Матриця до календарного планування з технологій 5 клас НУШ за модельною програмою І.Ходзицька для дівчат

Про матеріал
Пропоную матрицю до календарного планування уроків технологій 5 клас НУШ за програмою І.Ходзицької.
Перегляд файлу

К-ть

проектів

 5 класи

Об’єкти проектно-технологічної діяльності учнів

 

Основні технології

Додаткові технології

К-ть годин

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Модуль 1.  Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно- технологічної діяльності

Проект 1

Декоративна композиція «Ми квіти твої, Україно»

 

Паперопластика

-

14

Учениця  розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб критерії, яким має відповідати об’єкт проєктування, та визначає  його параметри. Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта  проєктування. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє  з іншими особами у процесі комбінування власної моделі на основі аналізу найкращих ознак моделей-аналогів

Застосовує методи проєктування відповідно  до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу.

Продукує та відображає творчий задум у зручній    формі.

Оцінює власні результати художнього конструювання виробу.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки  їх виконання, Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Визначає самостійно або за допомогою інших осіб  послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

Створює технологічну картку. Готує потрібні інструменти і пристосування для роботи самостійно або за допомогою вчителя чи інших осіб. Працює самостійно чи спільно з іншими особами відповідно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи.

Використовує інструменти та пристосування самостійно або за допомогою інших, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. Демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність, відповідальність тощо.

Проект 2

Органайзер для олівців «Зайчик»

Аплікація з текстильних матеріалів

-

8

Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу

Проект 3

Новорічний чобіток для подарунків

Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом

виготовлення аплікації з текстильних матеріалів ручним способом

10

Обговорює ймовірний розвиток технологій у різних сферах діяльності        людини. Пояснює доцільність відмови людства від використання одноразових  виробів із синтетичних та

інших шкідливих          матеріалів. Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей матеріалів.

Розрізняє достовірну і недостовірну інформацію про матеріали і техніку, звертаючись до першоджерел.

Аналізує інформацію про матеріали  і техніку, використовує її для розв’язання практичних завдань у побуті.

Дотримується послідовності етапів проектної діяльності. Виконує малюнок виробу. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.  Робить висновки щодо економічного використання конструкційних матеріалів. Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Виготовляє виріб. Оздоблює виріб за готовою композицією. Дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

Модуль 3. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

Проект 4

Бутерброди

Технологія приготування їжі

Технологія придбання продуктів харчування

8

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту.

Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності.

Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу.

Провадить проєктно- технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування.

Розрізняє види побутової техніки за функціональним призначенням відповідно до визначених завдань.

Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань.

Дотримується встановлених вимог   техніки безпеки під час експлуатації технічних  пристроїв у побутових умовах

Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час.

Контролює та оцінює процес і якість виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки.

 

Модуль 4. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва

Проект 5

Лялька мотанка

Технологія

скручування текстильних матеріалів ручним способом

 

12

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.

Оцінює та обґрунтовує значення декоративно- ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації.

Розуміє роль природних матеріалів як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля. Дотримується послідовності етапів проектної діяльності. Виконує малюнок виробу. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.  Виготовляє виріб. Оздоблює виріб за готовою композицією.

Застосовує технології і техніки декоративно- ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та  відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту тощо.

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно- ужиткового мистецтва. Дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

 

Проект 6

Підставка під гарячий посуд

Технологія в’язання гачком

Технологія склеювання

12

Резервний час

 

Основні види технологічної діяльності у побуті

Різні способи пришивання ґудзика

Ручні шви: зметувальний, назад голка, через край

2

Контролює та оцінює процес і якість виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки.

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктно- технологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

Спільно з учителем чи іншими особами визначає свій рівень навчальних досягнень.

Обговорює перспективи подальшої проєктно- технологічної діяльності, способи її вдосконалення. Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі набутого досвіду для реалізації власних інтересів, здібностей,

можливостей

 

Чому необхідно дбайливо та економно ставитися до природних ресурсів, які використовуються в побуті

Як правильно та безпечно  помити вікна

Бесіда: Чому необхідно сортувати відходи?

2

 

Рефлексія

Самоаналіз власної діяльності протягом року

2

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олена Пекна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Планування
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
735
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку