Матеріали даної розробки були подані на щорічний обласний конкурс-огляд "Географічний майданчик у дії", де отримали перемогу. Робота містить пояснення про географічний майданчик нашої школи, також елементи математичних обчислень, фотографії нашої роботи.
КІВЕРЦІВСЬКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ШКОЛА
КОНКУРС-ОГЛЯД «ГЕОГРАФІЧНИЙ МАЙДАНЧИК У ДІЇ»
Есе на тему
«Один день роботи на географічному майданчику»
Підготували
учні 5 класу
Ківерцівської експериментальної
школи
Вчителі: Онищук К.М. – вчитель географії
Суворова О.М. – вчитель математики
2016 рік
Географічний майданчик – це рекреаційно-освітній куточок, в який із задоволенням навідуються діти під час уроків та перерв.
Під майданчик виділена територія, яка знаходиться на шкільному подвір’ї між газоном із східної сторони та спортивним майданчиком із західної, з півдня – приміщення школи, від якого віддаляє приблизно 10 м.
Територія незатінена, відкрита для всіх вітрів, з неї видно Полярну зірку.
Розміри майданчика невеликі: м. Його територія огороджена, висота огорожі – 0,5 м. Вхід на географічний майданчик – із західної сторони, вздовж якої іде стежка, викладена бруківкою; вздовж стежки – лавка, яка є улюбленим місцем відпочинку на перервах, а на уроках – місцем фіксації спостережень – частина зеленого класу. Адже майданчик – це місце проведення уроків природознавства, географії, математики, фізики та астрономії, бо на ньому є встановлені такі прилади: куб, квадрат, флюгер, висотомір, покажчик Полярної зірки, метеорологічна будка, вертикальний кутомір.
Всі прилади встановлені шкільними майстрами за малюнками і кресленнями, які знайшли у навчальних посібниках.
План-схема навчального географічного майданчика (поза масштабом)
7 4,20 м
14,20 м
У М О В Н І П О З Н А Ч Е Н Н Я:
1 – кубічний метр
2 – покажчик Полярної зірки
3 – сонячний кутомір
4 – флюгер, румбічне кільце
5 – опадомір
6 – метеорологічна будка
7 – лавка
Щоранку о 8:30 – ми біля саморобної метеорологічної будки, в якій знаходиться термометр. Знімаємо показники температури.
В обід, приблизно о 12 годині (на ІІ великій перерві) коли Сонце найвище, знову фіксуємо температуру повітря.
Визначаємо також і напрям вітру за флюгером.
Допомагає у визначенні напрямку і сили вітру полотнище державного прапору, яке розвівається вітром біля школи. З якої сторони розгортається полотнище – з тої сторони вітер.
Холодні, із приморозками, ранки другої декади жовтня пов’язані з холодним східним, північно-східним вітром.
Стовп, на якому знаходиться флюгер, одночасно є висотоміром. За його допомогою ми визначили висоту хвойних дерев, які ростуть на газоні поблизу майданчика.
За покажчиком Полярної зірки визначаємо сторони горизонту, перш за все напрям північ – південь.
Уяву про повітря, води розвиває модель модель куба. Якби наповнити куб водою, то її вага буде складати 1 тонну.
Переносний гномон ми використовуємо сьогодні для визначення висоти Сонця. Це робимо для того, щоб з’ясувати як змінюється висота Сонця впродовж дня, вимірюючи довжину тіні.
В 20-х числах кожного місяця, щоб зрозуміти як змінюється висота Сонця впродовж року, також проводимо такі спостереження, вимірюючи довжину полуденної тіні.
А потім в класі аналізуємо отримані результати, шукаючи зв'язок між висотою Сонця і температурами повітря, напрямом вітру і опадами, обробляємо зібрані результати, будуємо графіки ходу температури, діаграми, «розу вітрів».
Деякі спостереження фіксуємо в індивідуальних календарях погоди, а також в календарі, який знаходиться в кабінеті географії, календарі спостережень, який є в кожному кабінеті початкових класів.
В недалекому майбутньому у північно-східній частині майданчика планується створення геоморфологічного відділу, а в південній частині – розширення метеорологічного – збільшення кількості приладів, які необхідні для ведення спостережень за погодою: встановлення опадоміра, стандартної метеорологічної будки, снігомірної рейки, нефоскопа.
В астрономічному відділі, який займає північно-західну частину майданчика, необхідно мати сонячний годинник, щоб показати як визначали час наші предки і чому перейшли до механічних та електронних годинників.
При вході на майданчик розмістяться покажчики географічних координат нашої місцевості та гномон-жердина і гномон – прилад, які як і покажчик на Полярну зірку, будуть показувати напрям на північ, відкладаючи полуденну лінію, а також напрям дійсного меридіана.
В центрі майданчика на землі навколо флюгера – вказівник сторін горизонту – румбічне кільце, яке необхідно поновити.
Всі ці прилади вчать орієнтуватись на місцевості, визначати своє місце положення відносно інших об’єктів, набувати компетенцій, які необхідні в повсякденному житті.
Отже, робота на майданчику цікава і необхідна. Про це говорять відгуки дітей:
Супрунюк Андрій: «Мені дуже сподобалось працювати на географічному майданчику, тому що там були дуже цікаві прилади. Мені дуже сподобалось вимірювати довжину і ширину майданчика, а також сподобалось вимірювати довжину тіні у жовтні місяці, вимірювати температуру надворі. Це був дуже цікавий урок».
Власюк Дарина: «Мені дуже сподобалось працювати на географічному майданчику, тому що я побачила багато нових приладів таких як: флюгер, покажчик Полярної зірки і метеорологічна будка з термометром. Мені запам’яталась робота на географічному майданчику, вимірювання розмірів майданчика»
Лис Анатолій: «Мені сподобалось на географічному майданчику. Мені сподобалось як ми працювали з покажчиком Полярної зірки».
Але для розширення можливостей організації спостережень і набуття учнями практичних навичок з їх проведення необхідні сучасні прилади, які б кожна школа могла встановити на своїх географічний майданчиках, тільки для цього необхідне державне забезпечення.
Ми «за» географічні майданчики!
Шкільний майданчик – це лабораторія під відкритим небом, де розвиваються майбутні вчені, винахідники, програмісти, екологи, природолюби.