Майстер - клас : "Впровадження елементів STEM при вивченні тем екологічного напрямку."

Про матеріал
Матеріал можна застосовувати для учнів старших класів з метою покращення стану навколишнього середовища в поєднанні з елементами STEM.
Перегляд файлу

 

Методичний захід математично –природничого циклу на тему:

 

 

Майстер - клас : Впровадження елементів  STEM при вивченні тем екологічного напрямку.

 Мета:сформувати ціннісне ставлення до природи і людини як частини природи, екологічну культуру; розвивати соціальні і громадянські компетентності, компетентності в природничих науках і технологіях (вміння відстоювати свої ідеї та рішення, аргументовано відповідати на питання, вміння ставити мету, висувати гіпотези тощо), розширювати уявлення  про цінність та багатогранність природи, виокремити негативні чинники, які впливають на природу; на основі STEM-освітніх технологій виховувати високо інтелектуальну свідому особистість з громадянською позицією готову до конкурентного вибору свого місця в житті; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

 

Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи. Без неї ми ніщо, бо ніхто з нас не може обійтися ані без води, ані без повітря, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення. То щоб не сталося лиха , треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльністю і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність. Відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.

Весна асоціюється з пробудженням природи, красою і ароматами квітів, щебетанням пташок і теплим сонечком.

 

Завдання №1  «Відгадай  лікарські трави».

На стіл подати букети з сухоцвітів.

Розпізнати і назвати лікарські рослини.

1. Для лікування яких хвороб використовують дані рослини?

Наш організм щоденно потребує вітамінів, мікроелементів та мікроелементів для нормального функціонування усіх органів.

Завдання №2 «Овочі і фрукти  в пазлах».

Скласти пазли з овочів і фруктів та вказати корисні речовини та вітаміни, що містяться в даних овочах і фруктах.

 Наша українська земля багата на корисні копалини та мінерали. Отже наступне завдання в нас таке.

Завдання №3  «Колекція мінералів та гірських порід».

Вам потрібно за описом визначити яка корисна копалина, назвати її, знайти серед колекції гірських порід і мінералів та показати на карті України її місце залягання.

                                                           Стіл № 1

Визначення корисних копалин за описом.

Тверда горюча корисна копалина, органічна гірська порода, що утворилася внаслідок неповного біохімічного розкладу відмерлих болотних рослин в умовах надлишкового зволоження внаслідок нестачі кисню.

 

                                                         Стіл № 2

Визначення корисних копалин за описом.

Тверда осадова порода, горюча копалина, утворена шляхом вуглефікації рослинних залишків під дією тиску та високих температур без доступу кисню. Одна з найпоширеніших у природі та найбільше використовуваних людиною копалин. Слугує сировиною для металургійної та хімічної промисловості.

 

                                                                

                                                       

                                                     Стіл № 3

Визначення корисних копалин за описом.

Осадова гірська порода, що складається головним чином з кальциту з домішками глинистого матеріалу, кремнезему, оксидів заліза та інших. Найпоширеніший різновид карбонату кальцію.

                                                           Стіл № 4

Визначення корисних копалин за описом.

Безбарвна або сніжно-біла, частіше забарвлена домішками глин, тальку (сіра), оксидами і гідрооксидами заліза (жовта, оранжева, рожева, червона), бітумами (бура) осадова гірська порода. Домішки надають цій речовині гігроскопічності, жорсткості і гіркуватого присмаку.

 

Завдання №4 «Цікава фізика»

Харлатюк О.М. оголошує завдання.

Не можна переоцінити роль дерева у нашому житті, адже вони дають нам кисень та їжу. Сьогодні відкриваються нові переваги дерев, оскільки їхня роль розширюється.

Завдання №5  «Сезонне дерево».

Вам пропонується набір матеріалів для виготовлення сезонного дерева. Вам потрібно виготовити за 5 хвилин дерево і презентувати його.

Я думаю з самого ранку вас втомила дорога,наші завдання і  я пропоную нам трішки відпочити.

Завдання №6  «Математична фізкультхвилинка».

Ми підготували завдання для кожної групи.

                                            

 

                                            Стіл №1

Які сенсорні системи задіяні в цій фізкультхвилинці?

      Сенсорні системи:

  • зору;
  • смаку;
  • слуху;
  • нюху;
  • дотику;
  • температури;
  •  болю;
  •  рівноваги та руху.

                                                    Стіл №2

Які системи організму працюють при виконанні фізкульт хвилинки?

В організмі людини виділяють наступні системи органів:

  • опорно-рухову;
  • травну;
  • дихальну;
  • видільну;
  • кровоносну;
  • лімфатичну;
  • нервову;
  • систему органів чуття.

 

                                             Стіл №3

 

Які хвороби лікують за допомогою фізичних вправ?

Хвороби людини:

  • порушення постави (лордос, кіфоз,сколіоз);
  • гіподинамія;
  • гіпертонія;
  • радикуліт;
  • бронхіт;
  • туберкульоз;
  • плоскостопість;
  • пневмонія;
  • цукровий діабет.

 

                                                Стіл №4

 

З якою метою використовують фізкультхвилинки?

  • стимулюють розумову діяльність;
  • знімають втому;
  • підвищують рівень цукру в крові;
  • зосереджують  увагу;
  • відволікають від теми уроку;
  • відновлюють сили;
  • підвищують дисциплінованість;
  • покращують апетит;
  • відновлюють робочий настрій та почуття бадьорості;
  •  підвищують загальну працездатність.

 

Наш організм працює завдяки злагодженій роботі органів. А цілісність нашого організму залежить від їжі, яку ми з вами споживаємо. Тому зараз завдання таке.

Завдання №7 Досліди на  продуктах харчування.

Дослід №1

1. Дія спирту на харчові продукти. У чотирьох пробірках містяться різні речовини (содовий розчин, спирт, розчин цукру, чиста вода). У кожну із них поміщаємо шматочок хліба. Яким стане хліб у содовому, цукровому розчині, воді  ,  а яким у спирті?

 Що відбувається з хлібом? Зробити висновок.

 

 

Дослід №2

 2. Перевіряємо чи є  у вареній ковбасі ГМО. Головне джерело ГМО є соя. На зразки ковбаси капаємо краплі йоду. Якщо в ковбасі наявна соя разом з модифікованим крохмалем, то ковбаса набуде синього забарвлення.

    Аналізувати всі зразки ковбаси. Зробити висновок.

 

Дослід №3

3. Перевіряємо якість меду йодом. Як перевірити мед йодом: розведіть 1 столову ложку меду в невеликій кількості води. Далі додайте в суміш пару крапель йоду. Гарненько розмішайте мед і йод. Яка повинна бути реакція: натуральний продукт зовні залишиться таким самим, практично не змінивши кольори. А ось підробка швидко видасть себе контрастним відтінком: від темно-коричневого до фіолетового.

Що відбувається з медом? Зробити висновок.

Дослід №4

Перевірка на якість вина. Найбільш частий варіант неякісного вина – це порошковий сурогат, тобто барвники, змішані зі спиртом і іноді соком. Насправді розпізнати таке досить легко, якщо під рукою є звичайна харчова сода. Трохи вина потрібно капнути в ємність з содою і злегка розмішати. Якщо ваше вино було несправжнім, воно не змінить свій колір. Якщо ж перед вами якісний напій, його колір зміниться, і ви це помітите неозброєним оком. Вино стане більш темним або навіть сірим.

     Що відбувається з вином? Зробити висновок.

Мабуть не новиною є інформація про те, що наша планета Земля забруднена різними механічними відходами - найбільше пластиком. Але людина і тут знайшла вихід і почала створювати різні декоративні вироби із пластику після його використання. Отже наше завдання. За 5 хвилин виготовити виріб, назвати його та презентувати.

Завдання №8 «Дай друге життя пластику»

Стіл №1

Пластикові пляшки різні та декор.

Стіл №2

Поліетиленові пакетики.

Стіл №3

Пластикові стаканчики та паперові , декор.

Стіл № 4.

Тарілочки, стаканчики, ложки.

Наш український народ дуже гостинний. Якщо в українську оселю заходить гість , то господарі обов’язково повинні пригостити його хоча б чаєм. Отже наше завдання таке. У вас у кожної групи на столі чай, бутерброд та кекси. Ваше завдання на смак визначити з якими фруктами ваш чай та розповісти склад десерту.

Стіл № 1.

З яким смаком ваш чай та склад десерту.

Стіл №2

Назвати з яким смаком ваш чай та  серед інгредієнтів що є на столі білки.

Стіл №3.

Назвати з яким смаком ваш чай та  серед інгредієнтів що є на столі жири.

Стіл №4

Назвати з яким смаком ваш чай та  серед інгредієнтів що є на столі вуглеводи.

На згадку про наш методичний захід ми хочемо вам вручити невеличкі подарунки.

 

На підсумок нашого методичного заходу будь ласка на кожній картинці напишіть будь ласка ваші враження та побажання від себе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стіл № 1.

З яким смаком ваш чай та перелічити склад десерту склад десерту.

 

 

Стіл №2

Назвати з яким смаком ваш чай та серед інгредієнтів що є на столі - є білки.

 

 

 

Стіл №3.

Назвати з яким смаком ваш чай та серед інгредієнтів що є на столі - є жири.

 

 

 

 

Стіл №4

Назвати з яким смаком ваш чай та серед інгредієнтів що є на столі -є вуглеводи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Майстер-класи
Додано
15 травня 2023
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку