Матеріали проведення педагогічної ради

Про матеріал
Матеріали проведення педагогічної ради дають можливість розглянути портрет сучасного вчителя та проведення сучасних уроків 21 століття. Педрада проводиться у формі відкритого діалогу.
Перегляд файлу

Педагогічна рада у формі відкритого діалогу з теми

«Погляд  на педагога та урок крізь призму сучасності»

 

Матеріали підготувала Бродецька Ірина Володимирівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи

Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №12

 

Мета:

  • залучити учасників відкритого діалогу до активного обговорення теми;
  • створити умови для аналізу свого особистісного досвіду і професійної компетентності;
  • виробити рекомендації для всіх учасників  освітнього процесу з теми.

Завдання:

  1. Обмін думками з досвіду своєї роботи.
  2. Розробка конструктивних методів та прийомів для подальшої роботи.
  3.  Формування спільної роботи педколективу у цьому напрямку.

 

Питання для обговорення

1.Зміни  у сучасній школі.

2.Сертифікація вчителів початкової школи.

3. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі.

4.Надання педагогічної підтримки ЦПРПП Бахмутської міської ради.

5. Сучасний педагог.

6. Сучасний урок.

Хід проведення

 

Чи змінилася школа за останні 10/20/30 років? Чи змінилися учні й учителі, методи управління й викладання?

Звісно. Відповідно й форми управління й викладання  набувають зовсім інший формат. І саме про це сьогодні наша педагогічна рада. Ми пропонуємо вам відкритий та відвертий діалог освітян з теми «Погляд на педагога та урок крізь призму сучасності».

Дуже приємно наголосити про притутність гостей на нашій онлайн раді.  Завідувач відділу початкової освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та тренер НУШ всеукраїнського рівня,  експерт з оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації Капінус Наталія Олександрівна. а також  тренер НУШ всеукраїнського рівня,  експерт з оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації Оніщенко Ірина Валентинівна. завідувач навчального відділу Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти  Красуцька Інна Вікторівна, директор ЦПРПП Бахмутської міської ради Томачинська Наталія Леонидівна.

 Будь-яка стратегія розвитку освітнього процесу, оновлення освіти відбувається з однією єдиною метою – підвищення якості освіти. 

Світ XXI ст. змінив­ся. Ін­формаційні та глобалізаційні про­цеси теперішнього століття зміню­ють школу як інституцію індуст­ріальної ери. Учити тепер так, як здійснювалося протягом кількох століть неможливо. Тому зараз у центрі сучасної освіти Школа Цифрового століття —- місце, де готують сучасну особистість  до прийдешнього. Нові зміни вимагають нових підходів до модернізації освітньої діяльності. Тому зараз важливо самим педагогам змінюватися і приклад цьому сертифікація вчителя початкових класів. До діалогу запрошується пані Наталія. Виступ Капінус Н.О.

До діалогу долучається Оніщенко І.В.

У нас в школі працює вчитель початкових класів,яка успішно пройшла сертифікацію  у 2019 році, за підсумками сертифікації Абрамюк Тетяна Леонидівна пройшла чергову атестацію педагогічних.             

Абрамюк Т.Л. Так, справді, сертифікація дає великі можливості професійного вдосконалення вчителів. Адже механізми її проведення дають нагоду поділитися власним досвідом, продемонструвати прийоми, методи своєї роботи, визначити рівень теоретичної підготовки.

Саме тому у 2019 році я вирішила спробувати і власні сили. Але ця справа досить нова, невідома і зважитися на цей крок без підтримки колег було важко. Тому я дуже вдячна колегам Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Управління освіти Бахмутської міської ради, адміністрації та колективу школи за те, що спонукали до проходження сертифікації та надавали методичну й психологічну підтримку. Адже семінари, вебінари, консультації, що проводилися у межах області та міста у рамках підготовки вчителів до цього іспиту, допомогли мені якісно презентувати свій досвід, підготуватися до ЗНО та врешті впоратися із хвилюванням перед невідомим. Отож, сертифікація допомогла мені у новому форматі визначити рівень свого професіоналізму та отримати приємний бонус – доплату у розмірі 20%.

Ну, а цього року я вже взяла участь у сертифікації педагогічних працівників в якості експерта з вивчення практичного досвіду вчителів. І це теж неоціненний досвід, як професійний так і життєвий.

Насправді, досвід та професійні поради колег для мене дуже важливі. Наступного навчального року я набираю 1 клас і дуже зацікавилася проєктом «Інтелект України», за яким вже другий рік працює моя колега Сердюк О.В. Тому з нетерпінням чекаю на курси аби мати можливість стати більш обізнаною щодо цієї «нетипової» освітньої програми, що має стільки схвальних відгуків серед педагогів та батьків. Можливо, Ольга Вікторівна поділиться власними враженнями щодо роботи за цим проєктом?

Сердюк О.В. Другий навчальний рік я працюю за проєктом " Інтелект України".Мені дуже подобається цей проєкт. Він допомагає розвивати творчі здібності учнів, їх уяву, формує критичне мислення. Мої діти вміють висловлювати свої власні  думки, дописувати власні враження, працювати у команді, ділитися власним життєвим досвідом. Батьки дітей мого класу дуже задоволені і вдячні тим, що їх діти навчаються за проєктом " Їнтелект України".Вони вчаться разом з дітьми і дістають для себе нові знання. Хочеться висловити слова вдячності . Наталії Олександрівні. за підтримку діяльності вчителів в межах проєкту. Цікаві і корисні курси, які ми проходимо разом з нею. Маючи в своєму класі здібних дітей, задоволених успіхами батьків,я  ділюся з колегами міста, та запрошую інших вчителів до співпраці в межах проєкту.

Будь-яка стратегія розвитку освітнього процесу, оновлення освіти відбувається з однією єдиною метою – підвищення якості освіти. А це неможливо без професійного зростання освітян.

Багато зараз розмов  про підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі. До нашого діалогу запрошуємо  пані Інну.

Виступ Красуцької І.В.

Запитання від Іванової Н.О.( А чому саме нам необхідно проходити курси підвищення кваліфікації  саме при Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти?)

До речі у своїй  роботі  ми керуємся рекомендаціями Листа МОН  України  від 04.03.2020 року №1/9-141 «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» та розробленими  Порядком підвищенням кваліфікації педагогічних працівників.                        

 

Тому сучасний педагог постійно у професійному зростанні. А як ми розуміємо  поняття «су­часність педагога». Напередодні ради було проведено онлайн опитування «Вважаете Ви себе сучасним педагогом?» Ви бачити результати опитування.

 

Так, сучасний педагог той. хто завжди йде пліч о пліч з новітніми технологіями та інноваціями. З січня місяця розпочав свою роботу ЦПРПП Бахмутської міської ради. Про надання послуг освітянам  ми запропонували ознайомити наш педагогічний колектив директора ЦПРПП Томачинську Н.Л. Пані Наталя! _________________________

Виступ Томачинської Н.Л.

Жиліна О.А. (Які методичні рекомендації ми можемо отримати щодо супроводу проєктування індивідуальної траєкторії розвитку професійної компетентності педагога?)

Так ми бачимо, що саме зараз створені умови для свободи, партнерства й вибору своєї освітньої траєкторії. Освітяни завжди готові до змін, тому для нас головні вектори:Змінюй! Створюй! Осучаснюй! Саме сучасний педагог працює відповідно до цих векторів. Хто він сучасний педагог, які критерії сучасності педагога. На екрані ви бачите критерії. Основне – це адаптація до змін. зорієнтованість на створення нової освітньої реальності, спроможність  розв’язати швидше й ефективніше назрілі освітні проблеми.

 Тому питання щодо уроку та його сучасності завжди буде у центрі уваги. Що таке сучасний урок, в чому його сучасність? Сучасний урок – значить актуальний урок, тобто важливий, істотний для теперішнього часу і, звичайно ж, дієвий – такий, що відповідає інтересам дитини, її батьків, суспільства, світу в цілому.

Ми пропонували вам пройти онлайн опитування « Вважаєте Ви свій урок сучасним?» Результати  на екрані.  

 

Кожне століття вносить нове в теорію та практику побудови уроку. Адже, як зазначає Олександра Савченко «урок є не лише організаційною формою, а й відрізком, клітинкою обмежено­го в часі освітнього процесу, характер якого залежить від його цілей, змісту і методів навчання».

Учитель англійської мови Лариса Богданцева під час Всеукраїнського локдауну проводить для учнів онлайн консультації. Під час онлайн консультацій учні отримують інструменти щодо  різних умінь та навичок.  Учитель тримає руку на пульсі освітніх змін та інновацій, тому учні завжди з нетерпінням очікують на зустріч із своїм тьютором!

Саме зараз про відрізок онлайн консультації з англійської мови  відео пані Лариси. Після відео коментує Богданцева Л.В. 

Горбажий І.П. Так. дійсно вчителі іноземних мов багато уваги приділяють проведенню інтерактивних уроків з метою зацікавлення учнів до вивчення іноземних мов. Так у І семестрі у ІІ ( міському) етапі Всеукраїнських предметних олімпіад з англійської та німецької мов у нс гарний результат: 7 переможців. А зараз у зв’язку з новими змінами в освіти ми теж не осторонь: робимо усе можливе, щоб досягнення та результати нашої роботи та роботи наших учнів були на високому рівні.

Шаповалова Т.Ю. Я хочу сказати декілька слів про викладання іноземних мов у початкових класах. На уроках у початкових класах я працюю за комунікативно-ігровим методом. бо він забезпечує дійовий,  зорієнтований вплив, що дає певний позитивний результат. 

 

Продовжую слова пані Тетяни. так сучасний урок має зараз інший формат: раніше вчитель просто  давав нові знання, то тепер він зобов’язаний так організувати освітній процес, щоб учень сам дійшов потрібного висновку.

У XX ст. зміни в шкільний урок внесли технології навчання, поява яких пов’язана з коГнітологією. Серед таких технологій: алгорит­мізація навчання; програмоване навчання;колективна навчально-пізнавальна діяльність; проблемне навчання; навчання «зануренням»; оптимізація навчання; інтенсифікація нав­чання; розвивальне навчання; диференційоване навчання; особистісно-орієнтовне навчання;евристичне навчання. У минулому столітті в теорію та практи­ку шкільного уроку введено низку понять («оптимізація» (Юрій Бабанський), «проб­лемне навчання» (Мірза Махмутов) то­що). Так змінювався урок. У центрі уваги — основне запитання: який має бути урок у XXI ст.? Конкретне поняття «сучасний урок» дослі­джують учені Володимир Бондар, Олександра Савченко, Андрій Хуторськой. Міркуючи над проблемою модернового уроку, дослідник Андрій Хуторськой зазначає, що сучасний трок — це відповідь на запити теперішнього часу з позиції його суті. На основі принципу людиновідповідності ос­віти, автор визначає сім критеріїв сучасного уроку:

1.Урок самореалізації учня. Продовжує Крючкова Катерина

2.Урок відкриття нового. Продовжує Дегтяренко Тетяна

3.Урок створення освітньої продукції.

Виступ Юзюк К.С. Чим займаються діти різного віку, коли їм нудно на уроці? Одразу відкиньмо підпільне сидіння в телефоні, розмови з сусідом. Залишається малювання: квіточки, автомати,  якісь прибульці та решта шедеврів виставкового ґатунку.

Малюють усі: і початківці, і вертлява середня ланка, і великі «дяді» і «тьоті» в 10–11-х класах. Особливо люблять карикатурування не надто уважні на уроках діти. І добре, як малюють не в робочому зошиті чи на парті.

Проте, потяг до такого примітивного способу малювання пояснюється із психологічної точки зору. За характером малюнка навіть можна скласти портрет особистості.

Не буду зупинятися на психологічних аспектах цього феномену, бо зараз трішечки про інше говоритимемо. Чому б цей потяг до творчості не спрямувати в корисне русло? Чому б  не використати його на «інтелектуальне благо»?

Як саме це організувати — мені підказало одне завдання в журналі: потрібно було розфарбувати квадратики відповідними кольорами, щоб утворився цілісний малюнок. Завдання було досить примітивним, але ж ніщо не завадить у майбутньому додати йому зірочок складності.

Довго мізкувала, як утілити  ідею з розмальовками в життя. Аж раптом збагнула, що можна використати схеми вишивання хрестиком і малюнки по квадратиках для дітей. Словом, Інтернет — наш помічник. Раджу брати простенькі орнаменти з невеликою кількістю кольорів та мінімальною деталізацією.

Алгоритм дій простий. Потрібно дібрати лексичний матеріал і «зашифрувати» його в малюнку. Розгляньмо для прикладу орфографію, зокрема написання прислівників, правопис апострофа та написання слів через дефіс.

Прописуємо слова в клітинках та чітко формулюємо завдання: що і яким кольором зафарбовувати.

