Майстер - клас "Секрети таблиці множення"

Про матеріал
Методична розробка проведення майстер-класу з вивчення таблиці множення 9. Містить завдання розроблені викладачами центр психології та методики розвивального навчанняЖуковою С.О. та КондратюкО.М.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас

«Секрети таблиці множення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\7\Desktop\зображення_viber_2023-01-05_17-52-14-950.jpg

 

 

 

                                                                                        Підготувала: 

 Наталич Людмила Василівна

                                               Зміст майстер-класу:

1.Вступ. Задум майстер - класу. Мікрофон
2. Ділення на творчі групи. Вправа «Кластер»
3. Коло ідей.
4. Творча майстерня:
- дослідження таблиці множення;
- секрет таблиці множення на 9.

5. Презентація ідей.

6. Вправи на закріплення.
7.Рефлексія

Вступ

Обгрунтування майстер-класу: 

Кому як не нам, вчителям, відомо, як важко багатьом учням дається вивчення таблиці множення і ділення. Діти не відчувають потреби заучувати численні приклади, через що втрачають цікавість до вивчення математики.
Завдяки майстер-класу здобувачі освіти зрозуміють закономірність та послідовність заповнення всіх рядків та стовпчиків таблиці.

Об’єкт дослідження: таблиця множення.

Мета:

Дидактична: Підготувати підказки для здобувачів освіти щодо легшого вивчення таблиці множення.  Формувати в учнів пізнавального інтересу до вивчення математики. Формувати комунікативну та соціальну компетентності, вміння аналізувати, характеризувати, класифікувати матеріал, навчати працювати у групах.

Виховна: Сприяти формуванню наукового світогляду моральних, естетичних якостей особистості кожного учня; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодії, партнерства. Виховувати бажання допомагати іншим.

Розвивальна: розвиток критичного мислення, розвиток математичного мовлення, пам’яті, уваги, уяви, мислення, спостережливості, розвиток навичок швидкої лічби.

Засоби навчання: презентація, інтерактивна дошка, картки «Кластер», конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи.

Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, парна, групова, самостійна

Види діяльності учнів: робота з дидактичними іграми, самостійна робота, колективна робота, групова робота, робота з інтерактивною дошкою, відеоматеріали, наочні ілюстрації,  конструктор «Лего», навчання на випередження, робота з QR-кодом.

Методи навчання: словесний, наочний, демонстративний, пошуковий, практичний, інтерактивний, самостійний, груповий.

Обладнання: конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи, завдання для ігор, інтерактивна дошка, наочні ілюстрації, мікрофон, смартфони учасників.

Хід майстер -класу

1.Вступ.

- А ви пам’ятаєте як самі вчили табличку множення?                              Сама згадка про таблицю множення викликає  у нас неприємні спогади з дитинства, коли нас змушували зубрити ненависні стовпчики з цифрами.

Якщо ми хочемо, щоб  учні запам’ятала та полюбила таблицю множення, давайте змінимо підхід до її вивчення. Самостійне дослідження таблиці множення не відіб’є бажання вашої дитини до математики, а  допоможе зрозуміти закономірність створення цієї таблиці.

Сподіваюся, ви вже пояснили навіщо взагалі потрібна така арифметична дія, як множення.

         По-перше, множення допомагає швидко провести обчислення з будь-якими цифрами.

По-друге, це корисне тренування пам’яті.

По-третє, розвиток логіки, що є корисним для загального розвитку.

  Ми добре пам’ятаємо класичний формат таблиці множення. Насправді, це не таблиця, а систематизовані вирази. Вважається, що цей вигляд зручний для вивчення таблиці множення.

Але існує і інший вигляд таблиці множення. В такому вигляді таблиця носить ім’я Піфагора. Саме вона і є таблицею. Такий формат містить купу закономірностей, які діти повинні знати, щоб розуміти поняття множення і не тільки його.

Як же користуватися таблицею Піфагора простіше: необхідно числа з лівого стовпчика, помножити на числа з верхньої лінійки, а правильна відповідь перебуває у місці перетину двох цифр.

Коли  дитина бачить перед собою таблицю Піфагора, вона починає думати та аналізувати інформацію, а не просто заучувати. Такий метод допоможе не тільки розвинути логічне мислення, а й стане грою швидкого запам’ятовування таблиці множення. До речі, таблиця Піфагора стане в нагоді надалі, коли потрібно буде пояснити, що таке площа трикутника і як вона обчислюється.

2.Кластер.

Інтерактивна вправа «Мікрофон» .

- Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній майстер-клас, що ви від нього чекаєте?

- Що очікуєте від цього майстер-клас ?

Інтерактивна вправа «Кластер» повідомлення теми майстер класу.

За допомогою  понять кластеру здогадайтесь тему уроку.

 

- Чи всю таблицю множення та ділення ви знаєте?

- Чи легко було її вивчити?

- Чи використовуєте її в житті?

Сьогодні наш урок - це навчальний майстер-клас  «Секрети таблиці множення», щоб наша робота була злагоджена, пропоную такий план роботи.  

 

Тоді починаємо із нейробіки - зарядки для мозку. Приготуйтеся. Будьте уважними, адже рахувати потрібно швидко.

  • Які відповідь  ви отримали?
  • Яке число зустрічалося найчастіше?
  • Отже, сьогодні  ми будемо працювати з табличкою множення 9.
     

3.Групова робота« Коло ідей»

Кожна група повинна записати у стовпчик вирази таблиці 9, а потім дослідити, що цікавого ви помітили? Які «секрети»   містить у собі таблиця множення 9. C:\Users\7\Desktop\зображення_viber_2023-01-05_17-52-15-364.jpg

 

4. Творча майстерня

Учасники досліджують  таблицю множення числа 9. Шукають закономірності та секрети.

5. Презентація ідей

 Кожна група представляє по одному секрету. Всі секрети представлені у презентації.

 

C:\Users\7\Desktop\зображення_viber_2023-01-20_19-47-26-606.jpg

 

6.Вправи на закріплення.

А)Побудуйте леговежу. Будувати починаємо знизу вгору.

 

 

 

C:\Users\7\Desktop\зображення_viber_2023-01-05_17-52-14-300.jpg

 

Б) Самостійне виконання завдань

1.Відомо, що всі подані нижче числа є добутками в  таблиці множення 9.            В кожному з чисел зникла одна з цифр. Понови цифри.

3_           _2          5_         _1           2_         _3          1_        _5

2.Обведи лише ті числа, які є добутками в таблиці множення 9.

  1.    36     73     63      82     54     48     72     29     45     55    83      19     27

3. Допиши необхідні числа

63= 9·_                              45= 9·_                              81= 9·_                             

27= 9·_                              72= 9·_                              36= 9·_                             

     18= 9·_                              54= 9·_                               0= 9·_ 

 Отже,

     63:9=_                                 45:9=_                                 81:9=_                           

     27:9=_                                 72:9=_                                 36:9=_                           

     18:9=_                                 54:9=_                                 0:9=_  

     В) Зчитайте QR-код і виконайте завдання.

7. Рефлексія

Давайте підведемо підсумки нашого майстер-класу. Заповніть таблицю та поділіться своїми враженнями.

 

Плюс

Мінус

Цікаво

Запишіть факти, що викликали позитивні емоції, зацікавили

 

Запишіть факти, що залишилися незрозумілими

 

Запишіть факти, про що хотілося б дізнатися більше

 

 

 

 

            

Література:

Жукова С.О., Кондратюк О.М//Центр психології та методики розвивального навчання// Завдання до вивчення таблиці множення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку