Матеріали на державну підсумкову атестацію з української мови за курс початкової школи (ДПА 4 клас, мова + читання)

Про матеріал

Матеріали на державну підсумкову атестацію з української мови за курс початкової школи (4 клас). Структура тесту і формати завдань підсумкової контрольної роботи (ДПА) з української мови (мова і читання). Два варіанти завдань для учнів.

Перегляд файлу

 

Острівчанський заклад загальної середньої освіти

 

 Матеріали 

на   державну

підсумкову  атестацію

з  української  мови

за  курс  початкової  школи

 

http://uvk14.at.ua/_si/0/20484054.jpg

 

Вчитель

Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

                                       Структура тесту і формати завдань

підсумкової контрольної роботи (ДПА)

 з української мови (мова і читання) (4 клас)

Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням зі штампом навчального закладу..

На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.

Оцінювання підсумкової контрольної роботи здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту.   

Зміст  підсумкової контрольної роботи з української мови

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  220-250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

По 1 балу*

1 бал

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

3

по 1 балу

3 бали

3.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**

1

по 3 бали**

3 бали

4.

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

3

по 1 балу

3 бали

5.

Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень

1

  по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів

 

І варіант

Прочитай уважно текст.

ПЕРСТЕНЬ НА МОРСЬКОМУ ДНІ

Одна дівч…(е,и)нка загубила золотий перст…(е,и)нь, який їй лишився (від)матусі. Саме тоді, коли хотіла вона набрати води (у)пригор…(щ,шч)у, пустунка–х(в,ф)иля зняла перстень (з)руки. Бідолашна дівчинка крізь сл…зи почала благати (хв., ф)илю пов…(е,и)рнути їй перстень. Її плач почув старий мор…(с,з)ький  їжак. Стало йому шкода малої. Шви…(д,т)ко, мов камін…чик, скотився на мор…(с,з)ьке дно шукати персня.

 Спочатку зазирав їжак у червоне місто кораблів. У коралових листочках, наче в кімнатах, жили мешканці цього міста. Морський їжак розповів їм про дівчинку. Просив принести йому перстень, якщо він опинився в їхніх володіннях.

 Потім їжак відвідав країну губок. Мов різноколірні гнізда, лежали губки. Їжак і тут попросив пошукати золоту дрібничку милої дівчинки.

 Далі їжак забрів у країну, де жили морські анемони – напівтварини – напівквіти. Їм він теж сказав про загублений перстень.

 Натрапив він і на землю морських павуків. Кожен павук носив на плечах невеличкий кіш. Тільки – но почули павуки, що дівчинка загубила перстень, одразу ж розповзлися його шукати. Їжак проплив ще й через розкішні передмістя морських зірок, а насамкінець зазирнув на батьківщину молюсків. Зачинившись по своїх хатках, молюски старанно виготовляли перли. Добрий їжак і молюсків попросив подивитися, може, перстень часом закотився до чиєїсь хатки чи майстерні.

 Строкатий світ на морському дні почав шукати пропажу.

 Корали обнишпорили все своє рожеве місто. Губки  вимили кожну заглибинку у своїх будиночках. Молюски обстежили  скриньки, де зберігалися перли. Морські губки теж шукали перстень. Та дарма. Коли вже всі втратили надію, одна маленька губка вгледіла щось блискуче в коші старого павука. Вона сказала йому ввічливо:

  • Зупиніться, прошу вас, здається, ви носите в коші загублену золоту

річ.

Старий  павук розсміявся:

  • А   я   й   сам   її   шукаю.   Оце   сміхота,   я   ношу   її   на плечах,

не  підозрюючи  про це.

Губка справді знайшла в коші перстень. Подякувавши старому павукові, помчала  до їжака.

 А він миттю піднявся на берег, де сиділа  дівчинка. Обережно  поклав їжак перстень біля її руки на пісок. Він пірнув у морські глибини і зник. Дівчинка помітила свій перстень і схопила його. Вона й гадки не мала, що все це зробили для неї  добрі мешканці моря.

 (330 слів)

Десанка Максимович

Переклала із сербохорватської Людмили Петік

Виконай завдання.

  1. Вибери, про що розповідається в казці.

А.    Про життя на дні моря.

Б.    Про безкорисливу допомогу.

В.    Про пошуки перлини мешканцями морського дна.

2. Зєднай стрілочками персонажів твору та їхні дії в пошуках персня.

         Морські глибини                           обнишпорили  все своє рожеве місто.           

         Корали                                            обстежили всі скриньки.         

    Молюски                                      вимили кожну  заглибинку  у 

                                             своїх будиночках.

3. Чому морський їжак вирішив допомогти дівчинці?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                     

4. Спиши виділений текст, розкриваючи дужки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Вибери рядок, у якому подані синоніми до слова:  старанні

А. Старанність, старанний.

Б. Ліниво, добросовісно.