Завдання:

1. Зафарбуйте:

слова, що пишуться з апострофом, зеленим кольором;

слова, що пишуться без апострофа, — жовтим кольором;

слова, що пишуться через дефіс, — чорним кольором;

прислівники, що потрібно писати разом, — білим кольором.

Ось і результат – герб Бахмута

 

 

 

Якщо малюнок одноколірний, то можна вибрати одну орфограму.

Звісно, такі завдання досить часовитратні, тож не на кожному уроці їх можна пропонувати. Але як узагальнення чи  на підсумковому уроці — будь ласка!  Пам’ятаймо: у кожного з нас у душі живе художник. Чом би тоді не спробувати розфарбувати сірі будні уроків з користю?

Скиба Т.В. Приєднується до діалогу. Можна кодувати різні орфограми, фонетичні явища, типи лексики тощо. Та й не тільки для уроків словесності стане в пригоді така  творчість. Ніщо не завадить зафарбовувати країни, цифри, історичні події, пофантазувавши і доклавши трішечки зусиль. У результаті — розвиток дрібної моторики, естетичних смаків, а головне — паралельне повторення правил. 

 

 4.Урок комунікацій – очних або дистантних.Усова Анна

 5. Метапредметний урок.Листопад Катерина

 6. Урок соціальних запитів.Павленко Вікторія

 

Нова освіта звертається до мистецтва та культури. Саме на уроках мистецької галузі відбувається діалог з унікальними культурними співрозмовниками. Це творча лабораторія учня та вчителя. Саме це відбувається на уроках розвитку компетентностей.

Долучається  Анацька Л.В., сама розповідає про урок мистецтва.

Завершити наш діалог хочу такими словами: «Як б зміни не відбувалися. щоб ми не опановували. ми все це робимо Саме заради дитини. ми майстри своєї почесної справи, хай цей меседж «Все заради дитини» залишається основним постулатом роботи освітян XXI століття.

 

 

 

 

 

 

 

Рішення  педагогічної ради

 

 

1.Заступнику директора з навчально-виховної роботи :

1.1.Ужити заходів щодо повного та якісного виконання графіку проходження курсів     підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в 2021.році

1.2.Здійснювати контроль  за роботою ШМО  та надавати методичні рекомендації

постійно.

1.3.Систематично аналізувати  роботу педагогічного колективу щодо підвищення рівня самоосвітньої діяльності

постійно.

1.4.Залучити членів педколективу до участі у конкурсах фахової педагогічної майстерності, сертифікації вчителів початкової ланки

постійно.

1.5.Активізувати роботу педагогічного колективу щодо вдосконалення роботи

                                                                                                   постійно.

1.6.Запланувати в системі роботи школи заходи з підвищення ефективності сучасного уроку

 

постійно.

 1.7.На підставі матеріалів учителів укласти збірку творчих ідей «Портрет сучасного вчителя»

                                                                                                   лютий.2021.

 

2. Керівникам ШМО:

2.1.               Організувати роботу щодо вдосконалення освітньої траєкторії кожним педагогом

постійно.

2.2.               Пропонувати педагогам долучатися до участі в освітніх проєктах з метою фахового зростання

постійно.

2.3.Підготовити і провести відкриті уроки для молодих учителів з метою демонстрації новітніх педагогічних технологій в організації освітнього процесу

                                                                                                      постійно.

2.4. Знайомитися зі всіма нормативними документами  та рекомендаціями МОН України для подальшого впровадження в освітній процес.

                                                                                                      постійно.

2.5.Впроваджувати в практику роботи досвід кращих учителів закладу з проблеми вдосконалення уроку шляхом взаємовідвідування уроків, позакласних заходів

                                                                                                      постійно.

 

 

3.Учителям-предметникам

3.1.Брати активну участь в різноманітних конкурсах  фахової майстерності педагогічної майстерності

                                                                                                        постійно.

3.2. Продовжувати впроваджувати в освітній процес інноваційні та новітні технології навчання

                                                                                                       постійно.

3.3. Підвищувати  педагогічну кваліфікацію (курси. вебінари. семінари тощо)

                                                                                                       постійно.

3.4. Розповсіджувати свій досвід роботи на освітніх платформах

                                                                                                      постійно.

3.5. Продовжувати системну роботу з обдарованою молоддю

                                                                                                     постійно.

3.6.Підвищувати рівень методичної підготовки

                                                                                                   постійно.

3.7. Продовжувати  впроваджувати  інноваційні технології в освітній процес

                                                                                                        постійно.

                                                                

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Януш Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
1461
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку