Матеріали ДПА з української мови для 4 класу (мова + читання) (2 варіанти)

Про матеріал

Матеріали на державну підсумкову атестацію з української мови за курс початкової школи. ( 4 клас) Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови. Два варіанти завдань.

Перегляд файлу

 

Острівчанський заклад загальної середньої освіти

 

 

 Матеріали 

на   державну

підсумкову  атестацію

з  української  мови

за  курс  початкової  школи

 

http://uvk14.at.ua/_si/0/20484054.jpg

 

Вчитель

Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

 

 

Вимоги до формування змісту

І варіанту  підсумкової контрольної роботи з української мови

Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням зі штампом навчального закладу..

На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.

Оцінювання підсумкової контрольної роботи здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту.   

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

по 1 балу*

1 бал

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

3

по 1 балу

3 бали

3.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**

1

по 3 бали**

3 бали

4.

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

3

по 1 балу

3 бали

5.

Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень

1

  по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів

* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;

** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.

1 варіант

1.Прочитай уважно текст.

ДІДОВА ПАСІКА

             Біля  кр..ниці стояла в..личезна дубова ді..ка з водою. Гаряче сонячне промі..я  добре (на)грівало воду. І (в, В)арочка (що)дня поливала нею квіти та вишен..ки коло хати.

      Якось  дівчинка зачерпнула води у своє  дерев..яне відеречко.  Дивиться

(у)воді б..жола плаває. Борсає..ся, намагає..ся змахнути мокрими крильцями. Варочка  поставила  відерце  й  почала  пильно  розглядати  бджолу.

            Чи то бджолі закортіло скупатися, а чи води напитись? Бджілка безсило перебирала лапками. Але крильця  намокли, й нічого з тих силкувань не виходило.

    «Еге, вона ж не злетить, ще й потонути може!» — подумала Варочка. Проте дівчинка боялась навіть доторкнутися до бджоли. А раптом  вжалить! І    Варочка загукала:

— Дениску-у-у! Швидше йди сюди! Тут бджола тоне!

     Дениско миттю шурхонув із вишні, де рвав ягоди на вареники. Плутаючись у картоплинні, підбіг до Варочки. 

— Хто тоне? Де?

 Глянь, бджола... У моєму  відеречку...

    Дениско — хлопчина метикуватий. Він швиденько знайшов тоненького прутика і вихопив бджолу з води.

—І що тепер з нею робити? — подивився на Варочку. А дівчинка  ніяк не могла заспокоїтись.

— Мабуть, це бджола з пасіки діда Оксена, — сказала Варочка.— Давай віднесемо її туди!

Варочка знайшла коробочку з- під сірників. Помістила туди бджілку.

   У липовому гаю є ціле містечко з голубих, білих, червоних будиночків. Вулики  для того пофарбував в різні кольори, щоб легше було бджолам домівку знаходити.

   Біля куреня, під старою грушею сидів дід Оксен, щось стругав.

— Ваша? — Дениско розчинив коробочку, в якій ледве повзала  бджола.

      Пасічник неквапливо вийняв з кишені окуляри, примружився:

— Авжеж, моя! Свою худібку я завжди впізнаю.

    Діти розповіли йому, як вони стали бджолі у пригоді. Дід Оксен слухав і примовляв:

— Ну й рятівнички! Оце я розумію! Дякую, що принесли мою красуню.

  Він пригостив їх медом, сотовим, пахучим. А бджола тим часом вилізла з коробочки і раптом злетіла. Але високо здійнятися не змогла, сіла дідові на бороду. Пасічник не займав її.

— Нехай зігріється,— сказав, усміхнувшись.

        Бджола заметушилася. Дід виплутав її з бороди, посадив па широчезну долоню. Бджола задзижчала , зблиснула золотою цяткою  і зникла у верховітті старої груші.                                                                

 

( За Василем Чухлібом, 330 слів)

 

Виконай завдання.

2.Дай коротку відповідь. Кого врятували діти?___________________

 

3.Що зробив Дениско, щоб урятувати комаху?

А вилив воду з відеречка

Б прутиком витягнув з води

В попросив допомоги в діда Оксена

4. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.

Бджола зникла у верховіті старої груші.

Тут бджола тоне!

Давай віднесемо її на пасіку.

Нехай зігріється.

 Варочка  пильно розглядає бджолу.

 Дід Оксен впізнав свою худібку.

  Дениско вихопив бджолу з води.

У воді бджола плаває.

5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Відеречко, відерце, відро  це слова…

А спільнокореневі      Б синоніми       В  антоніми

7. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань.

   Сонячне проміння  добре нагрівало воду.

8. З'єднай стрілками іменник з його закінченням в орудному відмінку.

                                Гай                                    - ом

                                Відерце                             -єм

                                Вулик                                - ем

9.Чи можна назвати Варочку і Дениска рятівниками? Доведи свою думку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2 варіант

1.Прочитай уважно текст.

БРИЛИК

    Мурахи( по)волі тягнули в..ликий шмат кори, щоб ут..плити (на)зиму свою хатину. Раптом почули якес.. ойка..я. Мурахи зупинилися. Хто це ж з..явився на їхній ст..жині? Ойка..я (про)лунало знову і змовкло. Старий Мурах - ватажок поправив окуляри. Він кивнув Муравчикам, щоб пошукали, хто (по)требує допомоги.   Муравчики хутко м..тнулися увсебіч.

— Ось він! — загукав найменший Муравчик. — Я знайшов його! 

   З-під дубового листочка виглядав голомозий* Жолудь.

— Ти чого галасуєш? — суворо запитав його старий Мурах.

— Я... брилика загубив. Десь отут... Шукав - нема…— ледь не плакав Жолудь.

— Знайдемо твого брилика! — заспокійливо  буркнув старий Мурах.

— Аякже! Знайдемо! — і Муравчики вже шелестіли листям.

— Ось він! — почувся веселий  голосок найменшого уравчика. 

    Усі побачили брилика.  Але спробуй дістати ..ого! Брилик плавав пос..ред оз..рця, що хлюпотіло в кізоччиному сліду-копитці.Та хіба були( в) лісі справи, яких (не) вирішували мудрі Мурахи!І т..пер ватажок подумав хв..линку і наказав кидати (у) воду галу..ки. (Не)вдовзі плавучий міст (про)стягнувся до брилика. Охочих іти за бриликом було багато.

Але старший Мурах розсудив так:

— Брилика хто знайшов? Найменший Муравчик. До того ж він серед нас найлегший. Кому ж і йти, як не йому. 

    Думаєте, не боязко було Муравчику? Еге! Навіть коліна в нього затремтіли. Та цього ніхто не помітив. Він умить переборов страх і ступив на міст. Настил прогинався, подекуди вода сягала вище колін, однак Муравчик уперто пробивався до мети. Нарешті він торкнувся брилика… і зрозумів, що витягти його одному не під силу. На березі, мабуть, збагнули це, бо звідти линули вигуки, що поспішає підмога. Вони ж не знали, що пробиратися мостом так небезпечно. Муравчик закричав:

— Зачекайте! Міст не витримає! Я що-небудь придумаю!

     І таки  придумав! Стрибнув у брилика й погріб до берега гіллячкою, ніби весельцем. Так, у брилику, й винесли на берег Муравчика його друзі.

— Ось твій брилик, візьми! — сказали вони Жолудю.

— Спасибі! — прошепотів Жолудь, — Коли я стану Дубом, приходьте відпочивати до мене в затінок.

— А ти сьогодні в нас молодець! — похвалив ватажок найменшого Муравчика.

       Мурахи взялися за свою ношу й потягнули її далі. Жолудь вибрався на пеньок і махав їм услід бриликом.                             ( За Василем Чухлібом)

 

*голомозий – без головного убору

 

Виконай завдання.

2.Дай коротку відповідь. Хто першим побачив брилика?_______________

3. Для чого Мурахи тягнули шмат кори?

А  щоб боронитися від ворогів

Б  щоб утеплити на зиму хатинку

В  щоб зробити місточок на озерці 

4. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.

 Муравчик уперто пробивався до мети. 

  Мурахи почули якесь ойкання.

  Мурахи взяли ношу й потягнули її далі.

  З-під дубового листя виглядав голомозий Жолудь.

  Усі побачили брилика. 

 Ватажок наказав кидати у воду галузки. 

 

5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки. (виділений  абзац   на вибір учителя)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Мурахи, Муравчик, Мурашки  це слова…

А антоніми                  Б спільнокореневі                          В синоніми 

 

7. Встанови зв'язок слів у реченні за допомогою питань.

Старий ватажок похвалив  найменшого  Муравчика.

8. З'єднай стрілками іменник з його закінченням в орудному відмінку.

                                 Змія                        - ою

                                 Ноша                      -єю

                                 Кора                        - ею

9.Вчинки якого персонажа ти схвалюєш? Напиши про це.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слабоспицька Тетяна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
6607
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку