Українська мова
4 клас (підручник М. Д. Захарійчук)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Скори-гована дата |
Приміт-ка |
|
1 |
|
Урок розвитку писемного мовлення «Щоб у серці жила Україна!» |
|
|
|
2 |
|
Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді. Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову. |
|
|
|
3 |
|
Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Мова і мовлення». |
|
|
|
4 |
|
Тема, основна думка, заголовок тексту. |
|
|
|
5 |
|
Закріплення поняття про будову текстів різних типів(розповідь, опис, есе ). Тема, основна думка. |
|
|
|
6 |
|
Засоби зв’язку речень у тексті. Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Редагування тексту. |
|
|
|
7 |
|
Поділ тексту на частини. Складання плану тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті. |
|
|
|
8
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему «Пісня про місяць» |
|
|
|
9 |
|
Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування. |
|
|
|
10 |
|
Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, добір переконливих доказів (доведень), формулювання висновку. |
|
|
|
11 |
|
Диктант |
|
|
|
12 |
|
Аналіз диктанту. Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками. |
|
|
|
13 |
|
Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха. |
|
|
|
14 |
|
Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. |
|
|
|
15
|
|
Перевірка мовних знань і умінь з розділів «Мова і мовлення», «Текст» |
|
|
|
16 |
|
Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого. |
|
|
|
17 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за змістом малюнка. |
|
|
|
18
|
|
Головні та другорядні члени речення. Усне переказування тексту |
|
|
|
19 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів. |
|
|
|
20 |
|
Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень. Складання діалогу «У супермаркеті» |
|
|
|
21 |
|
Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Складання діалогу «У супермаркеті» |
|
|
|
22 |
|
Кома при однорідних членах речення. Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. |
|
|
|
23 |
|
Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення. |
|
|
|
24 |
|
Перевірна робота за темою речення « Речення» |
|
|
|
25 |
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого із розділу «Речення» |
|
|
|
26 |
|
Повторення вивченого про слово. Списування тексту. |
|
|
|
27 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом:переставляння частин тексту,додавання кінця |
|
|
|
28 |
|
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова. |
|
|
|
29 |
|
Контрольний диктант |
|
|
|
30 |
|
Аналіз диктанту. Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого. |
|
|
|
31 |
|
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, жаль тощо). Складання діалогу на тему « На прийомі у лікаря» |
|
|
|
32 |
|
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Складання діалогу на тему «На прийомі у лікаря» |
|
|
|
33 |
|
Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів. |
|
|
|
34 |
|
Змінювання іменників за числами. |
|
|
|
35 |
|
Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму. |
|
|
|
36
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів). |
|
|
|
37 |
|
Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту. |
|
|
|
38 |
|
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш]. |
|
|
|
39 |
|
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на –ія. |
|
|
|
40 |
|
Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ем в іменниках чоловічого роду з основою на шиплячі та на м’який приголосний, закінчення -єм в іменниках з основою на [й]. |
|
|
|
41 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини. |
|
|
|
42 |
|
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини. |
|
|
|
43 |
|
Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень. |
|
|
|
44
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису. |
|
|
|
45 |
|
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду. |
|
|
|
46. |
|
Диктант |
|
|
|
47. |
|
Аналіз диктанту. Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями. |
|
|
|
48 |
|
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. |
|
|
|
49 |
|
Відмінювання іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Усне переказування тексту |
|
|
|
50 |
|
Перевірка мовних знань і вмінь за темами «Слово. Значення слова. Частини мови», «Іменник» |
|
|
|
51 |
|
Аналіз перевіреної роботи. Розбір іменника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник». |
|
|
|
52 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Контрольний переказ тексту |
|
|
|
53 |
|
Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні. |
|
|
|
54 |
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні. |
|
|
|
55 |
|
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах (без термінів). |
|
|
|
56 |
|
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками. Словниковий диктант |
|
|
|
57 |
|
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками(таблиця відмінювання) в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний. |
|
|
|
58. |
|
Контрольний диктант |
|
|
|
59 |
|
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. |
|
|
|
60 |
|
Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень. Контрольне списування |
|
|
|
61
|
|
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
|
|
|
62 |
|
Аналіз контрольного списування. Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини.
|
|
|
|
63 |
|
Вимова та написання закінчення –ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках |
|
|
|
64 |
|
Закріплення вживання знака пом’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Доповнення вірша прикметниками |
|
|
|
65 |
|
Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький. |
|
|
|
66 |
|
Закріплення знань про правопис відмінювання прикметників у множині. |
|
|
|
67 |
|
Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст. |
|
|
|
68 |
|
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошень |
|
|
|