Презентація "Уживання знака м 'якшення перед закінченням прикметників" 4 клас містить матеріа для вивчення і закріплення нового матеріалу. На уроці присутні різноманітні форми роботи, цікаві завдання.
Гра «Плюс чи мінус». Учні показують «+», якщо основа прикметника закінчується на м’який приголосний, і «–» — якщо на твердий. Синя, сумний, давнє, домашня, спілий, красиве, раннє, дивна, літня, гарне. Світлий, пізній, добрий, дужий, дружній, широке, порожнє, шкільний, городній, майбутній.— Для чого необхідно вміти визначати основу прикметників? Про це ми дізнаємося, виконавши наступну вправу.
Виконання вправи 192 (с. 99) — Прочитайте подані прикметники. — Запишіть їх у родовому, давальному і місцевому відмінках однини (за потреби користуйтеся таблицями на с. 91–92 підручника). Р. в. Д. в. М. в. Домашній — ..., ..., ... раннє — ..., ..., ... спілий — ..., ..., ... красиве — ..., ..., ... — Позначте закінчення прикметників. — На який приголосний (твердий чи м’який) закінчується основа прикметників? — Поясніть, коли вживається знак м’якшення у закінченнях прикметників чоловічого і середнього роду в названих відмінках?
Самостійна робота. — Прочитайте речення. Прикметники, подані в дужках, запишіть у потрібній формі. — Визначте відмінок прикметників. 1 варіант На (останній) уроці у нас була фізкультура. Від (літня) спеки аж дихати важко. Школярі задоволені (вчорашня) екскурсією. 2 варіант У (сусідній) будинку живе моя подруга. За (передня) партою сидить Павлик. Оленка прикрасила букет (синя) стрічка.
ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися на уроці? — У яких відмінках у прикметниках чоловічого та середнього роду пишемо знак м’якшення? — У яких відмінках у прикметниках жіночого роду пишемо знак м’якшення? — Для чого нам потрібно це знати? — Яку роль відіграють прикметники у мовленні?