Технології. Інтегрований урок з будівельної та столярної справи
Тема уроку: ВИМІРЮВАЛЬНІ ТА РОЗМІЧАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ
Тип уроку: інтегрований урок
Мета :
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, пояснення, ілюстрація, самостійна робота.
Хід уроку:
1.Організаційний момент
Привітання з класом.
Перевірка присутніх та їх готовність до уроку.
Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць.
ІІ. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.
Девіз уроку Працювати буду гарно, щоб урок пройшов не марно.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Як і обіцяв, у нас з Вами буде незвичайний урок трудового навчання.
(Перегляд слайдів про будівництво та важливість будівельних професій)
ІV . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
Для того, щоб дізнатися, чим ми з вами будемо займатися на уроці, пропоную розгадати кросворд і знайти ключове слово. ( Додаток 1)
Давайте прочитаємо ключове слово. (Інструменти)
Отже тема нашого уроку: Вимірювальні та розмічальні інструменти
Сьогодні на уроці ми розширимо знання про вимірювальні та розмічальні інструменти, які використовуються на будівництві і столярами і малярами-штукатурами .
Записуємо тему уроку в зошити.
V.АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА КОРИГУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК З ІНТЕГРОВАНИХ ПРЕДМЕТІВ
- Фронтальна бесіда .
VІ Викладення нового матеріалу
Практично протягом всього будівництва майстру доводиться мати справу з різними вимірювальними і розмічальними інструментами.
Насамперед необхідна
Лінійка представляє собою металеву смужку, довжина якої може варіюватися від десятка сантиметрів до 1 метра. Застосовуються для вимірювання довжини і ширини, а також розмітки рівних ліній на різних твердих поверхнях.
Рулетка, складається з матерчатою, металевої або пластикової стрічки (довжиною 1, 2, 3, 5, 10, 20 м) з мірними поділками в міліметрах, сантиметрах і метрах і округлого металевого або пластмасового футляра.
Рулетку застосовують для лінійних вимірювань, а також для грубої розмітки довгомірних матеріалів. Метр-рулетка застосовується тоді, коли потрібні більш точні вимірювання і розмітка заготовок малої довжини. Інструмент складається з металевої стрічки довжиною 1 - 2 м з нанесеними поділками в міліметрах, сантиметрах і метрах і металевого футляра, в якому вона спірально укладена. На бічній стороні футляра розташована пружина, при натискуванні на яку стрічка викидається назовні. Змотувати її доводиться вручну.
Циркуль призначається для проведення кіл або дуг, а також для перенесення розмірів на пиломатеріали і заготовки.
Косинець служить для контролю розмітки і перевірки прямих кутів. ( Який кут називається прямим?) Він має прямокутну дерев'яну колодку з вставленою під прямим кутом лінійкою з поділками або без них. Косинець виготовляють з дерева або металу. .
малка -різновид косинця , в ній лінійка з колодкою з'єднані шарнірно, що дозволяє розмічати будь-які кути. Малка застосовується також для вимірювання кутів за зразком і перенесення їх на деталі - заготовки.
Будівельний рівень призначений для перевірки горизонтальності тих або інших поверхонь. Пристрій являє собою металевий корпус, в якому особливим чином за допомогою гвинтів закріплена прозора ампула зі спиртом. Всередині ампули знаходиться пухирець повітря. Якщо рівень займає строго горизонтальне положення, то бульбашка знаходиться посередині ампули, що відповідає спеціальної позначки, зробленої на корпусі.
Сучасні будівельні рівні дозволяють виробляти контроль і по вертикалі, для чого на їх бічних сторонах також знаходяться ампули з повітряною бульбашкою у кожній. Рівень може бути використаний у столярній справі для перевірки чистоти стругання, при виготовленні меблів.
Давайте вклеємо в зошити картки, які ви зможете використати для виконання домашнього завдання. (Додаток 2)
VІІ. Фізкультхвилинка
VІІІ. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ У НОВІ СИТУАЦІЇ.
Робота в групах .
Сьогодні ми виконаємо нескладні завдання з використанням вимірювально-розмічальних інструментів. Для цього ми розділимося на дві групи
-столярі
-малярі
А. Ознайомлення з правилами роботи в групах.
Приблизні правила роботи в творчих групах.
В. Обєднання в групи.
Після цього учні за допомогою вчителя об’єднуються у групи, розташовуючись так, щоб усім було зручно працювати.
1 група Малярі
Завдання: Сьогодні наші малярі побудуть трішки архітекторами
(Архітектор (грец apxi + tektōn — головний будівник) — фахівець, який створює плани будинків.
- Давайте подумаємо , що таке будинок?( Споруда в якій проживають або працюють люди .
Правильно. Ви пам’ятаєте що будинки бувають житлові і не житлові.
Назвіть приклади житлових і не житлових будинків , які знаходяться на території нашої школи.
-А що таке план будинку ? ( це вид цього будинку згори)
Ось перед вами зображення нашого навчального корпусу і ось план цього корпусу.
А ваше завдання за допомогою вимірювальних інструментів створити план нежитлової будівлі , яке знаходиться напроти вікон нашої будівельної майстерні. В ній установлений верстат для розпилювання дошок
На картці вказані розміри будівлі 3 м довжина і 2 м. ширина.
Потім директор вирішив купити ще один і прибудувати ще одну кімнату розмірами 2 метри на 2 метри .
Виконання завдання під музику .
Під час виконання учнями поставленого завдання вчитель спостерігає за
роботою групи, при необхідності надає практичну допомогу.
2 група СТОЛЯРІ
Група обирає свого представника, який демонструє виконане завдання і розповідає класу, як їм працювалося разом, та повідомляє про те, що вони нового дізналися.
ІХ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ДІТЕЙ
Підбери зображення вимірювальних інструментів у відповідності до назв.
( учаснику зав’язують очі та дають в руки будь-який інструмент або він достає його сам з мішечка. Учень повинен впізнати його на дотик і розказати де він використовується)
- Перегляд відеоролику про сучасний вимірювальний інструмент нівелір
Х. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ, ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ ШКОЛЯРІВ НА УРОЦІ
ХІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (окремо для кожних із навчальних дисциплін)
Кросворд для знавців приказок ДОДАТОК 1
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключове слово інструменти
ДОДАТОК 2
Основні вимірювально-розмічальні інструменти
Лінійка (метр) -застосовуються для вимірювання довжини і ширини, а також розмітки рівних ліній на різних твердих поверхнях.
Рулетка - застосовується для лінійних вимірювань, а також для грубої розмітки довгомірних матеріалів
Циркуль призначається для проведення кіл або дуг, а також для перенесення розмірів на пиломатеріали і заготовки.
Косинець служить для контролю розмітки і перевірки прямих кутів.
Малка -різновид косинця , застосовується також для вимірювання кутів за зразком і перенесення їх на деталі - заготовки.
Будівельний рівень призначений для перевірки горизонтальності тих або інших поверхонь.
ДОДАТОК 3
Картка-завдання
Підбери зображення вимірювальних інструментів у відповідності до назви
Лінійка Малка Рулетка
Рівень будівельний Циркуль