Календарне планування з української мови

Про матеріал
Календарне планування для учнів 4 класу І семестр. У програмі вміщено всі види перевірних контрольних робіт.
Перегляд файлу

                Українська мова

                                      4 клас              (підручник М. Д. Захарійчук)

з/п

Дата

          Тема уроку

Скори-гована дата

Приміт-ка

1

 

 Урок розвитку писемного мовлення  «Щоб у серці жила Україна!»

 

 

2

 

Вступ. Державні символи України. Мова – жива скарбниця історії народу. Складання тексту-розповіді. Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Сучасна українська мова. Висловлювання про мову.

 

 

3

 

Культура мовлення та спілкування. Складання речень. Узагальнення знань і вмінь учнів з розділу «Мова і мовлення».

 

 

4

 

Тема, основна думка, заголовок тексту.

 

 

5

 

Закріплення поняття про будову текстів різних типів(розповідь, опис, есе ). Тема, основна думка.

 

 

6

 

Засоби зв’язку речень у тексті. Знаходження  та інтонаційне  виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Редагування тексту.

 

 

7

 

Поділ тексту на частини. Складання плану тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті.

 

 

8

    

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему  «Пісня про місяць»

 

 

9

 

Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів, висновків. Побудова тексту-міркування.

 

 

10

 

Побудова тексту-міркування за поданим твердженням, добір переконливих доказів (доведень), формулювання висновку.

 

 

11

 

  Диктант 

 

 

12

 

Аналіз диктанту. Текст-опис, його мета. Складання текстів-описів за поданим планом і малюнками.

 

 

 13

 

Художній і науково-популярний тексти-описи. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха.

 

 

14

 

Замітка в газету. Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. 

 

 

 15

 

 

  Перевірка мовних знань і умінь з розділів «Мова і мовлення», «Текст»

 

 

16

 

Аналіз перевірної роботи. Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого.

 

 

17

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту-опису за змістом малюнка.

 

 

18

    

 

 Головні та другорядні члени речення. Усне переказування тексту

 

 

19

 

Встановлення зв’язку слів у реченнях: виділення головних і другорядних членів.

 

 

20

 

Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком, за схемою. Відновлення змісту деформованих речень. Складання діалогу  «У супермаркеті»

 

 

21

 

Однорідні члени речення. Головні і другорядні однорідні члени речення. Складання діалогу «У супермаркеті»

 

 

22

 

Кома при однорідних членах речення. Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.

 

 

23

 

Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення.

 

 

24

 

 Перевірна робота за темою речення « Речення»

 

 

25

 

Аналіз перевірної роботи. Повторення й узагальнення вивченого із розділу «Речення»

 

 

26  

 

 Повторення вивченого про слово. Списування тексту.

 

 

27

 

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом:переставляння частин тексту,додавання кінця

 

 

28

 

Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова.

 

 

29

 

Контрольний диктант

 

 

30

 

Аналіз диктанту. Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого.

 

 

31

 

 Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, жаль тощо).

Складання діалогу на тему « На прийомі у лікаря»

 

 

32

 

Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях.

Складання діалогу на тему «На прийомі у лікаря»

 

 

33

 

Рід іменників. Віднесення іменника до одного з родів.

 

 

34

 

Змінювання іменників за числами.

 

 

35

 

Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники в початкову форму.

 

 

36

    

 

Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів).

 

 

37

 

Розрізнення  відмінків іменників з однаковими закінченнями. Редагування тексту.

 

 

38

 

Закінчення іменників жіночого роду на - а,  (-я) в родовому відмінку однини  з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш].

 

 

39

 

Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках жіночого роду з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на –ія.

 

 

40

 

Закінчення іменників в орудному відмінку однини: закінчення -ем в іменниках чоловічого роду з основою на шиплячі та на м’який приголосний, закінчення -єм в іменниках з основою на [й].

 

 

41

 

Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини.

 

 

42

 

Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини.

 

 

43

 

Відмінювання іменників середнього роду в однині. Складання словосполучень.

 

 

44

   

 

Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису.

 

 

45

 

Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду.

 

 

46.

 

Диктант

 

 

47.

 

Аналіз диктанту. Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з фразеологізмами і прислів’ями.

 

 

48

 

Чергування кореневих звуків [о], [е] з  [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний.

 

 

49

 

Відмінювання іменників у множині. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Усне переказування тексту

 

 

50

 

 Перевірка мовних знань і вмінь за темами «Слово. Значення слова. Частини мови», «Іменник»

 

 

51

 

Аналіз перевіреної роботи. Розбір іменника як частини мови. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Іменник».

 

 

52

 

Урок розвитку писемного мовлення. Контрольний переказ тексту

 

 

53

 

Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.

 

 

54

 

Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні.

 

 

55

 

Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах (без термінів).

 

 

56

 

Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками.  Словниковий диктант

 

 

57

 

Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками(таблиця відмінювання) в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний.

 

 

58.

 

Контрольний диктант

 

 

59

 

Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині.

 

 

60

 

Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень.

Контрольне списування

 

 

 

 

61

  

 

Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом

 

 

62

 

Аналіз контрольного списування. Уживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини.             

                                              

 

 

63

 

 Вимова та написання закінчення –ій у прикметниках жіночого роду в давальному та місцевому відмінках

 

 

64

 

 Закріплення вживання знака пом’якшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Доповнення вірша прикметниками

 

 

65

 

  Вимова та написання найуживаніших прикметників на -ський, -зький, -цький.

 

 

66

 

Закріплення знань про правопис відмінювання прикметників у множині.

 

 

67

 

Побудова сполучень слів і речень із прикметниками, уведення їх у текст.

 

 

68

 

Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошень

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку