Урок - подорож "Узагальнення знань з теми дієслово"

Про матеріал

Узагальнити знання учнів про дієслово, формувати вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови; удосконалювати навички практичного використання дієслів у мовленні.

Перегляд файлу

Тема:  Урок-подорож ,, Узагальнення знань з теми»Дієслово»,,

 

 Мета:  1) узагальнити знання учнів про дієслово, формувати вміння            

                  розпізнавати дієслова серед інших частин мови; удоско-

                  налювати навички практичного  використання дієслів у

                  мовленні;

  1. розвивати увагу, пам’ять, навички каліграфічного

письма;

  1. слідкувати за правильною вимовою звуків, тримати під

контролем звуки «т-д», використовувати корекційні види роботи, збагачувати словниковий запас учнів;

  1. виховувати інтерес до вивченя рідної мови, слідкувати

за осанкою;

 

Обладнання:  табличка «Дієслово», таблички з назвами станцій

                        ( Читайко, Відповідайко, Слухайко, Відпочивайко,

                           Вибирайко, Розуміймо, Збирайко); предметні

                           малюнки, таблиця  »Зміна  дієслів».

 

 

                                    ХІД   УРОКУ:

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

                  1)   вітання з гостями

    - До нас на урок сьогодні прийшли гості. Привітайтеся!

                   2)   рапорт чергового:

    -  Зараз третій урок української мови.

    -  У класі …..учнів.

                    3)  перевірка слуху;

    -  Я хочу перевірити, як ви мене чуєте;

                    4)  що будемо робити на уроці? (з поміхами)

   -  Ми будемо говорити, писати, думати, слухати.

                     5)  так, ми будемо старатись говорити правильно,

                          слідкувати за такими звуками «т-д».(чит.з губів)

 

ІІ.  РОЗМОВНА  ПЯТИХВИЛИНКА.

  • Діти, ви всі ходите в школу. Що ви робите в школі? (р.с.с.)

( Навчаємося читати, писати, рахувати.

  • А ще що робите? ( чит.з губів)

( Малюємо, граємо у баскетбол, танцюємо, співаємо, вчимося добре говорити)

 

ІІІ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

        ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

  -  Діти, сьогодні ми вирушаємо у подорож країною «Дієслово».

Ця подорож допоможе нам повторити квс, що вивчили про цю частину мови.  (розв.сл.спр..)

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

 

                            1-а  станція ,,Читайко,,

 

( На дошці написаний вірш Л.Лужецької «Дієслово»)

     Учні читають по реченню:

                   Дієслово – слово діє:

                   Ходить, робить, носить, сіє,

                   Слово плаче і радіє,

                   Усміхається і мріє.

                    Дієслово – слово діє:

                    Вірить, любить і жаліє,

                    Не злословить, не лукавить,

                    Серце ближнього не ранить.

                    Дієслово – слово діє:

                    Народилось і зоріє,

                     Розвивається і квітне,

                     Слово любе, слово рідне.

  • Які дієслова прочитали у вірші?  (розв.сл.спр.) Називають.
  • Назвіть дієслова з частиною НЕ.  ( чит.з губів) Називають.

 

                              2-а  станція ,,Відповідайко,,

 

Вчитель проводить фронтальне опитування у вигляді гри

« Доповни речення»:

  • Дієслово означає………..( за екраном.)  ( дію предмета)
  • Дієслово відповідає на питання……..( чит.з губів) 

( що робить?,  що робив?,  що зробив?,  що зробить?,  що буде робити?)

  • Дієслова змінюються ……….( з поміхами)  (за часами:

минулий,  теперішній, майбутній)

  • Дієслова вживаються………( розв.сл.спр.)  ( в одн. і множ.)

 

                              3-я   станція ,,Слухайко,,

Учитель читає спільнокореневі слова. Діти плескають у долоні,

коли чують дієслова.  ( розв.сл.спр.)

 

  • Праця,  працьовитий,  працювати, працівник.
  • Зелений,  зеленіє,  зелень, зеленіти.
  • Квітне, квітка, квітень, квітують.

Дієслова  «зеленіти», «працювати» - на яке питання відповідають?  ( що робити?) 

Це неозначена форма дієслова.  ( показ.табличку)

 

                             4-а  станція ,, Відпочивайко,,

 

  1. ФІЗХВИЛИНКА.

 

               Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись,

               Руки вгору, руки в боки, пострибай на місці трохи.

               Руки ззаду покладемо, головою поведемо,

               Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

 

      VІ.  УЗАГАЛЬНЕННЯ   ПИСЬМОВИХ   НАВИЧОК.

 

                               5-а   станція ,,Вибирайко,,

          - Робота з підручником – впр.152  ( колективна робота)

    По черзі кожен учень читає речення, називає дієслова,    виходить

    до дошки і записує.

  • Дієслова…….- вжиті в однині чи множині? Яке число?

 

                             6-а  станція ,,Розумійко,,

 

  • Заповніть  пропуски:

 

   Що  робив?                     Що  робить?                  Що  зробить?

 

    читав                                    читає                           прочитає 

 

…………                         малює                            намалює

 

      співав                            ………..                          ………….                          

 

………….                        ловить                          наловить  

 

………..                     гуляє                           …………

 

( На дошці написане завдання,  закрите ватманом).

 

  • Діти, на яку дію вказують дієслова:

минулого часу -  ( давно вже було)

теперішнього часу -   ( зараз)

майбутнього часу -   ( потім буде робити)

 

                    7-а  станція ,,Збирайко,,

 

  • Зберіть речення по стрілочках:

 

   Ми                      мови                                  частину

 

 

                                 вивчили

 

        « Дієслово»

  • Читаємо разом, потім кожен учень.
  • Запишіть речення у зошити.

 

VІІ.  ПІДСУМОК  УРОКУ.

  • Про яку частину мови говорили сьогодні?
  • Оцінювання учнів.

 

VІІІ.  ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

       Повторити правила.

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку