Майстер - клас на тему: « Інтерактивні вправи - як спосіб розвитку пізнавальної активності учнів»

Про матеріал
Майстер- клас на тему:" Інтерактивні вправи - як спосіб розвитку пізнавальної активності учнів" для вчителів 3 класу НУШ. Містить теоретичну і практичну частини. У теоретичній частині актуальність проблеми, мета, завдання, презетація. У практичній частині робота в групах: створення "Ромашки Блума" за віршем « Сумував сніговичок», складання загадки про сніговичка, « Асоціативного куща» до слова сніговик, складання вірша – верлібра ( білого вірша) про сніговика, сенкана про сніговика, вправа «Криголам", інтерактивна гра " Незакінчене речення".
Перегляд файлу

                   Салон педагогічної майстерності

Тема: « Інтерактивні вправи - як спосіб розвитку пізнавальної активності учнів»

Мета: ознайомити колег з презентацією власного педагогічного досвіду,  з теоретичними відомостями про інтерактивні методи навчання ( презентація), показати практичне застосування інтерактивних ігор на уроках української мови та читання у початкових класах.

Обладнання:  мультимедійна дошка, малюнки сніговиків, картки для групової роботи, А3, маркери, фломастери, клей .

                                                  Хід заняття:

      І. Організація.

       1.Привітання . Прийом гостей.

  • Дорогі гості! Ми раді Вас вітати  на урочистому відкритті нашого «Салону педагогічної майстерності». Запрошую Вас взяти активну участь (під музику роздаю запрошення трьох кольорів і пропоную стати у коло)
  1.  Вправа « Чарівна корзинка»

Вчителі по черзі витягають з чарівної корзинки сніжинки. На сніжинках читають надписи ( радість, любов, мудрість, , легкість, удача,  здоров’я, щастя, віра, надія, мир, світло, краса) і передають побажання один одному.

  • Я Віра. Бажаю Вам сьогодні радості.
  • Ці побажання  нехай збудуться і будуть з Вами не тільки на сьогоднішньому занятті , а й  завжди.
  1. Поділ на групи за кольорами запрошень.

ІІ. Повідомлення теми і завдань заняття.

1.Представлення портфоліо.

2.Ознайомлення з теоретичною частиною по проблемі за допомогою презентації.

“Зібратися разом – це початок,

триматися разом – це прогрес,

працювати разом – це успіх”.

Генрі Форд

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ:

- відповідно до вимог Нового Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання в початковій школі є розвиток ключових компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.

МЕТА:

- застосування інтерактивних технологій в системі роботи вчителів початкових класів.

                                   Дитина – це сонце, навколо якого 
                                         мають обертатися всі засоби навчання.
                                        Учитель повинен створювати лиш атмосферу,
                                       В якій дитина має можливість висловлюватись.

                                                                                                Амонашвілі 

 ЗАВДАННЯ :

 

  • теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження  інтерактивних технологій в навчально-виховному процесі початкової школи;
  • використовувати інтерактивні технології для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності;
  • формувати в учнів ключових  компетентностей  шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань ;
  • створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до навчання;

ІІ. Практична частина.

1.Робота в групах.

а) Розподіл доручень у групах

Під час роботи в малій групі з п'яти осіб учасники можуть виконувати такі ролі:

  • ведучий (посередник-організатор роботи групи);
  • секретар (записує результати роботи);
  • доповідач (представляє результати роботи групи решті груп);
  • спостерігач (аналізує індивідуальну поведінку членів групи, визначає, як члени групи можуть упоратися з проблемами, що виникають під час роботи);
  • посередник (стежить за часом, призначеним для групової роботи).

Правила роботи в групах:

  • Перед початком роботи розподілити ролі.
  • Уважно читати завдання-інструкцію(слухати).
  • Говорити по черзі, не перебивати одне одного.
  • Дотримуватися відведеного часу.
  • Презентувати роботу може командир групи.
  • Давати можливість презентувати дослідження всім членам групи.
  • Дотримуватися правила піднятої руки.
  • Працювати так, щоб не заважати іншим.

б) Виконання завдань від сніговика Зимовика.

- Сьогодні наш сніговик Зимовик пропонує вам виконати завдання , склавши його зображення.

 Перша група :

1)Ромашка Блума за віршем « Сумував сніговичок»

СУМУВАВ СНІГОВИЧОК 
Сумував Сніговичок
У дворі посеред ночі,
Крижаний студив бочок,
Потирав вуглинки-очі.
Сніговійної пори
Відчував свою провину,
Бо з’їжджаючи з гори,
Загубив десь ніс-морквину.

                          Тетяна Чорновіл

Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:

1. Знаннєві (прості) запитання – запитання, відповідаючи на які, потрібно назвати якісь факти, згадати і відтворити певну інформацію: “Що?”, “Коли?”, “Де?”, “Як?”.

 

2. Уточнюючі запитання (на розуміння). Такі запитання зазвичай починаються зі слів: “Тобто ти кажеш, що …?”, “Якщо я правильно зрозумів, то …?”, “Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про …?”. Мета цих запитань – дати учневі можливості для зворотного зв’язку щодо того, що тільки що сказано вчителем (або написано у тексті). Іноді їх ставлять з метою перевірки сприйняття учнями інформації, яка є у повідомленні.

3. Практичні запитання. Цей тип запитання спрямований на встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою: “Як можна застосувати …?”, Що можна зробити з …? “,” Де ви в звичайному житті можете спостерігати …? “,” Як би ви були на місці героя оповідання? “.

4. Інтерпретаційні (синтезуючі) запитання. Зазвичай починаються зі слова “чому?” і спрямовані на встановлення причинно-наслідкових зв’язків. “Чому листя на деревах восени жовтіють?”. Якщо відповідь на це запитання відома, воно з інтерпретаційного “перетворюється” на знаннєве. Отже, цей тип питання спрацьовує «тоді, коли у відповіді присутній елемент самостійності».

5. Оціночні запитання. Ці запитання спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”, “Чим один урок відрізняється від іншого?”, “Як ви ставитеся до вчинку головного героя?” і т.д.

6. Творчі запитання. Цей тип запитання найчастіше містить частку “б”, елементи умовності, припущення, прогнозу: “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”, “Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет в оповіданні після …? “.

На «пелюстках ромашки»  запитальні слова/вирази:

● «Хто…?» «Що…?», « Де?», « Коли?»

● «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?»

● «Як би ви були на місці героя оповідання, …?»

● «Чому…?»

● «Що б змінилося, якби…?», « Що добре? Що погане?»

● «Чи правильно …?», « Де застосувати в житті?»

2). Скласти загадку про сніговика.

  Друга група :

1). « Асоціативний кущ»  до  слова сніговик.

                       зима

     сніжинка                      мороз

 

                       сніговик               

       лід                                 крига

                     бурулька

2). Скласти вірш – верлібр ( білий вірш)   про  сніговика.

 Третя група:

1).Скласти сенкан про сніговика.

2).Вправа  «Криголам».

-За початковими літерами дати характеристику  сніговику ,наприклад:

С – симпатичний і т. д.

Групи виконують завдання , складають сніговика, домальовують країну сніговиків, наклеюють завдання і презентують роботи.

ІІІ. Підсумок заняття.

  1. Інтерактивна гра « Незакінчене речення» .

« На сьогоднішньому занятті мені найбільше сподобалося…».

« На сьогоднішньому занятті я навчилася…».

« Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що...».

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шабат Галина Миколаївна
    Чудовий майстер-клас!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
1442
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку