Майстер -клас з теми "Змінювання прикметників разом з іменниками за родами і числами.

Про матеріал

Дидактичні завдання майстер-класу..

1. Навчальна. Формувати вміння визначати рід і число і прикметника за родами і числами пов'язаного з ним іменника. Збагачувати словниковий запас учнів.

2. Розвивальна. Розвивати логічне мислення, спостережливість,критичне мислення, пізнавальну активність учнів.

3.Релаксаційна. Усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.

4.Виховна.Виховувати пізнавальний інтерес, самостійність , організованість.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Слов’янський районна рада Донецької області

Комунальний заклад «Центр обслуговування закладів освіти Слов’янського району»

Районний навчально-методичний кабінет

Райгородоцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів.

 

 

Майстер – клас.

РОЗРОБКА 

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОИХ КЛАСІВ

Бондар Лілії Іванівни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: змінювання прикметників за родами і числами разом з іменником.

Дидактичні завдання уроку.

 1.  Навчальна. Формувати вміння визначати рід і число і прикметника за родами і числами пов’язаного з ним іменника. Збагачувати словниковий запас учнів.

2.   Розвивальна. Розвивати логічне мислення, спостережливість,критичне мислення, пізнавальну активність учнів.

3.Релаксаційна. Усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на заняттях.

4.Виховна.Виховувати пізнавальний інтерес, самостійність , організованість.

Очікувані результати.

1.Поповнити знання про прикметник як частину мови.

2.Вміти визначати прикметник в реченні , тексті.

3.Змінювати за родами і числами разом з іменником, до якого він відноситься.

4.Аналізувати, зіставляти, узагальнювати.

                                                   Хід  уроку.

 І.Емоційна підготовка до заняття.

ІІ.Збір інформації . ( мозкова атака.)

  1. На що вказує прикметник?
  2. На які питання відповідає?
  3. До якої частини мови відноситься? Наприклад.
  4. За чим змінюються іменники?

Як же себе поводить прикметник? Проблемна ситуація.

  1. Прикметники разом з іменниками змінюються за числами.

Синє море           -  сині моря,

веселий струмок – веселі струмки,

цікава книга        - цікаві книги.

  1. За чим змінюються прикметники разом  з іменниками?  Які мають закінчення?

Блакитний  прапор                   блакитна волошка             блакитне небо            

Білий сніг                                  біла хустка                         біле молоко

Зелений листок                         зелена   верба                     зелене яблуко               

    Чи змінююся іменники за родами в множині? Що ми можемо сказати про прикметники? Давайте перевіримо.

           Веселі друзі        соковиті груші              польові квіти.         

Висновок.

  1. Гра «Що зайве?»

Згрупувати  прикметники разом з іменниками за родами.

Гарне ім’я, руда лисиця, сонячний промінь, осіннє сонце, рідке мило, хижий звір, прудка білочка, яблуневий цвіт, соковиті яблука, рання осінь.

 Яке словосполучення зайве?

  1. Загадка. І червона й соковита,

     Та гірка вона все літо,

     Припече мороз- вона

     Стане солодка і смачна.

  1. Гра  «Відгадай за ознаками.»

Жовта , духмяна, медова…

Червоне, соковите, стигле…

 

  1.  «Два – чотири…» Склади речення, текст.
  1. Дописати закінчення.

Спочатку осінь золот…, сонячн…, а потім сумн…, дощов…,  холодн…. Сонце посилає останн…  лагідн… промінчики на землю. Сердит… вітер зриває  з дерев жовт… листя. Ліс стоїть сумн… і мовчазн….

  1. Скласти речення.( робота з деформованим текстом.)

    Земля,  килимом, вкривається, м’яким.

око, хризантеми, Милують, яскраві.

спіють,  На, червоні, кущах, ягоди.

садах, та, яблука, Люди, солодкі, груші, збирають, в, пахучі, жовті, і, горіхи.

  1. Доповни та склади речення.

     Осінь часто непогожа.

     небо    ховається       хмарами.  

    дощ      із    снігом.

    Незабаром        зима.

  1. Чарівний кошик. Скласти речення за малюнком, виділити прикметники , визначити число, рід. (за малюнком).
  2. Тестові завдання.

1.Прикметник це-

         А.   Це частина мови означає предмет.

         Д.    Це частина мови, яка означає ознаку предмета.

         Б.    Це частина мови означає дію предмета.

2. Прикметник відповідає на питання

         А.    Відповідає на питання  хто? що?  

         Б.   Відповідає на питання що робити? що  зробити?

         Я.   Відповідає на питання  який? яка? яке? які?     

3.Прикметник змінюється…

          А.   Прикметник змінюється тільки за родами. 

          Б.     Прикметник змінюється за родами і числами. 

          К.  Прикметник змінюється за числами, а в однині за родами. 

4.Знайди приклади прикметників.

          А.  Пише , малює , думає, читає. 

          К.  Горобина, осінь, туман, краса.        

          У. Рожевий, осінній, туманний, красивий. 

        5.В множині прикметник

  А. Змінюється за родами

  Ю. Не змінюється за родами

  В. Змінюється за родами і числами.

Обведіть літери, прочитайте слово.

  1.   Рефлексія.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку