Я що-небудь придумаю!
І таки придумав! Стрибнув у брилика й погріб до берега гіллячкою, ніби весельцем. Так, у брилику, й винесли на берег Муравчика його друзі.
— Ось твій брилик, візьми! — сказали вони Жолудю.
— Спасибі! — прошепотів Жолудь, — Коли я стану Дубом, приходьте відпочивати до мене в затінок.
— А ти сьогодні в нас молодець! — похвалив ватажок найменшого Муравчика.
Мурахи взялися за свою ношу й потягнули її далі. Жолудь вибрався на пеньок і махав їм услід бриликом. ( За Василем Чухлібом)
*голомозий – без головного убору
Виконай завдання.
2.Дай коротку відповідь. Хто першим побачив брилика?_______________
3. Для чого Мурахи тягнули шмат кори?
А щоб боронитися від ворогів
Б щоб утеплити на зиму хатинку
В щоб зробити місточок на озерці
4. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.
□ Муравчик уперто пробивався до мети.
□ Мурахи почули якесь ойкання.
□ Мурахи взяли ношу й потягнули її далі.
□ З-під дубового листя виглядав голомозий Жолудь.
□ Усі побачили брилика.
□ Ватажок наказав кидати у воду галузки.
5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки. (виділений абзац на вибір учителя)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Мурахи, Муравчик, Мурашки – це слова…
А антоніми Б спільнокореневі В синоніми
7. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань.
Старий ватажок похвалив найменшого Муравчика.
8. З'єднай стрілками іменник з його закінченням в орудному відмінку.
Змія - ою
Ноша -єю
Кора - ею
9.Вчинки якого персонажа ти схвалюєш? Напиши про це.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________