Майстер-клас
«Секрети таблиці множення»
Підготувала:
Наталич Людмила Василівна
Зміст майстер-класу:
1.Вступ. Задум майстер - класу. Мікрофон
2. Ділення на творчі групи. Вправа «Кластер»
3. Коло ідей.
4. Творча майстерня:
- дослідження таблиці множення;
- секрет таблиці множення на 9.
5. Презентація ідей.
6. Вправи на закріплення.
7.Рефлексія
Вступ
Обгрунтування майстер-класу:
Кому як не нам, вчителям, відомо, як важко багатьом учням дається вивчення таблиці множення і ділення. Діти не відчувають потреби заучувати численні приклади, через що втрачають цікавість до вивчення математики.
Завдяки майстер-класу здобувачі освіти зрозуміють закономірність та послідовність заповнення всіх рядків та стовпчиків таблиці.
Об’єкт дослідження: таблиця множення.
Мета:
Дидактична: Підготувати підказки для здобувачів освіти щодо легшого вивчення таблиці множення. Формувати в учнів пізнавального інтересу до вивчення математики. Формувати комунікативну та соціальну компетентності, вміння аналізувати, характеризувати, класифікувати матеріал, навчати працювати у групах.
Виховна: Сприяти формуванню наукового світогляду моральних, естетичних якостей особистості кожного учня; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодії, партнерства. Виховувати бажання допомагати іншим.
Розвивальна: розвиток критичного мислення, розвиток математичного мовлення, пам’яті, уваги, уяви, мислення, спостережливості, розвиток навичок швидкої лічби.
Засоби навчання: презентація, інтерактивна дошка, картки «Кластер», конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи.
Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, парна, групова, самостійна
Види діяльності учнів: робота з дидактичними іграми, самостійна робота, колективна робота, групова робота, робота з інтерактивною дошкою, відеоматеріали, наочні ілюстрації, конструктор «Лего», навчання на випередження, робота з QR-кодом.
Методи навчання: словесний, наочний, демонстративний, пошуковий, практичний, інтерактивний, самостійний, груповий.
Обладнання: конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи, завдання для ігор, інтерактивна дошка, наочні ілюстрації, мікрофон, смартфони учасників.
Хід майстер -класу
1.Вступ.
- А ви пам’ятаєте як самі вчили табличку множення? Сама згадка про таблицю множення викликає у нас неприємні спогади з дитинства, коли нас змушували зубрити ненависні стовпчики з цифрами.
Якщо ми хочемо, щоб учні запам’ятала та полюбила таблицю множення, давайте змінимо підхід до її вивчення. Самостійне дослідження таблиці множення не відіб’є бажання вашої дитини до математики, а допоможе зрозуміти закономірність створення цієї таблиці.
Сподіваюся, ви вже пояснили навіщо взагалі потрібна така арифметична дія, як множення.
По-перше, множення допомагає швидко провести обчислення з будь-якими цифрами.
По-друге, це корисне тренування пам’яті.
По-третє, розвиток логіки, що є корисним для загального розвитку.
Ми добре пам’ятаємо класичний формат таблиці множення. Насправді, це не таблиця, а систематизовані вирази. Вважається, що цей вигляд зручний для вивчення таблиці множення.
Але існує і інший вигляд таблиці множення. В такому вигляді таблиця носить ім’я Піфагора. Саме вона і є таблицею. Такий формат містить купу закономірностей, які діти повинні знати, щоб розуміти поняття множення і не тільки його.
Як же користуватися таблицею Піфагора простіше: необхідно числа з лівого стовпчика, помножити на числа з верхньої лінійки, а правильна відповідь перебуває у місці перетину двох цифр.
Коли дитина бачить перед собою таблицю Піфагора, вона починає думати та аналізувати інформацію, а не просто заучувати. Такий метод допоможе не тільки розвинути логічне мислення, а й стане грою швидкого запам’ятовування таблиці множення. До речі, таблиця Піфагора стане в нагоді надалі, коли потрібно буде пояснити, що таке площа трикутника і як вона обчислюється.
2.Кластер.
Інтерактивна вправа «Мікрофон» .
- Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній майстер-клас, що ви від нього чекаєте?
- Що очікуєте від цього майстер-клас ?
Інтерактивна вправа «Кластер» повідомлення теми майстер класу.
За допомогою понять кластеру здогадайтесь тему уроку.
- Чи всю таблицю множення та ділення ви знаєте?
- Чи легко було її вивчити?
- Чи використовуєте її в житті?
Сьогодні наш урок - це навчальний майстер-клас «Секрети таблиці множення», щоб наша робота була злагоджена, пропоную такий план роботи.
Тоді починаємо із нейробіки - зарядки для мозку. Приготуйтеся. Будьте уважними, адже рахувати потрібно швидко.
3.Групова робота« Коло ідей»
Кожна група повинна записати у стовпчик вирази таблиці 9, а потім дослідити, що цікавого ви помітили? Які «секрети» містить у собі таблиця множення 9.
4. Творча майстерня
Учасники досліджують таблицю множення числа 9. Шукають закономірності та секрети.
5. Презентація ідей
Кожна група представляє по одному секрету. Всі секрети представлені у презентації.
6.Вправи на закріплення.
А)Побудуйте леговежу. Будувати починаємо знизу вгору.
Б) Самостійне виконання завдань
1.Відомо, що всі подані нижче числа є добутками в таблиці множення 9. В кожному з чисел зникла одна з цифр. Понови цифри.
3_ _2 5_ _1 2_ _3 1_ _5
2.Обведи лише ті числа, які є добутками в таблиці множення 9.
3. Допиши необхідні числа
63= 9·_ 45= 9·_ 81= 9·_
27= 9·_ 72= 9·_ 36= 9·_
18= 9·_ 54= 9·_ 0= 9·_
Отже,
63:9=_ 45:9=_ 81:9=_
27:9=_ 72:9=_ 36:9=_
18:9=_ 54:9=_ 0:9=_
В) Зчитайте QR-код і виконайте завдання.
7. Рефлексія
Давайте підведемо підсумки нашого майстер-класу. Заповніть таблицю та поділіться своїми враженнями.
Плюс |
Мінус |
Цікаво |
Запишіть факти, що викликали позитивні емоції, зацікавили
|
Запишіть факти, що залишилися незрозумілими
|
Запишіть факти, про що хотілося б дізнатися більше
|
|
|
|
Література:
Жукова С.О., Кондратюк О.М//Центр психології та методики розвивального навчання// Завдання до вивчення таблиці множення