Салон педагогічної майстерності
Тема: « Інтерактивні вправи - як спосіб розвитку пізнавальної активності учнів»
Мета: ознайомити колег з презентацією власного педагогічного досвіду, з теоретичними відомостями про інтерактивні методи навчання ( презентація), показати практичне застосування інтерактивних ігор на уроках української мови та читання у початкових класах.
Обладнання: мультимедійна дошка, малюнки сніговиків, картки для групової роботи, А3, маркери, фломастери, клей .
Хід заняття:
І. Організація.
1.Привітання . Прийом гостей.
Вчителі по черзі витягають з чарівної корзинки сніжинки. На сніжинках читають надписи ( радість, любов, мудрість, , легкість, удача, здоров’я, щастя, віра, надія, мир, світло, краса) і передають побажання один одному.
ІІ. Повідомлення теми і завдань заняття.
1.Представлення портфоліо.
2.Ознайомлення з теоретичною частиною по проблемі за допомогою презентації.
“Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес,
працювати разом – це успіх”.
Генрі Форд
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМИ:
- відповідно до вимог Нового Державного стандарту початкової загальної освіти однією з найважливіших проблем викладання в початковій школі є розвиток ключових компетентностей молодших школярів. Учитель початкових класів повинен постійно удосконалювати процес навчання, що дозволяє дітям ефективно і якісно засвоювати програмний матеріал. Тому, ми вважаємо, доцільно використовувати інтерактивні технології.
МЕТА:
- застосування інтерактивних технологій в системі роботи вчителів початкових класів.
Дитина – це сонце, навколо якого
мають обертатися всі засоби навчання.
Учитель повинен створювати лиш атмосферу,
В якій дитина має можливість висловлюватись.
Амонашвілі
ЗАВДАННЯ :
ІІ. Практична частина.
1.Робота в групах.
а) Розподіл доручень у групах
Під час роботи в малій групі з п'яти осіб учасники можуть виконувати такі ролі:
Правила роботи в групах:
б) Виконання завдань від сніговика Зимовика.
- Сьогодні наш сніговик Зимовик пропонує вам виконати завдання , склавши його зображення.
Перша група :
1)Ромашка Блума за віршем « Сумував сніговичок»
СУМУВАВ СНІГОВИЧОК
Сумував Сніговичок
У дворі посеред ночі,
Крижаний студив бочок,
Потирав вуглинки-очі.
Сніговійної пори
Відчував свою провину,
Бо з’їжджаючи з гори,
Загубив десь ніс-морквину.
Тетяна Чорновіл
Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:
1. Знаннєві (прості) запитання – запитання, відповідаючи на які, потрібно назвати якісь факти, згадати і відтворити певну інформацію: “Що?”, “Коли?”, “Де?”, “Як?”.
2. Уточнюючі запитання (на розуміння). Такі запитання зазвичай починаються зі слів: “Тобто ти кажеш, що …?”, “Якщо я правильно зрозумів, то …?”, “Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про …?”. Мета цих запитань – дати учневі можливості для зворотного зв’язку щодо того, що тільки що сказано вчителем (або написано у тексті). Іноді їх ставлять з метою перевірки сприйняття учнями інформації, яка є у повідомленні.
3. Практичні запитання. Цей тип запитання спрямований на встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою: “Як можна застосувати …?”, Що можна зробити з …? “,” Де ви в звичайному житті можете спостерігати …? “,” Як би ви були на місці героя оповідання? “.
4. Інтерпретаційні (синтезуючі) запитання. Зазвичай починаються зі слова “чому?” і спрямовані на встановлення причинно-наслідкових зв’язків. “Чому листя на деревах восени жовтіють?”. Якщо відповідь на це запитання відома, воно з інтерпретаційного “перетворюється” на знаннєве. Отже, цей тип питання спрацьовує «тоді, коли у відповіді присутній елемент самостійності».
5. Оціночні запитання. Ці запитання спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”, “Чим один урок відрізняється від іншого?”, “Як ви ставитеся до вчинку головного героя?” і т.д.
6. Творчі запитання. Цей тип запитання найчастіше містить частку “б”, елементи умовності, припущення, прогнозу: “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”, “Як ви думаєте, як буде розвиватися сюжет в оповіданні після …? “.
На «пелюстках ромашки» запитальні слова/вирази:
● «Хто…?» «Що…?», « Де?», « Коли?»
● «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?»
● «Як би ви були на місці героя оповідання, …?»
● «Чому…?»
● «Що б змінилося, якби…?», « Що добре? Що погане?»
● «Чи правильно …?», « Де застосувати в житті?»
2). Скласти загадку про сніговика.
Друга група :
1). « Асоціативний кущ» до слова сніговик.
зима
сніжинка мороз
сніговик
лід крига
бурулька
2). Скласти вірш – верлібр ( білий вірш) про сніговика.
Третя група:
1).Скласти сенкан про сніговика.
2).Вправа «Криголам».
-За початковими літерами дати характеристику сніговику ,наприклад:
С – симпатичний і т. д.
Групи виконують завдання , складають сніговика, домальовують країну сніговиків, наклеюють завдання і презентують роботи.
ІІІ. Підсумок заняття.
« На сьогоднішньому занятті мені найбільше сподобалося…».
« На сьогоднішньому занятті я навчилася…».
« Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що...».