Майндмеппінг в математиці

Про матеріал
.Задача вчителя - допомогти дітям впоратися з труднощами інформаційного потоку, максимально реалізувати себе. Ми можемо перестати боротися з собою і організувати допомогу своєму мисленню. Для цього ми мусимо знайти такі технології, які сприяють запам'ятовуванню важливої, ключової інформації, а вже володіння цією інформацією і звичайною логікою дозволить в будь-який момент синтезувати з головної інформації і іншу, необхідну нам. Одним з прикладів можна обрати технологію майндмеппінгу.Ця технологія дозволяє за допомогою ментальних карт на уроці кожній дитині розкрити свій потенціал.
Перегляд файлу

Майндмеппінг в математиці

 

 Ми живемо у вік, який постійно насичує нас інформацією, вона обрушується на нас кожної секунди. Наш мозок іноді не справляється з таким обємом переробки, нам просто не вистачає на це часу. Це важко зробити дорослій людині, а про дітей взагалі можна промовчати, тому що дітям необхідно засвоювати шкільний матеріал, розвинути функціональні компетенції по використанню набутих знань, розвинути себе всесторонньо, враховуючи ще захоплення іншими сферами нашого життя, для того, щоб бути конкурентоспроможною особистістю. Задача вчителя - допомогти дітям впоратися зі всіма цими труднощами, максимально реалізувати себе і розвинути свої здатності, щоб життя було в радість. Ми можемо перестати боротися з собою і організувати допомогу своєму мисленню. Для цього ми мусимо знайти такі технології, які сприяють запам’ятовуванню важливої, ключової інформації, а вже володіння цією інформацією і звичайною логікою дозволить в будь-який момент синтезувати з головної інформації і іншу, необхідну нам. Одним з прикладів можна обрати технологію майндмеппінгу.

 Ця технологія дозволяє за допомогою карт знань (думок, інтелект - карт, асоціативних карт) або іншими словами ментальних карт розкрити свій потенціал кожній людині. В математиці теж можна використовувати ментальні карти, що є зручною і ефективною технікою візуалізації мислення. Вони можуть бути застосовані до будь-яких видів завдань, привертати учнів різного віку до творче мислення, вирішення проблем. Гнучкість ментальних карт дозволяє розглядати будь-яку тему або питання, вони можуть використовуватися для всього класу, групи або індивідуально. За допомогою ментальних карт можна:

  • поліпшити память;
  • зробити рішення завдання зручним, компактним;
  • краще запамятовувати алгоритм виконання завдання, звертати увагу на типові помилки при розвязання;
  • генерувати ідеї;
  • надихати на пошук нового рішення;
  • систематизувати інформацію;
  • організувати власну роботу і взаємодію між учнями в груповій роботі;
  • розвивати навички розробки презентацій, проектів, доповідей.

Деталі для створення ментальних карт:

1. Присутні яскраві кольори при створенні.

Спочатку мозок сприймає колір, загальну структуру, потім вдається в текст, тому корисно виділити важливі моменти яскравими ручками або маркерами, олівцями.

2. Особливі стилі.

Кожна гілка повинна бути оформлена особливо, тоді буде менше шансів сплутати інформацію між гілками.

3. Система позначень

Ланцюжок думок може виникати дуже швидко, і так само швидко змінюватися на інший. Тому, щоб виключити ризик неповного заповнення ментальної карти, можна заздалегідь придумати і ввести в експлуатацію свою власну систему символів.

4. Ілюстрації і зображення

Не обмежуйтеся одним лише текстом. Додаткові візуальні матеріали зроблять укладену в карту інформацію більш простою для сприйняття.

5. Додаткові замітки

Весь ефект може бути втрачений, якщо ви почнете переборщувати з текстом. Для поглиблення матеріалу можна використовувати виноски на спеціальні невеликі папірці-закладки, ніж це дозволяє карта. Тема на виносках може бути також докладно пояснена за допомогою вже іншої ментальної карти.

6. Однозначність

Конкретно викладайте матеріал на рівнях карти, в іншому випадку ментальна карта так і не виконає свого головного завдання, вона не допоможе вам успішніше проаналізувати інформацію. На мою думку, аналізуючи деякі ментальні карти,

 Вам не обов'язково складати всю карту від руки, адже існують спеціальні програми, які допомагають виконувати майндмеппінг в цифровому режимі, наприклад, iMindMap. Допомогти вам можуть відеоуроки https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=rBxy0ejuNCs

https://www.youtube.com/watch?v=gP6JwGbA53Y

Розглянемо зразок ментальної карти з алгебри, зробленої учнем 7 класу без спеціальної програми для систематизації матеріалу з теми «Лінійна функція». Аналогічні карти можна створювати в процесі групової роботи на уроці.

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Лінійна функція, її графік і властивості
Додано
17 липня 2018
Переглядів
3347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку