Майстер- клас «Емоційне розвантаження батьків внутрішньо переміщених осіб»

Про матеріал

Розвиток навичок психоемоційної регуляції батьків внутрішньо переміщених осіб , опанування сучасними антистресовими техніками , через техніку правопівкульного малювання створити умови для емоційного розвантаження батьків ВПО, їх відновлення після дії стресових факторів.

Перегляд файлу

Майстер- клас

«Емоційне розвантаження батьків внутрішньо переміщених осіб»

Майстер Шкльода Анна Володимирівна

Мета: розвиток навичок психоемоційної регуляції батьків внутрішньо переміщених осіб , опанування сучасними антистресовими техніками , через техніку   правопівкульного малювання створити умови  для емоційного розвантаження  батьків ВПО, їх  відновлення після дії стресових факторів.

Очікувані результати: відсутність симптомів посттравматичних стресових розладів (ПТСР) ,психологічних травм, швидка адаптація у соціумі, формування позитивної мотивації у спілкуванні.

Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери , гуаш, палітра, пензлі різних розмірів бажано щетина, вода, суха ганчірка, вологі серветки, аркуші паперу  А4.

Хід майстер- класу.

І Підготовчо -організаційний етап.

1.Вітання.

Шановні батьки! Ми раді вітати вас сьогодні на нашому тренінгі.  В такій теплій, доброзичливій атмосфері ми з вами  поговоримо про психоемоційну саморегуляцію , про ваше  емоційне розвантаження і  відновлення після дії стресових факторів.

2.Вступне слово.

Поняття стрес вже давно увійшло у життя сучасної людини. Разом із тим все більша кількість людей відчувають згубний вплив цього явища. Потреба розробки антистресових програм є важливою для сучасного суспільного розвитку. Тому значущість цього питання залишається актуальним .

Ми з вами живемо у доволі неспокійній, емоційно напруженій атмосфері, що вимагає постійної уваги і контролю за діяльністю та взаємодією з людьми. Профілактична психологічна допомога є найефективнішим засобом попередження негативного впливу тяжкої психічної травми на психічне здоров’я людини. Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, показали необхідність психологічної допомоги як окремим дорослим так і цілим соціальним групам.

Дорослі легше пристосовуються до умов переселення, використовуючи вже набуті механізми захисту або необхідні способи поведінки.

При груповій формі роботи з переселенцями найбільш ефективними методами вважається: терапія малюнком. Терапія малюнком включає малювання. Малюючи, ми усвідомлюємо свої переживання, закладаємо основу для опрацювання психологічних проблем і цей процес стає одним з найбільш важливих аспектів арт-терапевтичної діяльності.

Одне з найбільш яскравих достоїнств арт-терапії – можливість невербального спілкування, що полегшує налагодження міжособистісних контактів.

Затребувана і модна нині методика – правопівкульне  малювання. Правопівкульне малювання - дуже екологічна психотехніка. Вона наводить вас в таке душевний стан, в якому ви здатні сприймати проблеми і знаходити вихід з глухого кута. Не вирішує проблему, а відновлює психологічний внутрішній комфорт.

У процесі малювання ви як би "відключаєте" своє ліве півкуля, що відповідає за логіку. Творчими процесами в нашому мозку "відає" права півкуля, і воно ж відповідає за інтуїцію і раптові осяяння. Активізуючи саме це півкуля, ви даєте можливість собі побачити ситуацію, в якій ви знаходитеся, кілька під іншим кутом. Мало того: процес творчого творення дарує вам масу позитивних емоцій і переживань!

Ми випробуємо  на собі різні популярні й легальні способи стати щасливішим та побороти депресію. Матимемо нагоду попрацювати з власними емоційними станами, спробувати техніки досягнення спокою та релаксу.

3. Вправа «Знайомство».

Перед вами на столах є кольоровий папір, ножиці, клей, фломастери і т.д. Ваше завдання - за 3 хвилини створити малюнок або аплікацію, які розповіли б нам про вас. Потім ви називаєте своє ім'я, демонструєте результати творчості і говорите кілька слів про себе.

ІІ. Основна частина

4.Психогімнастика «Сонечко і хмарка»

Мета: зняття  психоемоційного напруження, навчити  регулювати свій емоційний стан.

Сонечко сховалося за хмаринку, стало прохолодно - потрібно згорнутися клубочком, щоб зігрітися, і затримати дихання. А ось сонечко вийшло з-за хмаринки, і стало жарко, розморило на сонечку - розслабляємося під час видиху.

5.Гра «Почухай спинку».

Мета: зняття психом’язового напруження.

Батьки  стають у шеренгу, повертаються праворуч. Психолог  розповідає, що за сигналом треба:

- розтерти долонями плечілюдині, що стоїть попереду.

- “Місити тісто” (ребром долоні робити погладжувальні рухи)

- “Рейки” (ребром долоні провести зверху вниз)

- “Дощик” (подушечками пальців постукати по спині).

6.Вправи на розвиток правої півкулі мозку.

“Вухо-ніс”. Лівою рукою беремося за кінчик носа, а правою – за протилежне вухо, тобто ліве. Інструкція: “Одночасно відпустіть вухо і ніс, плесніть у долоні і поміняйте положення рук так, щоб вже права тримала кінчик носа, а ліва – протилежне, тобто праве вухо.

"Кільце". По черзі і дуже швидко перебираємо пальці рук, поєднуючи в кільце з великим пальцем вказівний, середній, безіменний, мізинець. Спочатку можна кожною рукою окремо, потім одночасно двома руками.

7.«Правопівкульне малювання»

На початку роботи нам необхідно покрити аркуш паперу білою гуашшю. Потім ми ставимо кольорові точки по всьому листу для створення фону. Знову набираємо на пензлик білу фарбу і розтушовуємо наші кольорові плями по всьому листу. Наш фон готовий. Малюємо хмари. Занурюємо пальчик в білу фарбу і хвилеподібними рухами або просто постукуванням зображуємо хмари. Тепер малюємо дерево. Перевертаємо лист. Набираємо на тонку кисть коричневу фарбу (малюємо догори ногами). З правого боку стовбура наносимо темну фарбу, з лівої - світлу жовту. Це дасть відчуття об'єму і тіні. Тепер малюємо листя. Нам знадобиться три відтінки зеленого кольору. Набираємо на широкий  пензлик фарбу і постукуючими рухами наносимо листя. Потім можна додати трави і квітів.

ІІІ. Моніторинг майстер-класу

8.Вправа -рефлексія «Сьогодні мені сподобалося»

Мета: розвивати навички самоаналізу, вчити озвучувати свої почуття.

- Які вправи вам сподобалися та запам’яталися?

- Що найбільше сподобалося або не сподобалося на заняття?

    9. Вправа «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. І на завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій - радість. А щоб вони не пішли від нас, їх треба міцно-міцно з'єднати в оплески.

До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шкльода Анна
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку