Науково-технічний прогрес, інформатизація суспільства XXI століття, пандемія 2020 року зумовили необхідність інноваційної діяльності педагога. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати з підручника, довідників, лекції вчителя. Але сьогодні, з огляду на сучасні реалії, учитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації.
Завдання майстер-класу: сприяти розвитку педагогічної творчості, обміну досвідом;поглибити знання учасників майстер – класу щодо проблеми “Сучасні форми візуалізації навчального матеріалу на уроках української мови та літератури”;показати доцільність і ефективність використання сучасних форм візуалізації на уроках української мови та літератури.
Тема «Сучасні засоби для візуалізації навчального матеріалу на уроках української мови та літератури» надзвичайно актуальна сьогодні, у час стрімкого розвитку комп’ютерних технологій, технічних винаходів, коли «кліпове мислення» сучасного цифрового покоління орієнтоване на фрагментарне сприйняття саме візуальної інформації. Актуальність досвіду:
Переваги візуалізаціїВізуалізація інформації дозволяє вирішити цілий ряд педагогічних завдань:забезпечення інтенсифікації навчання;активізації навчальної та пізнавальної діяльності;формування і розвиток критичного і візуального мислення; зорового сприйняття;образного представлення знань і навчальних дій;передачі знань та розпізнавання образів;підвищення візуальної грамотності та візуальної культури тощо.
Використання мемів для кращого запам’ятовування найбільш проблемних тем із української мови та літератури. Мем, або інтернет-мем, – це будь-яка дотепна коротка інформація (фраза, зображення, звукоряд, відео) іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин.
Piktochart Посилання: http://piktochart.com. Наприклад: https://create.piktochart.com/output/12643403-%D1%81%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8 F%D1%87 Piktochart трансформує інформацію в захоплюючі візуальні історії. Його дуже легко використовувати. Має функцію автоматичного налаштування інфографіки. Ви можете додавати іконки і ваш власний логотип. Безкоштовно можна створити 5 робіт.
easel.ly Посилання: https://www.easel.ly/Наприклад: https://www.easel.ly/infographic/gpxe9r. Онлайн-сервіс для швидкого створення інфографіки з використанням готового шаблону або «з нуля». Організація колективної роботи в сервісі не передбачена. Сервіс можна використовувати для оформлення результатів творчої, проектної та дослідницької діяльності учнів на уроках.Інфографіку, створену за допомогою сервісу, можна зробити загальнодоступною, вибравши режим «Public»,поділитися в соціальних мережах (Facebook, Twitter) і розмістити в «Pinterest». За допомогою HTML-коду її можна вставити на будь-яку сторінку блогу чи сайтуІнструкція 1 - https://www.youtube.com/watch?v=c1fg. Orps. Fg0&feature=emb_logoІнструкція 2 - https://www.youtube.com/watch?v=PDoif3-jspo
infogram Посилання:https://infogram.com/Наприклад:https://infogram.com/2-1ho16v9owxy84nq. Сервіс має величезний вибір шаблонів, дозволяє створити якісну інгфографіку, постери, звіти, презентації. Готовою роботою можна поділитися у соцмережах, вбудувати в сайт чи блог. Інтерфейс зрозумілий, багато цікавих стікерів, картинок, анімацій у бібліотеці сервісу.
Інтерактивний робочий аркуш являє собою веб-сторінку, на якій можна розмістити навчальний матеріал і різного типу завдання для учнів. Наприклад, це може бути відео, зображення, текст на основі яких учні відповідають на запитання і виконують. .завдання.Інтерактивні робочі аркуші Live. Worksheets
Інтерактивний робочий аркуш "Підмет і способи його вираження" https://www.liveworksheets.com/1-ht1420949vjІнтерактивний робочий аркуш “Фразеологізми” https://www.liveworksheets.com/fp1297969piІнтерактивний робочий аркуш "Види означень" https://www.liveworksheets.com/1-mb1482952hd Інтерактивний робочий аркуш “Присудок і способи його вираження”https://app.teachermade.com/begin/6d6a3dc6-97d5-4df4-94fc-6258ef3399c1https://www.liveworksheets.com/vi550672il. Повторення вивченого з фразеології 6 клас Гумористичні твори Зошит для роботиhttps://wordwall.net/ru/resource/1722269
Уроки з дидактичними іграми більше відкладається в пам’яті учня. В. О. Сухомлинський писав: «Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку…». https://wordwall.net/play/1730/035/232 Правопис та вживання прийменниківhttps://wordwall.net/ru/resource/1529043 Відокремлені члени речення 8 клас. Повторення про словосполучення та речення. Головні та другорядні члени. Однорідні члени реченняhttps://wordwall.net/ru/resource/1722269
Прийоми візуалізації та їх результативність. Використання прийомів візуалізації дає можливість здобувачам освіти більш ефективно використовувати правопівкульне мислення, що в кінцевому результаті значно підвищує якість навчального процесу. Допомагає їм бути більш успішними, що дуже важливо для гуманізації навчання, сприяє створенню сучасного освітнього простору.