Дидактичні завдання майстер-класу..
1. Навчальна. Формувати вміння визначати рід і число і прикметника за родами і числами пов'язаного з ним іменника. Збагачувати словниковий запас учнів.
2. Розвивальна. Розвивати логічне мислення, спостережливість,критичне мислення, пізнавальну активність учнів.
3.Релаксаційна. Усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.
4.Виховна.Виховувати пізнавальний інтерес, самостійність , організованість.
Міністерство освіти і науки України
Слов’янський районна рада Донецької області
Комунальний заклад «Центр обслуговування закладів освіти Слов’янського району»
Районний навчально-методичний кабінет
Райгородоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.
Майстер – клас.
РОЗРОБКА
ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОИХ КЛАСІВ
Бондар Лілії Іванівни.
Тема: змінювання прикметників за родами і числами разом з іменником.
Дидактичні завдання уроку.
1. Навчальна. Формувати вміння визначати рід і число і прикметника за родами і числами пов’язаного з ним іменника. Збагачувати словниковий запас учнів.
2. Розвивальна. Розвивати логічне мислення, спостережливість,критичне мислення, пізнавальну активність учнів.
3.Релаксаційна. Усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.
4.Виховна.Виховувати пізнавальний інтерес, самостійність , організованість.
Очікувані результати.
1.Поповнити знання про прикметник як частину мови.
2.Вміти визначати прикметник в реченні , тексті.
3.Змінювати за родами і числами разом з іменником, до якого він відноситься.
4.Аналізувати, зіставляти, узагальнювати.
Хід уроку.
І.Емоційна підготовка до заняття.
ІІ.Збір інформації . ( мозкова атака.)
Як же себе поводить прикметник? Проблемна ситуація.
Синє море - сині моря,
веселий струмок – веселі струмки,
цікава книга - цікаві книги.
Блакитний прапор блакитна волошка блакитне небо
Білий сніг біла хустка біле молоко
Зелений листок зелена верба зелене яблуко
Чи змінююся іменники за родами в множині? Що ми можемо сказати про прикметники? Давайте перевіримо.
Веселі друзі соковиті груші польові квіти.
Висновок.
Згрупувати прикметники разом з іменниками за родами.
Гарне ім’я, руда лисиця, сонячний промінь, осіннє сонце, рідке мило, хижий звір, прудка білочка, яблуневий цвіт, соковиті яблука, рання осінь.
Яке словосполучення зайве?
Та гірка вона все літо,
Припече мороз- вона
Стане солодка і смачна.
Жовта , духмяна, медова…
Червоне, соковите, стигле…
Спочатку осінь золот…, сонячн…, а потім сумн…, дощов…, холодн…. Сонце посилає останн… лагідн… промінчики на землю. Сердит… вітер зриває з дерев жовт… листя. Ліс стоїть сумн… і мовчазн….
Земля, килимом, вкривається, м’яким.
око, хризантеми, Милують, яскраві.
спіють, На, червоні, кущах, ягоди.
садах, та, яблука, Люди, солодкі, груші, збирають, в, пахучі, жовті, і, горіхи.
Осінь часто непогожа.
небо ховається хмарами.
дощ із снігом.
Незабаром зима.
1.Прикметник це-
А. Це частина мови означає предмет.
Д. Це частина мови, яка означає ознаку предмета.
Б. Це частина мови означає дію предмета.
2. Прикметник відповідає на питання
А. Відповідає на питання хто? що?
Б. Відповідає на питання що робити? що зробити?
Я. Відповідає на питання який? яка? яке? які?
3.Прикметник змінюється…
А. Прикметник змінюється тільки за родами.
Б. Прикметник змінюється за родами і числами.
К. Прикметник змінюється за числами, а в однині за родами.
4.Знайди приклади прикметників.
А. Пише , малює , думає, читає.
К. Горобина, осінь, туман, краса.
У. Рожевий, осінній, туманний, красивий.
5.В множині прикметник
А. Змінюється за родами
Ю. Не змінюється за родами
В. Змінюється за родами і числами.
Обведіть літери, прочитайте слово.