В.  Наполегливо, сумлінно.

 

6. Покажи стрілочкою початкову форму кожного з поданих займенників.

Їй                        Він

Їм                  Вона

Його           Вони

 

7. Підкресли головні члени речення. Зазнач, якою частиною мови вони виражені.

Губки   вимили   кожну   заглибинку  з  своїх  будиночках.

 

8. Запиши, як ти оцінюєш вчинок їжака, який непомітно повернув дівчинці перстень і зник (3-4 речення).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

ІІ варіант

Прочитай уважно текст.

 

ПІДЗЕМНИЙ МЕШКАНЕЦЬ

     На  узлі(с,сс)і   чорніют(ь,і)   купки    з(и,е)млі. Деякі  зовсім свіжі, їх (на)сипав кріт: зайвий (г,ґ)рунт з потайних ходів пов(е,и)гортав. Майже все  своє  жи(т,тт)я   він   проводит(і,ь)   під з(и,е)мл(е,ьо)ю,  шукає   черв(ь,’)яків,  л(и,е)чинок   різних   комах, а (на)поверхню виходит(і,ь) рі(т,д)ко. У лісі, на луках мені частен(і,ь)ко   траплялися  такі  купки,  однак  самого господаря зустрічати  (не)доводилося.  Мабуть,   і  ц(йо,ьо)го   разу,  якби  не  було  зі   мною    (М,м)иколи    (Л,л)укича,  я  (не)побачив   би   підземного звірка.

Ми зупинилися на узліссі. Микола Лукич прихиливсь до скривленого стовбура вільхи, я примостився поряд. Галявина перед нами як на долоні, а нас не одразу помітиш.

— Зачекаємо трохи. Звірок повинен вилізти, свіжим повітрям подихати.

Тільки лісник замовк, просто перед нами раптом заворушилася земля. Спершу з’явилася мордочка з маленьким хоботком. Потім кріт виставив напоказ передні короткі лапки з довгими кігтями і нарешті виліз сам. Підправив вхід до нірки, відгорнув землю, постояв, принюхався, обтрусив свою чорно-буру шубку.

Звірок видався мені дуже неповоротким. «Мабуть, він тільки повзати може», — подумав я. Але раптом кріт почав бігати по галявині. Він вовтузився в опалому листі, ховався в залишений після сінокосу оберемок сіна. Далі, прихопивши кілька листочків, поліз у нору.

    Кріт ще довго без відпочинку збирав на галявині листя, носив до нори сухі стебла трави.

    Повертаючись із лісу додому, Микола Лукич мовчав, а потім заговорив:

— Ти, мабуть, помітив: кріт брав не все, що йому під лапи потрапляло. На галявину вітер наніс листя різних дерев — він у нору носив тільки дубове. В оберемку сіна звіркові найбільше сподобалися стебла материнки та конюшини. Ці трави приємно пахнуть і так само, як листя дуба, довше зберігаються, менше вбирають вологи, ніж інші лісові рослини. Для підземелля кращої підстилки не знайдеш. Бачив, скільки сухого листя й трави наносив? Спальню свою утеплює.

Отже, зима прийде малосніжна, холодна. А пізня осінь буде дощовою. Запитаєш, звідки такі прогнози? Пояснення просте. Раніше кріт жив на тому боці галявини. Там низина, їжі для нього більше, але і коли випаде багато дощів — усе затопить вода. Тому він і перебрався на нові квартири, тут невелике підвищення і вода норі не загрожує.  

За Віктором Приходьком

 (327 слів)

Виконай завдання.

  1. Визнач жанр прочитаного твору.

А.  Легенда

Б.  Оповідання

В.  Казка

 

  1. Коли відбувалися події, описані у творі?

________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Визнач послідовність у розташуванні пунктів плану до поданого тексту.

  Опис  тваринки.

  Купки землі на узліссі.

  Пояснення лісника.

  Зустріч з кротом.

  Праця звірка.

  Повернення з лісу додому.

 

  1. Вибери рядок,  у якому подано дієслова минулого часу.

 

А.  Чорніють, прийде,  вбирають.

Б.  Підправив, пахнуть,  насипав.

В.  Повигортав, виставив, постояв.

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

 

Раніше кріт жив на тому боці галявини.

 

  1. Поєднай слова і вислови та їх  тлумачення.

і носа не вистромить

  на краю лісу

як на долоні

  займався справами, які потребують

  багато праці і клопоту

він вовтузився

  незграбний

примостився

  зайняв місце

неповороткий

  дуже добре видно

на узліссі

  не виходить, не показується

 

  1. Поміркуй і запиши.  Чому кріт перебрався на інший бік галявини (3-4 речення).

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Каржавина Юлия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нікіфорова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. пономаренко ольга
    Підкажіть, як скачать
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Слабоспицька Тетяна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Олішкевич Валентина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
6308
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку