конспект уроку "Гостини у Фіксиків"

Про матеріал
Тема уроку: Досліджуємо складені задачі на знаходження різниці й суми Мета: формувати вміння розв’язувати складені задачі. Дидактична задача: актуалізувати вміння обчислювати значення виразів на дві дії, розуміння понять простої та складеної задач; вчити складати складені задачі за поданими опорними схемами, перетворювати задачу на знаходження різниці у задачу на знаходження суми й досліджувати вплив цієї зміни на розв’язання; розглянути різноманітні математичні структури задач на знаходження суми, вчити складати задачі на знаходження суми за поданими опорними схемами; формувати вміння порівнювати математичні вирази, обчислювати значення виразів за діями; закріплювати знання правил знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.
Перегляд файлу

Тема уроку: Досліджуємо складені задачі на знаходження різниці й суми

 Мета: формувати вміння розв’язувати складені задачі.

 Дидактична задача: актуалізувати вміння обчислювати значення виразів на дві дії, розуміння понять простої та складеної задач; вчити складати складені задачі за поданими опорними схемами, перетворювати задачу на знаходження різниці у задачу на знаходження суми й досліджувати вплив цієї зміни на розв’язання; розглянути різноманітні математичні структури задач на знаходження суми, вчити складати задачі на знаходження суми за поданими опорними схемами; формувати вміння порівнювати математичні вирази, обчислювати значення виразів за діями; закріплювати знання правил знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання.

Розвивальна задача:  формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння під час виконання завдань , розвивати функціональне мислення під час виконання завдання; розвивати варіативне мислення під час відновлення істинних рівностей.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Наше коло мов "сім'я"

Друзі ми і ти і я

Добрий день тому хто справа

Добрий день тому хто з ліва

Ми одна сім'я, Ми одна сім'я

Наше коло мов "сім'я"

Друзі ми і ти і я

Обніми того хто справа

Обніми того хто з ліва

Ми одна сім'я

Наше коло мов "сім'я"

Друзі ми і ти і я

Пожалій  того хто справа

Пожалій  того хто з ліва

Ми одна сім'я.

  • Яка  у нас сьогодні дата? (26 листопада) давайте повернемося один за одним і зробимо маленький массажик. Пальчиком напишемо наше число.
  • Написали. Молодці. А тепер давайте його  стиремо і пожаліємо один одного.
  1. Актуалізація опорних знань і способів дії
  1. Усна лічба .

Гра «Шифрувальник»

До нас ще завітали гості, щоб дізнатися хто, нам потрібно розв’язати вирази та розшифрувати зашифроване слова

- Молодці ! Гарно впоралися!

2. Актуалізація вміння обчислювати значення виразів на дві дії

«МОРСЬКИЙ БІЙ»

- Фіксики пропонують пограти у морський бій для цього нам стануть у нагоді цеглинки!

-Дайте відповідь за допомогою цеглинок.

Діти усно рахують і піднімають ту цеглинку  з кольором,яка відповідає правильній відповіді.

3.Усне опитування

- А тепер давайте пригадаємо ,з яких частин складається задача ? (із умови і запитання,розвязок,відповідь)

- Що таке умова? (це те , що відомо в задачі)

 - Що таке запитання задачі? (це те, що треба знайти  задачі)

- Про що має запитуватись у задачі, щоб це була задача на знаходження суми?

-  Наведіть приклад простої задачі на знаходження суми .

- Про що має запитуватись у задачі на знаходження різниці?

- Наведіть приклад простої задачі на знаходження різниці.

 

  4. Інтерактивний метод  «Дешифрування»

Фіксик зашифрував цікаву фразу ми її зможемо прочитати коли розтавимо числа у порядку зростання .

Хто вже прочитав ? Що це за чарівна фраза?

Молодці! Так, це Складена задача.

 

  • Давайте подумаємо: « Складена задача?
  • Як на вашу думку це Складена задача? (Мабуть це задача яка складається з декількох задача)
  • Молодці! А зараз давайте потренуємося  

5 Усна колективна робота над задачею

Задача читається тричі (1 раз вчитель, другий раз самі учні мовчки, 3 раз окремий учень вголос)

- Чи все зрозуміло в задачі? (так)

- Про що мова в задачі?

- Скільки іграшок у Маринки?

- Чи відомо скільки іграшок у  Наталки? (ні, але сказано на 3 більше)

-    Чи можемо ми одразу відповісти на питання задачі? (ні, бо ми не знаємо скільки у Наталки іграшок)

-      А чи можемо ми визначити ?( так , бо відомо що на 3 більше)

-       Якою дією? (+) Чому? (бо в неї на 3 більше ніж у Маринки )? (5+3=8)

- Ми дізналися скільки іграшок у Наталки? (так) Скільки? (8)

- Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням? (Скільки всього іграшок у дітей, якщо в Маинки 5 іграшок, а у Наталки 8)

- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? (так) Якою дією? (додавання) Чому? (бо слово всього означає додати все)

-        Який вираз складемо? (5+8=13)

- Подивіться на ці дві маленькі прості задачі. В першій задачі ми з вами шукали скільки іграшок у дівчинки. Отже, кіькість інграшок  це було ШУКАНЕ. А в другій задачі кількість іграшок у Наталочки були вже відомі – це ЗНАЙДЕНЕ.

 

3.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

4 Узагальнення та систематизація ЗУН

  1.              Розв’язання складених задач

У Нолика було 12 гвинтиків, а у Сімки на 3 гвинтики менше. Скільки всього гвинтиків було у Фіксиків?

  •                   Задача читається тричі.
  •                   Скільки гвинтиків було у Нолика? ( 12 гвинтиків)
  •                   Скільки гвинтиків було у Сімки? (? На 3 меше)
  •                   Що потрібно знайти ? (Скільки всього гвинтиків)
  •                     Чи можемо ми відразу сказати скільки гвинтиків у Сімки? Якою дією? (-) Чому? (бо в неї на 3 меше ніж у Нолика)?
  •                   Який вираз можемо скласти ? (12-3=9)

- Ми дізналися скільки гвинтиків  у Сімки? (так) Скільки? (9)

- Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням? (Скільки всього гвинтиків у Фіксиків, якщо в Нолика 12 гвинтиків, а у Сімки 9)

- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? (так) Якою дією? (додавання)

-       Чому? (бо слово всього означає додати все)

-      Який вираз складемо? (12+9=21)

 

5. Формування вміння обчислювати значення виразів за діями

Перевірте, чи правильно Фаєр знайшов значення виразу.

45 – (8 + 6) – (70 – 50) = 10

  • Давайте визначимо порядок виконання дій.
  • Яка 1,2,3,4 дія

-  Хто допоможе Фаєру ?

-   Де він помилився?

- Яка буде правильна відповідь? (11)

6. Розвиток варіативного мислення учнів

 А зараз Фіксики нас запросили до лабараторії  професора Чудакова.

9- 7 +2 = 4                                                 26-14= 12

 9 +7 +2 = 18                                              28+41= 69

58-31= 27                                                      15-9= 6

Молодці! Гарно впоралися! Ви справжні проесори!

7. Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися на уроці? (що є задачі на 2 дії)

- Що найбільше сподобалося на уроці?

Створіть пірамідку нашого настрою  за допомогою LEGO.

 У нас на уроці були присутні гості.

Давайте і у них спитаємо що їм сподобалося?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку