Надаю на допомогу колегам матеріал до уроку Історія і час - завдання різнорівневі, частина з них з підручника Вступ до історії 5 клас І. Шупак, І.Піскарьова, О.Бурлака. Це природньо, тому що це Робочий зошит до цього підручника. В темі - ІІ завдання ще різноманітніші.Чекайте нових публікацій
$ 2 ЯК ПОВЯЗАНІ ІСТОРІЯ ТА ЧАС.
Продовжуємо подорож. Чарівний клубочок знань зупинився в одній з самих загадкових областей Країни Історії під назвою ХРОНОЛОГІЯ.
Є пропозиція – доведемо музі Кліо, що ми зрозуміли, що ІСТОРІЯ та ХРОНОЛОГІЯ нерозлучні! Згодні?
Тоді дайте відповіді на наступні питання й доведіть міркування
А) Якщо є не існуючий – замалюй його помаранчевим олівцем;
Б) Згадаєш ще види годинників – допиши ( і отримаєш додатковий час у будь – якому іншому питанні)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В) Намалюй, або опиши двома реченнями твій Годинник Майбутнього
__________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
А) найперший відомий годинник; Б) найпопулярніший у ХХ ст.; В) самий точний годинник;
1 2 3 4 5 6
1 2 3 4 5 6 7
І ) Вірний порядок відрізків часу: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ) Треба додати після №___ відрізок під назвою _______________________________________________
А) ГЕОГРАФІЯ - ____________________________________________________________________________;
Б) ХРОНОЛОГІЯ____________________________________________________________________________;
В)ГЕОЛОГІЯ_______________________________________________________________________________;
6 Пограймо! Гра називається «Вірю – не вірю»:
7*Практичне завдання:
А) Укладіть список справ, які ви сьогодні виконали протягом дня, нумеруючи їх порядковими номерами. Таким чином у вас вийде хронологічна послідовність подій.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б) Поясни – вірне чи не вірне рівняння: Календарний час = Істричний час;
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як ви думаєте, з нагоди якої події було встановлено в центрі Києва цей квітковий годинник?
З’ясуйте календарний та історичний час цієї події.
В)
8 Поспілкуйтеся зі своїми рідними, дізнайтеся, якими засобамивони користувались у школі. Спробуйте створити невеличкий хронологічний ряд засобів для письма.
1 2. 3 4
9 Закріпимо вміння працювати з - Стрічкою часу.
Це необхідна умова безпечного та цікавого просування Країною Історією. Бажаю удачі!
І. Приклад Стрічки часу
ІІ Таблиця відповідності років , століть, тисячоліть
9.1 На скільки століть мусульманське літочислення молодше за християнське?
9.2 Який зараз рік за мусульманським календарем?
10. Практичне завдання: Розташуйте в хронологічній послідовності дані архітектурні споруди.
1 2. 3 4
Житло мисливців на мамонтів Палац Кирила Розумовського Вежі-хмарочоси в Собор св. Софії
з Межиріцької стоянки на в м. Батурині Чернігівської області м. Дніпрі Київ
Черкащині (реконструкція) Золотоверхий монастир
11 Який з календарів було прийнято в другій половині ХVІ ст..: григоріанський чи юліанський ? Назвіть точну дату
.12. Розшифруйте QR –код Поясніть вислів .Підтвердіть власну думку прикладами з життя(