Запропоновані завдання мовної теми дають можливість вчителю визначити рівень успішності учнів з теми "Мова і мовлення. Текст." Тексти укладено відповідно критеріям щодо письмових перевірних робіт з української мови у 3 класі. Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами.
Мовна тема"Мова і мовлення. Текст"
І варіант
1.Мова – це
А) вміння говорити;
Б) розмова між людьми;
В) засіб спілкування між людьми.
2. Чітке, зрозуміле, виразне – це
А) писемне мовлення;
Б) усне мовлення ;
В) культурне усне мовлення.
3.Текст – це
А) окремі речення, не зв'язані між собою;
Б) окремі абзаци, не зв'язані між собою;
В) кілька і більше речень, зв'язані між собою.
4.План – це
А) окремі речення;
Б) назви частин тексту;
В) основна частина тексту.
5.Продовжте речення.
Основна думка тексту – це те,…
6.Продовжте речення.
Тексти художньої літератури називають…
7.Прочитати тексти. Визначити їх типи. Списати текст-розповідь.
Як чудово в лісі! Дятел бадьоро стукотить по дереву. Він не вміє співати. Замість пісні птах вистукує дзьобом.
На Десні – повінь. Навколо вода. Верби стоять у воді. Поміж вербами пливе човен.
8.Прочитайте. Переставте абзаци так, щоб склався зв'язний текст. Записати утворений текст , дібравши до нього заголовок.
Діти забрали пташеня. Вдома вони йому перев'язали крильце, посадили його в клітку.
Під березою Мар'янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно жалібно пищало.
Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю.
Мовна тема"Мова і мовлення. Текст"
ІІ варіант
1.Мова – це
А) вміння говорити;
Б) засіб спілкування між людьми.
В) розмова між людьми;
2.Охайне, грамотне, зрозуміле, каліграфічне – це
А) писемне мовлення;
Б)усне мовлення;
В) культурне писемне мовлення.
3.Укажіть рядок , де названі частини тексту
А) заголовок, кінцівка, зачин;
Б) зачин, основна частина, кінцівка;
В) зачин , основна частина, заголовок.
4.План – це
А) окремі речення;
Б) назви частин тексту;
В) основна частина тексту.
5.Продовжте речення .
Тема тексту – це…
6. Продовжте речення .
Тексти оголошень, законів, документів – це… тексти.
7.Прочитати тексти. Визначити їх типи. Списати текст-опис.
Як чудово в лісі! Дятел бадьоро стукотить по дереву. Він не вміє співати. Замість пісні птах вистукує дзьобом.
На Десні – повінь. Навколо вода. Верби стоять у воді. Поміж вербами пливе човен.
8.Прочитайте. Переставте абзаци так, щоб склався зв'язний текст.
Записати утворений текст , дібравши до нього заголовок.
Діти забрали пташеня. Вдома вони йому перев'язали крильце, посадили його в клітку.
Під березою Мар'янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно жалібно пищало.
Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю.