Тема уроку: Досліджуємо складені задачі на знаходження різниці й суми
Мета: формувати вміння розв’язувати складені задачі.
Дидактична задача: актуалізувати вміння обчислювати значення виразів на дві дії, розуміння понять простої та складеної задач; вчити складати складені задачі за поданими опорними схемами, перетворювати задачу на знаходження різниці у задачу на знаходження суми й досліджувати вплив цієї зміни на розв’язання; розглянути різноманітні математичні структури задач на знаходження суми, вчити складати задачі на знаходження суми за поданими опорними схемами; формувати вміння порівнювати математичні вирази, обчислювати значення виразів за діями; закріплювати знання правил знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.
Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння під час виконання завдань , розвивати функціональне мислення під час виконання завдання; розвивати варіативне мислення під час відновлення істинних рівностей.
Хід уроку
Наше коло мов "сім'я"
Друзі ми і ти і я
Добрий день тому хто справа
Добрий день тому хто з ліва
Ми одна сім'я, Ми одна сім'я
Наше коло мов "сім'я"
Друзі ми і ти і я
Обніми того хто справа
Обніми того хто з ліва
Ми одна сім'я
Наше коло мов "сім'я"
Друзі ми і ти і я
Пожалій того хто справа
Пожалій того хто з ліва
Ми одна сім'я.
Гра «Шифрувальник»
До нас ще завітали гості, щоб дізнатися хто, нам потрібно розв’язати вирази та розшифрувати зашифроване слова
- Молодці ! Гарно впоралися!
2. Актуалізація вміння обчислювати значення виразів на дві дії
«МОРСЬКИЙ БІЙ»
- Фіксики пропонують пограти у морський бій для цього нам стануть у нагоді цеглинки!
-Дайте відповідь за допомогою цеглинок.
Діти усно рахують і піднімають ту цеглинку з кольором,яка відповідає правильній відповіді.
3.Усне опитування
- А тепер давайте пригадаємо ,з яких частин складається задача ? (із умови і запитання,розвязок,відповідь)
- Що таке умова? (це те , що відомо в задачі)
- Що таке запитання задачі? (це те, що треба знайти задачі)
- Про що має запитуватись у задачі, щоб це була задача на знаходження суми?
- Наведіть приклад простої задачі на знаходження суми .
- Про що має запитуватись у задачі на знаходження різниці?
- Наведіть приклад простої задачі на знаходження різниці.
4. Інтерактивний метод «Дешифрування»
Фіксик зашифрував цікаву фразу ми її зможемо прочитати коли розтавимо числа у порядку зростання .
Хто вже прочитав ? Що це за чарівна фраза?
Молодці! Так, це Складена задача.
5 Усна колективна робота над задачею
Задача читається тричі (1 раз вчитель, другий раз самі учні мовчки, 3 раз окремий учень вголос)
- Чи все зрозуміло в задачі? (так)
- Про що мова в задачі?
- Скільки іграшок у Маринки?
- Чи відомо скільки іграшок у Наталки? (ні, але сказано на 3 більше)
- Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі? (ні, бо ми не знаємо скільки у Наталки іграшок)
- А чи можемо ми визначити ?( так , бо відомо що на 3 більше)
- Якою дією? (+) Чому? (бо в неї на 3 більше ніж у Маринки )? (5+3=8)
- Ми дізналися скільки іграшок у Наталки? (так) Скільки? (8)
- Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням? (Скільки всього іграшок у дітей, якщо в Маинки 5 іграшок, а у Наталки 8)
- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? (так) Якою дією? (додавання) Чому? (бо слово всього означає додати все)
- Який вираз складемо? (5+8=13)
- Подивіться на ці дві маленькі прості задачі. В першій задачі ми з вами шукали скільки іграшок у дівчинки. Отже, кіькість інграшок це було ШУКАНЕ. А в другій задачі кількість іграшок у Наталочки були вже відомі – це ЗНАЙДЕНЕ.
3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4 Узагальнення та систематизація ЗУН
У Нолика було 12 гвинтиків, а у Сімки на 3 гвинтики менше. Скільки всього гвинтиків було у Фіксиків?
- Ми дізналися скільки гвинтиків у Сімки? (так) Скільки? (9)
- Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням? (Скільки всього гвинтиків у Фіксиків, якщо в Нолика 12 гвинтиків, а у Сімки 9)
- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? (так) Якою дією? (додавання)
- Чому? (бо слово всього означає додати все)
- Який вираз складемо? (12+9=21)
5. Формування вміння обчислювати значення виразів за діями
Перевірте, чи правильно Фаєр знайшов значення виразу.
45 – (8 + 6) – (70 – 50) = 10
- Хто допоможе Фаєру ?
- Де він помилився?
- Яка буде правильна відповідь? (11)
6. Розвиток варіативного мислення учнів
А зараз Фіксики нас запросили до лабараторії професора Чудакова.
9- 7 +2 = 4 26-14= 12
9 +7 +2 = 18 28+41= 69
58-31= 27 15-9= 6
Молодці! Гарно впоралися! Ви справжні проесори!
7. Підсумок уроку
- Що нового ви дізналися на уроці? (що є задачі на 2 дії)
- Що найбільше сподобалося на уроці?
Створіть пірамідку нашого настрою за допомогою LEGO.
У нас на уроці були присутні гості.
Давайте і у них спитаємо що їм сподобалося?