23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Майстер - клас: " Розв'язання задач у 1 класі"

Про матеріал

У 1-му класі формують поняття про задачу, її структурні елементи, сутність процесу розв'язування. І це дуже важливо. Тому сьогодні наше заняття буде присвячено темі:«Розвязання простих задач у 1 класі"

Перегляд файлу

                                             Добрий день, шановні колеги.

Пропаную взяти якийсь із фруктів і зайняти місце за партами.

      Кожний сучасний учитель щоб учні опанували знаннями, використовує різні методи навчання. У своїй роботі на уроках математики використовую методику та посібники С.О.Скворцової . У цій методиці влучно поєднані традиційна технологія вивчення математики з розвивальною, укрупненням дидактичних одиниць,поетапне формування знань і т.д. А головне -  допомагає повністю реалізувати  мету і завдання, визначені Державним стандартом і навчальною програмою з математики – формування предметної математичної компетентносіті молодших школярів .

Скажіть,будь ласка, який математичний матеріал дається найважче вашим учням?

У 1-му класі формують поняття про задачу, її структурні елементи, сутність процесу розв’язування. І це дуже важливо. Тому сьогодні наше заняття буде присвячено темі Слайд «Розвязання простих задач у 1 класі за методикою С.О.Скворцової»

Ми попрацюємо над 3 видами задач: Слайд

  • на знаходження суми;
  •  на знаходження невідомого доданка;
  • на різницеве порівняння.   

Я пропоную вам на 20 хвилин стати учнями 1 класу. Коли ви заходили до класу. То вибирали фігури різних фруктів. Ці фігури допомогли нам розподілитися на групи.

Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

Запишіть на вибраними вами фігурках.

      Психологи доводять, що

червоний колір – оптимізм,

жовтий – пізнання істини,

синій – душевний підйом.

    Подивилися один на одного і подаруйте посмішку. З таким гарним настроєм ми починаємо заняття.  В роботі над задачею ми будемо використовувати такі слова слова : Слайд

ключові слова, шукане число, числові дані.

А щоб легше нам розібратися,

Ми здійснемо  прогулянку осіннім садом разом з чарівною дівчинкою – Осінь, де нас чекають таємниці та відкриття. (прикріпити Осінь)

Увага на екран Слайд

Осінь просить нас допомогти порахувати дерева у садку.

Задача на знаходження суми.       

У садку росло 7 яблунь і 2 груші. Скільки всього дерев росло у садку?

 - Про що говориться у задачі?

Яблуні і груші – ключеві слова. Знайдіть ці ключові слова у умові задачі.

Ці слова  нам потрібні для короткого запису задачі.

-Що відомо про кількість яблунь? Це числове дане до слова яблуні і тому запишемо його біля ключового слова.

- Що відомо про кількість груш? (2) Це числове дане до слова груші. Тому запишемо біля цього ключового слова.

- Яке запитання задачі? Запитання задачі містить слово всього. Для позначення цього слова є спеціальний знак – фігурна дужка. Ми склали короткий запис задачі.

 Накреслимо схематичний малюнок  Накреслимо відрізок, що означає кількість  яблунь ,кількість груш. Щоб показати  скільки всього дерев – дужка і знак питання – шукане число.

Усього дерев більше,ніж окремо яблунь і окремо груш.

Ми будемо вилучати чи об’єднувати, якщо шукаємо більше число?

_Якою дією знаходять більше число?

Запишемо рівність 7+2=9   Це є розв’язанням задачі.

Далі – відповідь.Всього 9 дерев

 7 4

Яблуні – 7 ?

Груші - 2 ?

                                        Розвя’зання

7 + 2 = 9 (д.)

Відповідь: 9 дерев.

Молодці. Впорались  із 1 завданням Вид задачі, опорна схема.

 А тепер давайте закріпимо наші знання.

Прочитати  уважно задачу на екрані.

Мама спекла 4 пиріжки з яблуками і 3 – з грушами. Скільки всього пиріжків спела мама?

Попрацюємо в групах. Але спочатку пригадайте алгоритм роботи в групі.

 Працювати над завданням вам допоможе памятка                                           

«Працюю  над задачею»  та опорні схеми.

1гр.- скласти короткий запис задачі

2 гр. – дібрати схему до задачі

3 гр. – скласти рівність задачі

На виконання завдання 1 хвилина

Перевірка. Молодці.

Мандруємо з дівчинкою Осіню далі.

Прогулюючись садом ми збирала яблука. Увага на екран.

На знаходження невідомого доданка

 У кошику і у тарілці разом  10 яблук. На тарілці 2 яблука. Скільки яблук у кошику?

  • Розкажіть усю задачу.
  • Розкажіть умову задачі
  • Виділіть ключові слова. (у кошику, на тарілці)
  • Розкажіть запитання задачі.
  • Яке число є шуканим?
  • Складемо короткий запис задачі.
  • Чи відомо скільки яблук лежить у кошику? (ні)
  • Тому напроти цього ключового слова ставимо знак (?)
  • Чи відомо скільки яблук лежить на тарілці? (так)
  • Тому запишемо це напроти ключового слова.
  • Що відомо в умові задачі?(Всього 10 яблук у кошику і на тарілці)
  • Як це показати у короткому записі?(треба поставити фігурну дужку і записати число 10
  •  
  • Виконаємо схематичний малюнок. Накресліть відрізок,що позначає кількість яблук у кошику і поставте знак запитання. Покажіть за допомогою відрізка, що яблука лежать на тарілці .
  • Що треба написати над ним? (2)
  • Покажіть відрізок що означає всі яблука.
  • Запишіть під ним відповідне число (10)
  • Перекладаємо цю задачу на мову математики(число 10 – сума, число 2 – це другий доданок. Треба знайти невідомий перший доданок)
  • Згадайте правило як знайти невідомий доданок.
  •  
  • Як треба виконати арифметичну дію?(віднімання)
  • Записуємо розв’язання задачі 10 -2 =8(ябл.)
  • Відповідь.

 ? 2

В кошику- ?  10

На тарілці – 2 ябл. 10

 

Розвя’зання

10-2=8(ябл.)

Відповідь: 8 яблук.

Допомогли  дівчинці Осені порахувати яблука у кошику. Вид задачі, опорна схема.

І знову Осінь принесла нам наступне завдання – попрацювати в групах.

У вазі всього 10 фруктів., з них 6 яблук, а решта- сливи. Скільки слив у вазі?

1гр.- дібрати схему до задачі

2 гр. – скласти рівність  задачі.

3 гр. – закінчити виконання короткого запису задачі.

Молодці, впоралися з 2 завданням.

А Осінь повела нас  далі. Дорогою ми збирали осінні листочки. І ось на одному листочку ми помітили завдання.

На різницеве порівняння..

Дівчинка зібрала 10 листочків, а хлопчик -5.На скільки менше листочків зібрав хлопчик?

-Про кого говориться у задачі?(тому ключеві слова – дівчинка, хлопчик)

- Скільки листочків зібрала дівчинка?(це числове дане до слова дівч.)

- Скільки листочків зібрав хлопчик?( це числове дане до сл..хлопчик)

- Яке запитання задачі?

-Запитання задачі містить на скільки менше.Щоб позначити це у короткому записі- користуються спеціальною круглою дужкою- райдуга –дуга.біля якої пишуть «на» і  знак питання .

-Накреслимо схему задачі

- Розвязуємо : щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше за інше, треба від більшого відняти менше.

 

                                                              10

Дівчинка – 10

Хлопчик - 5 на ? 5            ?

                                                        Розвязання

10-5=5(л.)

Відповідь: на 5 листочків менше.

   Осінь задоволена вами. І нас чекає ще завдання-робота в групі.

У садку росло 7 яблунь і  9 слив. На скільки більше слив, ніж яблунь?

. 1гр.- скласти рівність задачі.

2 гр.- закінчити виконання короткого запису задачі.

3 гр. – дібрати схему до задачі.

Перевірка. Молодці. Дівчинка Осінь задоволена вашою роботою.

Ми мандрували по осінньому саду, де вчилися розв’язувати задачі.

-Що допомогло вам розв’язувати  задачі?

На початку заняття ви писали свої очікування.

Чи справдилися ваші очікування?  Давайте про це дізнаємось. Тоді віднесіть свої фрукти до кошика

 Вам допоможе підвести підсумок вправа «Доповни речення»

.      - Сьогодні я дізнався…

       - Було цікаво ….

  • Мене здивувало….

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
30 червня 2018
Переглядів
2701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку