Майстер-клас «Яворівська забавка» Тема. Яворівська забавка. Мета: вчити поєднувати у візерунку декілька композиційних елементів. Дати знання про характерні особливості української народної іграшки, кольорову гаму. Познайомити з основними елементами розпису ( „вербівка”, „подвійна колка”). Розвивати відчуття форми та композиції. Виховувати у дітей любов до української народної творчості та нематеріальної спадщини Ураїни Обладнання: картинки яворівських іграшок, фарба гуаш,пензлики, склянки з водою.
Хід заняття
Діти, ми будемо вчитися розмальовувати іграшку яворівським розписом. Сьогодні й надалі ми будемо здійснювати невеликі мандрівки по нашій величезній і багатій країні. І нашу подорож ми почнемо з Яворова. А зараз я вам розкажу казку, як виникла Яворівська забавка.»Чому називають ті вироби забавкою?(Бо ними можна бавитися)
Послухайте казку
Далеко – далеко, за синіми морями, за дрімучими лісами у жили добрі й працьовиті люди. Навколо росло багато яворів, через які й стали називати це поселення Яворів. Удень люди працювали в полі, а пізно ввечері поверталися додому, стомлені великою працею, повечерявши, збиралися на вулиці погомоніти, поспівати – і завжди під явором. Кожен раз вони чули, як явори не мовчали, а ніби казку шепотіли. От одного разу люди зібралися і не почули казки яворової. Вони дуже стривожилися, бо не знали в чому справа. А явір засумував, бо скоро прийде зима, опаде листячко, не буде зеленої травички й червоних ягід. Сонечко вже не буде так тепло гріти. Люди думали, думали, і вирішили втішити явір – зробити забавки й розмалювати їх. Люди виготовили іграшки й розмалювали їх різними кольорами. Жовтий - це колір сонця, червоний – колір ягід, зелений – трави і листя.
Забавки вийшли на славу – веселі та життєрадісні. Усі дуже раділи, і навіть поважний явір посміхнувся. Він забув, що скоро уже зима, яка йому не страшна.
ІІ. Основна частина
Перегляд презентації
Сьогодні ми з вами будемо прикрашати пташку яворівським розписом.
Розгляд малюнка
- Що на ньому зображено, Іринко?
- Листочки, а якого вони кольору?
- Хто знає, як називається цей елемент? („вербівка”)
- Що зображено по середині колиски, Юле?
- Це називається подвійні„колка”.
Показ і пояснення
Спочатку вмочуємо пензлик в червону фарбу і малюємо маленькі кола червоним кольором, але так щоб вони були розміщені посередині. Після цього навколо нього малюємо листочки каплеподібним мазком. Потім малюємо по обидва боки мазки червоного кольору, але так щоб лишилося місце на мазки зеленого кольору. Після цього малюємо „вербівку” червоного кольору. Спочатку малюємо гілочку і потім з двох боків листочки. Потім малюємо навколо червоного кола, велике коло зеленого кольору і кругом малюємо листочки. Після цього по обидва боки між червоними листочками малюємо зелені каплеподібним мазком.
Закріплення
- Тимофійко, що ми спочатку будемо малювати і яким кольором?
- Як цей елемент називається, Аня?
- Після цього, що ми будемо малювати, Ростику?
- Який елемент ми будемо малювати червоним кольором, Дмитрику?
- Молодці!
Давайте ми спочатку потренуємося на чистому листочку малювати елементи розпису(діти малюють) А тепер перед початком основної роботи треба розім’яти пальчики.
Пальчикова гімнастика
Покладемо ручку в ручку
Потім їх складемо в пучку
В кулачок їх затиснули
Потім рівно потягнули,
Помахали, потрусили,
положили Відпочили!
От готові працювати.
А тепер будем завзято
Що робити ?Працювати.
А зараз всі сідайте на свої місця і починаємо розмальовувати пташку-забавку. Діти малюють( коли діти малюють включаю пісню для релаксації). Здійснюю індивідуальний підхід до дітей.
III. Заключна частина
Аналіз робіт
- Дмитрик, піди вибери роботу, яка найбільше тобі сподобалась?
- А зараз обере Ростик роботу, яка їй найбільше сподобалась.
- Ромчик, а тепер ти вибери роботу, яка найбільше тобі сподобалась?
- Діти з чого в нас було заняття?
- Діти, що ми малювали?
- З яких елементів складається розпис, Іринка?
- Молодці! Наш урок закінчено.
А зараз можна побавитися забавками яворівських майстрів.(діти баляться іграшками)